Trump heeft corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Trump heeft corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:04

Er zijn nog veel te veel mensen die laks zijn. Het gedoe met Trump is daar een mooi voorbeeld van. Blijkbaar zijn er meerdere mensen in zijn omgeving besmet, je gaat mij niet vertellen dat iedereen symptoomloos was voor ze getest werden.

Een kennis van me heeft een nichtje die zuurstof afhankelijk is. Iemand die al symptomen had, maar nog niet getest was, is bij dat nichtje op bezoek geweest. Nu is haar nicht dus covid positief. Mijn kennis zegt dan van jamaar je kan het toch niet weten zo lang je niet getest bent, ik heb dan zoiets van wie is in deze tijd nauw zo gek om met covid symptomen op bezoek te gaan bij iemand die een risicopt is?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:20

SVRL schreef:
gomir schreef:
(hydroxy)chloroquine helpt weliswaar niet tegen COVID-19, maar het geeft over het algemeen geen nierinsufficientie SVRL, wel hartfalen, ritmestoornissen, misselijkheid/braken, verminderd bewustzijn, zeldzaam leverfalen en bij langdurig gebruik ook oogproblemen.
Slechts 1 case report in de literatuur beschrijft een nefritis tijdens chloroquinegebruik en dat maakt nierinsufficientie mijns inziens geen voor de hand liggend gevolg van (hydroxy)chloroquine, je moet de dosering alleen wel aanpassen bij nierfalen. Volgens mij is de gedachte nog steeds dat het relatief hoge percentage nierinsufficientie komt door een rechtstreeks effect van het virus op de nier.

Toch straf dat we de ene dialyse na de andere hadden zo lang we onze ptn Plaquenil gaven en we geen nierfalen meer zagen zodra we hiermee stopten. De universiteire ziekenhuizen van Antwerpen en Leuven hadden net hetzelfde probleem, evenals de andere regionale ziekenhuizen. Het zijn de professoren van Leuven die aan de alarmbel getrokken hebben en iedereen aangemaand hebben om met Plaquenil te stoppen.

Toen ik in India was gebruikte ik preventieve anti-malariamiddelen. Ik kreeg toen zodanige huidklachten en hevige jeuk dat ik een locale arts moest laten komen. Die zei toen dat dat van de anti-malariamedicatie kwam omdat : it destroys the kidneys! En dat ik met die pillen moest stoppen .In de toenmalige droge moesson zouden er toch geen muggen zijn en vandaar geen malariarisico. Na stoppen met de pillen verdwenen mijn klachten ook gelukkig.Dus wel degelijk effect op de nieren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:37

Hij mag morgen waarschijnlijk het ziekenhuis verlaten...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:50

SVRL schreef:
Toch straf dat we de ene dialyse na de andere hadden zo lang we onze ptn Plaquenil gaven en we geen nierfalen meer zagen zodra we hiermee stopten. De universiteire ziekenhuizen van Antwerpen en Leuven hadden net hetzelfde probleem, evenals de andere regionale ziekenhuizen. Het zijn de professoren van Leuven die aan de alarmbel getrokken hebben en iedereen aangemaand hebben om met Plaquenil te stoppen.

Bijzondere observatie, lijkt me de moeite om te publiceren!
Bij ons hebben er maar 3 van de 30 uit het eerste cohort aan de CVVH gelegen en de twee overlevers zijn met herstelde nierfunctie van IC gegaan. Ook hier hebben alle patienten chloroquine gekregen in de eerste golf, tenzij er een bijwerking was waardoor we moesten stoppen.

Heftig dat je vader twee keer sepsis heeft gehad Moonfish. Er gebeurt idd veel op de IC, maar gelukkig zijn de artsen en verpleegkundigen hier goed voor getraind. Het extra personeel tijdens de coronacrisis werkte altijd onder verantwoordelijkheid van een IC-verpleegkundige (of arts) en mocht bepaalde zaken dus ook niet zelfstandig doen.

En ik word soms ook helemaal gek van al die ontkennende mensen en figuren die risico's nemen. De berichten op social media lees ik al niet eens meer, dat kost me veel teveel energie :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:05

gomir schreef:
SVRL schreef:

Bijzondere observatie, lijkt me de moeite om te publiceren!
Bij ons hebben er maar 3 van de 30 uit het eerste cohort aan de CVVH gelegen en de twee overlevers zijn met herstelde nierfunctie van IC gegaan. Ook hier hebben alle patienten chloroquine gekregen in de eerste golf, tenzij er een bijwerking was waardoor we moesten stoppen.

Heftig dat je vader twee keer sepsis heeft gehad Moonfish. Er gebeurt idd veel op de IC, maar gelukkig zijn de artsen en verpleegkundigen hier goed voor getraind. Het extra personeel tijdens de coronacrisis werkte altijd onder verantwoordelijkheid van een IC-verpleegkundige (of arts) en mocht bepaalde zaken dus ook niet zelfstandig doen.

