Unhappy single

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Unhappy single

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 07:32

Eens met de goede opmerkingen hierboven! Wat heb je het al goed voor elkaar, wees trots op jezelf. Ik vermoed dat je eerst nog wat zelfontplooiing moet doen, waar je nu al goede stappen in hebt gezet. Daten is ook best spannend maar het moet vooral leuk zijn. Je mag ook gewoon aangeven dat je het spannend vindt en houd je eerste dates dan gewoon laagdrempelig. Ga wandelen ofzo of samen fietsen. En praat er gewoon over. Wie weet vindt de ander het wel net eng als jij.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:42

Sommige vinden al snel hun liefde terwijl anderen er langer over doen. Is niets geks aan. Terwijl jij in deze fase zit zijn er ook genoeg mannen in dezelfde fase. Wees blij met jezelf, ga leuke dingen doen en als je graag een relatie wil moet je daar natuurlijk ook werk in stoppen.

Ga eens speeddaten, swipe rond op tinder of schrijf je in bij een relatiebureau. Er zijn zoveel opties en het blijft toch echt de klik die uiteindelijk het belangrijkste is. Dus ga lekker ergens wat drinken om kennis te maken als je een leuk persoon tegen komt.

Hier met 34 mijn vriend leren kennen. Ben er enorm blij mee en weet nu ook dat alle eerdere dates het gewoon echt niet waren dus dat zoeken tot het echt klikt erg belangrijk is.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:01

Ik ben al 18 jaar bij mn man, waarvan 17 jaar getrouwd. Ik was een alleenstaande werkende moeder en hij was alleen en nog niet een jaren lange relatie gehad. Ik was 31 en hij was 37 toen we elkaar leerden kennen. Toen nog via msn love..
Als alleenstaande werkende moeder kom je bijna nergens en ik had het na mn scheiding 2 jaar later wel weer ruimte voor een relatie. Heb me ingeschreven en heb 1 blind date gehad...Die is blijven hangen.

Internetliefde kan heel goed werken.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:07

Ja speeddaten is een goede manier om ervaring op te doen! Het zijn vaak korte luchtige gesprekken die je dan hebt zonder dat daar te veel verwachtingen aan hangen. En ga er dan ook heen om alleen ervaring op te doen en dus niet gelijk met de verwachting dat er iets serieus uit komt.

Het komt er op neer dat je in kort gesprek vertelt wie je bent en wat je leuk vind in het leven denk dan aan bijvoorbeeld je studie, je hobby, reizen, religie of juist geen religie of je familie als die erg belangrijk voor je is.

En als je zenuwachtig bent mag je dat ook gewoon zeggen! Soms kan dat heel goed het ijs breken en kan de ander daar op in spelen door dan even het voortouw te nemen. Of de ander is net zo zenuwachtig en kunnen jullie er samen om lachen!

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:41

Ik heb helaas mijn boterham aan relaties wel gehad en ben voorlopig happy single, Maar! Ik kan me héél goed inbeelden dat de drempel hoog is!

Zoals al gezegd.. geen verwachtingen of verplichtingen, ga gewoon met iemand een kop koffie drinken.. het klint véél enger dan het is!!

Als je via tinder je date wil scoren, 1 advies... niet te lang lopen banketstaaf online, vind je hem leuk? Hup op de koffie! Gelijk de spanning eraf, je kan lekker jezelf zijn (vind ik in het echt, voor mekaar, véél makkelijker dan online). Die online gesprekken zijn mss ook leuk, maar zoals je zelf zegt, uiteindelijk ben je uitgepraat of krijg je spanning want "ooh hij is wel erg leuk en wat als .." .. en haak je af.

