Oorbellen dochter van 6 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:10

Ondanks dat ik mijn en mijn dochters gaatjes heb laten schieten klinkt piercen in interessant!

Ik heb wel ooit een navel piercing laten zetten maar dat was geen succes verhaal :) toen had je nog geen reviews op internet, haha.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:33

Bij mij is vroeger 2x geschoten (1e keer dichtgegroeid). Heel fijn, ze zitten scheef en aan de ene kant is iets erdoorheen prikken echt een uitdaging, dat is denk ik niet mooi geheeld.

Ik zou zeker voor piercen gaan, die mensen weten over het algemeen denk ik ook iets beter wat ze aan het doen zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:49

Mijn dochter heeft gaatjes laten schieten bij de Lucardi. Scheef en toen ze na 3 maanden een oorbel verloor zaten de gaatjes in no time dicht.

Recent laten piercen en geen probleem. Ze heeft inmiddels ook alweer gewisseld van oorbellen zonder probleem.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:42

Ik heb zowel gaatjes laten schieten als piercen en vond er zowel qua pijn als genezingsproces geen enkel verschil tussen zitten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:00

Absoluut piercen en niet schieten.
Schieten gaat het met kracht en splijt de huid; waardoor je trauma kan krijgen; de sieraden zijn namelijk bot en worden er dus met kracht van het pistool ingedrukt.
Bovendien kunnen die plastic apparaten die ze gebruiken nooit vol 100% steriel gemaakt worden aangezien dat het plastic aantast.
Piercen is 100% steriel en scherp dus geen kracht en brengt minder trauma aangezien je echt een stukje huid weghaalt ipv uit elkaar schiet.
En bovendien hebben ze er veel meer verstand van, dus qua plaatsing ed ook veel beter.

Een goede piercingshop heeft ook een goede collectie kwalitatieve oorbellen dus ook voor kids.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:17

Zeker piercen.
Minder pijnlijk, sterieler en veel beter voor de huid en de genezing.
Hieronder mooi zichtbaar waarom!

Een goede shop in de omgeving waar jij zoekt is Tribal Trading in Tilburg.

https://m.youtube.com/watch?v=QTZTJWuyD6E

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 19:26

Bedankt voor alle adviezen!
Ik ben druk aan het rondkijken. Ink my hole body in Waalwijk ken ik wel, daar heb ik mijn kleine polstattoo ook laten zetten. Ik wist niet dat hij ook piercings zet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:18

Als onze dame van haar speen af is mag ze ook oorbellen, maar ik laat ze sowieso piercen. Dan weet je zeker dat het allemaal steriel is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 06:19

Wispeltuur schreef:
Misschien wat uit de richting maar ik vond body mx een hele fijne en nette zaak. En wat goed dat je je dochter naar een degelijke piercing shop wil laten gaan hiervoor.

Body MX in Breda bestaat niet meer. Zit nu een kapperszaak in het pand.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:53

Mijn gaatjes zijn scheef geschoten dus niet parallel aan mn oorlel. Deed geen zeer alleen het geluid was even indrukwekkend. Ik zou ook voor een piercer gaan die kijken net iets nauwkeuriger en dan is het gelijk mooi en goed gedaan.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:01

Mijn moeder nam ons naar zo'n high end juwelier toe. Daar hadden ze zelfs een speciale kamer achterin, alles uit plastic en binnen no time netjes geschoten pijn was zeker niet meer dan een goeie prik en even snel weet weg. :D

Ook een tip om in de gaten te houden welk type legering oorbellen ze gebruiken. Mijn zusje bleek allergisch voor nikkel (toen ze haar eerste eigen kocht) dat komt best vaak voor.
Laatst bijgewerkt door Canon op 01-09-20 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:08

Giolli schreef:
De piercer gaf aan dat er veel fout advies wordt gegeven zoals draaien aan de knopjes, je moet er juist van af blijven en gewoon je dagelijks ding doen.

.

