Zorgverzekering 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 22:20

Boras schreef:
Ik heb nooit veel keus met mijn tandvleesprobleem. Ik wil de kosten die daaruit voorkomen vergoed hebben. En dan 100% van de kosten tot het overeengekomen bedrag. Dus een goede tandverzekering daar draait het bij mij om.

Verder wil ik geen rekeningen krijgen en moeten indienen. Dat is jaren geleden dat ik dat moest, dat zou ik echt terug in de tijd vinden.

En ik moet op veel plekken terecht kunnen. Niet ernstig rekening moeten houden met de mededeling daar hebben we geen contract mee.

De rest van mijn ziektekosten worden vergoed uit de basisverzekering.

Ik zit nu bij Promovendum. Binnenkort kijken voor het aankomende jaar.

Ik kijk ook bij welk ziekenhuis er contracten lopen. Meestal zijn die er nog niet nu maar ik denk in de loop van volgende maand wel.
Zo heb ik de ziekenhuizen opgezocht waarbij ik zorg af neem moest het nodig zijn.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:21

Morganlefay schreef:
Al een eeuwigheid DSW. Gezien mijn tandjes een uitdaging zijn ga ik niet naar een andere verzekeraar.
Verplicht ER is uit protest 10 euro lager. Ze doen niet aan preferentiebeleid en contractering.

Krijg je bij hen alles vergoed dan? Zit nu bij menzis en ondanks extra tand pakket toch altijd bijbetalen.

Anoniem

Ik moet me hier ook maar eens aan wagen. Altijd basisverzekerd want nooit iets gehad, tot juli dit jaar. Ik betaal me nu echt helemaal scheel aan tandarts, fysio, medicatie en psycholoog. Dus als iemand tips heeft, die zijn zeer welkom want ik ben nog nooit overgestapt oid. Ik zit nu bij Menzis en volgens mij als ik naar al die dingen ga kijken kom ik uit op 180 ofzo? Dat vind ik dan ook weer bizar maar ik heb geen idee wat normaal is.

Ik ga ook voor het eerst eigen risico sowieso betalen denk ik. Nooit gedaan want nooit gebruikt maar volgend jaar weet ik zeker dat dat op gaat. Mijn problemen zijn nog lang niet voorbij namelijk.

TurdusMerula

Boras schreef:
Lynnepinny schreef:
Weet iemand hoe het werkt met tandartskosten? Ik zit nu bij Ditzo, maar heb toch 500 euro aan tandartskosten moeten ophoesten dit jaar :+ moet je daarvoor altijd een aanvullende verzekering afsluiten, of zijn er ook verzekeraars waarbij een deel al in het pakket zit?

Voor tandartskosten 18+ moet je altijd een aanvullende verzekering afsluiten, die kosten zitten niet in de basisverzekering.

Vervolgens bieden sommige verzekeraars een aanvullende tandverzekering aan.

Er zijn ook verzekeraars die de tandartskosten in een aanvullend verzekering met nog andere soorten vergoedingen aanbieden. Met bv fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen enz.

Ik vind dat niet nodig en ga daarom altijd voor alleen een aanvullende tandverzekering. Maar wel één die al mijn kosten tot 500 euro vergoed. En één die gaat zitten zeuren over deze behandeling wel en die behandeling niet of voor maar een beetje.

Veel verzekeraars hebben tandartskosten als losse module. Bij bv DSW zit het al bij het aanvullend pakket in; maar daar zitten uiteraard wel voorwaarden aan (declaratiecodes). Uitzoeken loont.
Zeker bij tandartsverzekeringen, want die zijn relatief duur. :j (je betaalt maar iets minder aan premie dan wat ze uitkeren, dus je moet vrij zeker zijn dat je dat gaat gebruiken of niet in een keer kunt ophoesten)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:23

naomiiiii schreef:
Ik moet me hier ook maar eens aan wagen. Altijd basisverzekerd want nooit iets gehad, tot juli dit jaar. Ik betaal me nu echt helemaal scheel aan tandarts, fysio, medicatie en psycholoog. Dus als iemand tips heeft, die zijn zeer welkom want ik ben nog nooit overgestapt oid. Ik zit nu bij Menzis en volgens mij als ik naar al die dingen ga kijken kom ik uit op 180 ofzo? Dat vind ik dan ook weer bizar maar ik heb geen idee wat normaal is.

Ik ga ook voor het eerst eigen risico sowieso betalen denk ik. Nooit gedaan want nooit gebruikt maar volgend jaar weet ik zeker dat dat op gaat. Mijn problemen zijn nog lang niet voorbij namelijk.

Als je zeker bent dat je je fysio gaat nodig hebben, dan kan het interessant zijn te gaan vergelijken.
Medicatie komt in veel gevallen uit je basisverzekering/ eigen risico.
Psycholoog is erg afhankelijk of dat vergoed wordt.

