Make up, ja of nee en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:33

Ik gebruik niks. Hoogstens een klein beetje mascara of eyeliner als het écht de gelegenheid ervoor is, maar dat is misschien eens per jaar. Verder heb ik wel last van acné, maar heb ondanks dat ik me daar aan stoor geen behoefte om het te verbergen. Daar wordt het niet beter van, zeg maar.
Verder heb ik van mezelf 'gelukkig' al goed volle wenkbrauwen en wimpers, dus het is ook niet alsof ik echt wat mis :P

Kuggur

Het gaat hier dus over vrouwen die daten zonder make up.
Geïnteresseerd in de mening van een man? Ik vind make up helemaal niet interessant of attractief ( in sommige gevallen zelfs het tegenovergestelde) , en ik vermoed dat ik niet alleen ben in deze.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Ik gebruik alleen mascara en lipgloss. Net toevallig even buiten geweest zonder iets.
Maar al die lagen foundation vind ik echt vreselijk...soms zie ik van die meiden die dat hebben maar je ziet dan ook precies waar het ophoudt. := Echt zo'n rand die niet netjes overloopt. Dan hebben ze een deel van hun nek niet meegenomen en dat is gewoon echt lelijk. Ik heb 1x voor een shoot veel make up opgehad en ik moet zeggen dat ik mijzelf wel knapper vond maar ik heb echt geen zin om dat elke ochtend te doen. En op mijn werk maakt make up of geen make up ook niet uit dus ga geen moeite doen.

Als ik naar een verjaardag ofzo ga wil ik nog wel eens oogschaduw opdoen maar dan houdt het ook wel op.

puppy1128

Ik doe niks op. Geen zin in, geen tijd voor, kost geld en voor mijn werk en paard hoeft het zéker niet. Nou en die ene keer uit eten ga ik ook niet mijn gezicht ineens een of ander kunstwerk van maken. Heb een keer mascara op gehad voor de foto, denk dat het bij die ene keer blijft. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:34

Ik draag op mijn werk mascara en naar feestjes/uiteten mascara en oogschaduw. En that's it. Ik durf gerust zonder make-up naar buiten. Zelfs met vet haar, maakt me niet uit. :')

Nayomie

Roosch schreef:
Ik ben van mening dat iedereen moet dragen waar zij zelf gelukkig van wordt.

Er zijn dagen/weken achter elkaar dat ik geen plamuur draag.
Er zijn dagen dat ik het wel draag.

Als ik een avondje uit ga of uit eten bijvoorbeeld, vind ik het leuk mezelf wat op te maken. Of als ik er gewoon zin in heb.
Maar het kan soms net zo goed zijn dat ik er geen zin in heb om te plamuren en dat ik zonder ga. :')

Inderdaad, wat je zelf leuk vindt. Tot 4 jaar terug ging ik het huis nooit uit zonder. Totdat mijn ex me zei dat ik make-up moest dragen omdat ik er anders niet uit zag, heb hem een dikke middelvinger gegeven, sindsdien alleen bij speciale gelegenheden. Verder gewoon niks, ook geen mascara of iets dergelijks.

_Penotti

Ik heb niet eens make-up :D
Toen ik een tiener was wel, want wilde ook graag mee doen met de rest.
Maar na diverse verschillende merken geprobeerd te hebben was ik er klaar mee want mijn oogleden worden er telkens rood van.
En eigenlijk past het mij ook niet, ben niet zo'n meisje meisje typje.

saskiakefie

Re: Make up, ja of nee en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:37

Ik draag bijna nooit make up en anders een beetje mascara. Waarom niet? Voor mijn werk (ben trimster) vind ik het niet handig maar buiten dat ben ik er eigenlijk een beetje te lui voor :') Vind het blijkbaar niet interessant genoeg. Maar soms doe ik het wel als ik een dagje uit ga oid. En met daten doe ik het ook maar echt niet ineens extreem!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:38

Ik draag ook bijna nooit makeup.
Tenzij ik een feestje heb of een etentje.
Maar anders nooit. En als ik dan make up draag wisselt het ook heel erg in hoeveel/welke makeup.
Soms alleen mascare en eyeliner, soms met foundation en oogschaduw.
Ligt er ook maar net aan hoeveel zin ik heb mezelf dan op te maken.

