Met vrienden op vakantie en ruzie, deel je ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:25

Wij zijn 1x met vrienden op vakantie geweest, Tsjechië. In 1 auto. Nou nooit weer dat we dat doen. Want het huis stond ergens in the middle of nowhere en zij wilde elke keer dingen alleen met haar vriend doen waardoor mijn man en ik geen kant op konden. Daar zijn best even woorden over geweest en de rest van de week was het uiteindelijk nog wel gezellig, maar ga nooit weer gezamenlijk op vakantie met maar 1 auto :')

En ik ben er 1 van niet te moeilijk en ga op pad met een portomonee en een flesje water. Zij hadden elke keer een volledig dagrantsoen mee en na elk uur moest er gegeten en gedronken worden. We zijn regelmatig een stukje vooruit gegaan :+

Verder zijn het gelukkig nog steeds hele goede vrienden, maar denk niet dat ik snel weer met ze op vakantie zou gaan, daarvoor verschillen we te veel.

lshannah

Re: Met vrienden op vakantie en ruzie, deel je ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:32

Hahahah pfff waar moet ik beginnen.. ik ben toen ik 17 was naar Chersonissos gegaan met een vriendin, met wie ik eigenlijk nooit van plan was samen op vakantie te gaan, maar dat jaar was haar moeder overleden.. en ze moest en zou er per se uit. Nou ik ontdekte daar precies waarom ik dat beter niet had kunnen doen: haar wil was wet, ze domineerde de hele vakantie de hele week. Op den duur ben ik zo boos geworden dat ik het boek dat ik las naar haar hoofd smeet... LOL.

Met een andere vriendin naar Madeira geweest: een tip, zorg dat je iemand meeneemt naar dat eiland die geen hoogtevrees heeft, wagen en/of zeeziek is. Waar ik het eiland wilde rondtoeren wilde zij liever hele dagen aan het zwembad zijn. Geen ruzie ofzo, maar niet zo’n beste vakantiematch dus.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:42

Hahaha, tijdens een studieweekend heb ik een hotelkamer gedeeld met 2 studievriendinnen. Ik gaar (5 weken na inslapen van mn paard), zij nog tot 1 uur snachts de bar in. Yep, ik weet precies hoe laat ze terug kwamen. Want toen werd ik wakker, en vervolgens kon ik niet meer slapen omdat ze elkaar afwisselden in snurken. Dat gooien met boek of mobiel heb ik zwaar overwogen, met name rond 5 uur ^)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:46

Ik was vroeger veel met twee meiden, die twee waren echter altijd met elkaar.
Gingen elke avond een rondje lopen, zaten bij elkaar in de klas etc. etc.

Ik ging in de stad naar school en zag ze alleen in vakanties en weekend. Doordeweeks had ik mijn paarden natuurlijk.

Maar het ging normaal gesproken eigenlijk altijd goed. Tot we in 2009 naar Salou gingen... In een appartement met maar één slaapkamer, uiteraard mocht ik op de bank slapen.
Elke avond verplicht 50 euro potten om op stap te gaan. Terwijl ik niet elke dag per se op stap wilde.
Dus ik mocht wel thuisblijven, als ik maar 50 euro potte...
Overigens was dat de reden dat we niet met het vliegtuig gingen, want dat was 50 euro duurder dan de bus :+ Met hun krappe 1.70m was dat natuurlijk niet zo'n ramp... Alleen ben ik 1.86m.... :+

Dit was trouwens in de auto ook altijd een dingetje, de ene kreeg de lesauto van haar moeder (ouders met rijschool) vaak mee, maar ik mocht beslist niet voorin zitten. In een 206..... |o
Dus zat ik half Nederland door achterin en dat vonden mijn knieën niet zo heel leuk...

Het is na de vakantie in Salou nog een anderhalf jaar goed gegaan.. Toen gingen ze op kamers, vonden het raar dat ik daar geen behoefte aan had. Wilden me dan wel graag verplichten dat ik ten minste een keer per week bij ze kwam. Toen is het eigenlijk redelijk doodgebloed.