Uitzoeken kan nogal schelen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:31

Niniane schreef:
Thanks allemaal! Komt erop neer dat als ik maximaal mijn eigen risico ga ophogen, maar er gebeurt volgend jaar iets ernstigs, dan moet ik 875 ophoesten?

Ja dan betaal je dat bedrag dus aan eigen risico.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:33

Niniane schreef:
Thanks allemaal! Komt erop neer dat als ik maximaal mijn eigen risico ga ophogen, maar er gebeurt volgend jaar iets ernstigs, dan moet ik 875 ophoesten?

Als je iets gebeurt (bijvoorbeeld een ambulancerit, röntgenfoto's, bloedonderzoeken) dan betaal je de eerste €385 daarvan sowieso zelf, alles daarboven komt in hetzelfde jaar voor rekening van je zorgverzekeraar. Als je er vrijwillig voor kiest dit bedrag te verhogen om zo iets van premie te besparen dan zou je inderdaad de eerste €875 op moeten hoesten. Het is en blijft een gokje. :j

Komend jaar heb ik een zorgjaar gepland dus ga me ook weer aanvullend verzekeren, zelf kijk ik meestal naar de CZ Jongerenpolis want daar heb ik collectiviteitskorting en daar zijn fysio, contactlenzen en een stuk tandzorg bij inbegrepen. Maar CZ gooit de prijzen wel redelijk omhoog komend jaar dus ik volg het topic voor betere alternatieven.

Tara_13

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:37

Ik ben zwanger en zal dus in 2021 bevallen. Ik moet ook nog eens even wat rekensommen gaan maken wat voor mij het voordeligst gaat zijn

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:41

Princess_ schreef:
Morganlefay schreef:
Al een eeuwigheid DSW. Gezien mijn tandjes een uitdaging zijn ga ik niet naar een andere verzekeraar.
Verplicht ER is uit protest 10 euro lager. Ze doen niet aan preferentiebeleid en contractering.

Krijg je bij hen alles vergoed dan? Zit nu bij menzis en ondanks extra tand pakket toch altijd bijbetalen.

Je moet vooraf kijken of jouw soort tandbehandelingen door DSW worden vergoed. En hoe hoog de vergoeding dan is. Wat voor Princess gunstig is, hoeft voor jou niet gunstig te zijn. Dat hangt af van persoonlijke omstandigheden.

Het is niet een verzekering die alle kosten gemaakt bij een tandarts, mondhygiënist, paradontoloog of endodontoloog voor 100% tot het afgesproken bedrag vergoedt.

Dus even goed de mogelijkheden en de vergoedingen bekijken :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 22:55

naomiiiii schreef:

Kijk eens bij menzis voor een jongerenpakket. Die heb ik ook nu.
En je eigen risico kun je in termijnen betalen.
Laatst bijgewerkt door purny op 12-11-20 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:59

Ik ga hem ook aanpassen. Ik wil volgend jaar mijn verstandskiezen laten trekken en het zijn er 3, dus zal wel een kostenpost worden.

Iemand tips hier voor? Ik heb me er nooit echt in verdiept omdat ik normaliter nooit wat heb, dus basisverzekering.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:01

Ik zit bij Unive en betaal dit jaar 150 euro basisverzekering plus aanvullend fysio 18 en tandarts 250. Dit word nu 158 euro en dat vind ik te veel, vond vorig jaar de verhoging naar 150 al te veel van het goede. :+ Gezien ik ook dit jaar een aantal fysio behandelingen overhoud ga ik fysio naar 9 behandelingen doen en betaal ik 132 euro per maand. Ik heb ook al gekeken of het elders goedkoper kan, maar helaas Unive is toch het goedkoopste.

Ben toch wel benieuwd of we dan over 10 jaar boven de 200 euro per maand moeten gaan betalen. :+

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:04

Niniane schreef:
Ik wil van verzekeraar wisselen (zit nu bij CZ) en mijn eigen risico ophogen. Erger me er iedere keer weer aan dat ik de volle pond betaal iedere maand, maar nog niet eens 20 euro verbruik per jaar. De mensen die ik hierover spreek zijn er terughoudend in, want... WAT ALS JE EEN ONGELUK KRIJGT?!

Iemand hier eigen risico opgehoogd die het aan kan raden?

Ja, doen. Er is voor mij nog nooit een euro vergoed dus ik dacht een aantal jaar terug stik er in :+ Ben een jaar op de eerste hulp beland met potentieel levensbedreigend letsel, röntgenfoto's gemaakt van bijna mijn hele lichaam en pijnstilling waar je een paard mee plat legt. Dat jaar was hoog of laag eigen risico ongeveer op dezelfde kosten neergekomen, verder dus altijd voordeel er van gehad.

Als je een operatie nodig hebt dan is het er wel zo doorheen natuurlijk, maar die kans vind ik veel te klein om meer voor te betalen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:22

Ik blijf bij DSW denk ik, service is top, vergoedingen meer dan prima. Wel jammer dat ze zo omhoog gaan, maar iets vergelijkbaars wat goedkoper is heb ik nog niet kunnen vinden.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 01:06

Ik volg even, ben afgelopen jaar verhuisd en dichtstbijzijnde ziekenhuis wordt in mijn huidige pakket niet direct vergoed.

