Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:08

Percy schreef:
Gebaseerd op alle berichten van ts die ik in principe niet volg maar die wel steeds voorbij komen net als dit topic.

Gelukkig kan ik in België geopereerd worden, op consult komen en foto's laten maken zonder test.

Is het in Nederland dan zo anders?

Nee
Ik kom in radboud nijmegen, rotterdam maasstad en ikazia
Geen testen en ook van mensen die ik ken niet

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:12

Heb je nu überhaupt al eens echt corona gehad of dacht je dat zelf steeds? Is het daadwerkelijk met een test naar voren gekomen?

De snelste manier lijkt toch de GGD teststraat. Hoe langer jij blijft wachten met een afspraak maken, hoe langer het duurt totdat je de uitslag hebt, hoe langer het duurt voordat je naar het ziekenhuis kunt. 1+1+1=3 :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:20

Foto's die moeten worden gemaakt zijn over het algemeen enige spoed om te zien wat er aan de hand is. Deze zorg wordt jou blijkbaar ontzegd Karuna terwijl ieder ander die wel krijgt.

Reden genoeg om een aanklacht in te dienen. Jou wordt zorg onthouden die anderen wel krijgen, schande.

Haarbal

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:26

Hier in twee verschillende ziekenhuizen botscan, MRI, echo, 2x bloedprikken, rontgenfoto's, orthopeed en ruggeprik, allemaal zonder tests. Vreemd verhaal.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:29

Maar blijkbaar is dit in het umcg ook. Dus zo vreemd is het dan niet?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:31

Percy schreef:
Gebaseerd op alle berichten van ts die ik in principe niet volg maar die wel steeds voorbij komen net als dit topic.

Gelukkig kan ik in België geopereerd worden, op consult komen en foto's laten maken zonder test.

Nee hoor tot nu toe enkel bij het ziekenhuis van TS, alleen nog steeds geen idee welk ziekenhuis dat dan is.

Flevoziekenhuis ook gewoon röntgen, gipskamer, operatiekamer en poli chirurgie zonder test.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:44

WesternWay schreef:
Maar blijkbaar is dit in het umcg ook. Dus zo vreemd is het dan niet?

Dat je getest wordt vanwege een operatie is niet gek, dat doet denk ik elk ziekenhuis wel ivm het risico op besmetting vanwege aërosolen rondom intubatie/beademing.

Dat er echter getest moet worden voor het maken van een foto vind ik ook wat bijzonder. Of althans, dat je zelf een test moet overleggen. Heb je klachten en moet je bij ons naar het ziekenhuis dan krijg je o.a. een mondkapje op. Iemand aan het einde van de dag beschermd helpen lijkt mij ook minder gedoe dan dit, maar goed, ik ken dat ziekenhuis denk ik niet en heb geen idee wat hun redenatie hier achter is...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:47

Alhoewel ik de verhalen van ts ook niet altijd begrijp vind ik het inmiddels niet oké en erg vermoeiend hoe bokkers als haaien op aas duiken iedere keer over en over.

TS heeft klachten passend bij Corona maar heeft geen Corona. Ik denk dat daar de angel in zit en iedereen die inmiddels al in drie ziekenhuizen geweest is, röntgen en gips nodig had, mri scans ondergaan heeft etc heel veel beterschap maar jullie hadden dat neem ik aan wel zonder klachten die bij Corona zouden passen. Oftewel de welbekende; zonder klachten ben je welkom overal.

TS, misschien in jouw geval handig om goed aansluitende ffp2 of ffp3 maskers zonder ventiel of zelfs een ademweg masker met uitadem bescherming aan te schaffen zodat je met jouw chronische longklachten gewoon naar het ziekenhuis kan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:51

Hannanas schreef:
Alhoewel ik de verhalen van ts ook niet altijd begrijp vind ik het inmiddels niet oké en erg vermoeiend hoe bokkers als haaien op aas duiken iedere keer over en over.

TS heeft klachten passend bij Corona maar heeft geen Corona. Ik denk dat daar de angel in zit en iedereen die inmiddels al in drie ziekenhuizen geweest is, röntgen en gips nodig had, mri scans ondergaan heeft etc heel veel beterschap maar jullie hadden dat neem ik aan wel zonder klachten die bij Corona zouden passen. Oftewel de welbekende; zonder klachten ben je welkom overal.

TS, misschien in jouw geval handig om goed aansluitende ffp2 of ffp3 maskers zonder ventiel of zelfs een ademweg masker met uitadem bescherming aan te schaffen zodat je met jouw chronische longklachten gewoon naar het ziekenhuis kan.