Leuke tijden met ze gehad, maar ik was alleen praktisch als één van de twee niet op stap kon ofzo. Maar verdere interesse in mijn hobby, nope... :P

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:55

Ik ben een keer op vakantie geweest met mijn ex en zijn ouders. Daar kreeg ik ruzie met zijn moeder. Die vond dat ik mijn paard moet verkopen, omdat een paard veel geld kost en ik dat geld beter op een andere manier kon gebruiken. Ze vond dat ik maar haar advies moest opvolgen, want zij hadden de vakantie naar Bali betaald. Dat werd dus uiteindelijk ook ruzie.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:26

Ooit eens met z’n 4en gaan skiën in Oostenrijk...
Ik had nog nooit geskied, dus de hele week veelal op de oefenweide geweest.
Mijn vriend en de 2 vrienden konden wel skiën, ook aan het begin vd vakantie aangegeven dat ik het heus niet erg vond als ze lekker met z’n 3en de grote berg af gingen en ik dan wel eens “alleen” was.

Het was daar feestweek, bekende Nederlandse zangers kwamen optreden, dus ik vermaakte me wel. Ik zat dus vaker van 09:00 u smorgens tot 17:00 u in de middag alleen...
Echter vond ik het ook wel eens leuk als ik mijn eigen vriend ook eens “mocht” lenen zodat we samen konden skiën :')
De vriendin van de vriend was gevallen, dus zij verbleef 2 dagen in het hotelkamer met wellness erbij, vond zij ook niet erg dat ze alleen was. Zij koos hier immers zelf ook voor, verplichtte dan ook niemand om bij haar te blijven.

Echter de dagen dat we met z’n 3en de piste op gingen en mijn vriend bij mij was (2 uurtjes) was andere vriend op zijn pik getrapt dat hij daar alleen was, terwijl hij gerust ook op de oefenweide kon skiën. Hij voelde zich alleen.. terwijl ik dacht bij mezelf; wordt er ook aan mij gedacht wanneer ik alleen ben?

Zo ook was hij erg gepikeerd omdat ik volgens hem nooit vroeg; “hoe was het? Waar zijn jullie geweest?” Echter van zijn kant kwam dat ook nooit...

Ook zo dat we met z’n vieren gingen eten bij een tentje boven op de berg. De zon scheen lekker, wij wilden wel lekker in de zon zitten maar vrienden wilden binnen zitten, leek wel alsof hun wil is wet was, want we moesten wel bij hun aan de tafel komen zitten want anders vonden ze het niet leuk...

En terwijl we “voor” de vakantie duidelijk hadden afgesproken, dat we gerust ook zelf dingen konden gaan ondernemen zonder dat we altijd met z’n 4en waren.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:27

In mijn allereerste relatie (ik was 16) en mijn allereerste vakantie zonder ouders met die relatie kwam ik erachter dat we toch wel erg verschillend waren.

Hij wilde vooral feesten en drinken, ik wilde juist naar musea en historische bezichtigingen. Hij vond dat juist niks en liep dan de hele tijd te mokken terwijl we in een museum liepen of zo. Dit zorgde voor veel ruzie en gedoe, want een compromis lukte ook niet echt. Uiteindelijk was er maar 1 activiteit die we allebei leuk vonden, en hebben we die dus twee keer gedaan in die week. Ik moet zeggen dat ik ook jong was en niet heel erg flexibel, maar het was voor ons allebei niet leuk om dingen te doen die we niet wilden op vakantie. Er was constant spanning en ruzie, ook omdat hij telkens veel wilde drinken terwijl ik dat heel ongemakkelijk vond. Zodra hij een biertje bestelde was ik al gespannen na enkele van die incidenten.

Uiteindelijk is het zelfs nog uitgegaan op die vakantie 1 dag voordat we naar huis zouden gaan. Uiteindelijk hebben we dat nog weer ongedaan gemaakt voor die laatste dag, maar is het later alsnog uitgegaan toen we thuis waren.

