10 jaar na corona

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:07

rien10 schreef:
Destination schreef:
Waarom burgeroorlogen?

Burgeroorlogen is denk ik overdreven. Maar ik denk wel dat de onvrede van een groep mensen steeds groter wordt. De kloof tussen arm en rijk is weer aan het toenemen voor mijn gevoel.

Idd geen burgeroorlogen maar wel het verschil tussen arm en rijk. Plus de werkloosheid is al aan het stijgen
Laatst bijgewerkt door DonDon op 08-09-20 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:07

Corona het tijdperk waar we in konden zien waar onze politiek voor stond en hoe goed ze op de hoogte waren van wat er speelt in de maatschappij die niet in een ivoren torentje zit zoals zijzelf.
Grote financiële gevolgen voor de lage tot middeninkomens.
Daardoor meer onvrede, meer onrust. Rellen en opstand.
Politie die op de dam gaat staken en het bijltje er bij neer gooit omdat ze vanuit de politiek niet mogen ingrijpen.

Het virus zelf ebt naar de achtergrond zoals de meeste virussen dat doen.
Maar een nieuwe ligt op de loer.
En omdat we niets geleerd hebben van covid19 gaat deze in omvang erger toeslaan.
En miljoenen doden in Nederland alleen al.

Zo mijn doemscenario ook weer geschreven. :D
In tien jaar is misschien wel snel, maar dit zie ik wel gebeuren in een toekomst.

purny

Re: 10 jaar na corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:35

Niet alleen arm en rijk, maar ook de viruswaanzin aanhang en de normale groep mensen

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:37

Ik vind/vond de huidige tijd en de jaren voorafgaand aan de corona-crisis zo onvoorspelbaar en ook zo onvoorstelbaar, dat ik me niet aan een voorspelling waag.

Intussen houd ik me voor dat de schreeuwers het beeld bepalen, maar in verhouding maar heel klein in aantal zijn. Hopelijk blijft dat zo.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:53

Sanora schreef:
Love_Laugh schreef:
Het enige wat corona mij gebracht heeft is veel stress. :+ Net een nieuw huis gekocht/verbouwd voor corona.
Baan verloren door corona, wel iets nieuws gevonden , maar geen idee voor hoelang (tijdelijk contract).

Om jouw situatie in het algemeen door te trekken. Zeggen we over 10 jaar?

Corona heeft gezorgd voor een recordhoogte werkloosheid?

Of door corona een record hoogte burn outs?

Corona heeft niet voor een recordhoogte werkeloosheid gezorgd. Dat heeft Rutte gedaan.

Sanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 07:20

Om maar niet teveel in het negatieve te belanden. Door corona werd thuiswerken de standaard, werden leegstaande kantoorpanden omgebouwd tot woning en werd de woningcrisis opgelost.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:37

En Zorgmedewerkers werden beter betaald.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:33

Ik hoop dat over tien jaar het beroep van verpleegkundige weer gerespecteerd is en een geweldige carrière keus waardoor er geen tekorten meer zijn en verpleegkundige een goed betaald beroep.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:16

Over tien jaar vloekt jouw lieve vier jarige dochtertje niet met 'krijg de t*ering' maar 'krijg corona' :+

Op het stukje aarde waar ik woon zitten we al redelijk vlakbij een burgeroorlog en als er hier weer een harde lockdown (dus niet de sociale lockdown die NL tot nu toe heeft gehad) komt zal de vlam zomaar eens in de pan kunnen slaan. Máár, we blijven positief, dus op die noot loopt mijn bedrijf goed en zie het werk alleen maar groeien!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:23

Ik vermoed dat zomaar iedereen kussen en knuffelen, en handjes schudden, definitief tot het verleden zal horen. Ook denk ik dat mondmaskers in de winkels en/of op drukke plaatsen standaard zullen worden. Ik zie dat hier in België ook al, wij worden het echt al gewoon.

In het begin van Covid-19 vond ik het hoopgevend dat mensen zo solidair en dankbaar waren. Nu is er echter - hier in België toch - weeral massa's gezaag en geklaag over alles en iedereen, maar mocht ik iets willen overhouden/terugkrijgen door de situatie, is het wel die hartverwarmende steun voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:39

Marije112 schreef:
Over tien jaar vloekt jouw lieve vier jarige dochtertje niet met 'krijg de t*ering' maar 'krijg corona' :+

Op het stukje aarde waar ik woon zitten we al redelijk vlakbij een burgeroorlog en als er hier weer een harde lockdown (dus niet de sociale lockdown die NL tot nu toe heeft gehad) komt zal de vlam zomaar eens in de pan kunnen slaan. Máár, we blijven positief, dus op die noot loopt mijn bedrijf goed en zie het werk alleen maar groeien!

