PostNL Bezorgd brieven niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:46

Muiz schreef:
Sandd en postnl bezorgen nog steeds appart en Sandd is na mijn weten ook niet overgenomen omdat dat niet mocht van de rechter.
Sandd wil nog wel eens rare dingen doen met de post. Omdat je ook reclame mist zou ik zeker ook eens met Sandd contact opnemen, die bezorgen ook reclame en huisaanhuis.

Sandd is al volledig opgegaan in PostNL. Dit kan niet meer teruggedraaid worden. De rechter doet idd wat moeilijk maar dit zal uiteindelijk toegestaan worden. Een andere oplossing is ee niet voor een rendabel teruglopende postdienst.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:48

Sandd is idd wel opgegaan in PostNL en de post waar nog Sandd opstaat wordt door PostNL bezorgd.
Mijn man werkt als postbezorger bij PostNL en heeft heel vaak post die voor Sandd was in zijn tas zitten nu :j

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:24

Muiz schreef:
Sandd en postnl bezorgen nog steeds appart en Sandd is na mijn weten ook niet overgenomen omdat dat niet mocht van de rechter.
Sandd wil nog wel eens rare dingen doen met de post. Omdat je ook reclame mist zou ik zeker ook eens met Sandd contact opnemen, die bezorgen ook reclame en huisaanhuis.

Jawel, januari was de laatste maand waaronder werknemers onder contract bij Sandd stonden, erna is Sandd opgeheven/PostNL geworden inclusief nieuw contract ed.

Sandd bestaat en bezorgd sinds toen niet meer.

zonnebloem18

Re: PostNL Bezorgd brieven niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:45

Reclame komt ook niet meer via PostNL bij ons. geloof dat dat te duur werd. Mijn tip is ook om in de PostNL app mijn post te activeren. Dan zie je precies was er wel in de sorteercentra gescand is en als het dan niet komt (soms wel 1 of 2 dagen later) dan zit het probleem waarschijnlijk lokaal bij de bezorging.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:46

Oh, never mind dan. Ik zie hier nog een Sandd bezorger regelmatig rondfietsen op de postdagen en met het bericht van juni had ik verwacht dat ze dus niet samen mogen gaan.

TS, heb je een brievenbus aan de weg?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:55

Is er trouwens echt post die je mist? Als ik terugkijk in de app hebben wij in de afgelopen 4 weken ook maar 4 poststukken gehad en daar zat o.a. een tandartsrekening bij en een rouwkaart. Wij krijgen bijna alles verder via de mail.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:24

Over folders kan ik niet mee praten, die krijg ik door de nee sticker niet. Krantjes wel maar die gaan dan ook niet via PostNL. Tot nu toe heeft de app altijd de waarheid verteld

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:26

Hier met brieven van het ziekenhuis..
Krijg je opeens een brief dat je niet op bent komen dagen... uhh hadden we een afspraak dan? Ja brief is eind juli al verstuurd nooit aangekomen

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:27

Muiz schreef:

Dit klopt niet.
Sandd bestaat niet meer en is overgegaan naar PostNL.
Alle panden van Sandd staan leeg.
Reclame wordt niet door PostNL bezorgd.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 21:27

Muiz schreef:
Oh, never mind dan. Ik zie hier nog een Sandd bezorger regelmatig rondfietsen op de postdagen en met het bericht van juni had ik verwacht dat ze dus niet samen mogen gaan.

TS, heb je een brievenbus aan de weg?

Nee de brievenbussen zit echt bij onze deur

zonnebloem18 schreef:
Is er trouwens echt post die je mist? Als ik terugkijk in de app hebben wij in de afgelopen 4 weken ook maar 4 poststukken gehad en daar zat o.a. een tandartsrekening bij en een rouwkaart. Wij krijgen bijna alles verder via de mail.

