Wat stop ik in mijn pakketje voor mijn dochter (USA)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ievie

Re: Wat stop ik in mijn pakketje voor mijn dochter (USA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:26

Kaartjes voor specifieke data. Bijv: kerstkaarten, verjaardagskaarten (en cadeautje), kaartje voor heimwee, etc.
Toen ik naar Afrika ging, kreeg ik van mijn familie een boekje mee. Elke week mocht ik een ander briefje openen. Bleek dat mijn hele familie in het boek had geschreven. Zo lief! Was voor mij wekelijks echt iets om naar uit te kijken.

Ik weet niet hoe het (bruin) brood in Amerika is, maar vriendin van mij verlangde in het buitenland heel erg naar bruin brood. Iemand heeft toen bruine afbakbroodjes opgestuurd. Lekkere kaas idd. Vaak kunnen ze dit in de kaaswinkel ook wel vaccumeren voor je.
Zelf lust ik geen koffie, maar goede koffie schijnt in het buitenland ook minder goed te krijgen zijn.

Overigens is het goed om even te kijken wat je mag opsturen. Zoals eerder gezegd mogen zaden vaak niet..

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:04

Hou er ook rekening mee dat de pakketpost naar Amerika momenteel zeer vertraagd kan zijn door covid-19. PostNL geeft een vertraging van 9 tot 27 dagen aan en in de tekst wordt zelfs over 6 weken gesproken voor er geleverd wordt.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:14

Tip: verstuur geen chocola of producten die bij lage temperatuur smelten. Mijn Amerikaanse vriendin heeft mij laatst een pakket opgestuurd en de chocolade was helemaal gesmolten :+.

Verder, wat lief dat je wat wilt versturen! Aangezien ze als au-pair aan het werk gaat is het vast leuk dat ze wat kan laten proeven aan haar gastgezin. Typisch Nederlands eten is bv. pindasaus, curry, zoute drop, tompoezen (kan je zo’n bouwpakket van versturen), bastognes, jodekoeken, patatje joppie chips...

Gezond zal het niet zijn, wel lekker :j

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:30

Ik woon in het buitenland en snak altijd naar een lekker bakje vla, maar ik weet niet of je dat kan opsturen met 'ontploffingsgevaar' etc, dan zit alles onder de vla. Misschien shampoo die ze hier gebruikt en daar niet te verkrijgen is? Spulletjes van de HEMA...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:49

Of een huishoudelijks iets wat echt nederlands is, bv een appelboor.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:01

Wat je ook verstuurd let op de houdbaarheid en of je het mag invoeren daar. Zoals hier boven is genoemd post is heel erg vertraagd op het moment. Mijn familie stuurt regelmatig dingen naar ons in Australie (mijn dochter wil graag unox leverpastei) en ipv 2 weken duurt het nu makkelijk 4-5 weken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:09

Ik heb toen ik naar Australie ging van een vriendin pannelappen met de friese vlag meegekregen. Die dingen bleken daar totaal onbekend en uiteindelijk hebben mijn huisgenoten toch nog ergens toeristen pannelappen met Australie print erop gevonden. Toen ik weg ging zijn de friese pannelappen daar gebleven en ik heb de autralische mee teruggenomen _O-
Ik heb ze 2 jaar geleden na 20 jaar uiteindelijk toch maar weggegooid omdat ze vol met gaten zaten maar heb ze wel in een fotoalbum vereeuwigd :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:33

Speculaas met stip op 1. Daarnaast vonden ze de amandelstaven ook erg lekker!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:45

Ik woon in Spanje en ik vraag altijd om drop, ontbijtkoek en hagelslag. En wat ik ook altijd erg leuk vind is als er iets persoonlijks in zit.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:04

Ik zou de chocolade maar achterwege laten, en stroopwafels (ja de Hollandse) zie ik hier in het zuiden van de VS ook wel liggen.

Ik vind echt Nederlands snoep leuk om opgestuurd te krijgen, biggetjes, tikkels, dropfruit duo's.. en ontbijtkoek inderdaad of elk andere soort koek die je in plakken snijdt. Dat mis ik. Ook simpele hema dingetjes zijn leuk, dat geeft gewoon zo'n gevoel van thuis.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 03:02

Voor mij is het altijd: stroopwafels, hagelslag, chocolade en bonbons (nooit problemen mee gehad dat het gesmolten was), calve pindakaas, appelstroop, paprika chips.

Nu koop ik het meestal in de NLse winkel hier in de buurt, dus is het vrijwel enkel bonbons die ik vraag om mee te sturen als er een pakketje deze kant op komt.