Gewoon doen dus!! :+ voor je jezelf gek maakt en afhaakt :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:47

Analyseer je gevoel.
Ben je unhappy single omdat JIJ inderdaad oprecht iets mist of ben je unhappy single omdat je het gevoel hebt dat je niet normaal bent omdat we in een maatschappij leven waarin iedereen min of meer dezelfde levensweg volgt (relatie, huisje, boompje, kindje etc etc.) en het (ja, ook in de 21ste eeuw nog) als raar overkomt als je te ver afwijkt van dit vaste stramien.

Ik ben ervan overtuigd dat bij heel veel mensen namelijk het tweede van toepassing is. Dat de druk van "wat verwacht wordt" eigenlijk meer het issue is dan een daadwerkelijk intern ontevredenheidsgevoel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:55

Over een paar jaar zie je de eerste scheidingen in je vriendenkring. Sommigen die niet zo slim waren als jij om hun huis op eigen naam te kopen, blijven berooid achter en moeten dus flink inleveren qua woongenot.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:11

Wie weet is een singlesvakantie iets voor je?! Je bent met een groep en er is dus geen 'leuk moeten doen met 1 iemand', niet de druk die je misschien voelt bij een date. Én in een groep zit er altijd wel iemand (maar vaak meerdere personen) met wie je het kan vinden. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je een mooie reis (of weekend als dat beter in te plannen is in je drukke leven) hebt gehad en een aantal nieuwe vriendschappen hebt opgedaan.

Ikzelf heb goede ervaringen met Fox Travel, maar ik ben een luxe dier die graag haar eigen kamer heeft. VillaVibes is ook ok (maar niet zo luxe als Fox). Bij beide organisaties kan je de verdeling van de groep (man/vrouw en leeftijd) vóórdat je boekt zien en dat vind ik wel belangrijk. Estivant raad ik je af en Shoestring heb ik nooit geprobeerd, die is sowieso niet luxe. :o

Laat je ons weten als je gaat?!? Wie weet krijg je gezelschap van meer Bokkers. Ik zit in een andere leeftijdsgroep, anders had ik ook best mee gewild. :D

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 10:20

Oh jeetje, wat een boek reacties! Ik ga vanmiddag alles even doorlezen en reageren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:21

Het kan zijn dat ik de plank missla omdat ik echt de polar opposite van jou ben (mannen uit alle walks of life en windrichtingen gehad in mijn studententijd, nu juist even heel happy single), maar ik heb wel echt periodes gehad dat ik relaties miste en misschien heb je wat aan mijn advies.

Dit is een controversiele: ik zou mijn heil niet gaan zoeken op Tinder of andere swipe-achtige datingapps als je weinig ervaring hebt met relaties en een serieuze partner zoekt. Het kán, maar de vluchtigheid van zulke apps maakt dat het een uitermate geschikt medium is voor hookup culture en hoewel ik dat vier (want yay betekenisloze seks) denk ik niet dat het de beste plekken zijn om mensen te ontmoeten die echt op zoek zijn naar iets om aan te bouwen/werken. Dat je makkelijk mensen kan ontmoeten maakt dat die mensen ook weer makkelijk anderen kunnen ontmoeten, daar betrap ik mezelf ook op. Leuke date gehad maar 1 flaw waar ik normaal wel doorheen zou prikken? Ik ga verder swipen want misschien vind ik wel een leukere. Dating sites die een andere insteek hebben (bijvoorbeeld meer gericht op matchmaking) kunnen wel een hele fijne en laagdrempelige manier zijn om mensen te ontmoeten.

Ik denk daarnaast dat het belangrijk is om te analyseren wat je precies mist aan het hebben van een partner en of je die dingen eventueel ook gewoon in je eentje kan doen. Koop een goede vibrator (ik raad de Satisfyer Pro 2 aan) en zoek een hobby, bij voorkeur met anderen, waar je tijd in kan steken, nieuwe mensen kan leren kennen. Misschien ontmoet je daar wel een leuke partner die die hobby ook mega leuk vindt.