Uiteindelijk is het een goede les geweest, en mijn eerste vakantie met een later vriendje was een echte opluchting. :D Gezamenlijke interesses, compromis-bereidheid, en een gezonde relatie bleken uiteindelijk een goed recept voor wel een leuke vakantie. :+ Ook toen ik met een later vriendje en een vriendengroep op vakantie ging ging dat heel goed omdat we grotendeels dezelfde interesses hadden. Blijkt toch best belangrijk bij een vakantie, en bij welke relatie dan ook. :o

Ik heb trouwens juist ook wel met familie dat ons idee van vakantie nogal uit elkaar ligt. Veel mensen in mijn familie houden van actieve vakanties met veel sport en wandelen, terwijl ik juist wil relaxen en cultuur wil snuiven. Dus gaan we maar niet samen meer op vakantie, of zoeken we heel goed iets uit waar we allemaal aan onze trekken komen (maar het is al jaren geleden dat ik met familie op vakantie ben geweest).

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:33

Ooit met een groep van 10 man op vakantie geweest.
En dat ook voor 10 dagen lang... als we een cameraploeg bij hadden waren het goede opnames voor een soap. :))
-Koppel wat ruzie had onder elkaar.
-Ik met nog 2 andere dames op een kamer wat op het einde van de vakantie toch niet meer zo lekker liep.
-iemand van de jongenskamer ruzie met 1 van de dames van bij mij op de kamer.
-1 avond is er in een bar iets in mijn drinken gedaan. En ben pas slecht geworden toen ik op mijn hotelkamer aankwam voor schoenen te wisselen. Mijn roomies hebben mij gewoon achter gelaten zonder de sleutel en stroom _O- .

Kan nog alijd genieten als ik de foto’s terug kijk. Daar was geen drama op te zien _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:34

Ja als de interesses ver uit elkaar liggen en men elkaar niet vrij laat gaat het al snel fout.

Niet met vrienden, wel met schoonfamilie: schoonouders hadden ons en zwager/schoonzus uitgenodigd. Wij met 7 personen (6 volwassenen en onze dochter) in 1 huisje. Dus lekker op elkaars lip, want die huisjes zijn niet groot :+ . Wij totaal andere interesses als zwager en schoonzus, en zij tonen ook nog eens weinig initiatief. Mijn man kan ab-so-luut niet tegen stil zitten, en mensen die weinig initiatief tonen. Dus wij verzonnen eigenlijk elke dag wat we gingen doen, want mijn schoonouders verzonnen niks en zwager/schoonzus ook niet. Niet echt ruzie daarom gehad maar uiteindelijk toch wel op niet zo vriendelijke toon te horen gekregen dat wij wel heel erg bepalend waren. Om die reden gaan we ook niet meer met elkaar weg. Want ik geloof dat we de volgende keer er wel flinke ruzie om zouden kunnen krijgen, en dat is zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:36

Ik ben 2 keer met mijn vriendinnen op vakantie geweest en buiten wat kleine ergernissen zijn we jaren later nog steeds goede vriendinnen.

Ergernissen gingen vooral over het wel/niet op stap gaan. We waren met 4 meiden in chersonissos toen we net 18 waren. 1 van deze vriendinnen hield totaal niet van uitgaan. Dit heeft toen wel een beetje tot kleine discussie geleid maar niet tot ruzie. Zij ging soms niet mee en ging (als wij in de ochtend nog aan het slapen waren) zelf iets ondernemen.

2de vakantie was met dezelfde meiden + nog 1 vriendin die de eerste vakantie niet mee kon. Hier alleen 1 kleine discussie gehad over het wel of niet doen van een wandeling met klim in 42 graden. 2 wilde wel de tocht maken en ik met 2 anderen konden dat niet in die hitte. Wij zijn een klein stukje mee gelopen en bij de eerste plek waar we het water in konden zijn we blijven zwemmen tot dat de andere 2 terug kwamen van de wandeling. Uiteindelijk dus goed opgelost door elkaar vrij te laten.

