Kleine budget smartphone met relatief goede camera?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 15:52

MyWishMax schreef:
Ik vind de a lijn van Samsung hele fijne toestellen, maar de camera ben ik niet weg van. Dit is 2e toestel uit die lijn die ik heb en in alles vind ik ze super fijn, lange batterij duur, in die tijd werkte hij beter als de s lijn die vrienden hadden, behalve de camera.

Welke heb jij?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:54

Nu de a70. Dat was toen de nieuwste van de a lijn die te krijgen was. De vorige weet ik niet meer, ik dacht de 40 oid? Tijdens het vergelijken zou deze de beste camera moeten hebben toen van de beschikbare.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 15:57

MyWishMax schreef:
Ik vind de a lijn van Samsung hele fijne toestellen, maar de camera ben ik niet weg van. Dit is 2e toestel uit die lijn die ik heb en in alles vind ik ze super fijn, lange batterij duur, in die tijd werkte hij beter als de s lijn die vrienden hadden, behalve de camera.

Welke heb jij?

CairnTerrier schreef:
Je kan van een budgettoestel ook niet verwachten dat deze boven verwachting goede foto's maakt.

De camera van een Samsung Galaxy A41 achterop is een triple-camera met een 48 megapixel hoofdlens, 8 megapixel groothoeklens en een 5 megapixel dieptelens. De front-camera telt 25 megapixel. Dat is heel prima voor een budgettoestel, maar wil je meer en beter, moet je het hogerop zoeken met een Samsung Galaxy A51, A71 of de S-serie - en dus ook een aanzienlijk hogere prijsklasse.

Nee dat is ook zo. Eerder nam ik vaak een telefoon die net wat ouder was en niet de nieuwste android versie had.
Wil eigenlijk ook nog geen nieuwe, want weinig budget. Maar deze wordt de touchscreen slecht en ik wil eigenlijk niet wachten tot ie het helemaal begeeft...
Maar misschien toch eens overwegen weer één net wat ouder te nemen en zo een betere camera.
Anderzijds wil ik er niet op achteruit gaan maar dat zal wellicht ook niet gebeuren met een nieuwe telefoon en dus ook wel betere camera's.

Ik heb wat reviews bekeken en daar zie ik wel beduidend betere foto's als die van m'n moeder...

En laten we wel wezen, voor echt mooie foto's heb ik gewoon een camera

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:49

Ik heb de Xiaomi redmi note 9 pro. Doet niet onder voor Samsung, of Apple ed. en valt precies in jouw budget.

CairnTerrier

Re: Kleine budget smartphone met relatief goede camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:10

@ TS: dan kun je ook gaan voor een tweedehands Samsung Galaxy A70 (oude variant) of A71 ivm de betere camera. Let alleen wel op: het is een groot toestel. Vanaf de A41 wordt het toestel groter, dus daarentegen is de Samsung Galaxy A41 een prima (broekzak)formaatje voor jou :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:15

brokjes schreef:
Ik wilde eerst ook per se een kleine telefoon maar als je eenmaal een grote hebt wil je niks anders meer :D

Ik heb altijd kleine gehad.

Mijn huidige is naar moderne moderne maatstaven nog altijd vrij klein, maar wel een stuk groter dan wat ik hiervoor altijd had.

Ik heb hem inmiddels 2 jaar, ruim.
Op zich prima telefoon, maar ik erger mij nog áltijd dágelijks aan het formaat dat voor mij gewoon echt te groot is.

Ik ben het dus beslist níet met je eens.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 17:27

Famke_tweety. Ja, ik ben dus ook bang dat ik spijt ga krijgen als ik voor groter ga.
En tja, dan is het consessies doen. Of op formaat, of op camera of op prijs of een combi van 2...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 07:31

Balen. De a41 was op diversen plekken 199 door Black friday. Maar nu online niet meer te bestellen en niet af te halen bij winkels in de buurt. Ik ka dus nog even verder twijfelen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 08:44

Ik had altijd Samsung en ben nu wel echt blij met m'n Google pixel 3A. Was volgens mij ook wel een stuk goedkoper dan de Samsung.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 08:49

Heb altijd Samsung Galaxy A toestellen en vind de foto's echt goed genoeg. Lees net, dat dit dus low budget toestellen zijn :')

Ben heel benieuwd: hebben jullie dan allemaal een (oa) iPhone van 500€ + ?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:08

De A-toestellen zijn ook niet de budget lijn maar de midrange serie. De budget lijn is de M-serie.

