Goede schoenen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:59

Catterpillars!
Heb ik al jaren voor tussen de paarden/koeien en op het veld. Dingen zijn onverwoestbaar en zitten zó lekker!
Hebben al heel wat modder en stront doorstaan en zijn nog steeds waterdicht en mooi.
Als ze echt heel vies zijn zet ik er de tuinslang op, gaat prima. _O-
Zijn ook wel wat duurder :)
Ik vind ze comfortabeler dan mijn timberlands ook al hebben ze ongeveer dezelfde pasvorm.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:24

Tiggs schreef:
Oh die zien er best prima uit en niet duur, voor zulke schoenen.

CupCakes_ schreef:
Ik ga eens bij de decathlon kijken. Zien er mooi uit Goof!

Ik kon er ook meteen op weglopen vanmorgen, hoefde ze niet in te lopen en ben meteen een uur en drie kwartier op pad geweest. Erg fijne schoenen.
Hoe lang ze mee gaan moet nog blijken natuurlijk, maar voor nu ben ik er erg blij mee.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:26

Ik heb momenteel gri sport tiben med.
Van de week meindl Borneo gekocht, die ga ik morgen uitproberen, moesten eerst zwart worden ipv bruin :o
Beide een hoop centen, maar goede schoenen vind ik wel belangrijk

Phrono

Re: Goede schoenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:11

Timberlands kopen via marktplaats. Ik draag ze dagelijks op stal, koop ze altijd voor 25 a 35 euro op marktplaats en kan dan weer minimaal 2 jaar vooruit. Ze zijn ook wel eens bij zalando lounge in de aanbieding :)

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:35

Ik heb deze van de decathlon :
https://www.decathlon.nl/p/hoge-wandels ... _/R-p-4951

Super fijne schoenen voor 65 euro!
Heel erg licht in gewicht. Heb ze al een paar jaar en zijn nog puntgaaf.
Heb ze ook in het buitenland gebruikt voor heftige hikes, o.a. in Zwitserland en Noorwegen en ze blijven echt top!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:52

Bij goede schoenen gaat het om het voetbed en dan zit je al snel bij de duurdere merken bijv meindl, lows of hamwag. Welke voor jou het beste is hangt af van de vorm van jouw voet.
Maar ook merken als timberland en ariat bijv.
Hebben een goed voetbed.

Gaat het om stevige schoenen dan is de keuze een stuk groter en betaalbaarder

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:55

Nadat mijn Lowa's deze winter na 10 jaar dienst echt af waren heb ik deze bij Decathlon besteld:
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... p-X8492142

Ik draag ze momenteel alleen maar op stal maar ik vind ze erg fijn. Comfortabel voetbed en zool met veel grip. Hoe ze zich met echt koud weer houden moet nog blijken.

Het grote nadeel van de Lowa's vond ik dat de zool spekglad was op een gladde ondergrond. Zoals beton, ijs maar ook in de bergen op de rotsen. En zeker als het wat vochtig is. Ik ben er meermaals in de stal lelijk mee uitgegleden. Mijn vader heeft vorige winter Lowa's gekocht en die ervaart hetzelfde. Voor mij geen Lowa's meer dus.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:31

Meindl en lowa zoals al vaak gezegd.

Meindl is wat duurder maar ze gaan echt jaren mee!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:35

Hoe vallen Lowa’s?
Goed op maat of is een maatje groter nemen verstandig?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:15

Op maat of iets kleiner. Maar ik heb een maat groter omdat ik het fijn vind er dikke sokken in aan te hebben. Heb echt een uur getwijfeld in de winkel tussen welke maat (zeker omdat het zo'n uitgave is).

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:28

Ik zweer bij mijn Hanwags :D Zijn niet echt goedkoop, maar ja, vorige paar heb ik 10 jaar meegedaan, die hebben hun geld wel opgebracht! Ik heb ze zelfs nog als reserve in huis. Mijn nieuwe paar heb ik met flinke korting kunnen kopen, dat scheelde een hoop.

Maar het is wel heel persoonlijk wat lekker zit hoor. Ik heb bijvoorbeeld smalle voeten, dus niet alle merken zijn even geschikt voor mijn voeten. Lowa's bijvoorbeeld zaten bij mij niet lekker, maar mijn vriend heeft al jaren Lowa wandelschoenen.

Sowieso goed passen en ik zou niet voor tweedehands gaan, zijn ze al ingelopen door iemand anders met andere voeten.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:22

Mars schreef:
Hoe vallen Lowa’s?
Goed op maat of is een maatje groter nemen verstandig?

De mensen die ik ken, inclusief mezelf, hebben allemaal een maat groter van Lowa.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:24

Merkschoenen, en daar vallen Salomons ook onder zijn toch vaak beter dan een eigen merk. En ja, ze zijn wel wat duurder. Je kunt dan kiezen uit: of minder betalen en vaker nieuwe, of gewoon schoenen echt verslijten en 1 keer meer geld uitgeven, maar misschien op langere termijn goedkoper uitzijn.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:39

Lowa is een vrij smalle schoen, natuurlijk per model wel iets verschillend. Meindl is een bredere schoen, maar ook hier verschilt het per model. Salomon is volgens mij nog breder dan Meindl. Mijn laatste paar Salomon viel na 13 jaar zomaar uit elkaar en toch echt veel mee gewandeld.

Ga je in NL in het bos wandelen is een lager model ook prima. Ben je van plan in de bergen te wandelen zou ik een hoger model nemen.

Wil je er soms mee (2-3x Pm) een paar uurtjes op wandelen is een goedkoper model ook prima.
Ga jij iedere week een dag wandelen in bv de (Europese) bergen of dagtochten door het bos, kan je beter een duurder merk (zoals Meindl, Salomon of Lowa) nemen.

Je moet voelen en proberen. Lowa vind ik mooi, maar is mij te smal helaas. Meindl past mij vaak ook niet goed, maar het model wat ik nu heb pas ik wel.

Meindl en Lowa is trouwens van een Duitse fabrikant. Salomon is van FR. , let dus wel op: ga je naar de States om te wandelen zal je weer een andere schoen nodig hebben aangezien daar de bergen anders en hoger zijn.

Hopelijk heb je er wat aan. Ik weet niet of je bergschoenen zoekt nml.