Ik snap dat dat wat moeilijker is als je met 2 of 3 personen bent.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:47

Bij mij heeft een vakantie de vriendschap met een hele vriendengroep waarvan twee goede vriendinnen gekost. We zaten op een camping, van te voren grootste praat van iedereen dat het zo geweldig ging worden en dat we zoveel zouden gaan doen. In realiteit wilde ze de camping pas af rond een uur of 4 en dan rond 8 al weer terug. Toen ik er dan maar alleen op uit trok en na de vakantie tegen een vriendin in vertrouwen zei dat ik het zo een beetje tegen vond vallen met de groep kreeg ik een hele bak aan commentaar over me heen en moest iedereen er kennelijk bij betrokken worden. Nou prima :+

Achteraf snap ik niet hoe ik ooit vrienden heb kunnen zijn met zulke moeilijke mensen. Na de vakantie, maar nog voor dat de bom barstte bij die vriendin werd er in de groep nog over allerlei zaken gesproken over hoe jammer het was dat ze dat niet gezien hadden. Misschien viel het niet goed dat ik wel overal geweest was :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:53

Ik was 17 en mijn toenmalige bestie en ik stonden op een plek samen en onze ouders ergens anders op dezelfde camping in Kroatië. Toen moest haar verkering per se mee, dat vond ik al ruk maar goed. Het was wel een hele lieve jongen.

Ze behandelde 'm dus vreselijk. Ik trok op een gegeven moment met andere mensen op omdat ik gek werd van haar nare gedrag, zo zielig voor die jongen. Toen hij na een week van zich afbeet maakte ze het uit. Hij was zo verdrietig en haar ouders kozen volledig haar kant en lieten die jongen zonder geld en slaapplek aan zijn lot over. Belachelijk natuurlijk. Mijn ouders hebben hem toen opgevangen en kregen daar ruzie over met haar ouders.

Uiteindelijk is zij bij haar ouders gaan staan en heeft ze nog 3 weken in de voortent gezeten met een chagrijnig hoofd en hebben die jongen en ik de vakantie van ons leven gehad met een onwijs leuke groep jongeren.

De vriendschap is nooit meer helemaal goed gekomen en na weer een aanvaring vorig jaar gekapt.

Snap nog niet dat haar ouders die jongen zo konden laten stikken.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 23:24

Echt bizarre verhalen hier :')

@MarcoBorsato, dat is echt onbeschoft van die ouders zeg, als jouw ouders er niet hadden gestaan had hij terug naar Nederland moeten lopen vanuit Kroatië ofzo? :wow:

Fijn dat jullie een leuke groep hadden gevonden en je die arme jongen nog een goed einde van zo'n trieste vakantie hebt gegeven!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 23:43

In dit geval was ik 30 jaar geleden zelf degene die er potje van maakte. Samen met een vriendin naar een jongerencamping in Frankrijk. Leuke jongen ontmoet (die helemaal niet zo leuk was) en mijn vriendin een beetje aan de andere meiden die daar waren overgelaten. Op vakantie wel uitgepraat, maar nooit eigenlijk meer echt goed geworden. .Daar voel ik mij wel slecht over, beetje ego-centrisch was het wel.

En toen ik 12 was, hebben mijn nichtje en een vriendin mij met spullen en al uit de slaapzaal gezet.... ik kreeg verkering met de enige jongen van het ponykamp... gelukkig werd ik warm ontvangen door een stel andere meiden die graag alle verhalen aanhoorden..

Maar Dit zo gezegd hebbende..Ik zie wel een overeenkomst... jongens waren duidelijk de onruststokers in mijn leven en die van de vriendinnen. Gelukkig zijn dit soort dingen later nooit meer gebeurd. En was met vrienden op vakantie gaan alleen maar leuk.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:52

Ik ben 2 jaar geleden op vakantie geweest met mijn beste vriendin, naar Cyrpus.

Zij was toen net single, en is veel meer een feestneus dan ikzelf. Ik ben 9 jaar ouder dan zij, ik heb die feest-fase al doorlopen :D Ik had er dus wel een beetje bang voor, maar we hebben op voorhand besproken dat we géén feest-vakantie zouden houden. Ik heb een vriend en die was al lang blij dat ik niet wilde uitgaan haha.

Ging héél goed hoor. We hebben er een "chill-vakantie" van gemaakt: zwembad, zee, zonnen, winkelen, beetje cultuur opdoen, dezelfde tattoo laten zetten, ...

