Vierkante transparante bakjes 12x12x12 cm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:56

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:57

Ibbel schreef:
Maar als je de huidige buitenpot wilt houden, voldoet toch iedere normale binnenpot? Is toch gen enkele reden om 'n transparant te willen hebben?

https://www.plantpotsdirect.com/product ... -plant-pot

Idee is juist dat je kan zien wat er binnen in de pot gebeurd..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:00

Als je wilt checken wat het waterniveau is, til je de plant uit de buitenpot en dan zie je of er water in staat. Meer valt er niet te zien. Ook in een transparante pot zie je verder niets, alleen kleikorrels.
Maar, met een beetje verder graven zijn er ook vast wel standaard vierkante plantpotjes voor orchideeën te vinden. Sommige hebben wortels die licht nodig hebben en worden dus niet in zwarte potjes geplant.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:55

magda_90 schreef:
Die transparante wil ik als binnenpot gaan gebruiken. In het allerslechtste geval als ik niets vind dan als buitenpot.

Die watermeters zijn ronduit slecht. Daardoor is het seramis te nat geweest, ondanks roodstand, en hebben diverse planten wortelrot gekregen. -O-

Ah balen zeg!
Bij ons was het juist andersom geloof ik, af de meter gewoon groen aan, terwijl die planten echt slap hingen zo droog als ze waren. En zo'n meter ging maar kort mee, dus dat was eens (nouja voor 2 planten) maar nooit weer.

LaCiega

Re: Vierkante transparante bakjes 12x12x12 cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:14

De action heeft ook glazen kaarsenhouders die ongeveer dat formaat hebben dacht ik. Ik kan ze op de site alleen iet vinden...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 14:34

Ibbel schreef:
Als je wilt checken wat het waterniveau is, til je de plant uit de buitenpot en dan zie je of er water in staat. Meer valt er niet te zien. Ook in een transparante pot zie je verder niets, alleen kleikorrels.
Maar, met een beetje verder graven zijn er ook vast wel standaard vierkante plantpotjes voor orchideeën te vinden. Sommige hebben wortels die licht nodig hebben en worden dus niet in zwarte potjes geplant.

Ben je bekend met seramis? ;)
Orchideeënpotten zijn tot zover rond en doorzichtig of vierkant en niet transparant. Ik heb al bij diverse kwekers gekeken namelijk.

Het oog wil ook wat, naast de praktische kant. Vandaar deze vraag.

___

Ik zal vanavond thuis de opties verder bekijken want de pauzes zijn wat voller dan gedacht.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:41