Wie slaapt met white noise aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:17

Welke app gebruikt iedereen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:47

Ik heb de app Natuurgeluiden, daar kan je ook wat geluiden mixen die je fijn vind. Zelf vind ik regengeluiden met wat onweer erbij fijn.
Maar heb ook een (Noorse) app met ebooks en audioboeken. Daar zet ik wel eens een kinderboek aan, die duurt maar 3 kwartier. Ik heb toch niet de concentratie om naar een boek te luisteren, dus kinderboek is prima.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:45

Ik ga nog een stapje verder en slaap het beste bij een playlist city noise. Sinds een kleine 3 maanden woon ik op de veluwe en hoor ik alleen af en toe een bosuil krijsen. Dus nu ligt mijn telefoon onder mijn kussen met heerlijke tramgeluiden, ambulances, winkelwagentjes die over klinkers rijden, etc. Mijn man is doof aan een oor, dus hij heeft er geen last van.
Grappig genoeg heb ik nooit in de stad gewoond, maar op die geluiden slaap ik wel het best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:00

Ik heb de app White Noise Lite.

Cookies schreef:
Ik heb de app Natuurgeluiden, daar kan je ook wat geluiden mixen die je fijn vind. Zelf vind ik regengeluiden met wat onweer erbij fijn.
Ik vind twee apps met die naam, een van Sound Sleep en een van Dream Studio, welke heb jij?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:15

Palmera schreef:
rina schreef:
Ik gebruik wisselend wel of niet een regengeluiden app. Soms kan ik weken zonder, en dan ineens kom ik niet in slaap zonder. Vind de regen op bladeren het fijnste, en dan zonder donder :+ Op mijn app kan ik dat allemaal instellen en ook hoe lang hij blijft afspelen.

Welke app is dat? Ik heb nu aan de hand vsn dit topic twee uur regen met licht gedonder gedownload, en wat heerlijk!

De zee doet het trouwens ook goed, maar dat weet ik omdat ik aan zee gewoont heb.

Nu zou een app dus fijn zijn, wel eentje die offline te gebruiken is, 's nachts wil ik internet uit.

Die ik heb is offline te gebruiken. Maare ehhmmm hoe kan ik aangeven welke app ik precies gebruik. O wacht even, ja gelukt :D (digibeet die ook nog eens niet alles met elkaar verbonden heeft :+ ) Hier is de link van de app die ik gebruik. https://play.google.com/store/apps/deta ... unds&hl=nl Hij heet regengeluiden, slaap en ontspan.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:18

Ik gebruik het als ik op een druk kantoor werk. Oortjes in, ruisje op, en ik kan me weer concentreren.

Heiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:23

Op spotify staan ook gewoon dit soort geluiden. Ik slaap vaak met regen en zet deze dan gewoon op repeat de hele nacht. Als je het album download kun je het gewoon offline gebruiken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:34

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:50

Dank allemaal voor de tips, ga eens kijken welke ik erop zet. :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:14

Ik heb natuurgeluiden van Sound Sleep. Je kunt ook een tijd instellen, echt handig vind ik dat.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 21:37

Mijn man, vandaag. “Ehm, ik zal het je maar zeggen. Lach niet. Ik heb me rot lopen zoeken naar het vreemde geluid in huis. Ben naar boven gelopen -ik lag nog in bed want weer slecht geslapen- en toen hoorde ik het uit jouw telefoon komen..”
:))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:54

Oh interessant topic. Ik slaap met ventilator aan. In de zomer omdat het anders te warm is. Na nachtwerk omdat ik anders alle leefgeluiden uit de buurt hoor. En nu ook nog gewokn omdat het fijner slaapt. Ik slaap wel eens zonder aan te doen, maar zet ik 'm snachts toch weer aan. Ik heb tinnitus maar het is vooral de leefgeluiden uit de buurt weg te houden. Ik slaap mega licht en word van alles wakker. Ook van regen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:00

Ik doe het ook :=
Gewoon via Spotify en dan die regengeluiden inderdaad.
Ik heb licht tinitus; ik hoor het alleen piepen als het echt stil is, dus vaak als ik in bed lig. Maar als mn hersens dan nog niet willen slapen (kennen jullie dat :+ ) , dan zet ik zo'n regenbuitje op en dat helpt mij dan om te relaxen en dus in slaap te vallen :j

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:01

Plukje schreef:
Ik ga nog een stapje verder en slaap het beste bij een playlist city noise. Sinds een kleine 3 maanden woon ik op de veluwe en hoor ik alleen af en toe een bosuil krijsen. Dus nu ligt mijn telefoon onder mijn kussen met heerlijke tramgeluiden, ambulances, winkelwagentjes die over klinkers rijden, etc. Mijn man is doof aan een oor, dus hij heeft er geen last van.
Grappig genoeg heb ik nooit in de stad gewoond, maar op die geluiden slaap ik wel het best.

Hilarisch :D :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:02

Maar even: telefoon onder je kussen...Ben je dan niet bij bang voor oververhitting met alle gevaren van dien?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:20

Ik doe het ook als ik niet in slaap kom, en dan gewoon een afspeellijst van Spotify.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:20

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:31

Ik heb ook tinnitus, en slaap goed met de ventilator aan of de babyfoon naast mijn hoofd. Mijn dochter slaapt nu al een half jaar ongeveer door, maar de babyfoon gebruik ik nog steeds. Het zachte geruis wat eruit komt is voor mij momenteel genoeg om in slaap te vallen.

Alleen merk ik wel dat wanneer ik in een stressvolle periode zit, ik niet voldoende heb aan de babyfoon.
Ik gebruik dan Spotify en leg de telefoon op m’n nachtkastje of ik slaap op de bank met de tv aan..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:38

MamaMiesje schreef:
Maar even: telefoon onder je kussen...Ben je dan niet bij bang voor oververhitting met alle gevaren van dien?

Ik slaap al jaren met een telefoon onder mijn kussen. Ben nog nooit in brand gevlogen en mijn telefoon ook niet :+

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:46

MamaMiesje schreef:

Soms denk ik er wel eens aan, maar hij ligt daar al meer dan 20 jaar. Pure gewenning dus. Ik hoop dat ik op tijd wakker word als ik een keer pech heb.