Ik had er eerder inderdaad een duur groot toestel naast (S/Note-serie), maar daar deed ik wel 4-5 jaar mee, dat red ik met mijn kleine toestellen niet, de batterij stort eerder in en het achterscherm de a3(2017) bleek nogal gevoelig voor vallen, dus die was nogal versplinterd. Ik gebruik om mijn kleine toestellen geen hoesjes omdat ze dan weer groter worden en ik vind ze eigenijk al te groot.

Vanwege het wegvallen van inkomen ben ik teruggegaan naar 1 toestel en toen heb ik gekozen voor klein. Mijn moeder had op kantoor een telefoon nodig die continu als hotspot aan haar computer hangt en heeft het toestel+abbo overgenomen, hij lijkt het precies lang genoeg vol te houden totdat het glasvezel er ligt, nog een maand :j . En nu heb ik eigenlijk geen bestemming meer voor mijn grote telefoon, dus er komt geen nieuwe meer, dan wordt het een goede tablet. Samen met mijn ereader ben ik dan ook voorzien.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:28

Ik heb een Motorola action. Hij is wel lang, maar ik wilde een fijne camera en had een laag budget. De camera vind ik best goed voor de prijs die ik betaald heb! 200€. Geen idee wat voor afmetingen je het liefste binnen blijft maar misschien is deze het overwegen waard.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 11:26

Dank iedereen voor de antwoorden.
Op mijn lijstje, binnen mijn uitschieter budget staan nu de galaxy a41, galaxy a51, Motorola m8 power, Motorola m9 play en de xiaomi redmi note 9 pro. Dan kijk ik dus ook naar toestellen die een stuk groter zijn.
De xiaomi en Motorola hebben Android 10 maar is het wat ik zo kan vinden nog niet duidelijk hoe ver de updates gaan. Bij a51 gaat dit tot. Android 13 las ik ergens...
Ik ga ze nog eens rustig vergelijken maar meer ervaringen met deze of advies mbt wel of geen gegarandeerde updates van Android en foto's gemaakt met de diverse toestellen zijn altijd welkom...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:35

Ik zou ook echt nog even naar de Samsung M31 kijken.
Zit een goede camera op, 64 MP en nog wat extra lenzen.
En vooral die HUUUUUGE batterij is een enorm pluspunt. 6000Mah.
Ik ben er super tevreden mee <3

Hij is nu in de aanbieding voor € 219,- bij coolblue en bol

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:41

Ik heb een Oppo Reno 2Z, nu sinds half jaartje ofzo.
Fantastische telefoon! Vrij goedkoop, goed formaat, batterij gaan lang mee, handige functies en hele goede camera!

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:50

Getup schreef:
Heb altijd Samsung Galaxy A toestellen en vind de foto's echt goed genoeg. Lees net, dat dit dus low budget toestellen zijn :')

Ben heel benieuwd: hebben jullie dan allemaal een (oa) iPhone van 500€ + ?

Ik heb de iPhone 11 . Prima camera
Ben er heel tevreden mee .
Wil ook niet anders meer .

Maar nee niet iedereen heeft een iPhone. Of het budget daarvoor . En dat maakt toch ook niks uit .

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:21

Via samsung een a41 besteld, daar was die nog wel met korting te koop. Ik was ook op zoek naar een kleinere mobiel met redelijke foto,s
Ik ben benieuwd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:40

JustMe8484 schreef:
De pixel 4a zie ik niet binnen mijn budget, helaas

Maar brokjes, waar laat je 'm dan? Ik vind deze al nauwelijks in mijn broekzak passen. Werk op een kinderboerderij dus veel beweging ed. Dan lijkt groter mij echt in de weg zitten.
Wat maakt een grote telefoon dan zoveel fijner?

