Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:09

De bevalling van onze oudste dochter.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:10

Ik dacht van te voren, dit gaat me nooit lukken. Zelfstandig een gezin draaien in de kraamzorg met alle verantwoordelijkheden en alles afkrijgen. Heel van te voren dacht ik dat het echt een makkie was net als vele anderen maar in mijn stage dacht ik echt: Hoe ga ik dit allemaal leren. Ondanks dat het soms flink stressen en doorwerken is fix ik het altijd toch weer :) Dus dat viel me mee!

Ik had ook nooit gedacht dat ik de stap zou durven nemen om een nieuwe studie te gaan starten. Maar dat heb ik inmiddels besloten dat ik vanaf Januari HBO ga doen!

Ik had nooit gedacht dat ik ooit de stap zou durven nemen om wat gesprekken te hebben bij een therapeut. En toen ik de eerste keer er toch zat, dacht ik alleen maar: Wie A zegt moet ook B zeggen. En dat heb ik een jaar volgehouden totdat ik klaar was. Nu achteraf denk ik echt: Hoe heb ik dat ooit gedaan en die stap genomen _O-

Ook heb ik eigenlijk weinig verstand van allerlei dingen rondom instellingen in computers, media, snoertjes, auto's. Maar ik moet altijd alles opknappen voor mijn vader want die snapt het dan niet en ik verbaas me er over dat ik het eigenlijk altijd wel voor elkaar krijg :') Hoe ik het doe snap ik ook niet, maar het lukt eigenlijk altijd. Inclusief mijn eigen winterbanden er op zetten :')

Ik heb nog wel een paar stappen waar ik nog moet gaan kijken of dat me gaat lukken.
Onder andere
- starten en een winstpunt halen inderdaad
- De 21+ toets en de HBO studie gaan halen. (Ja de beslissing is genomen, nu nog de toets halen :') )
- een huis kopen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:11

Ik dacht dat ik nooit meer met plezier op mijn eigen paard zou kunnen zitten. Maar dat is me toch gelukt en daar ben ik nog steeds erg trots op.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:13

Een baan (in mijn vakgebied) vinden... De moed was me echt flink in de schoenen gezonken, na een half jaar zoeken. Maar uiteindelijk op een topplek terecht gekomen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:09

Stoppen met roken.
Al 2 jaar 'clean'.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:16

In mijn eentje wekenlang door Iran reizen. Ik ben heelhuids thuisgekomen :))

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:16

Suzanne F. schreef:
Jeetje, ben ik dan iemand die totaal geen uitdagingen uitgaat? Er is eigenlijk niks waarvan ik van tevoren dacht dat ik het niet kon. Als ik ergens aan begin dan ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat ik het kan en/of goed zal afronden. Als ik echt van iets denk dat het compleet kansloos is dan begin ik er niet eens aan. :')

Dit exact!
En ik ben aan het twijfelen of dat komt omdat ik mezelf te kleine/weinig uitdagende doelen stel of eerder juist realistische doelen. Maar als ik weet dat ik het niet kan, ga ik het bij voorbaat niet als doel stellen eigenlijk. :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:17

Ukelele spelen!

En nu mijn volgende uitdaging, rolschaatsen!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:26

In mijn eentje een huis gekocht. Ik was er nou niet bepaald van overtuigd, aangezien ik net een week een baan had :') en in dat kader: stucwerk, haha ik heb samen met mijn vader mijn hele huis gestuct, dat hadden we beiden nooit gedaan :)

En van mijn hobby mijn werk maken, dat leek me toch niet haalbaar, want de markt qua (bruids)fotografie is nogal verzadigd, maar niets is minder waar! :D
Laatst bijgewerkt door heidiLOVER op 05-11-20 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:26

MB en dan meedoen met zo’n rolschaatsenrace?
Wel gaaf om te leren.

Nooit gedacht dat ik een muziekinstrument zou leren bespelen.
Ik speel nu 11 jaar alt saxofoon.

En vanaf mijn 15e gedroomd van parachutespringen.
Op mijn 40ste heb ik het gedaan. Het was zo gaaf.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:29

Een eigen persoonlijkheid ontwikkelen. Ja, echt :o

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:31

Voor mij was het een uitdaging om mijn eigen fiets zijn banden om te zetten. De oude eraf en de nieuwe erop. Aangezien ik nooit wat met fietsen had. Maar heb gekozen dat het mijn vervoersmiddel is.