Ik denk dat als karuna zegt ik had gister koorts...dat ieder ziekenhuis dan om een test vraagt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 01:01

Precies imaudy!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 02:05

Moderatoropmerking:
Bericht op verzoek van gebruiker leeggehaald.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 02:41

smit_ilse schreef:
Karuna, heb jij toevallig een auto immuunziekte? Ggd heeft mij namelijk vermeld dat testen bij mensen met auto immuunziektes kansloos is en is mij dan ook afgeraden om te testen omdat het geen zin heeft volgens ggd.

Dus dan zouden mensen met oa reuma, coeliakie, crohn, ms, diabetes I en psoriasis niet getest kunnen worden?!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 03:05

Brainless schreef:
smit_ilse schreef:
Karuna, heb jij toevallig een auto immuunziekte? Ggd heeft mij namelijk vermeld dat testen bij mensen met auto immuunziektes kansloos is en is mij dan ook afgeraden om te testen omdat het geen zin heeft volgens ggd.

Dus dan zouden mensen met oa reuma, coeliakie, crohn, ms, diabetes I en psoriasis niet getest kunnen worden?!

Volgens de vrouw van ggd mensen met auto immuunziektes, vorige week hierover met ggd gesproken dus nog recent gemeld. Ze hoopten door meer onderzoek er betere testen zouden komen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 06:29

Als TS openheid van zaken geeft en zegt om welk ziekenhuis het gaat dan wordt er misschien ook wat meer duidelijk! Ik vind het ook een beetje een wazig verhaal, helaas kom ik ook regelmatig in diverse ziekenhuizen en ook ik herken de verhalen van ts niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:24

karuna schreef:
Ik zit in een fijn kastje muur situatie, al twee keer een negatieve test gehad en in maart lang heel ziek geweest. Maar blijf af en aan klooien met restklachten. Nu moet ik eigenlijk snel naar het zkh voor fotos maar die vereisen (terecht) een recente negatieve covid test van de ggd. En die heb ik niet. De nieuwste is nu 5 weken oud. Na lang in de wacht de ggd gesproken en tjsa ook terecht bij hun mag ik niet laten testen als zij eerlijk inplannen. -O-

De huisarts kan niets doen aan het zkh protocol, acht de besmet kans eigenlijk 0 ook. Maar ja hoe kom ik aan een covid test buiten de ggd om? Een die door een ziekenhuis wordt geaccepteerd. -O- En snel fotos maken is er dan ook niet bij. Er gaat zo minstens een week overheen.

Bij ons in het ziekenhuis is er een lokaal voorzien waar ze mensen screenen die opgenomen moeten worden. Voor consultaties en onderzoeken moet je niet gescreend worden. Binnen het ziekenhuis moet iedereen wel een mondmasker op.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:38

Ik moet voor een longfunctietest bij een diagnostisch centrum op eerst een coronatest hebben van Max 2 dagen oud, maar zij hebben voor mij die afspraak ingepland bij het maken van een afspraak voor de test.
Ik begrijp dat bij bepaalde klachten en tests zoiets nodig is maar vind het raar dat je dan maar zelf moet laten doen met de huidige test situatie waar je amper tussen komt, en dus ook kans dat het niet kort op je afspraak zit weer. Dat zou dan toch bij elkaar geregeld moeten worden, en ziekenhuizen kunnen toch ook vaak tests afnemen? Lees ik vaak over personeel die het op werk kan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:42

RenskeFrea schreef:
Ik moet voor een longfunctietest bij een diagnostisch centrum op eerst een coronatest hebben van Max 2 dagen oud, maar zij hebben voor mij die afspraak ingepland bij het maken van een afspraak voor de test.
Ik begrijp dat bij bepaalde klachten en tests zoiets nodig is maar vind het raar dat je dan maar zelf moet laten doen met de huidige test situatie waar je amper tussen komt, en dus ook kans dat het niet kort op je afspraak zit weer. Dat zou dan toch bij elkaar geregeld moeten worden, en ziekenhuizen kunnen toch ook vaak tests afnemen? Lees ik vaak over personeel die het op werk kan.

Idd of het ziekenhuis kan wat voor je regelen, of de huisarts.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:47

Het ziekenhuis waar wij regelmatig komen is ook enkel triage door, binnen wordt temperatuur automatisch gemeten en verder niks, ook geen mondkapje.

Maar een ander punt waar het van de week met mijn collega's over ging (huisartsenpraktijk), waarom vinden zoveel mensen zichzelf zó belangrijk dat er voor hen een andere of snellere testoptie moet zijn? Er bellen dagelijks patiënten die de GGD te lang vinden duren en of de huisarts het niet even kan doen, want werk/afspraken/feestjes moeten doorgaan. Heel vervelend uiteraard, maar heel Nederland heeft te maken met GGD en bijbehorende wachttijd.