Ik werk in een magazijn met wat poolse vrouwen die dus helemaal opgemaakt naar werk komen. Vraag me dan echt af waarom je dat zou doen. Als ik zie hoe vies mijn gezicht is als ik hem s'avonds schoonmaak :')

Ik ken ook mensen die niet zonder makeup de deur uit durven.
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het goed voor je huid is hele dagen met make up op te lopen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:40

Ik hou van make-up <3 heb een klein vermogen aan make-up waarbij vooral mijn collectie lipsticks opvalt. Ik draag dan ook vaak veel make-up. Gelukkig een vriend die het ook erg leuk vind als ik met felgekleurde lippen of ogen met hem de straat op ga :D en dan draag ik toch echt wel die vijf lagen.

Daarnaast vind hij het ook helemaal prima als ik zonder make-up naast hem over straat loop. Want als ik geen zin heb, draag ik ook gewoon lekker niks.

Los daarvan, laat iedereen lekker doen wat ze zelf willen zonder je mening er over te geven. Prima dat jij wel/niet make-up draagt, maar daarom hoef je toch nog geen mening te hebben over een ander die het anders doet dan jij?

Voor jonge meiden vind ik het juist ook wel een goed tv programma. Op social media zien ze zoveel opgemaakte gezichten en filters, dat ik goed snap dat ze bang zijn niet aantrekkelijk te worden gevonden zonder. Laat dit programma ook de kant zien waarbij je make-up niet je aantrekkelijkheid maakt of breekt.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:45

Hier dus iemand die wel altijd make up draagt.
Niet dagelijk foundation, maar wel altijd wenkbrauwen, eyeliner, mascara. Vooral omdat ik van mezelf blond ben, maar mijn haar paars/zwart/donker verf. En dus zie je mijn wenkbrauwen/wimpers bijna niet door het contrast. Even naar de supermarkt of de hond uitlaten doe ik trouwens wel zonder make up, maar zeker niet naar werk of school (zelfs naar stal doe ik het liever wel). Ik ben er geen uren mee bezig, iets van een kwartiertje 's morgens, wat ik er met alle liefde aan besteed.

Als ik uitga, of een keer ergens naartoe ga vind ik het wel leuk om een 'full-face' te doen. En dan kan ik er wel een uur aan kwijt zijn. Dat vind ik dan heerlijk, een uurtje voor mezelf.

Sowieso heb ik verder een kledingstijl waarbij ik vind dat er een goede make up bij hoort. Anders voelt de outfit voor mij niet af, en vind ik het zelfs een beetje een gek gezicht :o

Het op het programma betrekkend, ik zou zelf dus ook echt voor geen goud zonder make up op date gaan. Dat voelt gewoon echt niet als mij. Het zou ook heel misleidend zijn, want als een man (of vrouw) iemand wil die echt au naturel is, sorry, maar dan moet je uberhaupt mij niet hebben (iets met paars haar, tattoos en piercings :') ).

Wat iemand anders doet moeten ze helemaal zelf weten, ik zal ook echt niet minder of anders over iemand denken omdat ze besluiten geen make up te dragen. Ik hoop alleen wel dat dat sentiment ook vice versa geld.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:49

Ik draag in het dagelijks leven haast nooit make-up, met een avondje uit soms wel.. Maar om nou iedere ochtend te staan hobby’en voor de spiegel voor ik naar m’n werk ga..

Afbeelding

madeliefw

Ik draag wel veel make up, wel natuurlijk vind ik zelf. Foundation, poeder, blush, oogschaduw en mascara, wenkbrauwspul en lippenstift. Soms als ik thuis blijf of alleen even de hond uitlaat niet, maar bij afspraken, werk etc wel. Mijn vriend maakt het niks uit trouwens of ik wel of niet wat op heb. Maar mocht ik gaan daten zou ij dat nooit zonder make up doen. Aan de andere kant vind ik het prima als andere mensen geen make up dragen. Ieder zijn eigen keuze. Soms denk ik wel eens dat iemand er net iets leuker uit zou zien met makeup, maar andersom ook wel eens, dus iemand leuker zonder make up. Overigens denk ik wel dat als je gaat daten zonder make up je andere types aantrekt dan met en andersom.

xDenies

Ik denk altijd maar zo.. zo ben ik ook als ik de volgende dag wakker wordt; zonder plamuurlaag dus :o

Ik heb zelf sproetjes en daarom vind ik plamuren al helemaal niet fijn want je ziet het er gewoon door heen. Daarnaast is al dat geklooi met make-up nooit aan mij besteed geweest. In de middelbare heb ik kennisgemaakt met zwarte oogpotlood en dat is een tijdje extreem geweest (als in Panda ogen) en uiteindelijk is dat gebleven bij een lijntje. Soms maak ik een mislukte cat-eye en maak ik mijn wenkbrauwen iiiieeetssjjes donkerder maar that's it. Wat je ziet is wat je krijgt.

