Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:40

__Sannne schreef:
Jaa ik hou echt van kerst. Dit wordt de eerste kerst van mijn vriend en mij samen in ons nieuwe appartement. We moeten dus alle kerstversiering nog kopen en daar kijk ik echt heel erg naar uit!

Jaa ik heb hetzelfde *\o/*
Heb nu nog wat Halloween/herfst versiering staan, maar dat gaat op 1 november de deur uit :D.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:42

Ja! Hier ook. :) Ik hou van de herfst en winter, laat die koude en donkere dagen maar komen. Kerst hoort daar natuurlijk ook bij! Ik moet zeggen dat ik niet per se iets heb met eerste en tweede kerstdag, maar meer alles eromheen. Vorig jaar hadden we geen kerstboom (midden in een verhuizing), maar ik denk dat daar dit jaar misschien wel verandering in komt!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:45

Jaaaa kerst, hoogtepunt van ieder jaar *\o/* {:)

Misschien dit jaar al wel met ons gepersonaliseerde luchtalarm erbij! En anders ben ik toch al dik dus dan kan ik best extra eten. Als dat gaat.

Ik vind het vooral altijd heerlijk om kleinigheidjes uit te zoeken voor mijn familie! En dan gezellig eten, spelletje doen, heerlijk. Lekker s avonds de kerstboom aan en een kaarsje, zo gezellig! Ik hoop dat ik fit genoeg (met of zonder baby nog in de buik :) ) ben om dat dit jaar ook in kleine variant te doen, maar we zullen heb zien.

Selina

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:48

Hier willen we over 2 weken de kerstboom neerzetten. En eentje erbij kopen voor op het kantoortje omdat we daar veel tijd nu doorbrengen. Als we dan toch zoveel thuis moeten zijn, dan maken we het maar snel gezellig <|-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:54

Ik heb normaal altijd een echte boom, naar ik denk erover een neppe te kopen. In het kader van duurzaamheid en milieuvriendelijkheid.

Daarnaast is een neppe ook minder qua troep :=. Maar goed, weet t nog niet zeker. Ee echte boom ruikt zo lekker.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:17

Ik heb een haat-liefde verhouding met kerst. Als single vind ik dit een confronterende periode: de meesten hebben het gezellig met partners. Daarnaast wordt ik altijd een beetje treurig van oud & nieuw: een jaar met mooie herinneringen achterlaten, en weer zien wat het volgende jaar brengt.
Aan de andere kant houd ik van de lichtjes, de foute kerstmuziek, en ben ik ieder jaar weer blij dat de dagen weer langer gaan worden :')

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:30

Ja kerst <3
Ik tel de dagen af tot in de kerstboom ga zetten. Half november. Maakt het huis altijd een stuk gezelliger en de donkere dagen een stukje lichter. Vorig jaar een compleet nieuw interieur gekocht voor de boom. Binnenkort op jacht voor wat nieuwe aanwinsten om weer aan te vullen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 17:37

Leuk al die andere kerst-freaks :D In mijn omgeving ben ik altijd de eerste die de boom in huis haalt. En mijn familie zegt er helemaal niet van te houden, maar vinden het dan ieder jaar toch wel weer heel gezellig!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:40

Enorm! Altijd midden in de zomer krijg ik die kriebels!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:50

Jaaaa
2 week geleden al de foute kersttrui voor dit jaar geshopt en vandaag een nieuwe kunstboom. Moeder helaas allergies voor echte

Heb er zin in <3 *\o/*

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:24

Ik meld me.

Mijn moeder en ik sparen al het hele jaar om deze kerst handgemaakte kerstornamenten te kunnen kopen. Dankzij corona weten we nog niet of dat financieel uit zal komen maar het wordt hoe dan ook heel gezellig en ik heb onwijs veel zin. <3

Het wordt hier met een klein groepje familie gevierd.

Voor degenen die er tegenop kijken een dikke, virtuele knuffel :knuffel: of dat nou is omdat je het alleen viert of omdat je het heel anders viert dan normaal.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:36

Ik kan ook niet wachten, al zet ik de boom pas neer na Sinterklaas (nu nog veel kinderen hier in de buurt) :D
Al heb ik wel jaarrond de kerst-guirlande met lampjes hangen aan de trap <|-
Inmiddels wel al weer de nieuwe kerstdingetjes gehaald, mijn boom is wat ouderwerts aangekleed met zoveel mogelijk houten dingetjes/mini-speelgoed. Beetje Victoriaans eigenlijk.

Het liefst vier ik het lekker alleen <3
Mooie pot thee, dekentje op de bank, katten erbij en een goede film (geen kleffe kerstfilm zoals Home Alone, want die ben ik nu na al die jaren wel spuugzat :x). Desnoods zet ik een eigen filmmarathon in elkaar :j
En qua eten een fijne pan soep, lekkere hapjes en vooral wat ik lekker vind :D
Of dat dit jaar gaat lukken weet ik nog niet, maar ik zie het wel. Ik hoef niet zo nodig al dat familiegedoe (en nee, niemand hoeft me te vertellen dat ze me zo zielig vind (dat deed iemand vorig jaar), want ik kies helemaal bewust voor een paar dagen helemaal niets moeten {:)).

