Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, Ladybird, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:31

De tijden die je van tevoren door krijgt zijn een indicatie, maar niet een vaste belofte. Het veranderd inderdaad nog wel vaker, dus dat is niet ongebruikelijk. Half 8 is inderdaad wel vroeg, maar ook niet een heel gek tijdstip om de dag mee te beginnen. Ik denk ook dat ze het zoveel mogelijk spreiden, omdat er veel bezorgd moet worden, dus eigenlijk is het wel een fijne service naar de klant toe.

Zelf heb ik ook wel eens een pakketjes gehad om 22.30. Erg laat, maar ik slaap dan toch nog niet, dus waarom niet.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 07:32

Dit is geen PostNL, DPD of GLS he? Daarvan weet iedereen inderdaad dat ze tot laat leveren. Maar ook pas vanaf 09:00.

Geen haar op mijn hoofd die eraan heeft gedacht dat ze om 07:30 voor de deur konden staan toen ik de bestelling plaatste. Ik ben ook niet boos, ik vroeg me alleen af of dit überhaupt mogelijk was. Ik ben hooguit verbaasd (en een beetje moe na een gebroken nacht en het missen van mijn ochtendslaapje met de kleine :P)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:33

Anne. schreef:
Dit is geen PostNL, DPD of GLS he? Daarvan weet iedereen inderdaad dat ze tot laat leveren. Maar ook pas vanaf 09:00.

Geen haar op mijn hoofd die eraan heeft gedacht dat ze om 07:30 voor de deur konden staan toen ik de bestelling plaatste. Ik ben ook niet boos, ik vroeg me alleen af of dit überhaupt mogelijk was. Ik ben hooguit verbaasd (en een beetje moe na een gebroken nacht en het missen van mijn ochtendslaapje met de kleine :P)

Naja een koeriersdienst levert ook aan bedrijven en daar is het heel normaal om zo vroeg mogelijk je pakketten te krijgen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:37

Anne. schreef:
Als klant ga ik er vanuit dat een koeriersdienst werkt binnen openings- of kantoortijden.

Een hoop kantoortijden beginnen bij 7.00, dus 7.30 is gewoon binnen kantoortijd.
De tijd dat iedereen pas om 9.00 op z'n plek zat is dankzij de files voorbij. En die files zijn precies ook de reden dat pakketbezorgers vaker 'aan de randen van de dag' langskomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:39

Anne. schreef:

Maar jij hebt blijkbaar in je hoofd dat heel Nederland zijn kantoortijden om 09:00 pas beginnen?

Dat is hier bijna nergens meesten beginnen tussen 07:00 en 08:00.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:39

Als je niet afhankelijk wil zijn van bezorgtijden dan ga je toch zelf naar de winkel op een tijd dat het jou wel uitkomt? :=

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:40

_Penotti schreef:
Mariposa11 schreef:
Je hebt zaterdag de mail gehad, het is nu woensdag, dus of je hebt t pakket al gehad, of je hebt al 2 dagen gehad om contact op te nemen en te overleggen.
Post nl wisselt soms smorgens nog de tijd van 14:00 naar 11:00 t zal wel mogen. Het nu eenmaal lastig van te voren zeggen hoe laat ze precies komen dus doen ze een schatting tot ze weten hoeveel pakketjes ze hebben voor welke route en dan komt een definitieve tijd.
Je kan niet verwachten dat ze met elke klant contact op nemen of dat uitkomt, dan blijven ze op en neer rijden.

Wie zegt dat het postNL is?

