Help! Cadeau voor zwangerschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:20

Ik maak altijd een luiertaart, volgens mij maak ik de ouders daar altijd wel blij mee. En kan je net zo klein/groot maken als je zelf wilt.

Afbeelding

Afbeelding

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:22

Muppett

Re: Help! Cadeau voor zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:43

Ik zou een speeltje geven. Knuffels zijn heel schattig maar meestal krijg je daar echt giga veel van.
De babyspeeltjes van Vtech deden het bij mijn baby's goed. Lamaze is ook leuk.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:02

Wij hadden spuugdoekjes en babybeddengoed gegeven de laatste keer. Ik vond het niet zo’n geweldig cadeau om te geven maar de ouders vroegen het zelf als cadeau en zeiden dat ze dit soort dingen nooit genoeg konden hebben :D

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:03

De bijtring van Sophie de giraffe zag ik voorbij komen, inderdaad een super leuk ding! Nooit gedacht dat mijn zoontje daar zoveel plezier van zou hebben.

Het meest originele kraamkado dat ik kreeg?
Een zwembroekje met een pak zwemluiers en een zwemband

Zoiets schaffen mensen meestal niet zelf aan als ze zwanger zijn en ik vond het heel leuk! Motiveerde ook nog eens om lekker met de kleine op pad te gaan, anders had gaan zwemmen veel langer geduurd denk ik.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:18

Ik geef altijd 1 van de Lamaze beesten. Die kan je in de box of aan de maxi cosi hangen, krijg ik altijd erg leuke reacties op en vooral al het heel lang leuk blijft. Baby's ontdekken er steeds iets nieuws aan. Is echt leuk van 3 maanden tot 1,5 jaar.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:26

Ik vond alles leuk om te krijgen :))

Boekjes, badboekje, een activiteitenknuffel, hydrofiel doeken, nachtlampje van a little lovely company enz. <3

Kleertjes zijn ook leuk maar zou dan wel een wat grotere maat doen (Hema bamboo rompers zijn heel fijn). Knuffels van happy horse zijn favoriet hier.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:31

Sophie giraffe, knuffel van happy horse, grote beer of bv verhaaltjesboek van jip en janneke vind ik echt aanrader.

Evt mamatijdschrift/ hydrofielen en luiers ook maar voor later in de zwangerschap pas.

Andere boekjes of een bijtring/ rammelaar is ook altijd wel leuk kleinigheidje.

Kleertjes zijn erg persoonlijk ook rekening houden met type en seizoen.

Beter kleinigheidje met kaartje en bv cadeaubon idd :j

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:41

Ik heb zelf eens een abonnement op de (kek) mama gekregen. Dat vond ik echt heel leuk. Geen idee of dat tijdschrift nog bestaat. Maar je zou één exemplaar kunnen geven met een felicitatie zwangerschapkaart.

De andere cadeaus vindt ik meer kraamcadeaus en geen felicitatie cadeaus, maar dat is mijn mening.

In het eerste trimester is een kaartje met een aardigheidje meer dan voldoende in mijn optiek.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:44

Geen kleding, dat zou ik vreselijk vinden.

Jip & Janneke boek is altijd leuk om te geven, een mooie hydrofiel of gewoon een bon :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:46

Ik ben altijd degene die op het werk met originele cadeaus tevoorschijn komt voor collega's. Zo ook al meerdere beebie cadeaus gemaakt.

Het Houtlokael is een hele hele facebookpagina en beide collega's waren ontzettend blij. Ik heb een keer de naam-trein gegeven & de laatste keer een nachtlampje in de stijl van de slaapkamer + naam. Een andere collega had daarbij nog een boekje gegeven met de namen van hun kinderen die dan op avontuur gaan. Erg geslaagd! :)

https://www.facebook.com/hethoutlokael

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:56

Ik vond juist hydrofiele doeken niet fijn om veel van te hebben. Maar ik heb met alles dat ik er niet te veel van wil hebben zodat ik het ook echt kan gebruiken en het niet in de kast ligt.

Ik vind persoonlijke kadootjes leuk. Afhankelijk van je budget natuurlijk. Boekje met de naam van het kindje, simpel rompertje bedrukt met naam van kindje, wij kregen een houten stoeltje met de naam. Maar gewoon boekjes zijn inderdaad altijd leuk. Luiers zijn ook weer een beetje persoonlijk vind ik. Sommige luiers werken nu eenmaal beter voor de een als de ander.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 00:40

Mama3 schreef:
Ik heb zelf eens een abonnement op de (kek) mama gekregen. Dat vond ik echt heel leuk. Geen idee of dat tijdschrift nog bestaat. Maar je zou één exemplaar kunnen geven met een felicitatie zwangerschapkaart.

De andere cadeaus vindt ik meer kraamcadeaus en geen felicitatie cadeaus, maar dat is mijn mening.

In het eerste trimester is een kaartje met een aardigheidje meer dan voldoende in mijn optiek.

De kans is aannemelijk dat ik er niet meer werk zodra zij gaat bevallen (en weer terug is), dus vandaar dat ik nu al wat wou geven.

Ik zal trouwens wel een Hollander zijn maar jeetje die spullen zijn ook niet goedkoop allemaal. :oo

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 07:25

Ikzelf vind kleertjes ook persoonlijk. Kadobon, als is het van de HEMA. Vond ik altijd erg fijn. Je moet zoveel hebben, al leggen ze het bij een dekentje of rompertjes.. als je het mooi (laat) inpakken met een persoonlijk kaartje. Is toch wel leuk om te krijgen?!

Ik heb ook veel boekjes gekregen, daardoor paar keer hetzelfde boekje.