Kaas zou ik niet met de post sturen. Uit NL geimporteerde gouda kan ze wss bij costco vinden in amerika, althans daar koop ik hem in Canada.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 00:58

Mijn moeder stuurt mij altijd broodmix (vind het brood echt niet te vreten hier :roll: ) en chocolade. Nooit probleme gehad met smeltende chocola. Zelfs kaas ging best goed, alleen wel zorgen dat het gepasteuriseerde kaas is en ingepakt in wax.
Laatst had ze theedoeken meegestuurd, heel fijn!
Knor nasi mix. Oliebollen mix. En ik mis altijd de douwe egberts koffie, maar dat is mijn persoonlijke tik :+

Heb kwa post nog niet gemerkt dat er veel vertraging in zit. Wij versturen flink wat brieven bij ons op het werk en heb er nog geen last van gehad.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 02:12

_Madelon schreef:
Hou er ook rekening mee dat de pakketpost naar Amerika momenteel zeer vertraagd kan zijn door covid-19. PostNL geeft een vertraging van 9 tot 27 dagen aan en in de tekst wordt zelfs over 6 weken gesproken voor er geleverd wordt.

Even worse: ik heb sinds maart meerdere pakketten uit Amerika ontvangen die uiteindelijk allemaal 2 tot zelfs 3 maanden onderweg zijn geweest. Het is écht heel slecht gesteld. :j

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 03:10

Momenteel worden pakketjes echt enorm traag bezorgd.
Het laatste pakketje wat ik heb ontvangen was 5 weken onder weg geweest. De stroopwafels waren gesmolten. De drop was nog wel goed te eten. Wat ik het meest mis is lekkere kaas en goed brood, helaas is dat niet makkelijk te versturen. Gewone koekjes zoals speculaasjes en jodenkoeken mis ik wel. Misschien kan je er een leuke bak mix in doen dan heeft ze gelijk wat om met de kinderen te doen.
Verder mis ik frietsaus (Mac Donalds versie, die helemaal niet Amerikaans blijkt te zijn) en truffel mayonaise helaas kan dit niet per post verstuurd worden.
Mijn moeder heeft mij kruidnootjes gestuurd en paaseieren en een pakketje om zelf tompoezen te maken.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 03:34

Wat ik zelf graag vraag aan m'n moeder (ik woon in Australie)
- Mayonaise (nederlandse is toch het lekkerste)
- Kruidenboter sachets (om zelf kruidenboter te maken)
- Pickwick thee
- Sate saus
- Knoflook Saus
- Rookworst
- Paprika chips
- Chocomel
- Bepaalde snoep die je alleen in NL krijgt (dropfruit duos, biggetjes, cadillacs, fruit toffees)
- Speculaas
- Chocolade (ik vind die van de aldi heerlijk)
- Appelstroop
- NLse bakmixen (appeltaart ofzo)

Een beetje de favoriete dingen die je ze in NL eet.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:29

Ik woon in Zuid-Afrika en ik kan veel Nederlandse producten hier krijgen.
Mijn 2 producten die ik altijd vraag aan vrienden en familie om mee te nemen is Lipton Sparkling Ice Tea Lemon en American Frietsaus :') . Speculaas, drop, hagelslag etc. kan ik hier gewoon krijgen.

Wat ik mis is lekkere kaas inderdaad en normaal brood!

[EDIT] En Bami van de Chinese Muur/Chinese draak whatever jullie lokale Chinese restaurant ook maakt, want Chinees in NL is zo anders hahaha :j :')

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:51

Balenciaga schreef:
purny schreef:

Sommige zaadjes mag je toch niet invoeren ivm beestjes enzo?
Ik zou chocoladerepen, sinterklaasgoed inpakken

Chocoladerepen lijken me ook wel verkrijgbaar in de States toch :P

Waar houdt je dochter verder van TS?

Chocola in de States is echt niet te eten :')

Ik was heel erg blij met chocola en stroopwafels toen ik een pakketje kreeg van mijn ouders (+ een kaartje van een aantal mensen uit mijn familie = instant tranen)

Au pairs mogen gewoon gaan? Ik dacht dat Trump ervoor had gezorgd dat het niet kan

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:54

Toen ik in de VS woonde kreeg ik op een gegeven moment een pakketje met van die klompen sloffen. Iedereen vond ze fantastisch :+

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:01

miccamaaike schreef:
Toen ik in de VS woonde kreeg ik op een gegeven moment een pakketje met van die klompen sloffen. Iedereen vond ze fantastisch :+

Mijn moeder heeft die ook gestuurd voor mijn amerikaanse stiefzoon. Hij draagt ze helemaal stuk :')

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 06:44

Mede dankzij jullie heb ik gisteren een pakket verstuurd. Chocoladepepernoten, losse thee met thee-ei, verschillende soorten Mentos, gevulde speculaas, stroopwafels, broodje Unox saus, gemberkoek, hagelslag, wat persoonlijke kleine cadeautjes en bij ieder pakketje een kaartje van familie/vrienden. Het samenstellen was al een feestje.
Het zal er nog niet zijn als ze aankomt maar ik heb 5 weken geleden al een zelfgehaakte deken opgestuurd als verrassing en die is afgelopen vrijdag aangekomen.

Die klompensloffen heeft ze zelf al gekocht voor de kinderen van het au-pairgezin.

Bedankt allemaal voor jullie inbreng. Ik heb er een lijst van gemaakt en er zal vaker een pakketje die kant op gaan.