The Home Edit - Organiseren kun je leren?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: The Home Edit - Organiseren kun je leren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:28

Ik hou hier ook van, alleen niet zo extreem hoor, niet op kleur enzo. Alleen met een kind en een man is het nog een uitdaging het netjes te houden

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:37

wendely schreef:
Dat zat er al toen we het kochten. Vorige eigenaar is jager en deed ook zijn eigen vangst slachten en opdelen.. Bij de bezichtiging vroeg ik me af wat ik in godsnaam met zo'n groot koelhok moest.. Ik denk niet ik ooit weer zonder kan :')

Geniaal!
Wat stop je er allemaal in, om hem vol te krijgen? Mij lukt een gewone koelkast al niet eens (voor 2 volwassenen). Een vriezer krijg ik makkelijk vol maar een koelkast, nee.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:21

Ik volg, ben al begonnen met opruimen thuis. Maar lastig om mooie bakken te vinden, dus als iemand nog tips heeft voor die transparante dozen die ze in kledingkasten veel gebruiken...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:26

Ceffyl schreef:
Eieren in de koelkast?

Mijn man zet ook alles terug op het eerste plekje dat hij ziet :P Probeer ik met boodschappen opbergen er nog wat van te maken, staat alles in no time weer ergens anders. Maar ik stoor me niet aan een rommelige koelkast, zolang hij maar schoon is.

Mijn keukenlade daarentegen moet wel echt nodig georganiseerd worden...

In de vs worden de eieren gewassen, dan kunnen ze niet anders dan in de koelkast bewaard worden. Ze schijnen dan wel wat langer houdbaar te zijn (maar bij mij gaan eieren gewoon binnen 4 weken op).

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:19

JudithO schreef:
Geniaal!
Wat stop je er allemaal in, om hem vol te krijgen? Mij lukt een gewone koelkast al niet eens (voor 2 volwassenen). Een vriezer krijg ik makkelijk vol maar een koelkast, nee.

Afval wordt hier allemaal apart gescheiden. Dat wil zeggen glas/metaal, plastic, papier/karton, restavfall en gft. Daarnaast zitten op alle blikken en flessen van drinken statiegeld (bier zijn alleen maar blikken, kratten met flesjes zijn hier niet). Ik heb in dat koelhok dus een een zak voor flessen en blikjes, papier, plastic en een bak voor glas en metaal. Onze vuilnisbakken staan niet bepaald dicht bij onze deur en in de winter met 6mnd sneeuw is het ook geen doen om voor al het afval constant op en neer te lopen. Veel makkelijker dus om het op te sparen en 1x per week te legen.

Mijn partner brouwt zelf bier. Dus als dat klaar is staan die tonnen er ook in.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:24

Als ik dit op kleur ga zetten, dan vinden we nooit meer een boek terug :+

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:27

Arabesk schreef:
Als ik dit op kleur ga zetten, dan vinden we nooit meer een boek terug :+

[ [url=m/IYOcIh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw zo gaaf <3

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:27

romyamb schreef:
Hier houd ik dus echt van.
Zo organized en aesthetic!

(hopend dat the Container store ooit naar Nederland komt)

Die verzenden wel naar Nederland :D

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:34

Keet schreef:
romyamb schreef:
Hier houd ik dus echt van.
Zo organized en aesthetic!

(hopend dat the Container store ooit naar Nederland komt)

Die verzenden wel naar Nederland :D

had het gezien ja!
alleen helaas niet alles :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:40

Ik doe dit al jaren. Mijn beste vriendin is organizer. Dus mijn kastjes zien er inderdaad zo uit. Kan het inmiddels prima zelf maar ze helpt me nog een paar keer per jaar. :P

Doe trouwens niet alles op kleur en mijn koelkast is ook niet georganiseerd. Daarvoor is hij te klein. Een zak spinazie er in en dan is 1 plank al vol.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:09

Ik heb de serie ook gezien en ben er erg door geinspireerd geraakt.

Helaas geen budget voor allerlei mooie opbergbakken(want die zijn duur!) enzo maar wel heel veel toegepast wat ik gezien heb. Werd ook wel weer tijd want stiekem was het weer een zooitje geworden.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:19

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 23:54

Ahhh, wat fijn om te weten dat ik niet de enige ben :D

Ik zou echt zó graag een georganiseerd huis willen. En tot op zekere hoogte lukt dat ook vast.. maar we wonen in een oude bovenwoning. Ik heb geen berging, geen zolder, nieteens een voorraadkast. Dus om alles helemaal netjes opgeborgen te krijgen is op zijn zachtst gezegd een grote uitdaging :P

Hebben jullie ideeen voor opbergers voor in de IKEA Besta-kasten? De standaard opbergdozen van de Ikea zelf zijn net iets te breed.. :=

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 02:01

Ik heb ook geen zolder. Wel een voorraadkast en een trapkast. Ik probeer zo min mogelijk spullen te houden die anders op een zolder zouden belanden. Het is nog work in process en ben een beetje kringloopverslaafd... daarbij heb ik 3, bijna 4 kinderen, te kleine kleding en spullen bewaar ik als ze nog netjes zijn voor het volgende kind dus dan kun je er misschien iets bij voorstellen.

Die filmpjes van Kloë, 20 dollar voor 1 opbergbox... en dan staan daar alleen al 8 van in haar kast haha. Nee bij mij komt het meeste toch uit de kringloop en de kasten van marktplaats dus dan duurt het soms even voor je het juiste hebt gevonden.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:31

Oh, waarom ontdek ik dit nu pas. Geweldig! Ik hou wel van strak, opgeruimd en georganiseerd maar in mijn huis is nog heel veel ruimte voor verbetering.