En wat ik niet had verwacht is dat ik de hoeven van mijn paard zelf kon uitkrabben. Dus was een grote uitdaging omdat ik wist dat dit alleen de hoefsmid lukte. En meneer was ook echt moeilijk. Nu doet hij nog moeilijk, maar ik geef niet op en dan lukt het met moeite toch. (Op een goede dag tilt hij wel zo zijn benen op. Hij heeft CPL dus doet het zeer).

En meedoen met Holland's Got Talent. Had ik nooit verwacht. Maar werden gevraagd mee te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:43

Bij heel veel praktische klusjes in huis had ik zo mijn twijfels, maar uiteindelijk zijn ze toch gelukt. Bijvoorbeeld:
-draaikiepraam repareren (kiepte niet meer)
-zorgen dat de slaapkamerdeur niet meer klemt
-snoer van een lamp inkorten en de stekker er weer opnieuw aan maken
En samen met vriend:
-veren van de keukenkastjes vervangen
-netjes laminaat leggen
-netjes behangen
-enorme U vormige plantenbak timmeren die precies om onze regentonnen heen past
-regentoninstallatie bouwen van IBC containers

Met gezond verstand en YouTubefilmpjes kom je een hee eind, blijkt :D

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:45

Mijn opleiding afmaken. Hartstikke depressief en ik was er aan het eind van mijn opleiding zo klaar mee, dat het bijna een wonder was dat ik binnen de afgestelde tijd toch mooi mijn diploma op kon komen halen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:46

Een ultra lopen. Inmiddels een ultra trail marathon van 45km gelopen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:47

Een HBO studie volgen... Inmiddels 3e jaars en maar 2 herkansingen in totaal.. Enorm trots en blij dat ik het alsnog ben gaan doen en ben nu alleen nog maar enthousiaster om uiteindelijk een mooie baan te vinden!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:49

Alleenstaande moeder zijn. Maar het is zelfs makkelijker dan toen we nog samen waren. Het scheelt een hoop irritatie.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:50

Ooit op mijn eigen paard te stappen.
Wij hebben een lange weg achter ons en zijn er nog niet. Tussendoor stond hij te koop omdat ik het allemaal niet meer aankon.. Maar ik ben doorgegaan en wij zijn al erg ver gekomen!
Laatst bijgewerkt door Veriye op 05-11-20 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:51

- Met ernstige vliegangst toch 16 uur vliegen om mijn schoonfamilie te bezoeken
- Een marktplaats kast zonder handleiding in elkaar zetten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:56

Mijn tweede studie afronden (nadat ik mijn eerste studie eerder had moeten afbreken) en mijn rijbewijs.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:01

Ben gezakt voor mn eerste examen 5 HAVO, jaar opnieuw moeten doen... Toen geslaagd.. Toen VWO gaan doen. Toen dacht in... Dat kan ik niet. Dat klopte... :')

Daarna moest ik HBO gaan doen.. Toen dacht ik 'dat kan ik niet, want 5VWO lukt al niet eens en havo ook met hakken over de sloot'. Dat klopte gelukkig niet en cumlaude afgestudeerd. Echt hele fijn.

Toen eigen bedrijf gestart op 24jarige leeftijd. Toen HEEL vaak gedacht 'dat kan ik niet'... En nogsteeds bij iedere nieuwe ervaring of situatie als werkgever denk ik dat..

Maar kom er altijd uit.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:16

Na jarenlang scheepvaart, nu de stap genomen om mee te doen aan een nieuw project. Het mee opbouwen en operationeel maken van een gloedjenieuwe terminal voor de opslag van chemicaliën.
Had 1st héél veel schrik door het puntje "geen terminal ervaring" en heel veel mannelijke collega's die dat wel hadden. Maar in wezen is het een groot schip aan de wal :') en ben dus blijkbaar best goed weg met alle systemen en ... in de opleiding zowel praktijk als theorie scoor ik het beste (zelf nooit verwacht).

Nu stoute schoenen aangetrokken en gevraagd om een functie als shiftleader van de operators *\o/*
Dus best spannende periode tegemoet nu! Binnenkort begint het testen van de systemen en hopelijk volgend jaar alles operationeel. Nog even tijd dus om te laten zien dat vrouwen ook ballen hebben :') :j

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:19

Zeedraakje schreef:
Een eigen persoonlijkheid ontwikkelen. Ja, echt :o

*\o/* mag je trots op wezen!! _/-\o_

Iedereen hier overigens hoor, maar deze vond ik wel even héél mooi!!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:31

Of het gaat lukken moet nog blijken, maar ik heb na jaren twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt: ik ga volgend jaar starten met de pabo!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:33

Mijn fysiotherapie opleiding nog oppakken na mijn 36e... en dan in 1 keer alle toetsen halen.