Ik ben altijd blij als hij weer thuiskomt en hij als ik thuiskom en ik voel me ontzettend gelukkig met hem.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toverbal schreef:Ik denk dat je met verschillende personen kan samen leven.
Alleen met de een is het een stuk makkelijker als met de ander.
Echte liefde is voor mij:
Als je met iemand samen bent, waar het eigenlijk allemaal vanzelf gaat.
Dat het je geen energie kost om je liefde aan die persoon te geven.
Dat ik echt uit mijn hart kan zeggen dat ik blij ben dat hij naast mij wakker wordt.
Dat als ik hem aankijk dat ik denk" jeetje wat ben je toch een lekker ding".
En dat je ook liefde terug krijgt, samen op de bank lekker kroelen, samen leuke dingen doen en met plezier, niet omdat het moet.
Dat iemand oog heeft voor je en geïnteresseerd is, vraagt hoe je dag is geweest.
Hij hoeft geen dure kado's te kopen voor mij.
Als hij gewoon simpele dingen doet om mij te ondersteunen ben ik al gelukkig.
Zoals een keer een verrassingsmassage of een lekker ontbijt maken of gewoon simpel de hond uitlaten, omdat ik even geen zin heb, gewoon simpele dingen.
Of je meeneemt wandelen op het strand en daarna samen lunchen, omdat je die dag die niet zo lekker in je vel zit/zat.
Gelukkig heb ik hem gevonden en ik hoop dat wij dit samen nog lang vol kunnen houden.
maras schreef:Het bestaat en ik heb de ontzettende mazzel om dit al ruim 20 jaar elke dag te mogen ervaren! En deze liefde wordt elk jaar meer ipv minder. Er zit 1 groot nadeel aan, de liefde is zo groot dat ik zo verschrikkelijk bang ben om hem te verliezen, de angst daarvoor over stemt op sommige dagen de vreugde.
sandrabmg schreef:in ben het met Suzanne F. eens dat we leven in een consumptiemaatschappij.
Tel daar de smartphone bij op, mijn vader zei laatst tegen mij dat hij denkt dat relaties tegenwoordig vaak stuklopen door die K.. telefoon en ik denk dat hij daar wel een punt heeft.
In plaats van praten met elkaar en leuke dingen doen is daar dan die smartphone waar iedereen toch vaak mee bezig is.
Ik geloof zelf niet meer in echte liefde, maar je hoopt toch altijd een persoon tegen te komen waar je je veilig bij voelt, waarbij je jezelf kan en mag zijn en wat mij betreft mag die smartphone gewoon thuis in een kluis gelegd worden zodat er echt tijd is voor elkaar en natuurlijk ook voor jezelf, dat is ook belangrijk in een relatie.
Lukasje schreef:Goh ... voor mij is echte liefde de liefde die ik ervaar van mijn ouders en wat ik voor hen voel. Zelf heb ik geen kinderen, dus daarover kan ik niet meepraten ... Echte liefde tussen partners? Jazeker maar daarom niet voor altijd.
Toverbal schreef:Maar als jij een goede relatie hebt, dan kan je elkaar hier toch op aanspreken?
Als mijn partner op zijn mobiel zit, als wij samen op de bank zitten, al voor een tijdje, dan zeg ik gewoon "moet ik je even appen om aandacht te krijgen?" Dan is de boodschap al snel duidelijk.
Aan tafel mogen bij ons sowieso geen apparaten tijdens het eten.
Als wij samen een wandeling maken, bos en strand, is ook de regel dat je mobiel gewoon in je zak blijft.
Dan is het tijd voor ontspanning en om te praten met elkaar.
Wat ik wel reuze irritant vind zijn die reclames van Second love.
Ik vind dat persoonlijk echt niet kunnen, ook gewoon vroeg in de avond te horen op de radio.
Misschien ben ik ouderwets, maar er hoeft toch geen reclame gemaakt te worden voor vreemdgaan.
Vind het zo bizar.
Pinda_Dipje schreef:[...] ondanks dat er van verliefdheid nooit sprake is geweest.
Chanen schreef:Overigens ben ik het er helemaal mee eens dat liefde zich niet beperkt tot partners of zelfs intermenselijke relaties. Toen jaren geleden mijn huisdier overleed was ik heartbroken. Ik heb de hele dag liggen huilen in mijn bed, heb een week lang wezenloos lopen ronddwalen en het heeft maanden gekost voordat ik aan hem herinnerd kon worden zonder in huilen uit te barsten. Ik was enorme gehecht aan het beest. Voor mij viel dat ook wel onder liefde.
Canon schreef:Vast, maar zeker niet enkel in warmte en bij elkaar blijven.. Exact hetzelfde deden mijn vriend en ik. Blijven vertellen hoeveel we betekenden voor elkaar. Samen durven dromen en alles delen, samen op reizen. We wilden samen oud worden, en daarna gaan spoken samen.Mierzoet en superlief. Klaar voor weer en wind. 4,5 jaar samen en aan het kijken voor een toekomst..
Toch is zijn gedrag en mening verandert en staan we nu voor een breuk.
Was hij toch niet bestemd voor mij? Hebben we beiden onze tijd nodig om weer tot elkaar te komen?
We willen beiden het beste voor elkaar en hij kan mij dat nu niet geven denkt 'ie..
Niemand weet wat er gaat komen, maar echte liefde is zeker weten ook pijn.
KarenQ schreef:Canon schreef:Vast, maar zeker niet enkel in warmte en bij elkaar blijven.. Exact hetzelfde deden mijn vriend en ik. Blijven vertellen hoeveel we betekenden voor elkaar. Samen durven dromen en alles delen, samen op reizen. We wilden samen oud worden, en daarna gaan spoken samen.Mierzoet en superlief. Klaar voor weer en wind. 4,5 jaar samen en aan het kijken voor een toekomst..
Toch is zijn gedrag en mening verandert en staan we nu voor een breuk.
Was hij toch niet bestemd voor mij? Hebben we beiden onze tijd nodig om weer tot elkaar te komen?
We willen beiden het beste voor elkaar en hij kan mij dat nu niet geven denkt 'ie..
Niemand weet wat er gaat komen, maar echte liefde is zeker weten ook pijn.
![]()
Ik geloof wel in liefde, maar niet voor altijd. Daarvoor gaan relaties te vaak uit.