Winterjas 2020/2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:02

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:21

Morpheus81 schreef:
black_kelpie schreef:
Ik heb vorig jaar in de uitverkoop eentje gekocht voor dit jaar, kan niet wachten tot het koud genoeg is om hem te dragen *\o/*

Van Khujo, in donkergrijze corduroy, met een capuchon waar je in verdwaalt <3

[ [url=m/ZpK9gh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik dus helemaal geweldig en heb net de laatste L bij Aboutyou.nl gekocht! Ook de corduroy in de kleur die jij hebt. Thanks voor het idee, ben heeeeeel benieuwd hoe hij zit, hij ziet er heel erg comfy uit!

Ze hebben m daar ook nog in maat S of XS en ook in andere stoffen inderdaad.

Leuk! :D Ik ben benieuwd of je hem net zo fijn vindt als ik. Links en rechts wel wat reviews gelezen destijds, de pasvorm is niet bij iedereen even mooi.

Morpheus81

Re: Winterjas 2020/2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:12

Daar kan ik me op basis van het plaatje inderdaad iets bij voorstellen. Nja, even afwachten maar. Ben heel erg benieuwd!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:45

Afbeelding

Ik heb deze. Een wollen jas en een lammy heb ik nog. Maar een waterdichte jas is wel een must in NL :D

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:44

Ik heb van de week deze jas gekocht bij Decathlon, heerlijk warm, denk dat ik er veel plezier van ga hebben deze winter!

Ik denk dat ik de (nep)bontkraag er vanaf rits, niet zo mijn ding, ook al is het bont nep.

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:58

Ik heb jaren geleden echt een geweldige jas gekocht. Lang, tot of net over knieën, met capuchon en echt net een dekbed zo dik en warm. Maar nog wel een mooie vorm, getailleerd. Die was van Marc O'polo en vrij prijzig, maar hij is zeker wel 7 jaar meegegaan tot ik hem verpest heb met wassen. (eerst woonde ik thuis dus waste mijn moeder, op mezelf ging ik ook zelf wassen en die jas verpest meteen)

Ik zou eigenlijk precies dezelfde jas willen... Ik heb wel een aantal dunnere jassen en waterdichte jassen, maar geen echt dikke jas die ook mooi is. Ik volg dus mee.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:50

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:32

Mando schreef:
Ik koop mijn jassen bij kramer ruitersport.
Heerlijke betaalbare warme jassen voor deze koukleum.

Ik heb dit jaar ook voor het eerst eentje bij Kramer besteld. Wind en water dicht en ademend. Ben hele benieuwd hoe hij blijft en of hij echt warm is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 17:24

Volgens mij gaat het voor veel mensen meer om een jas voor bij de paarden dan dagelijks leven...

Voor de mensen die de paardenjas hebben benoemd, wat heb je voor netjes/dagelijks leven?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:37

Ik ben nog steeds verliefd op mijn jas gekocht in 2009 en ziet er nog top uit.
Ga um vanavond voor eerst wassen want hij is vies is een moncler

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:40

Janine1990 schreef:
Volgens mij gaat het voor veel mensen meer om een jas voor bij de paarden dan dagelijks leven...

Voor de mensen die de paardenjas hebben benoemd, wat heb je voor netjes/dagelijks leven?

Ik heb 5 winterjassen van paardenmerken de jongste 2 zijn van 2017
Daar loop ik gewoon mee naar werk en de stad in alle jassen gaan na 7-10 dagen dragen in de was.
Op mijn ene dure jas na maar die gaat niet naar de paarden

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:45

Janine1990 schreef:

Hier ben ik ook benieuwd naar. Zocht inspiratie voor een normale winterjas, maar hier komen bijna alleen maar outdoor sport jassen langs :+

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:15

Janine1990 schreef:

Niet exact dezelfde jas, maar zo'n soort jas heb ik naar kantoor aan, voor de rest loop ik lekker in een outdoor-jas, veel praktischer.

Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:26

Inderdaad, voor mijn gevoel heeft het afgelopen winter non-stop geregend.. dan blijft mijn wollen jas mooi in de kast en kies ik voor waterdicht. Wel een aanrader, ik heb de won hundred marina voor netjes. Foto uploaden lukt niet..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:30

Janine1990 schreef:

Idd. Ik heb ook wel outdoor jassen, maar daar loop ik mee met de hond en trek ik niet voor netjes aan. Net als paardenjassen niet. Misschien ook overdreven, maar ik heb verschillende jassen voor verschillende momenten.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:17

Ik koop meestal een warme redelijk nette paardenjas en draag die eerst een jaar normaal, en pas het volgende seizoen als paardenjas :D . Vorig jaar de Quur Bent gekocht.

