Wat is nou echt de beste agenda?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:04

Ik haal elk jaar in october de agenda van de hema. Grijze harde omslag en mooie weekindeling met voldoende schrijfruimte. Het is een ringband waar je hoekjes afscheurt als je week voorbij is. Werkt ook fantastisch om je to do's af te strepen. Sluit je week zo lekker af.

Tiggs

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:24

Ik heb meteen maar een Moleskine voor volgend jaar besteld :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:34

Ik heb een Greenbook.
Dat is een whiteboard-agenda. Je kunt zelf bladen kiezen die je fijn vindt om te gebruiken (maandoverzichg, weekoverzicht, to do lijsten, etc.).

Vind het vooral fijn dat 'ie herbruikbaar is. Je kunt gewoon datums, jaartallen of afspraken uitwissen en opnieuw indelen, de bladen kun je ook inklikken waar je wil.
Ik gebruik mijn agenda altijd bij vlagen, bij drukke weken schrijf ik er dus meer in, maar in rustige weken gebruik ik nooit een agenda. Een gewone agenda vind ik dus zonde van het papier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 17:24

Emmaa_ schreef:
Beetje knuppel in het hoenderhok maar wil je per se een papieren agenda? Ik heb Google Calendar goed leren gebruiken en ben sindsdien echt om. Kan mijn notities, herinneringen, taken en planning in een dag kwijt en ik kan goed toggelen tussen verschillende overzichten.

Heb ik zeker aan gedacht! Maar bij online agendas raak ik snel afgeleid als ik mijn planning wil indelen.
Werkafspraken doe ik wel via Outlook, daar werkt het dan weer goed, ook omdat je dan afspraken met anderen moet maken en zij dan jouw beschikbaarheid makkelijk zien. Maar voor persoonlijke lijstjes enzo werkt het dan weer niet. :(

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:29

Zie hem hier al vaker voorbij komen en ik sluit me er helemaal bij aan: moleskine!

Dit wordt het 4e jaar op een rij dat ik hem haal. De large (gewoon agendaformaat, ter grootte van een schriftje) met softcover. Op de linkerpagina heb je de 7 dagen van de week, op de rechterpagina lijntjes, ideaal voor to do listjes voor een week of per dag. En op de dagen zelf ruimte genoeg voor afspraken.
Ze hebben ook een pocket formaat en xl (a4) formaat.

Een andere variant die ze hebben is een dagagenda, dan heb je een hele pagina per dag. Zelf vind ik dat niet handig omdat ik mijn agenda puur gebruik voor afspraken en to do listjes. Verder gebruik ik google calender waarin ik mijn dagen verdeel in blokken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:40

Ik gebruik al jaren agenda's van Paperblank. Mooie kwaliteit papier, ik vind de kaft mooi en de binnenkant is simpel en overzichtelijk. Oa voor gekozen omdat je in het weekend net zo veel ruimte hebt om afspraken te noteren als door de week. In verschillende formaten te krijgen en binnen layout te krijgen (dus horizontaal, verticaal, een pagina per dag of juist een week per 2 pagina's).

Ik gebruik nooit to do lijstjes eigenlijk (wat zet je daarop?)...