En ik word soms ook helemaal gek van al die ontkennende mensen en figuren die risico's nemen. De berichten op social media lees ik al niet eens meer, dat kost me veel teveel energie :+

Volgens mij gaat dit topic over Trump en hoort dit in een ander topic.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:31

O sorry, ik las in dit topic een reactie van een andere bokker en reageerde daarop, was me er niet van bewust dat dat niet mag op bokt.

Ontopic: Ik hoop voor Trump en Amerika dat hij snel beter wordt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 19:35

Pandora2 schreef:
Hij mag morgen waarschijnlijk het ziekenhuis verlaten...

ja je kunt alle hulpmiddelen eenvoudig in het witte huis installeren, maar eerst maar ns zien dat ie morgen daadwerkelijk naar huis gaat.

Johnson leek eerst ook beter te gaan en kwam toen alsnog op z'n buik

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:38

Ja ook al mag hij morgen naar huis.
Corona is een onvoorspelbaar iets, voor het zelfde geld is hij morgen veel zieker.
Dat is ook het nare van corona, iemand kan maandenlang schommelen met de gezondheid en flinke terugvallen krijgen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 19:41

https://nos.nl/artikel/2350960-trump-ga ... emmer.html

Citaat:
Hij is koortsvrij en zijn vitale organen werken goed. Wel erkende Conley dat er, zoals bij elke ziekte, "ups en downs" zijn.

Mogelijk kan hij morgen al terug naar het Witte Huis, waar hij dan verder behandeld kan worden, zei een van de andere artsen, Brian Garibaldi.

Conley gaf toe dat Trump vrijdag aan het eind van de ochtend hoge koorts had. Hij kreeg toen extra zuurstof toegediend, hoewel hij zelf zei dat dat niet nodig was. Hoe hoog de koorts was, zei Conley niet.

Trump herstelde snel daarna, maar er werd toch besloten dat het beter was hem naar het ziekenhuis over te brengen.

Dexamethason
Gisteren daalde zijn zuurstofniveau opnieuw, waarop hij dexamethason kreeg, een ontstekingsremmer die ernstige zieke covidpatiënten krijgen om het zuurstofgehalte op peil te krijgen. Het middel is vergelijkbaar met prednison, maar aanzienlijk sterker. Het wordt doorgaans niet toegepast bij mildere gevallen van covid, omdat het het immuunsysteem van het lichaam kan aantasten.

Conley wilde opnieuw niet ingaan op de vraag in hoeverre Trump longschade heeft opgelopen

Moet je eens op de lichaamstaal letten van die Conley als ie het woord heeft en nog leuker, als ie een vraag krijgt _O-

Gisteren ontkende hij nog dat er extra zuurstof was toegediend, russische staatstv achtige toestanden en nu toch wel toegeven, ja zo doet Poetin dat ook he :+

Het ziet er al met al toch ernstiger uit dan dat Trump zelf wil doen voorkomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:28

Tja, of krijgt hij dexamethason omdat hij nou eenmaal trump is en direct beter wil zijn en schijt heeft aan dat dat wellicht op de lange termijn niet zo’n goed idee is?
Ik vind het idd vooral heftig dat men niet open is over zijn toestand.

Ik hoop dat hij er bovenop komt, maar bij voorkeur wel eerst even flink de schrik er in.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:57

Denk niet dat zijn artsen steroïden geven als dat niet opportuun is, is te link. Omdat je juist het immuunsysteem ermee onderdrukt. En dat wil je niet in een vroeg stadium van de ziekte. Dat moet pas gebeuren als er een overdreven immuunreactie komt. (cytokine storm)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:06

Arabesk schreef:
https://nos.nl/artikel/2350960-trump-ga ... emmer.html

Citaat:
Hij is koortsvrij en zijn vitale organen werken goed. Wel erkende Conley dat er, zoals bij elke ziekte, "ups en downs" zijn.

Mogelijk kan hij morgen al terug naar het Witte Huis, waar hij dan verder behandeld kan worden, zei een van de andere artsen, Brian Garibaldi.

Conley gaf toe dat Trump vrijdag aan het eind van de ochtend hoge koorts had. Hij kreeg toen extra zuurstof toegediend, hoewel hij zelf zei dat dat niet nodig was. Hoe hoog de koorts was, zei Conley niet.

Trump herstelde snel daarna, maar er werd toch besloten dat het beter was hem naar het ziekenhuis over te brengen.

Dexamethason
Gisteren daalde zijn zuurstofniveau opnieuw, waarop hij dexamethason kreeg, een ontstekingsremmer die ernstige zieke covidpatiënten krijgen om het zuurstofgehalte op peil te krijgen. Het middel is vergelijkbaar met prednison, maar aanzienlijk sterker. Het wordt doorgaans niet toegepast bij mildere gevallen van covid, omdat het het immuunsysteem van het lichaam kan aantasten.

Conley wilde opnieuw niet ingaan op de vraag in hoeverre Trump longschade heeft opgelopen

Moet je eens op de lichaamstaal letten van die Conley als ie het woord heeft en nog leuker, als ie een vraag krijgt _O-

Gisteren ontkende hij nog dat er extra zuurstof was toegediend, russische staatstv achtige toestanden en nu toch wel toegeven, ja zo doet Poetin dat ook he :+

Het ziet er al met al toch ernstiger uit dan dat Trump zelf wil doen voorkomen.