En ik ben natuurlijk benieuwd naar foto's van jullie georganiseerd kasten of planken :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:03

Hoe moet ik dat voor mij zien trouwens met al die doorzichtige dozen. Je kan hem pas weer bijvullen als hij leeg is en in de meeste gevallen zul je hem toch ook eerst schoon moeten maken. De nieuwe verpakkingen moet je alsnog ook ergens kwijt en je hebt dus nooit al je potten mooi vol.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:14

LWDaisy schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Hahaha serieus?
Als mijn gelezen boeken staan op kleur. Meestal past de kleur goed bij het genre en vind ik daarom boeken prima terug.
Ongelezen boeken heb ik wel apart staan.

Maar ik heb ook niet super veel boeken, denk rond de 75-100 boeken verdeeld over 3 plekken.

Als ik dat zou doen, vind ik echt nooit meer wat terug. Ik heb wel een kleine 1000 boeken :+ Hier staan ze volgens genre :)

dit herken ik. Hier ook op genre in grote blokken: Engelstalig fictie, nederlandstalig fictie, jeugdboeken, zakelijk, koken, reizen, overig en alles alfabetisch op auteur. Ik heb ook zo'n 100 boeken dus word ik gek.

Betere structuur voor mijn voorraadkast (onder de trap) en keukenkastjes (kruiden!) zou heel fijn zijn, ben benieuwd naar tips.
En daarnaast voor opslag op zolder en bijkeuken (ik heb te veel ruimte :oo) van kampeerspullen, kerst, koken/bakken, knutselen, zeg maar allerhande andere zooi.

Mijn werkkamer/bibliotheek heb ik nu wel redelijk voor elkaar.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:34

corinep schreef:
Hoe moet ik dat voor mij zien trouwens met al die doorzichtige dozen. Je kan hem pas weer bijvullen als hij leeg is en in de meeste gevallen zul je hem toch ook eerst schoon moeten maken. De nieuwe verpakkingen moet je alsnog ook ergens kwijt en je hebt dus nooit al je potten mooi vol.

Daarom zou het voor mij niet werken in de keuken. Alles uit de verpakking halen en in de doos doen, vervolgens letten dat de oude voorraad op is voordat er nieuwe in gaat. Het ziet er mooi uit maar onpraktisch en te veel gedoe voor mij :o

Voor andere kasten werkt het wel, ik heb bij de action een aantal doorzichtig plastic dozen gekocht van de zomer en alle items per soort in bakken gedaan en oude meuk dat ik jaren "voor het geval dat" bewaarde weggegooid. De kast is nu ruim en ik zie gelijk waar wat staat of thuishoort.
Maar dat kwam meer van Marie Kondo af dan van deze twee dames.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:25

ik ga binnenkort weer naar de Ikea om mooie spulletjes te halen zodat mijn voorraadkast en koelkast er organized uit kan zien!
ik heb nu al een aantal van deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-v ... s09269065/
bakjes (zeker prijzig maar wel de moeite waard!)
maar ik ga er nog een aantal bij halen :)

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:08

Ik heb net aflevering 4 gekeken. Die keuken van die mensen, zo vol :wow:
Dat was echt een verbetering, benieuwd hoe lang dat netjes blijft.

Ik heb zelf ook een lijstje gemaakt van bakken bij de Ikea, maar net degene die ik nodig heb zijn niet op voorraad. Dus nog even geduld hebben.. Ondertussen wel mijn badkamer kast al in categorieën gedeeld, daar lag echt alles door elkaar. Nu nog wachten op de bakken en dan zal ik foto's delen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:09

Met de doorzichtige bakken pasta werk ik gewoon volgens het Fifo systeem. Haal de oude er uit en doe de nieuwe onderop.

Edit, gisteren mijn kleding anders georganiseerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:21

Action heeft in het keukengedeelte ook van die container store achtige bakken. Zien er heel netjes uit en redelijk geprijsd. Kan er helaas geen foto's van vinden. Moet vanmiddag nog naar de winkel, zal wel even een foto maken.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:47

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:39

Geen voorfoto en ben nog niet geheel tevreden, maar spullen zijn nu weer vindbaar in de kast. Echt alles lag door elkaar. :o

Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 02:39

Ik woon nog niet idioot lang in dit huis, en ik heb hier een bijkeuken. Omdat er best wel veel geklust moest worden is niet alles even snel aan bod gekomen, maar vandaag is mijn laatste bijkeukenwens in vervulling gegaan: het rekje voor mijn dweil, mattenklopper etc hangt. Daardoor kon alles van de grond af, en is het nu eindelijk echt af.

Afbeelding
Overzichtje vanaf de deur. Niet op de foto is de wasbak bij m'n linker heup.

Afbeelding
Schoonmaakmiddelen rek. Onderin de grote doeken (oude handdoeken, theedoeken en badmatten) die ik gebruik voor grotere schoonmaakklussen.
Op de tweede plank alle schoonmaakmiddel
Op de derde plank alle onderhoudsmiddelen, navullingen van de vochtvreter en de wcblokjes
En op de bovenste plank m'n emmer en m'n swiffers.

Afbeelding
Voorraad dringen, gereedschapskist, twee planken tuinvogelvoer en helemaal bovenop alle 'overs' in bakjes.

Afbeelding
En dan het rek met de stofzuiger, schoonmaakdoeken, microvezeldoekjes en m'n boodschappentassen.

Ik ben zo blij met hoe dit geworden is <3