Heb je familie in Nederland of in België waar je op terug kan vallen.
Weet dat familie van een vriendin van mij terug is gekomen omdat ze letterlijk hun land waren afgetrapt.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:41

Morganlefay schreef:
Marije112 schreef:

Heb je familie in Nederland of in België waar je op terug kan vallen.
Weet dat familie van een vriendin van mij terug is gekomen omdat ze letterlijk hun land waren afgetrapt.

Ja gelukkig wel :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:46

hwn schreef:
Ik vermoed dat zomaar iedereen kussen en knuffelen, en handjes schudden, definitief tot het verleden zal horen. Ook denk ik dat mondmaskers in de winkels en/of op drukke plaatsen standaard zullen worden. Ik zie dat hier in België ook al, wij worden het echt al gewoon.

In het begin van Covid-19 vond ik het hoopgevend dat mensen zo solidair en dankbaar waren. Nu is er echter - hier in België toch - weeral massa's gezaag en geklaag over alles en iedereen, maar mocht ik iets willen overhouden/terugkrijgen door de situatie, is het wel die hartverwarmende steun voor elkaar.

Spreek voor jezelf, ik mag hopen dat die mondmaskers hier rap op de schop gaan. :x

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:07

Als we pech hebben, hebben we al weer een andere virus te pakken
De natuur grijpt wel in met te veel mensen nu op deze wereld

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:24

10 jaar na Corona (het killervirus) is er een heel stuk van de mensheid gestorven. Tenminste dat doen ze ons laten geloven toch? dat het zoooooooooooo vreselijk gevaarlijk is??

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:34

Zeeuwtje68 schreef:
10 jaar na Corona (het killervirus) is er een heel stuk van de mensheid gestorven. Tenminste dat doen ze ons laten geloven toch? dat het zoooooooooooo vreselijk gevaarlijk is??

Ik noem 1 miljoen niet niks... en maak daar maar meer van. Je hebt ook nog mensen die niet getest zijn bij het overlijden.

Prima dat je het niet serieus neemt , maar bescherm anderen dan alsjeblieft wel.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:43

Dat zorgmedewerkers structureel meer betaald krijgen ipv enkel applaus en een enkele bonus.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:46

10 jaar na corona blijkt dat de levensverwachting is afgenomen en dat er veel mensen leven met chronische symptomen. Die kunnen vervolgens aanzienlijk minder of soms helemaal niet werken, en doen daarmee een groter beroep op zorg, inkomenssteun en betaalbare woningen. Het gevolg is dat het verschil tussen arm en rijk nog groter wordt, de schaarste rondom betaalbare woningen nog groter, en er meer mensen in armoede en met minder gezondheid moeten leven.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:09

Ach, na de Spaanse griep veranderde er ook weinig.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:34

Ik hoop dat de gemiddelde gezondheid omhoog zal gaan, we meer dankbaarder zullen worden voor écht contact ipv social media contact, en dat er oa dankzij thuiswerken, goede stappen voor een schonere planeet worden gemaakt

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:44

Dankzij corona zijn de drie (verjaardag) zoenen verdwenen! Ik moet toch zeggen dat ik daar erg blij mee ben :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:46

langua schreef:
Dankzij corona zijn de drie (verjaardag) zoenen verdwenen! Ik moet toch zeggen dat ik daar erg blij mee ben :D

Verplichf zoenen na de jaarwisseling ook O:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:08

Over 10 jaar zijn we dit al weer half vergeten, vragen we elkaar nog eens 'weet je nog die vleermuis uit china...?' ...en hebben we wel weer wat anders om ons druk over te maken. Portugeese griep of zo.

Er zijn meer pandemieën geweest, nog niet eens zo heel ver terug. Iedere keer is het leven weer verder gegaan.

Alleen de mensen die nu dierbaren verliezen, of zelf met een chonische beschadiging zouden komen te zitten, die houden de rest van hun leven waarschijnlijk wel een soort van smetvrees...

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:25

Over 10 jaar, dan zijn we 2030... Zullen bij het grootste deel van de bevolking de schellen eindelijk van de ogen vallen dat de klimaatverandering een veel grotere bedreiging vormt voor de mensheid dan Corona, die veel en veel meer levens zal eisen. Helaas is het dan te laat om nog actie te ondernemen tegen gevaarlijke klimaatverandering. Onze tijd om het tij te keren begint nu heel erg te slinken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:44

Elfie schreef:
Over 10 jaar, dan zijn we 2030... Zullen bij het grootste deel van de bevolking de schellen eindelijk van de ogen vallen dat de klimaatverandering een veel grotere bedreiging vormt voor de mensheid dan Corona, die veel en veel meer levens zal eisen. Helaas is het dan te laat om nog actie te ondernemen tegen gevaarlijke klimaatverandering. Onze tijd om het tij te keren begint nu heel erg te slinken.

Corona zou een wake up call moten zijn. Djt was nu al het derde jaar droogte op rij. Maar men weifert het te zien. Helaas ben ik wel bang dat je gelijk gaat hebben.