En word het wel met m'n vader door de Corona (anders gaat hij naar m'n zus), dan zijn de plannen niet veel anders. Leuke films, en lekker eten zonder al te veel poespas :D
Voor wie wel tegen z'n zin alleen zit, ik kan alleen maar hopen dat er iemand aan denkt om jullie uit te nodigen, want tegen je zin is gewoon nooit leuk :(:) :knuffel:

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:47

Super knus en gezellig die kersttijd. :j Sinds we geen Sinterklaas meer vieren stopt iedereen voor elkaar kado’s onder de boom! Maakt kerst nog veel leuker vind ik. En al jaren vaste prik met gezin gourmetten op kerstavond. <3

Siamsmeesje schreef:
Ik kan ook niet wachten, al zet ik de boom pas neer na Sinterklaas (nu nog veel kinderen hier in de buurt) :D
Al heb ik wel jaarrond de kerst-guirlande met lampjes hangen aan de trap <|-
Inmiddels wel al weer de nieuwe kerstdingetjes gehaald, mijn boom is wat ouderwerts aangekleed met zoveel mogelijk houten dingetjes/mini-speelgoed. Beetje Victoriaans eigenlijk.

Het liefst vier ik het lekker alleen <3
Mooie pot thee, dekentje op de bank, katten erbij en een goede film (geen kleffe kerstfilm zoals Home Alone, want die ben ik nu na al die jaren wel spuugzat :x). Desnoods zet ik een eigen filmmarathon in elkaar :j
En qua eten een fijne pan soep, lekkere hapjes en vooral wat ik lekker vind :D
Of dat dit jaar gaat lukken weet ik nog niet, maar ik zie het wel. Ik hoef niet zo nodig al dat familiegedoe (en nee, niemand hoeft me te vertellen dat ze me zo zielig vind (dat deed iemand vorig jaar), want ik kies helemaal bewust voor een paar dagen helemaal niets moeten {:)).

En word het wel met m'n vader door de Corona (anders gaat hij naar m'n zus), dan zijn de plannen niet veel anders. Leuke films, en lekker eten zonder al te veel poespas :D
Voor wie wel tegen z'n zin alleen zit, ik kan alleen maar hopen dat er iemand aan denkt om jullie uit te nodigen, want tegen je zin is gewoon nooit leuk :(:) :knuffel:

Klikt heel gaaf jouw kerstboom!

De Finse kerstfilm Rare exports. Kan zijn dat je achteraf denkt wat de f heb ik zitten kijken maar als je geen doorsnee kerstfilm wilt dan heb je bij deze een goede te pakken. :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:58

Oh een topic naar mijn hart <3 kerst {:)

Wij vieren kerst altijd vrij uitgebreid, heerlijk! En dit jaar voor het eerst met een kleintje <3 heb al naar geschikte pakjes zitten kijken voor haar, maar weet niet goed welke maat ik moet kopen, dus moet mezelf nog een beetje inhouden. Voor mezelf wel al een nieuwe kersttrui gekocht {:)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 21:02

Jaa kersttruien <3 Een beetje fout mag wel! Alleen vaak ontzettende flutkwaliteit waardoor je er onwijs in zit te zweten. Ik wil eigenlijk zo’n oerlelijke zelfgebreide kersttrui van echte wol, dat ademt tenminste nog een beetje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 06:18

Ik draag altijd kersttruien en kerstshirtjes op het werk. Brengt een grote glimlach op de gezichten van de collega's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 06:20

Ik heb een aftel ding op mijn telefoon, heb al 3 kerstbomen staan, overal kerst taferelen, kijk elke avond een kerstfilm en heb al 5 adventskalenders.

Dit allemaal al vanaf augustus. :+

Heb het overigens niet van een vreemde. Mijn moeder is net zo. :D

Oja en krijg af en toe een appje van de buren, of ik alweer kerstmuziek aan het luisteren ben of dat ze gek aan het worden zijn. :+

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:09

ik heb normaal ook altijd heel veel zin in de kerst zoooo`n gezellige tijd van het jaar maar sla dit jaar even over heb 2 weken terug me lieve schoonmoeder verloren |( dus dit jaar ff niet in de stemming voor kerst

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:48

Ik kijk zó uit naar kerst... heerlijke periode. Ik ga ook nog trouwen op 24 december, dus het worden extra mooie dagen. Bijna al mijn kerstballen zijn antiek. Mijn oma had ze, toen ik kind was, ook al in de boom hangen. Nu ze is overleden geeft dat een stukje extra magie <|- Ook aten we altijd samen met haar op kerstavond, daarom trouwen we op die dag. Zo is ze er echt bij!

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:50

Wij hadden altijd kerst met hele familie dus elk jaar leef ik er echt naartoe. Maar de laatste jaren is het elke keer toch net weer niks. Familie is niet meer wat het was en het voelt allemaal meer als moeten.

Maaaaar voor nu jaaaaaaaa ik heb zin in kerst. *\o/* :') kerstliedjes, huis versieren en alle lekkere dingetjes. <3

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:17

Ik haat kerst :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:25

Dat dit pokkejaar maar gauw vergeten mag worden en dat asap het vaccin mag worden ingevoerd! :(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:25

L_iek schreef:
Ik haat kerst :')

Ik ook. Ben blij als het weer voorjaar is. :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 08:40

Ik haat winter, maar kerst is wel echt een lichtpuntje voor mij. Daarna skip ik graag gelijk door naar mei. Na kerst heb ik ook echt zo’n troosteloos gevoel dat alle leukigheid van de winter voorbij is en de pure ellende nog moet komen :brr:

Maar voor nu zit ik iig heerlijk te genieten van de voorpret! Er ligt nu veel sinterklaassnoep in de winkels, maar kom maar door met die kerstkransjes hoor!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:47

Half november zet ik m'n kerstboom. Gezellig al die lichtjes in huis in de donkerste tijd van 't jaar. Hopelijk wordt het geen strenge winter, maar minstens zo zacht als vorig jaar.