Rommelig kookeiland, hoe oplossen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:49

In feite is de meest simpele en adequate oplossing om de regel te stellen dat niemand nog iets op dat blad legt tenzij ie er mee bezig is. (dus enkel de lader als je de telefoon laad. Enkel het boekje met pen als je iets aan het opschrijven bent.

Al de rest zijn lapmiddelen.

Een kat die het er allemaal van af mikt en het ergens doet eindigen waar je het nooit meer terug vindt in huis halen helpt vast ook. :=

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 10:52

Ayasha schreef:
Een kat die het er allemaal van af mikt en het ergens doet eindigen waar je het nooit meer terug vindt in huis halen helpt vast ook. :=

:')

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Rommelig kookeiland, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:55

Het heeft mijn vader geleerd van op te ruimen en als het bij hem werkt, dan is het een prima oplossing. _O-

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:01

Ik zou eerst eens kijken of je de lades kunt opruimen en daar toch een plekje kunt maken.
Vliegenmepper op het aanrecht vind ik persoonlijk niet erg hygiënisch :D die zou ik echt in een la willen hebben.

Een gebruikte mok kun je prima meteen in de vaatwasser zetten of gootsteen?
Rolmaat de la in ( tenminste, hier ligt die in de la )

Sleutels hebben wij een aparte schaaltje voor, aangezien ik die eerst overal neer gooide en ze vervolgens ook altijd kwijt was, werkt nu prima !

Een mooi mandje is zeker handig, al zou ik dan niet voor een mandje gaan op het aanrecht, eerder een die je ook in de kast zet en daar spulletjes in legt...maar ik hou niet van losse spullen op het aanrecht of tafel :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:11

Ik denk dat je vooral keuzes moet maken.

OPladers zo leeg in het stopcontact laten hangen is hier echt een no go. Opladers liggen in een la in een kastje bij de zithoek.

De rolmaat hoort er niet en zou ik terug leggen bij je gereedschap en dergelijke.

Als je een stom onzichtbaar hoekje hebt, kan je daar een haakje maken voor de vliegenmepper dat je hem zo even snel kan pakken.

Verder vind ik dat er wel geleefd mag worden en spulletjes op tafel of het eiland wel gezelliger, maar het zou voor mij wel bij de keuken moeten horen. Sleutels vind ik vies en mogen niet op tafel of aanrecht bijv.
En spullen bij de fruitmand in vind ik ook niet fris.

Wij zien misschien ouderwets dat we nog kastjes hebben, maar dan hebben dingen wel een plekje. Een kastje met 3 lades; 1 met rommeltjes zoals batterijen, plakband etc.
Een la voor honden/katten spul en een la voor mijn medicijnen.
En dan ander kastje met de opladers, schrijf spullen etc.

En dan vooral wennen aan waar wat ligt en consequent blijven een tijdje.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:15

Ik heb ook zoiets bij de hand gehad, ik heb een keukentrolley (met laatje en schuifmandje eronder voor de rommeltjes en mandjes erop voor fruit) bij de kringloop gescoord, (kan je uiteraard ook gewoon kopen ;-)), leuk kleurtje erop en nu is mn kookeiland superstrak :D

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:20

En misschien, tot op zekere hoogte, ook accepteren dat er geleefd wordt in je huis en het niet een foto uit een magazine is.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:36

Heeeeeel herkenbaar dit haha :')

Wij hebben nu standaard alleen een basilicum plantje en de keukenrol op het aanrecht, de rest staat in de kast aan de zijkant of de keukenkastjes eronder of erachter. Dit voor ons DE oplossing voor zwervende troepjes:

Afbeelding
(Jeetje wat vertekenen die kleuren zo :'))

In de laatjes kunnen mooi kleine dingetjes die normaal op het aanrecht bleven slingeren. Hij staat vlak naast ons eiland. De andere troepjes op de foto komen door de verbouwing van de babykamer niet door de keuken overigens :')

Maar is dat geen optie? Een plekje maken in een keukenkastje (eventueel een bak in zetten die je eruit kunt halen) of aparte kast?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 14:54

Alle spulletjes hebben meestal wel een vaste plek, zoals de rolmaat, sleutels, de theemok, mijn schrijfboekje. Als ik het heb opgeruimd is het weer leeg. Maar dan kom je straks weer binnen met de volgende lading spulletjes en flikker je die weer op dezelfde plek neer :7
We hebben al een soortvan rommella waar alles terecht komt waar we geen vaste plek voor hebben, maar ik zoek dus echt iets waar je even hups, random spullen in kan gooien die je later op de juiste plek legt, zonder dat het gelijk heel rommelig staat. Dus dan is een dienblad/ bakje een goede oplossing *\o/*

En ja, het is een kwestie van discipline om gelijk alles op de juiste plek te leggen, ik ben daar al beter in dan mijn vriend maar alsnog laat ik ook vanalles slingeren haha! Denk dat het wel zeker scheelt qua rommeligheid als we de opladers weg halen daar, die liggen nl. altijd zo (omdat we altijd ‘s nachts onze telefoons opladen).