Ik heb wel ooit een navel piercing laten zetten maar dat was geen succes verhaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Giolli schreef:De piercer gaf aan dat er veel fout advies wordt gegeven zoals draaien aan de knopjes, je moet er juist van af blijven en gewoon je dagelijks ding doen.
.
Pareltjes schreef:Giolli schreef:De piercer gaf aan dat er veel fout advies wordt gegeven zoals draaien aan de knopjes, je moet er juist van af blijven en gewoon je dagelijks ding doen.
.
Als je niet draait bestaat er een serieus risico dat er vastgegroeid kapsel ontstaat. 1 x per dag even losdraaien is voldoende tot het goed geheeld is.
Gewoon netjes ontsmetten met dettol oplossing na het draaien.
Teken zelf het punt waar je de gaatjes wilt hebben kan daar ook geen discussie over ontstaan.
Je kunt het schietapp. ook bestellen en even naar je huisarts gaan.
Citaat:Er wordt geadviseerd om je geschoten oorbellen te blijven draaien, anders zou het sieraad vast kunnen groeien.
Door het sieraad te draaien gaat de wond steeds weer kapot van binnen en krijgt het geen kans om goed te genezen. Uiteindelijk vormt er zich een verkeerd littekenweefsel.
Een oorbel/piercing kan niet vastgroeien in de huid!
Metaal en weefsel worden niet één!
Ook wordt er sterilo/alcohol of anti bacteriële zeep geadviseerd.
Dit zijn te agressief middellen!
Dat mag je nooit gebruiken bij het verzorgen van je piercing.(dit dood alle dus ook de goede bacteriën)
Het verzorgen van je verse piercing is het allerbeste met een fysiologische zeezoutspray
MelanieB schreef:Absoluut piercen en niet schieten.
Schieten gaat het met kracht en splijt de huid; waardoor je trauma kan krijgen; de sieraden zijn namelijk bot en worden er dus met kracht van het pistool ingedrukt.
Bovendien kunnen die plastic apparaten die ze gebruiken nooit vol 100% steriel gemaakt worden aangezien dat het plastic aantast.
Piercen is 100% steriel en scherp dus geen kracht en brengt minder trauma aangezien je echt een stukje huid weghaalt ipv uit elkaar schiet.
En bovendien hebben ze er veel meer verstand van, dus qua plaatsing ed ook veel beter.
Een goede piercingshop heeft ook een goede collectie kwalitatieve oorbellen dus ook voor kids.
Lynnepinny schreef:Ik heb ook gehoord dat je niet mag draaien. Sowieso gebruiken ze in een pierceshop chirurgisch staal ipv bijvoorbeeld een zilverlegering, waar je huid niet aan vast groeit.
Vanillia schreef:Voor iedereen die hier roept dat ze ze moet laten piercen. Hebben jullie wel eens een piercer gebeld met de vraag of hij ook oorbellen prikt? Ik werd nog net niet uitgelachen door meerdere (goed aangeschreven) piercing shops toen ik daar naartoe belde met de vraag of ze ook 'gewone' gaatjes prikken