Als je niet draait bestaat er een serieus risico dat er vastgegroeid kapsel ontstaat. 1 x per dag even losdraaien is voldoende tot het goed geheeld is.

Gewoon netjes ontsmetten met dettol oplossing na het draaien.

Teken zelf het punt waar je de gaatjes wilt hebben kan daar ook geen discussie over ontstaan.

Je kunt het schietapp. ook bestellen en even naar je huisarts gaan.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:00

Ik heb ook gehoord dat je niet mag draaien. Sowieso gebruiken ze in een pierceshop chirurgisch staal ipv bijvoorbeeld een zilverlegering, waar je huid niet aan vast groeit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:02

Pareltjes schreef:
Giolli schreef:
De piercer gaf aan dat er veel fout advies wordt gegeven zoals draaien aan de knopjes, je moet er juist van af blijven en gewoon je dagelijks ding doen.

.

Als je niet draait bestaat er een serieus risico dat er vastgegroeid kapsel ontstaat. 1 x per dag even losdraaien is voldoende tot het goed geheeld is.

Gewoon netjes ontsmetten met dettol oplossing na het draaien.

Teken zelf het punt waar je de gaatjes wilt hebben kan daar ook geen discussie over ontstaan.

Je kunt het schietapp. ook bestellen en even naar je huisarts gaan.

Naar je huisarts om je oorbellen te laten schieten? >;) Die ziet je aankomen zeker. _O-

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:52

Pareltjes...ik hoop echt dat je hele bericht sarcastisch is :))

Citaat:
Er wordt geadviseerd om je geschoten oorbellen te blijven draaien, anders zou het sieraad vast kunnen groeien.
Door het sieraad te draaien gaat de wond steeds weer kapot van binnen en krijgt het geen kans om goed te genezen. Uiteindelijk vormt er zich een verkeerd littekenweefsel.
Een oorbel/piercing kan niet vastgroeien in de huid!
Metaal en weefsel worden niet één!
Ook wordt er sterilo/alcohol of anti bacteriële zeep geadviseerd.
Dit zijn te agressief middellen!
Dat mag je nooit gebruiken bij het verzorgen van je piercing.(dit dood alle dus ook de goede bacteriën)
Het verzorgen van je verse piercing is het allerbeste met een fysiologische zeezoutspray

Goede piercing shops zullen je hetzelfde vertellen.
Bovendien met schieten kun je alsnog scheef gaan.
Met piercen praktisch niet. En dan word er samen mrt je heel nauwkeurig gekeken waar het beste is en gemeten of ze gelijk zitten.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:03

MelanieB schreef:
Absoluut piercen en niet schieten.
Schieten gaat het met kracht en splijt de huid; waardoor je trauma kan krijgen; de sieraden zijn namelijk bot en worden er dus met kracht van het pistool ingedrukt.
Bovendien kunnen die plastic apparaten die ze gebruiken nooit vol 100% steriel gemaakt worden aangezien dat het plastic aantast.
Piercen is 100% steriel en scherp dus geen kracht en brengt minder trauma aangezien je echt een stukje huid weghaalt ipv uit elkaar schiet.
En bovendien hebben ze er veel meer verstand van, dus qua plaatsing ed ook veel beter.

Een goede piercingshop heeft ook een goede collectie kwalitatieve oorbellen dus ook voor kids.

Dit is echt onzin joh. Er bestaan verschillende merken die schiet-oorbellen verkopen, studex is bijv. Een hele bekende in NL.
De oorbellen komen allemaal steriel verpakt IN het schietapparaatje binnen. Dus er hoeft niks nog ontsmet te worden, behalve de oren. Oorbelletjes zijn speciaal om te schieten, hebben een langere & scherpere punt, en speciale sluiting, die iets losser hoort te zitten zodat het goed kan genezen.

