Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blijheid schreef:smurffie schreef:
Kwantiteit over kwaliteit?
Als je 50 km uit elkaar woont is 5 dagen per week elkaar zien ook automatisch geen andere hobby's meer denk ik?
Dat ligt er toch aan hoe je het indeelt? 50km is niet zo heel ver. Na je werk naar vriend toe (of andersom) samen eten, beiden (of een van de twee) hobby, samen wat drinken en naar bed. Volgende dag vanuit dat huis naar je werk. De volgende dag andersom. Zo kan je best 5 avonden samen doorbrengen (incl weekend) en toch je eigen hobby’s houden. Ken genoeg mensen die dat zo doen voor ze echt gaan samenwonen
Anniek22 schreef:@ Daantj__ : enigszins ben ik bang dat het trekken aan een dood paard wordt. Maar tegelijkertijd.... hem zomaar opgeven en niet nog een kans geven voelt ook zo gemeen.
Balenciaga schreef:Ik heb ook een langeafstandsrelatie gehad voordat wij gingen samenwonen. Even opgezocht, dat was 46 kilometer en 43 minuten (zonder file, maar het was in de Randstad dus die vlieger ging vaak niet op) met de auto of 2 uur met het OV van deur tot deur. Ik zou echt niet weten hoe ik 5 avonden in de week had moeten combineren met onze hobby's en sociale levens en om eerlijk te zijn ken ik ook niemand die dat wel doet op de manier waarop jij het hierboven schetst.
Het is toch een beetje banketstaaf om je vriend dat hele eind naar je toe te laten komen om samen te eten, vervolgens naar je vriendinnen (of weet ik veel wat) te gaan en daarna terug naar huis te gaan om samen in slaap te vallen? Dan zit 'ie daar alleenAndersom ook. Ik ken echt niemand die dat zo doet en eerlijk gezegd denk ik ook wel dat dat iets is wat je weet waar je aan begint als je een relatie verderop begint.
Anniek22 schreef:@ Daantj__ : enigszins ben ik bang dat het trekken aan een dood paard wordt. Maar tegelijkertijd.... hem zomaar opgeven en niet nog een kans geven voelt ook zo gemeen.
smurffie schreef:Blussem schreef:Ik zou het eerlijk gezegd geen relatie kunnen noemen als ik mijn vriend zo weinig zou zien en er zo weinig contact mee zou hebben.
Komt bij mij meer over als een vriendschap.
Kwantiteit over kwaliteit?
Als je 50 km uit elkaar woont is 5 dagen per week elkaar zien ook automatisch geen andere hobby's meer denk ik?
Daantj__ schreef:En ik kan mij heel goed voorstellen dat TS daar geen genoegen meeneemt. Ze is nog jong. En ik kan helemaal snappen dat ze graag in een relatie zit met iemand die ook echt aanvoelt als je partner en niet als je beste maatje. Zij moet gelukkig worden. En blijkbaar geeft haar dit geen geluk. En hij zegt te willen veranderen. Maar dat lukt niemand. Wellicht zijn ze allebei in de toekomst beter af als TS het uitmaken wel doorzet. Het zal even vervelend zijn. Vooral omdat je vanaf je 17de dit leven hebt gekend en dit normaal was. En je even moet wennen aan het nieuwe normaal (lekker in deze tijd). Maar als ze allebei een ander kunnen vinden waar ze helemaal smoorverliefd op worden. En die speciale connectie wel vast weten te houden. Zou dat dan niet beter zijn?