Ik ben gebonden aan:
+- 20-25 fysio behandelingen
Alternatieve zorg

Dus kom sowieso op een bedrag van rond de €150-160.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 05:31

Ik ben benieuwd wat de restitutie polissen doen. Vind het heel belangrijk om zelf je zorgverlener te mogen kiezen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 05:51

Kik heb nu unive en ga 3 euro omhoog zie ik, best te doen, ik betaal dit jaar 115euro per maand, eigen risico 485 en 2 aanvullende verzekeringen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 06:26

Ik heb em ook binnen. Ik ga naar 91 euro per maand, met hoogste eigen risico. 6 euro duurder.
Ik ga eens kijken of er nog goedkopere aanbieders zijn, maar ben hier tevreden dus voor een paar euro ga ik niet overstappen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 06:42

Niniane schreef:
Ik wil van verzekeraar wisselen (zit nu bij CZ) en mijn eigen risico ophogen. Erger me er iedere keer weer aan dat ik de volle pond betaal iedere maand, maar nog niet eens 20 euro verbruik per jaar. De mensen die ik hierover spreek zijn er terughoudend in, want... WAT ALS JE EEN ONGELUK KRIJGT?!

Deed ik een jaar of twee en toen lazerde ik van een paard, dat werd een duur grapje. Je moet dit alleen doen als je de middelen hebt om die ruim €500 extra (sowieso verplicht er ) kan betalen. Dan is het interessant.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 06:45

Ik heb anderzorg met maximaal eigen risico. Betaal maar 85 euro in de maand, volgend jaar 91. Het maximale eigen risico levert zoveel korting op dat als je dit zelf zou sparen het verschil tussen minimaal en maximaal eigen risico nog maar 200 euro is.

Ik ga wel weer even vergelijken maar vind de vergoedingen van aanvullende verzekeringen vaak zo laag dat het niet loont om daar bv. 50 euro per maand extra voor te betalen, zeker als je weinig zorg nodig hebt.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:19

Ceetje_bokt schreef:
Niniane schreef:

Deed ik een jaar of twee en toen lazerde ik van een paard, dat werd een duur grapje. Je moet dit alleen doen als je de middelen hebt om die ruim €500 extra (sowieso verplicht er ) kan betalen. Dan is het interessant.

Met 550 aan kosten speelde ik vorig jaar quite. Het is dus eigenlijk maar 325 euro extra waar je dat risico voor loopt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:23

En het eigen risico kun je, bij Anderzorg iig, ook nog gespreid betalen;
"Eigen risico gespreid betalen
Onverwachte rekening voor het eigen risico voorkomen? Dan kun je bij ons ervoor kiezen om het bedrag gespreid te betalen in 10 termijnen. Het eigen risico dat je niet verbruikt krijg je natuurlijk gewoon teruggestort."

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:31

8nnemiek schreef:
En het eigen risico kun je, bij Anderzorg iig, ook nog gespreid betalen;
"Eigen risico gespreid betalen
Onverwachte rekening voor het eigen risico voorkomen? Dan kun je bij ons ervoor kiezen om het bedrag gespreid te betalen in 10 termijnen. Het eigen risico dat je niet verbruikt krijg je natuurlijk gewoon teruggestort."

Dit kan ook bij Menzis, dit jaar toevallig gedaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:31

Ik ga ook maar eens kijken. Mijn verzekering gaat naar 163,- per maand. Dat wordt wel een beetje veel.
Eigen risico ben ik sowieso kwijt ivm ziekenhuisbezoek.
Heeft iemand hier wel eens tijdens een behandeling die vergoed wordt vanuit de basisverzekering een overstap gemaakt en leidt dat nog tot extra vragen bij aanvullende verzekeringen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:40

Fitzroy daarom kan ik niet overstappen voor de aanvullende verzekering. Ze willen me niet ik ben te duur. -O-

Ik had het gister middag binnengekregen. Viel mij nog mee maar ik heb wel iets teruggeschroefd. Ik kan de drie extra fysio mocht ik het nodig hebben wel zelf betalen voor 15 euro per maand minder premie. Anticonceptie niet meer nodig. En alternatief gebruik ik niet. Een pakket duurder zou alle fysio vergoeden maar die is onbetaalbaar helaas dat zou me bijna 40 euro per maand extra kosten. -O-

Overstappen heeft geen enkele zin voor de aanvullende verzekering omdat ze me niet accepteren elders. Ik ga dadelijk 1540 per jaar betalen. Vooral het in een keer betalen levert fikse korting op. Rekening daarna weer aardig leeg maar de rest van het jaar een omkijken naar en de extra korting is me dat wel waard.

Tandarts heb ik nog steeds bewust niet, de vergoedingen zijn me te laag voor wat je ervoor betaald. -O-