Met schieten is niks mis, het toverwoord is ervaring. Een beetje goede zaak heeft minstens 2 'schietklare' medewerkers, zodat de oren ook tegelijk geschoten kunnen worden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:19

Zeker geen onzin 'joh'.
Fijn dat het tegenwoordig bij sommige shops wat netter gaat qua steriel maar nog steeds is de kans op scheef gaan met schieten vele malen groter dan piercen.
Bovendien word het met volle kracht door het oor geschoten met een lang niet zo scherpe punt als een piercing naald, waardoor je nog steeds de boel uit elkaar schiet ipv met een holle naald een stukje huid weghalen.
Kraakbeen schieten doen sommige shops ook nog. Ook echt een zware nogo. Tenzij je een bloemkool oor wilt.

Heb 7 piercings, 2 geschoten en dat zijn degene waar het meeste gedoe mee heb (gehad). En scheef.

Zeg niet dat het niet goed kan gaan met schieten. Maar waarom zoveel risico nemen terwijl je het ook bij een professional kan doen. Keuze zou simpel.moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 01-09-20 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:24

Het kán ook wel goed gaan met schieten, maar piercen is uiteindelijk gewoon beter en netter. Mijn oren zijn ook geschoten toen ik 9 was, met het advies van draaien en sterilon gebruiken. Man man wat heb ik daar last van gehad, met een ontstoken lel die na een paar jaar nog steeds gevoeliger was dan de ander. Meanwhile had mijn zus ze laten piercen, en zijn die gewoon netjes geheeld :o
En dat hoeft lang niet altijd zo te zijn, maar waarom zou je meer risico lopen op een slechte genezing als het ook beter kan vanaf de start?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:28

Hoewel wij van mening zijn dat onze dochter pas oorbellen krijgt als ze erom vraagt, hebben wij toevallig wel dit gesprek afgelopen week gehad. Ik zeg piercen, man zegt schieten. Ik ga winnen, daar niet van ;)

Mij lijkt dat piercen met meer beleid gaat, secuurder en minder schade aanricht. En denk dat er meer ervaring zit qua hygiene en nazorg.

Maar goed, dametje is nu 2.5 dus voor ze er zelf om kan vragen zijn we heel wat jaartjes verder denk ik :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:33

Achja vroeger was schieten ook heel normaal toch? Ik heb beide laten schieten en gewoon prima. Zeker een Lucardi oid doen dit vaak zat

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:36

Hier 3 weken terug de beide dames oorringen laten schieten. Waren wegwerpapparaatjes die steriel verpakt waren, dus niet steriel gaat helemaal niet meer op.
Hier alles vlot en goed gegaan.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:41

Voor iedereen die hier roept dat ze ze moet laten piercen. Hebben jullie wel eens een piercer gebeld met de vraag of hij ook oorbellen prikt? Ik werd nog net niet uitgelachen door meerdere (goed aangeschreven) piercing shops toen ik daar naartoe belde met de vraag of ze ook 'gewone' gaatjes prikken :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:42

Lynnepinny schreef:
Ik heb ook gehoord dat je niet mag draaien. Sowieso gebruiken ze in een pierceshop chirurgisch staal ipv bijvoorbeeld een zilverlegering, waar je huid niet aan vast groeit.

In een piercingshop gebruiken ze uitsluitend titanium. In chirurgisch staal zit namelijk nikkel.
In een volledig genezen piercing is chirurgisch staal wel mogelijk.

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:43

Heb mijn 2e gaatjes door een piercer laten prikken. Ken mensen (zoals in mijn vorige post beschreven) die hun 1e oorbelletjes van hun dochter hebben laten prikken bij een piercer. En wij werden echt niet uitgelachen. Rare piercers dan die je gebeld hebt >;)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:55

Vanillia schreef:
Voor iedereen die hier roept dat ze ze moet laten piercen. Hebben jullie wel eens een piercer gebeld met de vraag of hij ook oorbellen prikt? Ik werd nog net niet uitgelachen door meerdere (goed aangeschreven) piercing shops toen ik daar naartoe belde met de vraag of ze ook 'gewone' gaatjes prikken :=

Hier schiet de piercing shop ze ook gewoon :')