De coronaMelder of corona app.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:43

Ik heb hem niet, maar wil hem ook niet.

Hou uiteraard wel de maatregelen in acht, maar zie absoluut de noodzaak van de app niet in.

Bloodymary

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:52

Zo denk ik er ook over. Als je een melding krijgt weet je nog niks. Niet wanneer, waar etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 16:55

Bloodymary schreef:
Zo denk ik er ook over. Als je een melding krijgt weet je nog niks. Niet wanneer, waar etc.

Maar doet het ertoe waar? Toch meer van , oké nu moet ik zelf even goed opletten? Sommige mensen hebben blijkbaar nergens last van maar kunnen wel besmettelijk zijn en wanneer jij zo iemand bent is het wel fijn om te weten dat je even uit de buurt van anderen moet blijven .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:59

Ik zou hem kunnen downloaden, zit net in het testgebied. Maar ik weiger mijn locatie aan te zetten continue, blue tooth tot daar aan toe maar locatie nee. Gaat google niks aan en dat vreet batterijen ook nog. Daarnaast Geen idee of en hoeveel internetgebruik en intern geheugen het vergt van een telefoon ook. Mijn foon is vrij beperkt daarin, :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:03

karuna schreef:
Ik zou hem kunnen downloaden, zit net in het testgebied. Maar ik weiger mijn locatie aan te zetten continue, blue tooth tot daar aan toe maar locatie nee. Gaat google niks aan en dat vreet batterijen ook nog. Daarnaast Geen idee of en hoeveel internetgebruik en intern geheugen het vergt van een telefoon ook. Mijn foon is vrij beperkt daarin, :P

Maar je hoeft je locatie toch helemaal niet aan te zetten?

purny

Hoe zit het idd met batterijgebruik? En als je een melding krijgt dat je bij iemand in de buurt bent geweest, wat moet je dan doen?

Destination

karuna schreef:

Gelukkig hoef je je locatie ook niet aan te zetten.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:04

karuna schreef:

Hij houdt geen locatie bij. Enkel bluetooth en dus ook geen internetgebruik.

Fijne is dat Apple zelf een instelling heeft voor COVID-apps en dan kun je zien of jouw gegevens zijn “gebruikt”. Dus als je bijvoorbeeld jouw code aan de GGD hebt gegeven omdat je positief getest bent.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:05

Vreemde is ik heb een korte poging gedaan en boem locatie moest aan anders werkte hij niet dus meteen de opzet poging gestaakt, zit daar verschil in android en apple? Ik heb van meer mensen inmiddels gehoord dat android locatie moet aanhebben omdat hij anders niet werkt en dat degene die ook de duitse app hebben steeds moeten in en uitloggen met locatie voor nederland.
Hoe zit dat dan?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:06

Ik denk ook dat het niet gaat werken.
Er zijn nog zat mensen die geen smartphone hebben, of een verouderd toestel hebben of enkel een prepaidkaart in de telefoon hebben en dus niet altijd bereik hebben..
En dan ook nog de mensen die er tegen zijn vanwege bijvoorbeeld de angst dat privacy geschonden wordt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:11

Citaat:
De CoronaMelder-app die sinds maandag te downloaden is, vraagt op Android-systemen om toegang tot de locatie-instellingen. Dat is privacygevoelige informatie. Waarom wil Google die inzien?

CoronaMelder maakt gebruik van bluetoothsensoren om te zien welke apparaten in de buurt zijn. Om die sensoren te kunnen gebruiken, moet de gebruiker echter eerst permissie geven om locatie-instellingen met het systeem te delen.

Even iets gekopieerd. Android moet dus locatie aan anders werkt de blue thooth niet 8)7 en dat wil ik dus niet. Daarnaast is mijn batterij dan zo leeg
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-08-20 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Nee, ik heb de app niet en wil hem ook niet. Het is op een gegeven moment wel genoeg geweest met alle apps welke geinstalleerd moeten worden. Ben er wel wat klaar mee eigenlijk.