Het testbeleid is vrij ruim, dus in geval van TS bij klachten gewoon wachten op de test en bij negatief naar je afspraak, als GGD het niet nodig vindt dit terugkoppelen naar het ziekenhuis en probleem laten bij wie het creëert.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:05

Jorienn schreef:
Wel bijzonder, ik heb voor drie verschillende ziekenhuizen geen test nodig.. voor LUMC (cardiologie), RDG Voorburg (KNO+ operatie dalijk) en RDG Delft (röntgenafdeling/gipskamer). Niets nodig en zelf verkouden (iets met chronisch) kon ik terecht.

Had je koorts voordat je die afspraken had? Want dat is het verschil, zodra je zulke klachten hebt, moet je testen. Lijkt mij vrij logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:10

Princess_ schreef:
Jorienn schreef:
Wel bijzonder, ik heb voor drie verschillende ziekenhuizen geen test nodig.. voor LUMC (cardiologie), RDG Voorburg (KNO+ operatie dalijk) en RDG Delft (röntgenafdeling/gipskamer). Niets nodig en zelf verkouden (iets met chronisch) kon ik terecht.

Had je koorts voordat je die afspraken had? Want dat is het verschil, zodra je zulke klachten hebt, moet je testen. Lijkt mij vrij logisch.

Blijkbaar TS dus niet want die heeft al klachten sinds februari. Ik weet ook niet of ik geen koorts drie dagen geleden heb gehad een keer. Gaat erom dat je 24u klachtenvrij bent. En ik was alle afspraken verkouden en last van mijn keel, maar dat heb ik altijd en kan nu van een cyste komen. Alle keren aangegeven ja ik ben verkouden en last van mijn keel, en mocht toch echt naar alledrie de ziekenhuizen gewoon komen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 08:51

De wilde "grappige" opmerkingen en bewust stokende foute speculaties negeer ik maar gewoon. :n

Ja ik heb idd onder andere een autoimuun ziekte helaas.

Het probleem zit hem dus in getest moeten worden ondanks inmiddels 24 uur klachtenvrij. -O- Het ziekenhuis wil niet zelf testen helaas (een tweede optie ziekenhuis hanteert hier overigens hetzelfde protocol). Maar ik moet toch een test ondergaan verplicht van de ggd. Terwijl ik nu officieel 24 uur klachtenvrij ben en dus eigenlijk niet getest mag worden via de ggd. Maar het ziekenhuis wil ondanks nu weer klachtenvrij toch een negatief testresultaat hebben.

Op zich snap ik dat ook, ik loop nu sinds maart eerst 6 weken heel ziek geweest en daarna eigenlijk af en aan die koortsvlagen met bijbehorende covid achtige klachten. Die ook bij hooikoorts, bijholte ontstekingen en andere oorzaken kunnen horen. Inmiddels sinds juni meerdere keren na overleg met huisarts en ggd getest en negatief bevonden.

Dus een testresultaat zien begrijp ik wel als ik dan klachten zou hebben. :j alleen officieel mag ik nu me niet laten testen door de ggd want weer klachtenvrij. Maar moet me wel laten testen bij de ggd want een andere test accepteren ze niet. Maar zelf testen doen ze ook niet. Huisarts heeft gister met ggd overlegt en ik word er toch tussengeschoven. Een heel eind weg maar het is niet anders. Een beetje zotte situatie dus waar er precies een gat zit in de regels. -O-

IMJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:56

Ik zou toch even met de poli bellen.. vragen of zij dan weten waar je een test kan doen.

Hier zijn particuliere mogelijkheden. Maar die kosten wel geld uiteraard.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 09:04

Ik heb de poli gebeld de huisarts heeft de poli gebeld. En het antwoord van de baas was wij testen niet, we accepteren geen commerciele test :n (huisarts heeft doorgevraagd of andere testopties mogelijk waren maar dat antwoord was dus het moet de ggd zijn.) voor haar nu ook de eerste keer dat er iemand met af en aan klachten redelijk snel iets moet doen zonder dat er sprake is van een opname. Zij moet nu ook uitvissen hoe het werkt dan. En was dus ook erg onaangenaam verrast over het ziekenhuis standpunt. Voor haar een leermoment voor mij vooral een ergernispunt. Omdat ik weer eens de pineut ben van een star protocol. -O-

Ik mocht vanmorgen vroeg bellen naar de ggd zodat ze konden kijken of er ergens dichterbij een plekje was :+ de lijn is overbelast. _O- Wat een verrassing :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-09-20 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:05

Nou.. dan zit er niets anders op dan bellen met de ggd en zeggen dat je koorts hebt.

sarablack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:06

Percy schreef:

Mijn broer is pas in de Klina in brasschaat geopereerd die moest anders eerst testen.
Ik ben zelf een paard gevallen en via de spoed binnen en voor de foto's moest ik een lijstje in vullen of ik last van bepaalde klachten had.