Heb regelmatig complimentjes gehad over mijn jas, dus valt veel mensen niet op. En zijn ook heerlijk warm altijd.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:35

moonsparkle schreef:
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... GROEN_KAKI

Ik heb deze al een paar jaar en als ik er weer een nodig heb koop ik dezelfde :') sluit netjes aan, waterdicht en heerlijk warm. Je kunt de binnenvoering er ook uit halen dan heb je een herfstjas.

Is deze fijn voor bij de paarden/rijden?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 06:11

Ik zoek een positiejas. Mijne kan nu nog net aan dicht, ik heb nu jassen van Superdry. Vaak sportief maar nu draag ik voornamelijk jurken dus wil ik graag een mantel.
Ik vind zwart of grijs vaak te hard omdat ik een bleke huid heb en donkere ogen. Maar gezien ik ook jurken heb die rood of roest zijn moet het wel een beetje een neutrale kleur hebben. Ik vind niet zo veel leuks. Die parka's vind ik veel te lomp.

Dus wie tips heeft, graag!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 06:35

Janine1990 schreef:

De didriksons jas die ik eerder heb gepost is een outdoor jas, maar draag ik gewoon voor dagelijks (ik doe namelijk niks meer met paarden :+) . Ik zit veel op de fiets en dan heb ik met regenachtig Nederland niks aan die wollen jassen :') ik zocht dus een outdoor jas die netjes genoeg was voor gewoon. Heb voor het tussenweer nog deze van superdry gekocht.

https://www.superdry.nl/dames/jacks-en- ... lichtgrijs

Heb ook nog een nette wollen trenchcoat, maar die draag ik alleen wanneer ik niet met de fiets hoef en het droog is :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 06:43

Lisitano schreef:
Ik zoek een positiejas. Mijne kan nu nog net aan dicht, ik heb nu jassen van Superdry. Vaak sportief maar nu draag ik voornamelijk jurken dus wil ik graag een mantel.
Ik vind zwart of grijs vaak te hard omdat ik een bleke huid heb en donkere ogen. Maar gezien ik ook jurken heb die rood of roest zijn moet het wel een beetje een neutrale kleur hebben. Ik vind niet zo veel leuks. Die parka's vind ik veel te lomp.

Dus wie tips heeft, graag!

Ik zou tzt afwachten of je 'm nodig hebt, ik heb mijn beide zwangerschappen in m'n bontjas gepast.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 06:51

Ik heb 2 jaar geleden een winterjas gekocht van het merk Krakatau, sinds kort verkopen ze dat ook bij de bijenkorf;

https://www.debijenkorf.nl/krakatau-pla ... guage%3Dnl

Was echt een vermogen (350,-), maar het zo waard! Wat een geweldige jas, trek hem elke ochtend met plezier aan. Zit een binnenjas in die je kan los ritsen, waardoor ik de jas veel meer draag dan alleen de winter. De combinatie is zo ontzettend lekker warm, ik ben een onwijze koukleum, maar met die jas heb ik het gevoel de wereld aan te kunnen haha

Krijg ook altijd heel veel complimenten en vraag naar de jas. Helemaal tijdens mijn vakantie in Canada waren de Canadezen er weg van. Heb hem daar gedragen met -10/-15 en het gewoon absoluut niet fris/koud gehad.

Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:14

Janine1990 schreef:

Ik draag dus voor netjes inderdaad 's winters een "paardenjas". En na een paar jaar schuift die door van netjes naar staljas.

Ik heb een paar jaar geleden bij Krämer een parka gekocht van Icepeak. Bij Zalando hadden ze toen exact dezelfde parka. Alleen andere kleur en duurder dan bij Krämer. Paardenjas is dus betrekkelijk.

Het voordeel van een outdoor jas vind ik dat er vaak goede ritsen in zitten, grote zakken, binnenzak, elastische boorden aan de mouwen zodat je niet gelijk uit je jas waait. En wind- en waterdicht.

Ik op mijn beurt verbaas mij dan weer over de (soms peperdure) maar in mijn ogen super onpraktische jassen waar mensen zich 's winters in hullen. Het zuigt zich vol met regen en met de wijde mouwen heb je de vrieswind gelijk tot in je BH.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:31

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:58

Na 6 jaar was mijn jas toch echt versleten.Maar de jas zat zo lekker.Een andere gekocht,maar miste mijn oude vertrouwde jas.Kom ik bij de kringloop voor iets,loop langs de jassen en wat hangt daar mijn "oude"jas.Zo goed als nieuw.Alleen lijkt het nu of ik al 10 jaar met dezelfde jas rond loopt.
Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 23:05

Ik heb echt een toffe Airforce gezien maar gezien zij nog echt bont verwerken in hun jassen wil ik zo’n merk liever niet steunen. Wellicht dat t toch weer een Khujo wordt want dat merk bevalt me tot nu toe goed :j