Dat zeg ik niet, dat is een voorbeeld van een postbedrijf die ook kort ervoor nog wisselen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:41

Huh, wat is het probleem? Je moet dan even een deur open doen, pakketje aannemen, en verder gaan met je leven :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:43

Hier stonden ze eens om 6.30 al aan de deur terwijl vanaf 7.30 zou komen _O-
Toen schrok ik toch wel iets van de bel :))

Maar als je toch niet in je bed meer ligt zoals je zelf zegt; dan kun je toch even naar de deur toe lopen?
7.30 is toch niks geks aan.
Denk niet dat chaffeurs het wat boeit hoe je aan de deur staat verder :D
En anders zou je ook een briefje aan de deur kunnen plakken de avond ervoor met de vraag of ze het op een plek willen neerzetten en niet willen aanbellen ivm... 'vul maar in' en je handtekening eronder, dat ze dat briefje mee kunnen nemen eventueel ook.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 02-09-20 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:44

Ja dat wisselen doen ze allemaal :)
En contact opnemen gaat dan niet meer.

Kantoren zijn inderdaad niet meer van 9-5
Waar ik voorheen werkte was van 7 -22 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:45

Het "ik wil graag de manager spreken :o" gehalte van dit topic is mij echt te hoog. _O-

Ja het zijn normale tijden, ja het is normaal dat tijden veranderen en nee, niemand maakt daar een probleem van.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-20 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:45

7.30 vind ik al wel bij openingstijden horen. Zeker koeriersbedrijf werken vaak al vroeg om al op tijd bij bedrijven te kunnen leveren. Vaak mogen ze na een bepaalde tijd niet meer in het centrum van een stad parkeren. Afhankelijk van de route kan het dan voorkomen dat je vroeg aan de beurt bent.

Toen mijn man nog koerier was moest hij ook regelmatig om 4.00 beginnen. Dan begon hij om 6.00 te rijden.

En tja ik ben ook echt een avondmens, maar ik moet er ook elke dag om 7.00 uit omdat mijn dochter naar school moet. ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:46

Als je geen ochtendmens bent is dat best vroeg kan ik me zo voorstellen.
Helaas is het niet haalbaar om binnen redelijke tijden te bezorgen denk ik met alle drukte van wat er allemaal online besteld wordt. Als ze dat gaan hanteren kan je wel eens lang gaan wachten op je pakket. Dan is het niet meer de volgende dag maar een paar dagen langer.
Zelf vind ik het prettig als ze hier vroeg komen om te bezorgen, kan ik de rest van de dag inplannen zoals ik wil zonder rekening te moeten houden daarmee. Bij PostNL veranderen ze nog wel eens de routes, de ene keer vroeg tussen 7 en 9 en dan weer later soms wel heel laat op de dag.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:53

Volgens mij is het geen "ik wil de manager spreken" topic ?

Maar vraagt ts zich gewoon af of het een normale gang van zaken is?
Ze doet nergens moeilijk toch?

En heel eerlijk. Vroeg maakt voor mij niets uit, hier boven lees ik dat iemand het niet erg vindt om om 22.30 uur nog een pakket te ontvangen.

Dan zou ik weer not amused zijn :D.
Gezien mijn wekker om 4.15 uur gaat.

Ach zo hebben we allemaal onze voorkeur :)

Ik denk (aanname van mijn kant :D ) dat dit topic niet bedoeld is om te klagen maar om een verbazing te delen. :)

En gefeliciteerd met je kleine TS! Dat kan je zeker in het begin een hoop slaap kosten ben ook ik sinds kort achter :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:53

Ik wil best ruilen, hier gaat de wekker om 6:30. Dus 7:30 is uitslapen :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:55

ellepel schreef:
op elke site van dpd, of post nl of wat dan ook staat uitleg over levertijden.
deze wisselen door drukte op de weg, en andere redenen.
kijk dus gewoon even op de site hoe het zit?
kan best zijn dat het weer veranderd word, gebeurd mij ook wel eens

als je niet vroeg je bed uit wil dan doe je gewoon niet open,dan word je pak niet bezorgd en kun je het op halen bij een pick up point :j

Of je buren worden hun bed uitgebeld en lastig gevallen of ze het pakket aan kunnen nemen...

