Rex_Rolfo schreef:Lara_Silver schreef:Altijd particulier te koop zetten. Handelaren en garages geven standaard minder. Op verschillende sites vergelijken met auto's van hetzelfde model en ongeveer dezelfde jaargang en km's. Dan weet je ook wat je er zo ongeveer voor kunt vragen. Ik ga er dan altijd 500 boven zitten zo kunnen ze nog afdingen zonder dat ik onder mijn gewenste prijs moet gaan. Succes!
De prijzen van de vergelijkbare auto's zijn ook VRAAGprijzen, als je daar nog boven gaat zitten ben je sowieso te duur. Mijn advies: vraagprijs die scherp is in vergelijking met vergelijkbare auto's en afhankelijk van het bedrag bij een bod 500 of zelfs 1000 euro op die vraagprijs meteen toehappen.
1000 euro toegeven op een vp van 1500 is wat veel, op een vp van 12000 is het peanuts.
Ik zit op het moment op 6 op die manier verkochte auto's en een quad. Is altijd prima gegaan. Soms merk je dat je iets te hoog zit wegens weinig interesse en dan ga je wat lager zitten en dan gaan ze alsnog weg in een paar dagen. En als je 15 htk auto's aan een bepaalde prijs ziet weet je dat je goed zit. En je bent nooit 'te duur' als je voor een iets hogere prijs de verkoop afrondt, dan zit je net goed, "wat de gek er voor geeft."