Ik weet niet precies wat we moesten krijgen (heb de app niet) maar opeens werd het heel weinig. Ik mis in ieder geval de twee tijdschriften.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:27

Nooit geweten dat de postnl app ook voor brieven is. Handig.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:29

Je hebt ook nog lokale andere postbedrijven zoals buisnesspost, die bezorgen ook voor ziekenhuizen (Brabant).
Tijdens de zomer is er een zomerdal, met name met de bouwvak.
Er kan dan tot 40% aan volume daling
zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:48

Het zou niet de eerste keer zijn als een postbezorger domweg geen zin heeft post te bezorgen, en de post daarom dumpt of hamstert, ja echt, het is wel eens gebeurd dat iemand het weer te koud of te warm vond om post te bezorgen, en het daarom maar in een schuur gooide. Als de teamleider erachter komt ligt die persoon er uiteraard meteen uit, maar dan moeten de klanten wel klagen dat hun post niet bezorgd wordt, anders kan het lange tijd doorgaan...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:50

Gebeurt toch nog best regelmatig ja. Omdat de brieven geen t&t code hebben heb je gewoon pech komt het op neer. Of je moet alleen nog maar verzekerd verzenden.. gedoe hoor

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:57

Het kost even wat maar stuur eens een week post naar jezelf toe.

Komt het wel of niet aan....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:05

Het is nu vakantie tijd en er is nu aanzienlijk minder post. Probeer eens na te gaan wat je zou kunnen missen en via welke partij het bezorgd wordt. Bij ons heb je bijvoorbeeld ook nog cycloonpost en nog andere partijen die kleiner zijn.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:19

00000000 schreef:
Muiz schreef:

Dit klopt niet.
Sandd bestaat niet meer en is overgegaan naar PostNL.
Alle panden van Sandd staan leeg.
Reclame wordt niet door PostNL bezorgd.

Dat zeg ik zelf toch ook al? ;)

Post naar jezelf sturen is ook een goede TS, dan weet je of dat aankomt of dat je gewoon minder post krijgt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 23:13

Mijn man had het erover dat hij vandaag ook post moest krijgen voor hemzelf echter kwam er alleen maar post voor mij.

Stiekem vind ik het wel jammer dat de post/pakket die aan mij is geadresseerd ook door hem is te zien. Kan ik nooit ongemerkt iets bestellen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 23:25

Hahaha herkenbaar

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 15:40

Even een update. De code van de postnl app heb ik nog niet ontvangen. Het nieuwste magazine ook. Alleen de nazending niet.

PostNL heeft het als een klacht genoteerd en kan verder niks doen. Lonely Planet zegt dat het gewoon geleverd wordt omdat het niet retour gestuurd wordt. Ik ben dus bang dat ik mijn tijdschrift niet meer ga ontvangen helaas.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:54

Ik zou ook even in de straat/buurt informeren of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Niet iedereen zal het opvallen, omdat er nou eenmaal steeds minder per post gestuurd wordt. Maar misschien dat ze zich naar aanleiding van een berichtje van jou realiseren dat zij ook post missen. Als er meerdere mensen last van hebben, dan zeker opnieuw contact opnemen met PostNL. Wellicht toch een postbezorger die vindt dat hij/zij ook 'vakantie kan nemen'...

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:58

:+ Op mijn werk krijg ik de laatste 2 a 3 maanden post van het halve park in mijn brievenbus. Lijkt er bijna op dat de postbode geen zin heft om het hele park door te rijden en alles maar in mijn bus gooit.

Heb in het begin nog wel rondes gedaan maar dat werdt op een bepaald moment te gek. Het was niet zo dat ik het alleen maar naar de buren moest brengen sommige bedrijven zaten gewoon een kilometer verder.

Nu gooi ik het dus weer terug in de PostNL birevenbus.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:14

Ik verwachtte afgelopen week een aantal brieven met belangrijke medische afspraken, en de app code. Geen van allen nog aangekomen.

Wel opvallend dat de belastingdienst aanslagbiljet dan wél weer geleverd worden... :roll:

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:40

nikkielvis schreef:
:+ Op mijn werk krijg ik de laatste 2 a 3 maanden post van het halve park in mijn brievenbus. Lijkt er bijna op dat de postbode geen zin heft om het hele park door te rijden en alles maar in mijn bus gooit.

Heb in het begin nog wel rondes gedaan maar dat werdt op een bepaald moment te gek. Het was niet zo dat ik het alleen maar naar de buren moest brengen sommige bedrijven zaten gewoon een kilometer verder.

Nu gooi ik het dus weer terug in de PostNL birevenbus.

Hahah dat is ook lekker makkelijk verdien voor die postbode. Jou lekker rond laten rijden

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:48

Ik heb dit ook een tijd gehad, misschien kun je ook eens bij buren informeren of ze hetzelfde hebben?
Wij hebben toen regelmatig een klacht ingediend, na een tijdje is er een nieuwe vaste postbode op onze wijk gezet en vanaf dat moment ging het goed.