Hoe financieren jullie je hobby?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: Hoe financieren jullie je hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:10

Daihyo, gelukkig mag ik met wat arabieren hier op stal spelen, dus geheel paardloos zal ik niet worden gelukkig. En dan eindelijk wel de lusten en niet de lasten.....

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:18

Mijn man is de hele week weg (werk) en alleen in het weekend thuis, en ik werk ook 35 uur. Er komt dus genoeg binnen om paarden te houden. Ik heb ze thuis staan en heb er 3 (rijpaard, veulen en mini shet).

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:40

Ik ben ook alleen. Heb ook een huis met hypotheek, auto waarmee ik een trailer kan trekken, paard in pension en werk 36 uur. Ik kom prima uit, maar denk dat de regio ook meespeelt.

Ik ga makkelijk 3/4 keer per jaar op vakantie, doe leuke dingen, ga regelmatig uit eten etc.

zonnet50

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:43

Ik ben student maar heb daarnaast kleinschalig mijn eigen fotografie bedrijfje.
Samen met mijn vriend hebben wij een hele leuke pony en daarvan betaal ik bijna alle kosten.
Het enige wat we wel gezamenlijk delen dat is de stallingskosten + dierenartskosten.
Onze pony staat op een pensionstal met veel faciliteiten.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:45

Werk 32 uur, met daarnaast sinds een jaar een eigen webshop erbij dus daar ook veel in geïnvesteerd. Heb een huurhuis, want in mijn eentje is een hypotheek onmogelijk met een studieschuld (ook dat nog haha). Dus na aftrek van alle vaste lasten blijft er geen vetpot over, maar ik kom rond en dat is belangrijkste. Ik hoef geen luxe, geen vakanties, geen etentjes. Als mijn paard maar happy is, dat is belangrijkste voor mij.

xMoniique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 16:46

Dank voor al jullie leuke reacties!

De titel misleid misschien een beetje, het simpele antwoord daarop is namelijk: werken!

Zoals ik in de openingspost al zei, ben ik nieuwsgierig naar wat voor werk jullie hebben en hoeveel uren iedereen per week werkt en of je daarmee je hobby (wat dat dan ook is) kan financieren. Ik vind het leuk/verhelderend om te lezen hoe andere mensen dit doen. :)

Hopelijk is het nu wat duidelijker voor iedereen. :D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:57

Het ligt ook aan je salaris uiteraard, ik werk in een fabriek, dus dat ligt gewoon lager dan algemeen. Geeft verder niks maar inkomen speelt zeker mee.
En inderdaad wáár je woont, regio Het Gooi of de kop van Nederland zal aardig wat schelen ook.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:03

Ik werk 40u per week als bioloog, en heb vier eigen paarden. Mijn vriend betaald niets mee aan de paarden, maar we delen wel een huis (en de paarden staan aan huis), dat scheelt.

Als student had ik er nog geen vier, maar twee, op een huurwei, die ik ook volledig zelf betaalde. Die onderhield ik door op woensdag en zaterdag in een winkel te werken, op zondag gaf ik paardrijles en in de avonden ging ik babysitten. Achteraf geen idee hoe ik dat allemaal rond kreeg en ook nog afgestudeerd geraakte :P

Naast de paarden nog wel andere hobby's, maar die betalen of zichzelf terug (pyrografie/'kunst' en ik verkoop mijn werken) of betaal ik ook gewoon met mijn loon. De paarden zijn overduidelijk de grootste kostenpost :+

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:10

Ik werk sinds afgelopen Maart nog maar 36 uur (wat heerlijk!). Ik werk in de logistieke sector op schiphol en woon ook in die buurt en mijn paarden ook. ik heb 2 paarden op een 'doe-het-samen-stal'. Ik mis de luxe van een binnenbaan en al het mooie maar het aller belangrijkste vind ik dat mijn paarden minimaal 10 uur per dag buiten komen met ruwvoer winter en zomer, en in goeie paddocks staan in de winter. Ik ben alleen (30 jaar) en heb ook nog een hypotheek om te betalen en een auto. Heb een trailer in mijn bezit maar gebruik de auto van mijn vader als ik weg ga. Ik kan prima rondkomen.