We zijn de volgende vakantie alweer aan het plannen. Wederom een "chill-vakantie", als ze wilt uitgaan gaat ze met andere (single) vriendinnen :D Werkt perfect zo :)

Vorig jaar een weekendje weg geweest met onze vriendenkring, allemaal koppels, 2 daarvan hebben kinderen. Ik ben zo iemand die echt niet van kinderen houdt, ik kan er ook niks aan doen, zo ben ik gewoon, en dat weten zij ook. Ik heb er het geduld niet voor, en heb er helemaal geen feeling voor. Zolang ze van mij niet verwachten dat ik loop op te passen is er geen probleem :D Was een heel leuk weekend hoor :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:27

Ik ben vorig jaar met mn zusje op vakantie geweest :D Heerlijk, maar van te voren zei ze s'; avonds keertje feesten en lekker cocktails drinken etc. Nou prima ik doe wel mee. Overdag en met excursies en dingen doen waren we het steeds goed eens! Alleen s'avonds wilde ze om 22.00 uur al gaan slapen en ik wilde de show nog kijken of zat gezellig te praten. Dus zij naar bed en ik nog beneden. Eigenlijk hadden we een 2de kamer sleutel moeten vragen, maar staken nu iets tussen de deur zodat het leek alsof die dicht zat :) Maar verder super leuke vakantie gehad van 12 dagen. Wel lang met je zus hoor, maar het prijsverschil was 20 euro tussen 10 of 12 dagen :+
ik ben al 5 jaar het huis uit en getrouwd, zusje ook uit huis en vrijgezel

Paar jaar terug is de vriendengroep naar de ZC geweest en hebben ons gewoon niet mee gevraagd, niet eens of we een dag kwamen.... En nu zijn ze aan het opperen om een keer met zn alle een villa te huren ergens in de zon, maar houd nog wijselijk mn mond :o :D

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:32

Ik ben 20 jaar geleden met een vriendin naar Spanje gegaan. We hadden allebei een vriendje maar al de eerste nacht sliep ze bij een andere jongen in de tent.
De hele vakantie is zij bij hem en zijn vrienden geweest en heeft geen nacht bij mij geslapen. Ik maak gemakkelijk contact dus ik vermaakte me verder wel maar ik vind het toch ruk. Op een gegeven moment schreef ze een kaart aan haar vriendje en daarop zette ze dat ik de hele tijd aandacht van jongens kreeg een daar ook goed gebruik van maakte. Ik vond dat echt niet tof want a. ik ging met die jongens om omdat zij met een andere kerel de tent deelde en mij compleet in de steek liet en b ik ging niet vreemd en zij wel. Hier kregen we dus al ruzie over. Zij vond dat omdat onze vriendjes elkaar toch niet goed kenden dat ik best haar verhaal kon steunen zodat hij niet achterdochtig werd. Ja daaaaaag.

Later zaten we in een restaurant te eten en ging ze de rekening betalen. We spraken af 50/50 te doen ondanks dat ik een broodje friet had een zij iets met inktvis wat veel duurder was. Toen ze naar rekening ging betalen en naar mij het bedrag noemde dat ik haar moest betalen viel ik bijna van mijn stoel. Toen ik afgaf dat ik de ober ging roepen omdat dat niet kon kloppen gaf ze toe dat ze krap bij kas zat en dat ze mij de hele rekening had willen laten betalen.

Toen ze op de terugweg ook nog boos werd dat mijn vader, die ons van het station zou halen en haar thuis zou afzetten, mijn broertje had meegenomen en dat we daarom met zijn tweeën achterin moesten zitten ben ik ontploft. Nu zijn we geen vriendinnen meer.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:47

Poe wat een verhalen :+

Alweer een aantal jaar geleden ging ik met een vriendin voor een paar dagen naar Parijs. 3 nachten dacht ik, overnachting was geboekt en trein terugreis ook. In de trein op de heenweg vertelde ze heel leuk dat ze maar €50 had. Of ik even de rest kon betalen en haar vader zou mij wel terug betalen als we terug waren 8)7
Nou goed, gelukkig had ik daar net genoeg geld voor..

Die paar dagen heeft ze ook geen enkele moeite gedaan. Elke ochtend was het: wat gaan we doen, waar gaan we naar toe, hoe komen we daar, welke trein moeten we hebben, hoe lang duurt het, en ga zo maar door.