Hij ontkende eigenlijk niet dat hij zuurstof gehad heeft. Hij zei dat hij in ziekenhuis geen zuurstof gehad heeft. Hij zei niets over de situatie in het Witte Huis.

Boris Johnson was ook zo als Trump nu is en ineens lag hij op de IC. Ik ben benieuwd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 23:24

Over een aantal jaren schrijft één van die artsen wel een boek over deze dagen met Trump.
Zie zo voor me hoe hij boos als een kind stampvoetend baalt dat ie ziek is. In zijn universum kan dat namelijk gewoon niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:36

Hij zegt dat hij Corona onderschat heeft en veel geleerd heeft. Niet uit de boeken, maar in de school van het echte leven.
Moest hem al veel vroeger overkomen zijn dus :+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:43

Vind het toch wel knap. Hij is er zo te horen toch aardig beroerd van geweest. Koorts gehad, toch extra zuurstof. En met een paar dagen (vorige week donderdag pas positief getest naar eigen zeggen) is hij alweer ‘beter’ en kan hij zeggen dat hij ervan heeft geleerd op de school van t echte leven? Vind t echt maar een apart verhaal....

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:47

Calanddra schreef:
Vind het toch wel knap. Hij is er zo te horen toch aardig beroerd van geweest. Koorts gehad, toch extra zuurstof. En met een paar dagen (vorige week donderdag pas positief getest naar eigen zeggen) is hij alweer ‘beter’ en kan hij zeggen dat hij ervan heeft geleerd op de school van t echte leven? Vind t echt maar een apart verhaal....

Het lijkt oprecht een verkiezingsstunt zo :+

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:49

Ik begreep dat ook al bagatelliseerde hij het virus in de media, hij wel zeker bang was om het te krijgen. Iedereen moest uit zijn buurt blijven en mondkapjes op. Maar het is mis gegaan bij het voordragen van die rechter. Toen zag je in de media iedereen handen schudden en knuffelen.

Overigens geloof ik dat je nooit echt hoort hoe het zit. Hij zal natuurlijk niet willen toegeven hoe ziek hij is (of geweest) aangezien hij in de media er zo luchtig over heeft gedaan. En Biden belachelijk heeft gemaakt dat die wel altijd een mondkapje droeg.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:53

Hoe goed het werkelijk met hem blijft gaan moeten we de komende 2 weken nog zien. Covid19 gaat in golven.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:00

En dan laat hij zich rondrijden langs aanhangers die daar zonder mondmasker al een hele tijd staan...

Wat heeft hij dan precies begrepen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:15

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:48

Pandora2 schreef:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... d=msedgdhp

:x

Die 2 van de Secret Service met gasmaskers en oogbescherming ook. Moet een mooi zicht geweest zijn in die wagen :=

Ik had een foto gezien en zag daar iig dat degene die voor Trump zat enkel een mondkapje op had, en volgens mij niet zo'n medische (kortom die niet werkt). Terwijl Trump achter hem zit, ook met een niet medisch mondkapje, die besmet is? Je laat mensen toch niet zulke risico's nemen omdat jij zonodig een ritje langs je aanhangers moet maken?

Te bizar voor woorden

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:56

Isabel schreef:
Calanddra schreef:

Het lijkt oprecht een verkiezingsstunt zo :+

Nou dat dus... Was één van mijn eerste gedachten toen ik het hoorde, dat ie het doet om zieltjes te winnen.

Maar hij leek toch wel echt ziek en ik denk ook eerlijk dat het gedrag van het Witte Huis en hemzelf (geen transparantie, mensen niet verwittigen die mogelijk een risico hebben gelopen) niet echt ten goede zal komen voor de verkiezingen.

Gisteren na de laatste update van de dokters CNN gekeken, daar hadden ze het er ook uitgebreid over dat ze willen weten wanneer was hij de laatste keer negatief getest en wanneer de eerste keer positief. Maar deze info brengen ze niet naar buiten. En dat als een reporter niet naar buiten was gekomen met het nieuws van de besmetting van Hope Hicks, de kans groot is dat, als het ze zou lukken, de wereld nooit wat had geweten als het aan hen had gelegen.

Diverse mensen waarmee hij deze week in contact is geweest zijn ook niet eens benaderd door zijn team, terwijl hij in diverse staten is geweest. Hoe wil je dan een contactonderzoek gaan doen?

Vreselijk onverantwoordelijk...

Maar hoe het nu loopt...en hoe hij erover praat, lijkt het inderdaad haast net een verkiezingsstunt.

Naar mijn idee neemt hij het iig nog steeds niet serieus, probeert hij alleen te laten lijken alsof hij het serieus neemt.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:09

Ik denk eerlijk gezegd ook dat het een stunt is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:29

Ik zag Trump vanmorgen op het nieuws, een uitzending van gisteren. Ik vond hem er toch echt wel ziek uit zien hoor!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:59

Ik twijfel ook dat Trump corona heeft, zag hem gisteren op het nieuws en ik vind hem er heel goed uit zien.

Mijn vader van 77 had in maart ook corona gehad en is nog steeds niet de oude.