Moet prijsverhoging gemeld worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:00

Pandora2 schreef:
Mijn ervaring met vlas ( en sommige andere agrarische producten ) is dat je best bij elke bestelling de prijs vraagt.
Dit fluctueert op die markt zo erg dat er soms geen 2 weken dezelfde prijs is.
Lijkt soms wel de markt aan de vismijn van Oostende :D

1 van de sectoren waarin ik heb gewerkt is nu juist de vis sector.
Maar ook die klanten kregen allemaal keurig een prijslijst die geldig was tot nader order en op de dag van bestelling een orderbevestiging met prijzen.

Autumnn

Re: Moet prijsverhoging gemeld worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:40

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:57

Als je de factuur altijd een week later krijgt ná de levering klopt de redenatie van de leverancier niet...
Dan zou die op zijn minst moeten zorgen dat zijn prijs op de pakbon staat of online terug te vinden is.

Het is in elk geval verre van klantvriendelijk om op deze manier met je klanten om te gaan en zeker niet gebruikelijk.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:35

Klinkt me als boodschappen doen bij de supermarkt en pas na het afrekenen aan de kassa op je bon kunnen zien wat het gekost heeft allemaal 8)7

De leverancier weet vast prima waar hij zijn producten zelf voor inkoopt, dus lijkt me een verkoopprijs opgeven echt geen onmogelijke opgave,

Ik zou dan ook zeker nooit meer zomaar bestellen idd en eerst een prijslijst vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:50

LindyH

Re: Moet prijsverhoging gemeld worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:57

En de consumentenbond gaan over consumtenaankopen, geen B2B, voor zover dat hier iets uit zou maken dan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:18

KimD schreef:
Ik vind eigenlijk van niet. Ik koop voor onze winkel ook alles in en hoe vaak daar iets in wijzigt wat betreft prijzen. Een gedeelte veranderd automatisch (dagelijks/wekelijks) van prijs maar andere dingen moet ik handmatig in de gaten houden. Zou wat zijn als de leverancier alle afnemers op de hoogte zou moeten stellen.

En hoe doe je dat dan als je die niet kunt raadplegen? Vraag je elke week weer de actuele prijslijst op?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:32

In NL ben je als bedrijf een stuk minder beschermd dan consumenten. Ik weet niet hoe dit in België is.
Alhoewel ik een prijsstijging van 20% wel enorm hoog vind zonder je afnemer vooraf even te waarschuwen.

@GDG als je de prijs niet kan vinden bel je op of mail je voor een offerte voordat je besteld. Ja, dat is veel werk, maar zo voorkom je wel verrassingen achteraf. Op mijn werk wordt, indien er geen actuele prijs bekend is, altijd offerte aangevraagd alvorens te bestellen.
En met actuele prijs bedoel ik geen prijs in ons bestel systeem of geen prijs in de webshop. Een lijst van een maand oud kan al niet meer actueel zijn in sommige branches.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:42

ingvdh schreef:
In NL ben je als bedrijf een stuk minder beschermd dan consumenten. Ik weet niet hoe dit in België is.
Alhoewel ik een prijsstijging van 20% wel enorm hoog vind zonder je afnemer vooraf even te waarschuwen.

@GDG als je de prijs niet kan vinden bel je op of mail je voor een offerte voordat je besteld. Ja, dat is veel werk, maar zo voorkom je wel verrassingen achteraf. Op mijn werk wordt, indien er geen actuele prijs bekend is, altijd offerte aangevraagd alvorens te bestellen.
En met actuele prijs bedoel ik geen prijs in ons bestel systeem of geen prijs in de webshop. Een lijst van een maand oud kan al niet meer actueel zijn in sommige branches.

Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Alleen is het voor je bedrijfsvoering wel lastig als het dan een tijd duurt voordat die offerte binnen is, dan moet je dus verder vooruit plannen. Maar ook dat kan natuurlijk, of een andere leverancier waar je wel snel je offerte krijgt of de prijzen gewoon in te zien zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:18

Nou, na onze telefoon is de leverancier compleet onbereikbaar :') Ik krijg geen prijslijst, geen antwoord op mail etc := Heb nochtans dringend een hele hoop nodig. Wij zijn nochtans echt niet onvriendelijk geweest.