Mocht het écht noodzaak worden dan wil ik het mss wel overwegen, maar voor nu niet. Al heb ik verder niks tegen de app zelf hoor, kan mij voorstellen dat er mensen zijn die er baat, of een gerust gevoel bij hebben op hun manier, ...prima :-)

Destination

karuna schreef:
Vreemde is ik heb een korte poging gedaan en boem locatie moest aan anders werkte hij niet dus meteen de opzet poging gestaakt, zit daar verschil in android en apple? Ik heb van meer mensen inmiddels gehoord dat android locatie moet aanhebben omdat hij anders niet werkt en dat degene die ook de duitse app hebben steeds moeten in en uitloggen met locatie voor nederland.
Hoe zit dat dan?

Wat bedoel je met de Duitse app inloggen en uitloggen met locatie voor Nederland? De Duitse app werkt namelijk niet in Nederland.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:12

In de grensstreek schijnen de duitse en nederlandse versie elkaar behoorlijk te bijten. Of de een of de ander doet het en schijnen nogal willekeurig over te schakelen. Ook hoor ik al van mensen dat hun auto of glucose meter van de leg raken erdoor :oo

Echwel

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:18

Android gedownload
Bluetooth aan locatie niet
Duss..........
Thuis Bluetooth uitgezet..
Buiten maar weer aan

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:20

Nee geen denken aan. Lees de site van RIVM, er wordt niet getest op covid19. Er wordt een PCR test gedaan. Daar vallen heel veel virussen onder. Het aantal positief geteste mensen is grootste deel geen corona.
Het aantal echt zieke mensen is nihil. Ze willen een 4 jaar gevangenisstraf verplichten bij vermoeden nauw contact met iemand die het zou hebben. Bij vermoeden van. Absurd dus!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:22

Mariposa11 schreef:
Nee geen denken aan. Lees de site van RIVM, er wordt niet getest op covid19. Er wordt een PCR test gedaan. Daar vallen heel veel virussen onder. Het aantal positief geteste mensen is grootste deel geen corona.
Het aantal echt zieke mensen is nihil. Ze willen een 4 jaar gevangenisstraf verplichten bij vermoeden nauw contact met iemand die het zou hebben. Bij vermoeden van. Absurd dus!

Heb je een bron naar de 4 jaar gevangenisstraf? :=

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:23

Dat heeft vast op Facebook gestaan :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:23

bigone schreef:
Bloodymary schreef:

Maar doet het ertoe waar? Toch meer van , oké nu moet ik zelf even goed opletten? Sommige mensen hebben blijkbaar nergens last van maar kunnen wel besmettelijk zijn en wanneer jij zo iemand bent is het wel fijn om te weten dat je even uit de buurt van anderen moet blijven .

Ik heb de app ook gedownload maar ik zie dat je na de tijd pas een melding krijgt. Dus stel je zat met iemand in de trein krijg je ná die tijd een melding. Tja, dan heeft het voor mij niet zo’n grote meerwaarde meer.

XXTien1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:26

Ik heb de app ook. Baat het niet, schaadt het niet. Over veiligheid maak ik me geen zorgen, app zal vast niet zomaar op de markt gebracht zijn. Daarnaast, als iemand wat wil hacken kan dat zonder die app vast ook wel.
Daarnaast werkt het via Bluetooth, geen locatie. Uitzetten kan te allen tijde.
Ik lees in de app dat je geen info krijgt wie corona heeft/had, maar alleen de datum waarop je contact had met iemand die.. Nou, dat vind ik voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:28

bigone schreef:
Magrathea schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er ook al een melding heeft gehad dat ie risico loopt :)

Nog niemand vermoed ik. Hij is volgens mij in Twente getest maar de app werkt alleen wanneer heel veel mensen hem gebruiken, of gebruiken ? Je plaatst hem en hebt er verder geen omkijken naar , Bluetooth aan en je hoort pas wat wanneer je 15 min bij een besmet iemand in de buurt bent geweest. Dus ov , horeca , werk, feestje enz.

