Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Zo denk ik er ook over. Als je een melding krijgt weet je nog niks. Niet wanneer, waar etc.
karuna schreef:Ik zou hem kunnen downloaden, zit net in het testgebied. Maar ik weiger mijn locatie aan te zetten continue, blue tooth tot daar aan toe maar locatie nee. Gaat google niks aan en dat vreet batterijen ook nog. Daarnaast Geen idee of en hoeveel internetgebruik en intern geheugen het vergt van een telefoon ook. Mijn foon is vrij beperkt daarin,
karuna schreef:Ik zou hem kunnen downloaden, zit net in het testgebied. Maar ik weiger mijn locatie aan te zetten continue, blue tooth tot daar aan toe maar locatie nee. Gaat google niks aan en dat vreet batterijen ook nog. Daarnaast Geen idee of en hoeveel internetgebruik en intern geheugen het vergt van een telefoon ook. Mijn foon is vrij beperkt daarin,
Citaat:De CoronaMelder-app die sinds maandag te downloaden is, vraagt op Android-systemen om toegang tot de locatie-instellingen. Dat is privacygevoelige informatie. Waarom wil Google die inzien?
CoronaMelder maakt gebruik van bluetoothsensoren om te zien welke apparaten in de buurt zijn. Om die sensoren te kunnen gebruiken, moet de gebruiker echter eerst permissie geven om locatie-instellingen met het systeem te delen.
karuna schreef:Vreemde is ik heb een korte poging gedaan en boem locatie moest aan anders werkte hij niet dus meteen de opzet poging gestaakt, zit daar verschil in android en apple? Ik heb van meer mensen inmiddels gehoord dat android locatie moet aanhebben omdat hij anders niet werkt en dat degene die ook de duitse app hebben steeds moeten in en uitloggen met locatie voor nederland.
Hoe zit dat dan?
Mariposa11 schreef:Nee geen denken aan. Lees de site van RIVM, er wordt niet getest op covid19. Er wordt een PCR test gedaan. Daar vallen heel veel virussen onder. Het aantal positief geteste mensen is grootste deel geen corona.
Het aantal echt zieke mensen is nihil. Ze willen een 4 jaar gevangenisstraf verplichten bij vermoeden nauw contact met iemand die het zou hebben. Bij vermoeden van. Absurd dus!
bigone schreef:Bloodymary schreef:Zo denk ik er ook over. Als je een melding krijgt weet je nog niks. Niet wanneer, waar etc.
Maar doet het ertoe waar? Toch meer van , oké nu moet ik zelf even goed opletten? Sommige mensen hebben blijkbaar nergens last van maar kunnen wel besmettelijk zijn en wanneer jij zo iemand bent is het wel fijn om te weten dat je even uit de buurt van anderen moet blijven .
bigone schreef:Magrathea schreef:Ik ben wel benieuwd wie er ook al een melding heeft gehad dat ie risico loopt
Nog niemand vermoed ik. Hij is volgens mij in Twente getest maar de app werkt alleen wanneer heel veel mensen hem gebruiken, of gebruiken ? Je plaatst hem en hebt er verder geen omkijken naar , Bluetooth aan en je hoort pas wat wanneer je 15 min bij een besmet iemand in de buurt bent geweest. Dus ov , horeca , werk, feestje enz.
Mariposa11 schreef:Nee geen denken aan. Lees de site van RIVM, er wordt niet getest op covid19. Er wordt een PCR test gedaan. Daar vallen heel veel virussen onder. Het aantal positief geteste mensen is grootste deel geen corona.
Het aantal echt zieke mensen is nihil. Ze willen een 4 jaar gevangenisstraf verplichten bij vermoeden nauw contact met iemand die het zou hebben. Bij vermoeden van. Absurd dus!
Citaat:Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) laat weten dat de nog te bepalen maximumstraf die hoort bij de mogelijke quarantaineplicht niet torenhoog zal zijn. “Een gevangenisstraf of boete van 87.000 euro zal niet worden opgelegd.”
Hoogleraar algemene rechtswetenschap Jan Brouwer zei eerder vandaag tegen De Stentor dat de maximumstraf voor het niet in quarantaine gaan vier jaar cel zou kunnen zijn of een geldboete van 87.000 euro. “Zo zal het niet zijn”, reageert de minister. “We gaan verkennen op welke manier we dat uitvoering geven. Daarbij hoort ook dat ik aan het Openbaar Ministerie vraag: wat is nu een passende strafmaat?”
De Jonge vervolgt: “Natuurlijk geen gevangenisstraf of zo’n hele hoge geldboete. Maar uiteindelijk is het altijd zo dat de rechter altijd bepaalt wat de straf is, want we leven met elkaar in een rechtsstaat.”
Giolli schreef:Ik heb de app ook gedownload maar ik zie dat je na de tijd pas een melding krijgt. Dus stel je zat met iemand in de trein krijg je ná die tijd een melding. Tja, dan heeft het voor mij niet zo’n grote meerwaarde meer.
purny schreef:Hoe zit het idd met batterijgebruik? En als je een melding krijgt dat je bij iemand in de buurt bent geweest, wat moet je dan doen?
Giolli schreef:bigone schreef:
Maar doet het ertoe waar? Toch meer van , oké nu moet ik zelf even goed opletten? Sommige mensen hebben blijkbaar nergens last van maar kunnen wel besmettelijk zijn en wanneer jij zo iemand bent is het wel fijn om te weten dat je even uit de buurt van anderen moet blijven .
Ik heb de app ook gedownload maar ik zie dat je na de tijd pas een melding krijgt. Dus stel je zat met iemand in de trein krijg je ná die tijd een melding. Tja, dan heeft het voor mij niet zo’n grote meerwaarde meer.