Uiteindelijk heb ik allemaal dingen gepland die ik wilde zien en doen. Het boeide haar toch allemaal niet..

Die vriendschap is daarna flink verwaterd en momenteel spreek ik haar niet meer.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:34

Nadat ik het hele topic nog eens doorgelopen ben komt er ineens een vakantie bovendrijven :+
We waren met een behoorlijke groep, ik geloof 5 stelletjes en 2 vrijgezellen jongens. Alles ging goed tot vlak voor de vakantie één van de vrijgezellen verkering kreeg en hij uiteindelijk ook vroeger naar huis is gevlogen omdat hij zijn vriendin mistte (zij had een huurwoning aangeboden gekregen en hij moest daar naar gaan kijken) én ik denk dat het beetje tegenviel dat we niet elke avond tot laat gingen stappen. Ja, ze gingen echt rete snel samenwonen maar zijn nu nog steeds samen, getrouwd en hebben kinderen nu!

De andere vrijgezel ging met veel plezier tot laat in de avond stappen en lag dan letterlijk de hele dag op bed. Hij was wel wakker, maar lag dan gewoon in zijn eentje een filmpje te kijken op bed :') .
Ik merkte dat andere dat wel vervelend vonden want hij deed bijvoorbeeld ook niks in het huis, maar ik ben super makkelijk daarin :).

Verder gaan wij regelmatig weekendjes weg of op vakantie met anderen. Regelmatig vrienden en familie gehad die meegingen naar NL voor vakantie. Vooraf goed duidelijk maken dat ik, behalve vakantie vieren, ook vrienden en familie heb om te bezoeken en dat gaat altijd goed. De meesten willen graag iedereen leren kennen en zien hoe mijn leven in NL was :)!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:51

Oh, ik heb ook nog andere vakanties!

Vorig jaar op bezoek geweest bij mijn schoonouders, die wonen in Spanje. We mochten bij hen overnachten, maar zowel ik als mijn vriend zijn veel te veel op onze privacy gesteld om dat 12 dagen vol te houden, dus bungalow naast hen gehuurd. Ging goed zo! Was voor mij wel een intense vakantie - ik ben om eerlijk te zijn vaak liever lui dan moe, ik relax graag, en mijn schoonouders zijn echt suuuper actieve mensen :+ Maar hey, ik heb op die 12 dagen tijd een heleboel gezien en gedaan, dus ik vond het niet zo erg. Ik was wel héél erg stijf van al de bergwandelingen haha.

Af en toe zijn ik mijn vriend wel apart iets gaan doen, maar als je die mensen zo weinig ziet, probeer je zoveel mogelijk te profiteren van de tijd die je samen hebt. Dus ik heb een heerlijke vakantie gehad!

Met mijn ouders gaan we vaak naar Centerparcs. Een midweek, een lang weekend. Soms alleen met mijn ouders, soms gaat mijn broer ook mee, soms gaan er een tante en haar vriend mee, ... Altijd reuze gezellig. Ik ben een familie-mens, en geniet altijd enorm van die vakanties samen. Mijn vriend vind die vakanties gelukkig ook wel leuk :) Voor mij mogen ze altijd veel langer duren haha.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:14

Wat een verhalen :))

Meeste vakanties die ik heb gehad zijn goed bevallen, maar ik heb er wel een paar die wat minder succesvol waren.

Op wintersport met een ander stel. Bij het boodschappen doen continue op de prijzen letten, dat is nog niet zo'n ramp maar dat betekende dat er voor het ontbijt alleen kaas werd gekocht en vleeswaren werden te duur bevonden. Beetje jammer dat ik geen kaas at :') . Na een hele week zo zuinig mogelijk aan gedaan te hebben de laatste avond uit eten. Zonder blikken of blozen bestelt dat stel het allerduurste van de kaart 'ja, we zijn nu een avond uit'. Toen was ik er wel klaar mee.

