België - hond uitlaten en mantelzorg met nachtklok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: België - hond uitlaten en mantelzorg met nachtklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:12

Zijn er echt zoveel mensen die standaard hun hond nog helemaal meenemen naar het park tussen middernacht en 5 uur 's ochtends?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:14

Gini schreef:
Zijn er echt zoveel mensen die standaard hun hond nog helemaal meenemen naar het park tussen middernacht en 5 uur 's ochtends?

Dat verwonderd mij ook eerlijk gezegd.
Het helpt niet dat men geneigd is problemen te maken die ze in normale omstandigheden ook niet zouden doen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:19

TS, kun je misschien eens bellen met de regionale politie, kijken wat die zeggen?

Ik verwacht dat als je betrapt wordt met een hond buiten na de avondklok je er met een waarschuwing vanaf komt. Die mensen zijn ook niet achterlijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:20

Gini schreef:

Uhm, ja..

Omdat het parkje voor mij letterlijk 5 meter van de achterdeur af ligt. Het dichtst bijzijnde bosje om te plassen is direct het parkje.

Een rondje wandelen doen we niet, maar wel een snelle plas en soms moet mn hond ook ff poepen..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:23

Gini schreef:

In deze situatie blijkbaar wel. Gewoon, omdat het niet mag :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:28

Echt, mijn hond ligt op die uren onder 3 lagen fleece te stinken. En ikzelf ook. :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:35

Getup schreef:
Gini schreef:

In deze situatie blijkbaar wel. Gewoon, omdat het niet mag :D

:') Precies dit ja.
Het is al maanden blijkbaar gewoon heel leuk om dingen te doen die sterk afgeraden worden. Om handhavers te omzeilen, de kantjes eraf te lopen en om dwars te liggen.

Het resultaat is ondertussen gekend. :x

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:35

Gini schreef:
Echt, mijn hond ligt op die uren onder 3 lagen fleece te stinken. En ikzelf ook. :')

Er zijn ook mensen die late of vroege dienst werken en dan nog even met de hond uit moeten. Als je om 6 uur 's ochtends op het werk moet zijn en een tijdje te rijden hebt dan zit je zomaar in dat tijdvenster. Momenteel hoef ik het zelf niet maar ik heb ook wel eens de honden na twaalven uitgelaten. Nou heb ik gelukkig geen last van een nachtklok maar kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die er daadwerkelijk baat bij hebben dat ze dan nog even een rondje met de hond kunnen lopen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:42

Gini schreef:

Als ik avonddienst heb werk ik tot 23.. ben ik pas rond middernacht thuis.. dan laat ik graag mijn hond nog een plasje doen voordat we naar bed gaan

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:54

Ayasha schreef:
Gini schreef:

Dat verwonderd mij ook eerlijk gezegd.
Het helpt niet dat men geneigd is problemen te maken die ze in normale omstandigheden ook niet zouden doen

Inderdaad. Als we nu problemen tekort hadden kon ik me daar nog iets bij voorstellen :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:07

Gini schreef:

Ik vaak ook. Regelmatig dat ik om 20:00 al lig te snurken op de bank. Dan wordt ik rond een uur of 02:00 wakker en laat ik de hond even snel zn behoefte doen, daarna lekker bedje in.

Ik word in de ochtend rond 09:00 wakker. Dat betekent dat mijn hond eigenlijk rond 24:00 nog even naar buiten moet. Dat red ik niet om wakker te blijven, dus nu doen we het op deze manier.

Ik heb gewoon véél slaap nodig, zn 10-12 uur per nacht.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:12

Ik heb het over een heel rondje door het park. Niet even snel je hond in de tuin/groen perkje op 5 meter afstand een plasje laten doen net voor je je bed induikt/naar je werk vertrekt. Je wordt in België ook niet staande gehouden als je om middernacht nog even naar je brievenbus loopt of je vuilzakken aan de weg gaat zetten.
Maar goed, in het geval dat jij die persoon bent die met de hond dus wel een volwaardige wandeling door het hele park gaat maken om 4 uur 's nachts, jammer, maar dan zal je inderdaad iets anders moeten voorzien.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:20

Lolaliza schreef:
verootjoo schreef:
Het is niet dat je voor de politie binnen moet blijven hè :')
We doen het om de verspreiding van het virus tegen te gaan, niet om te politie tevreden te houden.

Als jij s avonds een kort rondje door het park met je hond doet en je gezond verstand gebruikt wie ga je dan besmetten ..je hond ?
Tuurlijk wil je de politie ontwijken anders is het een duur plasje

nee maar als jij vind dat jij wel een rondje mag/kan maken kan een ander dat ook, het is alles of niets...
is ook makkelijker handhaven he...

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:47

Ik snap dat het vervelend is, maar ik zou me er toch echt aan houden.

Ik studeer in Brussel en zou, mocht ik een hond hebben, daar toch echt niet rond gaan lopen na de avondklok. Sowieso rijdt daar overal veel politie rond. Echter is het wel een dingetje want ik denk dat vrij veel mensen daar geen tuin hebben waar hun hond eventjes kan rondlopen en zn behoefte kan doen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:48

In Vlaanderen is de avondklok niet verstrengd, dus nog steeds van 24-5u. Ik laat mijn honden de laatste keer uit rond 21u. Dan mag je dus nog op straat komen.
Er bestaan geen documenten om aan te tonen dat je mantelzorger bent en dus voor de honden van een ander zorgt bij mijn weten. Ik heb zelf een assistentiehond; daar gelden mbt de nachtklok ook dezelfde regels: enkel naar buiten voor (dringende) medische hulp of werk op de uren dat de nachtklok actief is. (Assistentie)hond uitlaten, ook al is het een assistentiehond of hond van iemand anders voor wie je mantelzorger bent, valt bij mijn weten niet onder uitzonderingen.
Als je een tuin hebt kan de hond daar ook zijn behoefte in doen als de avondklok actief is en een actieve hond kan je ook op een andere manier wel energie kwijt laten raken (hersenwerk, zoekspelletjes, spelen met de bal, frisbee,...).