En, eens met mijn voorgangers, wees ook gewoon trots op wat je al hebt. Niet veel mensen kunnen op jouw leeftijd zeggen dat ze zijn afgestudeerd en een huis hebben gekocht in hun eentje. Dat is echt heel indrukwekkend en je hebt absoluut geen partner nodig om dat in te vullen voor je. Misschien is dit knuppel in het hoenderhok maar als je in het verleden dates elke keer afzei: heb je al eens gedacht aan dat je het misschien bij het verkeerde geslacht zoekt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:40

Koop een goede vibrator. :')

Ik denk niet dat dit de reden is dat ze een partner zoekt. :')
Vibrators maaien geen gras en maken geen ontbijt in de ochtend he? :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:43

Vibrators maken ook niets vies in huis, laten geen vuil ondergoed slingeren, eten je koelkast niet leeg, laten de afwas niet op 't aanrecht staan :D

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 10:44

Suzanne F. schreef:

Ik moest er ook wel even om lachen :’) is nou niet helemaal alleen wat ik in een relatie zoek.

nee, ik weet ook vrij zeker dat ik niet op vrouwen val.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:27

Iedereen die me een beetje kent, weet dat ik heel erg met dit probleem loop. En dan ben ik negen jaar ouder dan jij (TS), en bovendien werkloos (althans: geen betaald werk) en vrijwel zonder sociaal netwerk. En daarbij ben ik in mijn studententijd wél het studentenleven ingedoken (met als gevolg dat die studententijd erg lang geduurd heeft...).

Ik heb dus een hoop tegen, maar het belangrijkste deed ik toch zelf. Doordat ik Asperger heb, snapte ik de wereld van flirten, van aantrekken en afstoten, van verfijnde sociale interactie totaal niet. Ik ging dingen doen die achteraf nogal "creepy" waren (wat ik ook alleen maar achteraf zie). Aan de andere kant heb ik ook vast weleens een avance gemist van iemand die wél geïnteresseerd was. Al die tijd had ik het idee: ik heb "het" niet, er gaat niets van me uit, andere jongens/mannen hebben succes doordat ze van nature iets hebben meegekregen dat ik mis.

Pas vorig jaar is daar een beetje verandering in gekomen. Ik heb toen - inderdaad - een flirtcursus gedaan bij een vrijgevestigd psycholoog. Die helpt in principe alleen mannen, maar ze zegt ook dingen die voor vrouwen interessant zijn. (PB maar als je interesse hebt.) Ik heb nog steeds geen vriendin (wel kort een scharrel gehad - dat is al heel wat), maar ze heeft me wel realistischer naar mezelf en de wereld laten kijken. Dat maakt mijn leven een stuk relaxter, niet alleen op relatiegebied maar ook bij dingen als paardrijden, vrijwilligerswerk en mijn proefschrift. Ze heeft een schil van meer dan 20 jaar minderwaardigsheidscomplex afgepeld!

Overigens ried ze wel af om veel op datingsites rond te hangen. Daar wordt volgens haar te veel naar uiterlijk en andere oppervlakkigheden gekeken - ze pikken altijd de leukste mensen eruit. Ik ga daar wel in mee. Maar verder ben ik het helemaal met smurffie eens: ga het doen! Al is dat advies voorlopig, dankzij onze "vriend" COVID-19, wat minder waard dan normaal...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:38

Herkenbaar. Al ben ik iets jonger en pas net fulltime aan het werk. Het knaagt wel. Vooral ook omdat iedereen om mij heen zo makkelijk iemand lijkt aan te komen. En dan vervolgens gewoon echt een goede en leuke relatie hebben. Dan denk je op een gegeven moment... wat is er mis met mij?