Dan koop je toch gewoon een mannenbroek in jouw maat? Wij hebben namelijk enorme zakken ivm het ontbreken van een handtasje. Mijn Iphone 11 Pro Max verdwijnt gewoon in mijn (voor) broekzak.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:43

Wat een geniale opmerking! De eerste mannenbroek die mij (en een boel andere vrouwen) past, moet nog gemaakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:49

Google Pixel 3a!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:25

mysa schreef:
Wat een geniale opmerking! De eerste mannenbroek die mij (en een boel andere vrouwen) past, moet nog gemaakt worden.

Dat is niet waar. Jeans pas je. Die hebben namelijk geen mannenmaten. Alleen maar wijdte en lengte. Probeer maar.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:53

janderegelaa schreef:
JustMe8484 schreef:
De pixel 4a zie ik niet binnen mijn budget, helaas

Maar brokjes, waar laat je 'm dan? Ik vind deze al nauwelijks in mijn broekzak passen. Werk op een kinderboerderij dus veel beweging ed. Dan lijkt groter mij echt in de weg zitten.
Wat maakt een grote telefoon dan zoveel fijner?

Dan koop je toch gewoon een mannenbroek in jouw maat? Wij hebben namelijk enorme zakken ivm het ontbreken van een handtasje. Mijn Iphone 11 Pro Max verdwijnt gewoon in mijn (voor) broekzak.

Hihi.

Eigenlijk vind ik dit wel een goeie tip.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 23:01

Ik vind het eerlijk gezegd ook belachelijk dat wij dames zulke kleine zakken hebben. Ik koop kleding niet als ik het niet ook gewoon praktisch vind. Maar irriteer me daar vaak wel aan.Dus vind het idd niet zo'n gek idee, haha
Anderzijds is mijn vriend, die ook opzoek is maar een iets ruimer budget heeft, nog meer tegen een groter toestel als ik omdat ie niet weet waar hij het laten moet. En die draagt toch echt geen dames broeken...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:15

JustMe8484 schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd ook belachelijk dat wij dames zulke kleine zakken hebben. Ik koop kleding niet als ik het niet ook gewoon praktisch vind. Maar irriteer me daar vaak wel aan.Dus vind het idd niet zo'n gek idee, haha
Anderzijds is mijn vriend, die ook opzoek is maar een iets ruimer budget heeft, nog meer tegen een groter toestel als ik omdat ie niet weet waar hij het laten moet. En die draagt toch echt geen dames broeken...

Iets waar ik me al meerdere malen over heb verbaasd: wáárom zijn de zakken in broeken voor vrouwen zó klein vergeleken met de zakken van mannenbroeken?! Elke keer als mijn vriend zijn telefoon in z'n broekzak stopt, ben ik toch wel een tikkeltje jaloers. Bij mij past het gewoon echt niet. Resultaat: je moet haast wel overal een tasje mee naartoe nemen (gelukkig zijn er een heleboel leuke tasjes). Maar, who knew, er schijnt dus een reden te zijn dat broekzakken in vrouwenbroeken kleiner zijn dan die van broeken voor mannen.

Waarom onze broekzakken zo klein zijn
NRC deed onderzoek naar onze vervelende, kleine broekzakken. Wat blijkt? Het probleem is begonnen aan het eind van de achttiende eeuw. Toen vonden ze blijkbaar dat er meer taille in vrouwenkleding aangebracht moest worden, zodat vrouwen smaller leken. Daar hoorde ook bij dat de broekzakken kleiner moesten worden. Vrouwen zouden al "vier bulten hebben" (dat wil zeggen: heupen en borsten) en als er dan nog een bult bij zou komen door iets dat in je broekzat zit, zou dit juist averechts werken.
https://www.cosmopolitan.com/nl/fashion ... an-mannen/

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 01:12

Ik draag probleemloos broeken met grote zakken.

En tóch wil ik een kleine telefoon. Het is niet alleen de broekzakmaat hè, die meespeelt in de keus voor grote of kleine telefoon.