Ook (georganiseerd door hetzelfde stel) in de eerste week van januari met een hele grote groep (man of 20) in een huisje ergens in Drenthe gaan zitten. Met het idee van 'na alle vreetfestijnen met Kerst en Oud en Nieuw bijkomen in de natuur'. Leuk idee, maar in praktijk pakte het uit als een soort herhaling van de feestdagen waarbij elk stel dat aan de beurt was om te koken degenen van de vorige avond probeerde te overtroeven en het dus meer een soort decadente vreetpartij werd.

En verder, op elke vakantie gebeuren wel zaken die leuk zijn of minder leuk, maar dat zie ik altijd meer als het avontuur :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:31

MarlindeRooz schreef:
Maar ben ooit op de middelbare school met een groep vrienden weg geweest. Een vriendin daarvan moest per se de vriend mee. Ik kende hem wel een beetje maar niet super goed. Wij nog voorstellen van joh anders doen jullie een eigen tent kan je gewoon seks hebben enzo. We sliepen namelijk met 3 meiden en 4 jongens in 1 tent. Maar nee, ze gingen het wel gewoon 8 dagen niet doen. Nou kan je vertellen wie er 8 dagen lang naar krikkende mensen op 1,5 meter afstand heeft liggen luisteren. Ik. 8)7 Ging het meisje naast me ook nog doodleuk zichzelf even voorzien want die werd er hitsig van.

Ook nog zo hondsbrutaal zijn en vragen of ik even de lamp aan wilde doen want ze kon haar condooms niet vinden. .

Wow :wow: .

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:33

Ik heb eigenlijk nooit echt ruzie gehad op vakantie, vaak zat met vrienden op vakantie geweest. Ook mensen die totaal andere types zijn dan ik, helemaal prima als je elkaar gewoon ruimte geeft en wat gunt.

Zo was ik met twee vriendinnen in Canada en zij wilden graag naar de hotsprings, eerste keer ging ik mee want ik wilde het best proberen. Tweede keer was me vooraf duidelijk dat dat niks voor mij was, veeel te warm. Toen zijn ze met zn tweeën geweest en heb ik lekker een wandeling gemaakt :) Ook qua ritme zijn we verschillend, zij slapen graag uit, ik sta graag vroeg op. Prima, ga ik er vroeg uit om hard te lopen en blijven zij nog even liggen totdat ik terug ben en ontbijt klaar heb. En als we een dag veel willen doen staat iedereen een keer vroeg op.

Het is een beetje geven en nemen en als je niet te krampachtig vasthoudt aan alles samen willen doen, gaat het bijna altijd wel prima. Ik ben met heel wat mensen op vakantie geweest, van familie, hele vriendengroep tot iemand die ik nauwelijks kende en nooit echt problemen gehad.
Enige was een vriendin die zelf een vakantie naar Lloret de Mar had voorgesteld en vervolgens niet uit wilde gaan echt het jammer vond dat wij dat wel deden... Dat was vooral voor haarzelf heel erg zonde, er was verder namelijk ook niet heel veel te doen daar :p

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:52

Veel ruzies met vriendinnen dus op vakantie. Het is idd niet altijd een match, ik kan er ook niet goed tegen als iemand te veel op m'n vel zit.

Ik heb ook nog een hele goede. Niet van mij maar van m'n moeder. Ze ging met haar beste vriendin een week een taalcursus doen in Italië. Ze hadden samen nog een hele goede vriendin die toen niet mee was en op dat moment waren de kinderen (onder andere ik dus ook) ook goed bevriend met elkaar, we deden regelmatig dingen samen. Die vakantie deed mijn moeder haar vriendin ontzettend vervelend en geïrriteerd. Mijn moeder is uiteindelijk heel boos op haar geworden. Wat bleek? Mijn moeder haar vriendin had een affaire met de man van de derde vriendin. Die affaire liep op dat moment op de klippen, want hij wou zijn vrouw (en dus ook haar beste vriendin) niet verlaten voor haar. Zij had het er wel voor over om haar man te verlaten. Kort daarna is heel de vriendenkring uit elkaar gevallen omdat dat dus uit kwam, mijn moeder wou geen kanten kiezen en daarom was de derde vriendin ook heel boos. Beide huwelijken zijn tot op heden nog staande en de twee vriendinnen hebben al het contact verbroken, maar natuurlijk vroegen wij ons als kinderen wel heel erg af wat er toen gebeurd is en waarom wij plots niks meer gingen doen samen. Gelukkig een 8 tal jaar geleden hebben mijn broer en ik terug contact gezocht met de derde vriendin en haar man (toen niet wetende wat daar gebeurd was), en sinds heden nog steeds regelmatig contact. Ik heb het kort daarna kunnen raden wat er gebeurd was en toen heeft mijn moeder alles verteld, mijn broer weet het nog steeds niet :+