Hij wordt in meer regio's getest, Twente, IJsselland, Drenthe, delen van Gelderland...

Als er iemand is die positief getest wordt én die de app geïnstalleerd heeft staan, dan zal door die GGD de eerste code uitgegeven worden en dan gaan de eerste meldingen uit. Maar ze hadden hem wat dat betreft beter in Amsterdam of Rotterdam kunnen testen. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:30

Mariposa11 schreef:

Allemaal broodje aap. En dan zeggen ze tegen 'gewone mensen' dat ze wakker moeten worden? Tsss...

Er wordt getest op Sars-CoV-2 oftewel Covid-19 oftewel het nieuwe Coronavirus. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen

Het aantal echt zieke mensen is zo nihil dat we in Nederland mensen hebben moeten verkassen naar Duitse IC's en hier in Noord-Oost-Brabant halve dorpen zijn platgelegd. :roll: Er zijn echt heel veel mensen die er héél ziek van worden, voor langere tijd, en die er ook wat aan overhouden. En dat zijn echt niet allemaal mensen die ouder zijn of onderliggend lijden hebben!
Wat die 4 jaar gevangenisstraf betreft, dat is de maximale straf die er nu in de al bestaande wet staat voor het niet in quarantaine gaan als je een gevaar vormt voor de volksgezondheid. Je weet wel, die straf waarvan De Jonge al gezegd heeft dat die zeker niet zal worden opgelegd. Niks niet 'vermoeden van contact met iemand die het heeft'.
Citaat:
Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) laat weten dat de nog te bepalen maximumstraf die hoort bij de mogelijke quarantaineplicht niet torenhoog zal zijn. “Een gevangenisstraf of boete van 87.000 euro zal niet worden opgelegd.”

Hoogleraar algemene rechtswetenschap Jan Brouwer zei eerder vandaag tegen De Stentor dat de maximumstraf voor het niet in quarantaine gaan vier jaar cel zou kunnen zijn of een geldboete van 87.000 euro. “Zo zal het niet zijn”, reageert de minister. “We gaan verkennen op welke manier we dat uitvoering geven. Daarbij hoort ook dat ik aan het Openbaar Ministerie vraag: wat is nu een passende strafmaat?”

De Jonge vervolgt: “Natuurlijk geen gevangenisstraf of zo’n hele hoge geldboete. Maar uiteindelijk is het altijd zo dat de rechter altijd bepaalt wat de straf is, want we leven met elkaar in een rechtsstaat.”

(Even de eerste bron die ik kon vinden, ik heb weinig tijd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:34

Giolli schreef:
Ik heb de app ook gedownload maar ik zie dat je na de tijd pas een melding krijgt. Dus stel je zat met iemand in de trein krijg je ná die tijd een melding. Tja, dan heeft het voor mij niet zo’n grote meerwaarde meer.

Waarom niet? Want dan kan je toch maatregelen nemen om te voorkomen dat jij anderen besmet?

purny schreef:
Hoe zit het idd met batterijgebruik? En als je een melding krijgt dat je bij iemand in de buurt bent geweest, wat moet je dan doen?

Bij bij een batterijverbruik van 0,1% gisteren.

Hier staat wat je moet doen als je een melding krijgt:

https://coronamelder.nl/nl/statements/3-wat-als/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:34

Niet, omdat niet alles en iedereen maar hoeft te weten met wie ik ben. Afgelopen weekend met stappen m'n telefoonnummer en naam etc achterlaten vond ik al teveel. Ik hou me ook nergens meer aan, maar geen corona hoor (de mensen met wie ik ben doen het zelfde)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:35

Giolli schreef:
bigone schreef:

Ja logisch toch, ik mag hopen dat je niet met de trein gaat als je weet dat je covid hebt. Het hele idee is dat je daarná je contacten kan beperken tot je zeker weet dat jij niet ook ziek bent.