Wat ook gaaf kado is een gepersonaliseerde herinneringenbox of speelbox. Of een stoeltje. Wij geven namens de vriendengroep altijd een kinderstoeltje beschilderd namens het geboortekaartje. Ikzelf hou van zulke dingen.
Of een leuke rugzak met zijn of haar naam erop. Alleen deze kado’s kan je pas geven als de kleine geboren is. :o

judith__ schreef:
Een baby onder de douche is glibberig en glad. Z'n washand is ideaal om fijne grip op je kindje te houden. En zal niet snel gegeven worden.

https://www.bol.com/nl/p/baby-shower-kr ... oCEALw_wcB

Die washand moest en zou ik hebben, resultaat 1x gebruikt! Dus echt zonde van het geld!

Peuk schreef:
Ik zal trouwens wel een Hollander zijn maar jeetje die spullen zijn ook niet goedkoop allemaal. :oo

Wat is het budget wat je wil geven?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:26

Rompertjes van de Hema zijn altijd goed. Ik zou verder niet echt kleding geven, smaak kan zo verschillend zijn.

En de Sophie bijtring is inderdaad een goed cadeau maar best prijzig.

Boekjes om voor te lezen zijn ook altijd leuk.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:27

Je kan ook van die schattige laarsjes halen bij de Hema :D Alleen weet niet of ze ook neutrale hebben.

Boekjes zijn altijd goed.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:12

Amado7 schreef:
Je kan ook van die schattige laarsjes halen bij de Hema :D Alleen weet niet of ze ook neutrale hebben.

Ook leuk ja! Ik kreeg regenlaarsjes van de Hema. Hema heeft hele leuke met allerlei printjes. Maar dan moet je misschien al wel weten of het een jongentje of meisje wordt.
Ik zou dan gaan voor maat 21/22. Dat dragen ze een beetje als ze leuk kunnen lopen.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:18

Er is ook heel heel leuk boekje/kalender over spelletjes die je met je baby kunt doen. Hey Baby heet ie, van Eva Mouton. Daar zou ik dus echt blij van worden :)

Laarsjes zijn ook echt een leuk idee!
En die zwemluiers, geniaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:33

Mjetterd schreef:
Amado7 schreef:

Ook leuk ja! Ik kreeg regenlaarsjes van de Hema. Hema heeft hele leuke met allerlei printjes. Maar dan moet je misschien al wel weten of het een jongentje of meisje wordt.
Ik zou dan gaan voor maat 21/22. Dat dragen ze een beetje als ze leuk kunnen lopen.

Ik zou juist weer niet voor laarsjes gaan. Mijn zoontje past alleen laarzen met brede voet en hoge wreef, vaak zijn de Hema laarsjes smaller. Ze zal maar net een kind baren met brede pootjes :P

Hier vond ik (en de kleintjes) de spullen van "Little Dutch" leuk om te krijgen, net als hydrofieldoeken en prentenboeken. Boeken met geluid worden hier ook veel gebruikt :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:52

Peuk schreef:
Mama3 schreef:

De kans is aannemelijk dat ik er niet meer werk zodra zij gaat bevallen (en weer terug is), dus vandaar dat ik nu al wat wou geven.

Ik was net zo blij met een (bad)boekje als met een fijn rompertje van bijv. De Hema. Dure cadeaus verwachtte ik absoluut niet en dat hoeft helemaal niet. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk en al super leuk dat ze iets krijgt :D
Zodra er kind of baby voor staat gaat de prijs omhoog :Y)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:17

Wat ik leuke cadeaus vond om te krijgen:
-Muziekknuffel voor in bed. Beide kids zijn er dol op en weten zo snel de knuffel aan gaat moeten we gaan slapen.
-Speenkoord met naam erop.
-luiertaart is altijd handig.
-voorleesboeken waar de kindjes zelf doorheen kunnen bladeren zonder dat er bladzijden uitgescheurd kunnen worden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:24

Kipkep Woller: nu al te gebruiken door de mama-to-be en later door de kleine
Speenkoord met evt bijpassende bijtring van Justcute

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:40

Tatyana schreef:
Ik geef altijd 1 van de Lamaze beesten. Die kan je in de box of aan de maxi cosi hangen, krijg ik altijd erg leuke reacties op en vooral al het heel lang leuk blijft. Baby's ontdekken er steeds iets nieuws aan. Is echt leuk van 3 maanden tot 1,5 jaar.

Ik ook, vooral Freddy is heel erg leuk!! Helaas verkopen ze geen lamaze meer in het winkeltje waar ik altijd kom ;(

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:11

Hier dochtertje van 8 maand, cadeaus die ik leuk vond:

- Koffertje met haar naam
- Badcape met haar naam
- Leuke boekjes (deze vond ik zooooo leuk <3 : https://www.bol.com/nl/p/het-meisje-en-de-pony/9200000022689021/?Referrer=ADVNLGOO002008J-G-106159604320-S-927603494557-9200000022689021&gclid=CjwKCAiAzNj9BRBDEiwAPsL0d5HxCzjhHDi5vnU6YuBb5TGXdI3ihYWCfeRFDQPOI66zLtv4LZlW-RoCfN0QAvD_BwE

Resumé vond ik dus gepersonaliseerde cadeautjes het leukst :)

Grappige is dat iedereen altijd zegt dat je die hydrofiele doeken overal en altijd gebruikt, maar ik gebruik ze amper :Y) Alleen om af te drogen, en dat was het.
Ook kregen we twee luiertaarten, eentje met luiers van Kruidvat geloof ik? Maar die vonden we helemaal niet fijn dus dat vonden we een iets minder leuk cadeau :P

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:30

Hier past elk kind de Hema laarsjes :D Zeker de maat 21/22.