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 11:04

s1993 schreef:
Ik heb eigenlijk nooit echt ruzie gehad op vakantie, vaak zat met vrienden op vakantie geweest. Ook mensen die totaal andere types zijn dan ik, helemaal prima als je elkaar gewoon ruimte geeft en wat gunt.

Zo was ik met twee vriendinnen in Canada en zij wilden graag naar de hotsprings, eerste keer ging ik mee want ik wilde het best proberen. Tweede keer was me vooraf duidelijk dat dat niks voor mij was, veeel te warm. Toen zijn ze met zn tweeën geweest en heb ik lekker een wandeling gemaakt :) Ook qua ritme zijn we verschillend, zij slapen graag uit, ik sta graag vroeg op. Prima, ga ik er vroeg uit om hard te lopen en blijven zij nog even liggen totdat ik terug ben en ontbijt klaar heb. En als we een dag veel willen doen staat iedereen een keer vroeg op.

Het is een beetje geven en nemen en als je niet te krampachtig vasthoudt aan alles samen willen doen, gaat het bijna altijd wel prima. Ik ben met heel wat mensen op vakantie geweest, van familie, hele vriendengroep tot iemand die ik nauwelijks kende en nooit echt problemen gehad.
Enige was een vriendin die zelf een vakantie naar Lloret de Mar had voorgesteld en vervolgens niet uit wilde gaan echt het jammer vond dat wij dat wel deden... Dat was vooral voor haarzelf heel erg zonde, er was verder namelijk ook niet heel veel te doen daar :p

Haha naar Lloret de Mar en dan niet willen uitgaan, dan had je beter een andere bestemming kunnen kiezen ja!

Verder ben ik qua vakanties ook easy-going, net wat je zegt, het is geven en nemen. En als je wensen echt uit elkaar liggen is een dag(deel) iets voor jezelf doen ook een prima oplossing! Helaas denken niet alle reisgenoten er zo over.. :D

Lees toch ook veel verhalen waar budget/zuinigheid de sfeer wat verpest. Ik heb een poos terug ook met een goede vriendin van me wat wrijving gehad. Ze komt uit het buitenland en woot al wat maanden hier, maar wilde heel graag toeristische dingen doen. Zo zijn we een avond naar Utrecht geweest. We hebben vooral rondjes gelopen om het goedkoopste restaurant met de beste plek te vinden, en erna klaagde ze dat de porties zo klein waren en we toch ergens anders hadden moeten eten. Of ik geen goedkopere plekken wist. Eh nee, ik kom niet uit Utrecht en alles rond de Oudegracht is gewoon wat prijzig.. Toen kregen we dus een discussietje over wat normale prijzen zijn in een restaurant en tussen onze inschattingen zat maar 5 euro verschil. Maar ze weigert dan gewoon om toe te geven dat het centrum wat duurder is en die 5 euro te betalen, nee, dan moeten we doorzoeken naar wat goedkopers..

Verder wilde ze constant 'iets leuks doen i.p.v. alleen rondlopen' alleen veel dingen waren dicht i.v.m. corona en omdat het al laat was. Ze wilde niet shoppen (koopavond) want ze had geen geld om uit te geven. Dat dagje Amsterdam is er ook niet van gekomen, want ik ken Amsterdam ook niet goed en daar betaal je sowieso de toeristenprijs en ik zag de bui al hangen.. :') Ze is een super lieve meid maar dit zag ik gewoon even niet zitten. We zaten allebei wat krap bij kas maar zij nog iets krapper, en ik had al regelmatig voor haar betaald, dus ik was ook niet van plan alles te gaan betalen. Volgende keer beter. :D