Ik vind het in mens knap wat mensen met make-up allemaal kunnen, op sommige looks ben ik ook echt jaloers. Maar de make-up is mooi.

Erg bijzonder wel inderdaad zo'n programma. Maar goed dat is met meer dingen die niet meer als 'normaal' gezien worden.

Leo

Overigens hoef je ook geen meisje-meisje te zijn om het leuk te vinden om make-up te dragen. :)
Ik ben zelf verre van meisje-meisje, nooit geweest ook, maar vind het toch mooi en verzorgd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:51

Leo schreef:
Overigens hoef je ook geen meisje-meisje te zijn om het leuk te vinden om make-up te dragen. :)
Ik ben zelf verre van meisje-meisje, nooit geweest ook, maar vind het toch mooi en verzorgd.

Mee eens. Ben ook geen meisje meisje. Kan gerust in mijn trainingsbroek over straat zonder make-up. Maar vindt het ook leuk om mijzelf mooi te maken en een leuk jurkje aan te trekken.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:55

Ik draag nooit make-up, wel even gedaan in mijn pubertijd maar kwam er al heel snel achter dat ik liever 5-10 min langer in bed lag :') Ik ben er denk ik gewoon te lui voor en ik vind mezelf er prima uitzien zonder. Heb gewoon een leuke vent en vaak complimenten gehad van mannen. Dus ik vind het prima zo :)

Earth

Make-up kan mij echt kracht bij geven en ik ben al vrij authentiek. Door vermoeidheid zie ik er soms wat witjes uit en door dan een mooie naturel look te maken voel ik me soms gewoon wst frisser. Ik ben al een mooie vrouw, maar met een natuurlijke make-up vind ik mezelf echt een lekker wijf. :D

Renske_W

Ik ga ook make-up loos door het leven. :j
Vroeger op de middelbare school en op het MBO wel, maar daarna eigenlijk niet meer.
Ik liep veel op stal en de paarden interesseerde het ook niet of ik wel of geen make-up op had. :+

Met mijn huidige werk mag ik geen make-up op, geen probleem.
Had het toch al nooit op. :)

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:57

Ik ben verbaasd dat er een programma over komt. Wat maf!

Hier als ik zin heb een eyeliner ineen kleurtje groen/ blauw omdat ik halfbloed ben vind ik dat wel leuk staan en mascara die dan wimpers verlengd .

En soms dan ook een felle roze lipstift ( staat beter bij mijn tanden)
niet meer bij de paarden want dan zit het overal en op het paard

Maar heel vaak niks. En dan voel ik mij niet kaal. Ook niet toen ik jonger was.

Ik doe maar gewoon wat . Je kan mij ook ineens met oog make up naar pony zien lonken en zonder naar de stad gaan

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:59

Earth schreef:
Make-up kan mij echt kracht bij geven en ik ben al vrij authentiek. Door vermoeidheid zie ik er soms wat witjes uit en door dan een mooie naturel look te maken voel ik me soms gewoon wst frisser. Ik ben al een mooie vrouw, maar met een natuurlijke make-up vind ik mezelf echt een lekker wijf. :D

Nou weer jammer dat je geen foto's in je profiel heb staan. _O-
Ben nu wel erg benieuwd. :))

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:00

Ik gebruik geen make-up, omdat ik mascara niet lekker vind zitten, doordat mijn wimpers aan elkaar plakken. Ook het eraf halen vind ik een stom werkje. Verder wrijf ik vaak in mijn ogen en dat is niet handig met oogschaduw. Vooral praktische redenen dus.

Het maakt mij niet zoveel uit of mensen make-up op hebben of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:00

Bellatrix schreef:
Earth schreef:

Nou weer jammer dat je geen foto's in je profiel heb staan. _O-
Ben nu wel erg benieuwd. :))

Ik begin sowieso super benieuwd te worden naar iedereen :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:03

Leo schreef:

Bij een ander vind ik het ook mooi :j
Tenminste als het er subtiel op zit.

Maar bij mezelf zo gewend zonder dat met niet meer klopt of zo.

Jurkjes heb ik dan ook geen :)

Zertab

Re: Make up, ja of nee en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:04

@brokjes: ik ben altijd benieuwd naar welk gezicht er achter een profiel schuilt :)