Bruiloft, gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 06:09

Dat is dus niet waar. Je moet geen onwaarheden op internet verspreiden.
Het is een advies voor feesten thuis.

JoT

Re: Bruiloft, gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 06:37

Ik ben een maandje geleden naar een bruiloft geweest, alleen naar het feest. Alhoewel het aantal genodigden beperkt was en de zaal + buitenruimte echt wel groot genoeg was, merk je toch dat mensen aan elkaar 'klitten'. Zeker met een drankje op, valt dat afstand houden toch een beetje weg. Dan kun je alleen maar hopen dat mensen die zich ook maar enigszins ziek voelen, zo verstandig waren om thuis te blijven.

Als jij je er niet lekker bij voelt om naar die bruiloft te gaan (en zeker als het niet iemand is waar je close mee bent), ga dan gewoon niet. Je hebt alle recht om voorzichtig te zijn.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 06:40

verootjoo schreef:
troi schreef:
Max 6 man nu. Ik denk dat veel van dit feesten afgelast zullen worden

Max 6 man thuis toch? In de horeca mag het wel, omdat ze er vanuit gaan dat die goed opletten of de gasten afstand houden en omdat daar meer ruimte is om de afstand te houden en in de meeste huiskamers niet, tenzij je in een kasteel woont.
(En ik denk omdat ze de horeca niet nog een keer dicht willen gooien, niet nu al)

Werd ook door Rutte gezegd toch? Als je echt een feestje wil vieren, huur dan een zaaltje af zodat je de ruimte hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:27

Ik heb ook gehoord dat de meeste besmettingen optreden thuis, op barbecues , feestjes en bruiloften. Laat dat ook net de plekken zijn waar alcohol vaak vloeit en dan is afstand houden de eerste regel die vaak overtreden word want iedereen kent elkaar en vrienden en bekenden kun je vertrouwen toch?
Beetje sarcastisch bedoeld maar wij hebben begin september ons jaarlijkse feestje met vrienden , 14 man en ja daar zitten twee gezinnen bij die zich geen reet van Corona maatregelen aantrekken .
Heb vanochtend de organisator gevraagd hoe het zit met de regels en veiligheid en of hij er over na wil denken om het een jaar uit te stellen. Wanneer het doorgaat zonder mogelijkheid van 1.5 meter haken wij af.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:56

Ik heb over twee weken een bruiloft van mijn broer. Komen 90 gasten...

De ruimte is er wel, alleen de gasten moeten er zelf voor zorgen dat ze anderhalve meter afstand houden. Ik ben dus best wel bang dat na wat drank die anderhalve meter niet meer gehanteerd wordt.

Ook zit ik met feliciteren, ik ga dus echt niet zoenen of handen geven, ben heel benieuwd of iedereen zich daaraan houdt.

Onali

Re: Bruiloft, gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 09:38

Nou gister was de grote dag.

De enige keer dat Corona genoemd werd was tijdens de fotosessie,verder leek het meer leef en laat leven.
Heb zelf wel steeds afstand proberen te houden of gecreëerd. Maar dan ging iemand anders net weer in die ruimte staan.

Bruidegom (en zijn familie) vonden het ontzettend leuk dat ik gekomen was.
Dit was dan ook de reden waarom ik wilde komen en waarom ik zo hard hebben zitten twijfelen.

Ben verder in het leven een redelijke kluizenaar maar ga nu wel de eerste 10 dagen op m'n werk en op stal mensen vermijden.
Voor de zekerheid.

Afbeelding