Dat is het nadeel van online bestellen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:59

Ik had vorig jaar PostNL rond de feestdagen om 6.15u aan de deur staan. Daar kreeg ik overigens wel een mail van of ik problemen had met vroege of late leveringen ivm de aanstaande feestdagen.

Geen probleem aangegeven en zodoende zo vroeg aan de deur. Regulier staan ze ook geregeld tussen 7u & 7.15u aan de deur.

Aangezien voor mij dan een halve ochtend om is vind ik dat zelf geen enkel probleem. Mijn kerel daarentegen wel en daarom hebben we voor dagen dat ik er niet ben, een pakketbus opgehangen buiten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:01

Wat een ellende, je krijgt jouw pakket nu wat vroeger.
Ja, ze mogen de tijd gewoon aanpassen zonder toestemming aan jou te vragen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 08:02

Jeez, wat zijn jullie lekker vijandig met zijn allen in dit topic zeg. Gezellig forum zo, dat Bokt.nl..

Nogmaals. Er is nooit een probleem geweest, zelfs in de OP geef ik aan dat ik slechts met een vraag zit.
Als ik de manager had willen spreken, dan had ik wel op hoge poten gebeld. nee, het was geen pakketdienst zoals PostNL/DPD/GLS/DHL. En nee, er stonden geen levertijden aangegeven op de website.

En ja, openings- en kantoortijden zie ik inderdaad als tussen 9:00 en 17:00. Sorry dat ik daarmee jouw harde werk en vroege opstaan niet erken, Yvank. Excuus, je bent een bikkel.

Anyhow, de box is geleverd. Fijn dat ik door jullie nu weet dat ik in de toekomst ook rekening moet houden met dit soort tijden, dat dit geen uitzondering is.
Laatst bijgewerkt door Anne. op 02-09-20 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:03

Ik vind het ook wel eens vervelend als er een tijd bekend is en die op het laatste moment wijzigt en je dat alleen maar weet omdat je nog eens kijkt. Maar ik kijk tegenwoordig dus altijd de avond en ochtend van te voren.

Ik heb vaak wat laten bezorgen door een bedrijf dat zelf de bezorgingen doet. Dan kan je na 8 uur bellen hoe laat ze komen. Niet handig als ze om kwart over 7 al aan de deur staan :') maar zolang ik het weet vind ik vroeg bezorgen zelfs fijner.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:04

Zertab schreef:

Hier ging hij altijd om 02.45 uur, tegenwoordig om 04.45 uur. Was nooit een ochtendmens, tegenwoordig dus wel.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:08

Mijn keuken werd vorige week om 6.30 bezorgd _O-
We waren de eerste op de route.
De jongens gevraagd hoe laat zij dan begonnen.
Zij stonden dus om 04.00 al te laden.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:09

Het zal mij ook wel enigzins irriteren. Vooral omdat ik dan in mijn ochtend ritme er rekening mee moet houden dat er ineens een busje het erf op komt en dat ik dan de honden vast moet hebben zitten. Ik hou er van om smorgens in alle rust de beesten te verzorgen.
Hier werd ik vanmorgen overigens om 0600 wakker van de loonwerker die bij de buurman gras begon te hakselen. Uiteraard begonnen ze vandaag op het perceel 30meter van mijn slaapkamer raam :=

Ik denk dan maar zo, lekker vroeg op heb ik wat aan mijn dag.

Overigens nog gefeliciteerd met je kleintje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:12

meggiemeg schreef:
Zertab schreef:

Hier ging hij altijd om 02.45 uur, tegenwoordig om 04.45 uur. Was nooit een ochtendmens, tegenwoordig dus wel.

2.45u mag je ook geen ochtend noemen denk ik. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:13

Ts fijn dat de box er is.
Nu je wakker ben kan je hem gelijk in elkaar zetten en neerzetten :P .

Bezorgtijden van pakketdiensten veranderen nogal eens.
Of de tijd klopt maar de bezorger is eerder of later.