Ik heb wel Tinder, maar swipe alleen maar. ''Hee, hoe gaat het'' gesprekken heb ik echt geen zin meer in. :+

Ik probeer me nu vooral op werk te focussen. Want forceren heeft geen nut en er constant over na te lopen denken ook niet. In jouw geval zou ik dus gewoon lekker je ding doen en wat rond Tinderen. Op de eerste pagina werd de tip gegeven om gewoon ergens koffie te gaan drinken de eerste date, en dat is een goede tip. Als ik een date had, ging ik ook gewoon ergens wat drinken. Is het niets, ben je ook zo weer weg. :D

Edit: overigens het is echt wel mogelijk om via Tinder een relatie op te bouwen. Ik heb een jaar een relatie gehad met mijn ex en kende hem via Tinder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:02

Suzanne F. schreef:

Hahaha nee, was ook een semi-grapje. Al heeft het heel eerlijk voor mij wel bijgedragen aan het feit dat ik nu geen vaste partner zou willen. Daarnaast, en dit is misschien een beetje too much dus negeer het absoluut als dat het geval is, denk ik dat het juist als je niet per se veel ervaring hebt met mannen het belangrijk is om zelf te ontdekken en weten wat je fijn vindt.

En niet op vrouwen vallen kan hoor! Was slechts een optie :D

@Zertab: ik heb ook meerdere relaties gehad via Tinder dus het is inderdaad zeker een optie :j Maar voor iemand die terughoudend is als het op mannen aankomt weet ik niet of ik het echt zou aanraden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:25

Momenteel zijn er 2 leuke datingprogramma's op tv waarvoor je je kunt opgeven.Lang leve de liefde en First dates.Dan wordt er een leuke mogelijke match voor je gezocht.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 14:54

@hannanas Ik denk inderdaad dat je heel erg in de huiste hoek zit. Ik vergeet soms wel eens waar ik al sta. Ook met werk, wil ik wel eens dingen kunnen die ik met mijn ervaring nog niet kan en dat is niet erg.
Ik denk dat het belangrijkste wat me maar niet lukt zelfacceptatie is. Dit is een belangrijk punt, want hoe kan iemand van je houden als je niet van jezelf houdt. Maar dat vind ik erg moeilijk. Klinkt zo wel heftiger dan het is, maar denk wel dat het meespeelt.

@elnienjo Ja, ik ben wel blij dat ik het zelfstandig ook makkelijk kan, dus ben niet (financieel) afhankelijk van anderen. Dat is wel erg fijn.

@marije_1997 Oh nee,wat naar. Als hij je dat flikt is hij je echt niet waard :(

Ik ga ook alle PB's even nakijken :')
Heb Lexa ook een jaar gehad maar is echt niet mijn ding.
Daarnaast denk ik ook wel dat ik vaak signalen mis, kan wel eens een beetje ignorant zijn op dat gebied.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:58

Ik kan gedeeltelijk met je meepraten, ik ben bijna 31, vrijgezel (eigenlijk altijd al geweest, tel "relaties" van een paar maanden niet mee). Ik ben al wel jaren uitwonend, eigen koop appartement, vaste baan met onregelmatige tijden en geen huisdieren, of nouja, een hamster lol. Ik heb wel gedate en uitgegaan, maar dat laatste doe ik al jaren niet meer en dat daten heb ik ook al een jaar of langer niet meer gedaan :+ Elke keer knapte ik weer af... Krijg dan te horen van mijn omgeving dat ik te kieskeurig ben, maar ik vind het belangrijk dat ik een stabiele partner krijg en waar ik mij tot toe aangetrokken voel. Verder weinig eisen.

Je bent 27, is niet oud, dus je hebt nog wel even om de ware te vinden. Zou inderdaad kijken of tinder of badoo misschien iets is voor je, voor mij persoonlijk is het niks want ik haak alweer heel snel af :+ ben meer oldskool :P Maar ik wil zo graag mijn leven delen met iemand, iemand aanvullen en iemand die mij aanvult, een beste maatje waar je met alles bij terecht kan komen.... Kinderen krijgen etc... Dus ja, dan begint op een gegeven moment de tijd wel te dringen...