Auto verkopen, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:55

Rex_Rolfo schreef:
Lara_Silver schreef:
Altijd particulier te koop zetten. Handelaren en garages geven standaard minder. Op verschillende sites vergelijken met auto's van hetzelfde model en ongeveer dezelfde jaargang en km's. Dan weet je ook wat je er zo ongeveer voor kunt vragen. Ik ga er dan altijd 500 boven zitten zo kunnen ze nog afdingen zonder dat ik onder mijn gewenste prijs moet gaan. Succes!

De prijzen van de vergelijkbare auto's zijn ook VRAAGprijzen, als je daar nog boven gaat zitten ben je sowieso te duur. Mijn advies: vraagprijs die scherp is in vergelijking met vergelijkbare auto's en afhankelijk van het bedrag bij een bod 500 of zelfs 1000 euro op die vraagprijs meteen toehappen.

1000 euro toegeven op een vp van 1500 is wat veel, op een vp van 12000 is het peanuts.

Ik zit op het moment op 6 op die manier verkochte auto's en een quad. Is altijd prima gegaan. Soms merk je dat je iets te hoog zit wegens weinig interesse en dan ga je wat lager zitten en dan gaan ze alsnog weg in een paar dagen. En als je 15 htk auto's aan een bepaalde prijs ziet weet je dat je goed zit. En je bent nooit 'te duur' als je voor een iets hogere prijs de verkoop afrondt, dan zit je net goed, "wat de gek er voor geeft."

Daantjuh88

Re: Auto verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:43

Ligt er ook aan wat voor auto je verkoopt met welk soort volk je aan de deur krijgt. Wij hebben een vw golf met 5 ton op de teller verkocht via marktplaats, dan weet je zo ongeveer dat er buitenlanders op af komen. Wel een stel nette Turken die hem gekocht hebben, ze hebben er zelfs niet proef mee gereden. Opgeladen, betaald en nooit meer wat van weer gehoord.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 17:57

Nee dit is een nette Senioren auto van 8 jaar oud met nog geen 30.000 op de teller.
Ergens in mei of juni dit jaar APK gekeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:07

Je kan ook de waarde van de auto op de ANWB koerslijst checken, daar kan je aan de hand van het kenteken en de kilometerstand o.a. de verkoopprijs tussen particulieren en verkoopprijs aan een autobedrijf zien. Naar mijn ervaring kloppen deze bedragen altijd goed, dan heb je een mooie indicatie wat je ervoor kan krijgen. :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 18:18

xJitskee schreef:
Je kan ook de waarde van de auto op de ANWB koerslijst checken, daar kan je aan de hand van het kenteken en de kilometerstand o.a. de verkoopprijs tussen particulieren en verkoopprijs aan een autobedrijf zien. Naar mijn ervaring kloppen deze bedragen altijd goed, dan heb je een mooie indicatie wat je ervoor kan krijgen. :)

Oeh, maar dat is handig ! Dank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:19

daffodil schreef:
Ikwilvanmijnautoaf zijn echt de allergrootste boeven.......slaande ruzie mee gehad en geweigerd om mijn auto aan hen te verkopen. Gingen ze nog dreigen ook, moet je niet doen hoor......heel boos van geworden. En gewoon mijn auto via marktplaats verkocht.

Overigens is FB ook wel echt een goeie hoor, ik was mijn scooter ook zo kwijt!

Dan had je zeker een hele bijzondere auto als zulke bedrijven zich zo gaan gedragen?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:26

Nee hoor, dat is het business model van zulke bedrijven -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:55

Ik heb zelf 2 x auto via mp en Fb verkocht en 1 x bij dealer ingeruild. Die via mp en Fb ging best vlot maar werd echt platgebeld. Uiteindelijk mijn Honda Civic verkocht voor de vraagprijs en Toyota yaris met schade verkocht onder de vraagprijs. In beide gevallen niet mijn adres gegeven maar aangegeven waar de auto staat, ter hoogte van nummer blabla op de blablaweg bijv. Mocht je de waarde willen bepalen van je auto kan ik je evt ook wel helpen?

jana79Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:18

Mijn vader is begin dit jaar overleden en mn moeder heeft geen rijbewijs. Wij hebben degene waar mn vader deze auto heeft gekocht gevraagd hem weer te verkopen. Heel netjes en snel gegaan. En nog meer voor gekregen dan we in gedachte hadden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:32

Nielojram schreef:
daffodil schreef:
Ikwilvanmijnautoaf zijn echt de allergrootste boeven.......slaande ruzie mee gehad en geweigerd om mijn auto aan hen te verkopen. Gingen ze nog dreigen ook, moet je niet doen hoor......heel boos van geworden. En gewoon mijn auto via marktplaats verkocht.

Overigens is FB ook wel echt een goeie hoor, ik was mijn scooter ook zo kwijt!

Dan had je zeker een hele bijzondere auto als zulke bedrijven zich zo gaan gedragen?

Nee hoor, een nette auto met een waarde van rond de 3500 euro. Online ook een bod gehad daar in de buurt en dan bij aankomst van alles gaan noemen en bedenken en uiteindelijk uitkomen op 1400 euro. Toen ik aangaf dat geen stijl te vinden, zei de beste man dat ik geen keuze had want ik had een contract getekend volgens hem. Dus ik gaf aan nee hoor, ik heb een online bod van jullie gekregen waar ik op ingegaan ben en dat bod wil ik me best aan houden maar jullie niet dus is er geen enkele vorm van overeenkomst. Daar was hij het niet mee eens. Ik ben weggegaan maar heb echt nog diverse malen telefoontjes én mails ontvangen dat ik verplicht was om mijn auto aan hen te verkopen.

Ze maken misbruik van dat je erheen gaat, je min of meer voor het blok gezet voelt, iemand geregeld hebt om mee terug te rijden maar zo werkt het niet. Ik snap echt dat er iets verdiend moet worden maar wees dan eerlijk en biedt direct online lager.

Uiteindelijk via marktplaats voor 3800 verkocht.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:17

Wij verkopen regelmatig een auto, hobby van mn vent. Eigenlijk altijd via fb tegenwoordig. Maar ik lees dat t een seniorenauto is? Dan zou ik toch Mp proberen. Gewoon kijken waar vergelijkbare voor staan en daar in de buurt van zitten qua prijs. Maar dan krijg je wel mensen aan de deur dus dat moet je wel willen.

Wil je geen gezeur kun je m ook bij een garage te koop aanbieden, maar je vangt er dan wel minder voor uiteraard.