Tsjaaaa.... ik ben daar heel, heel snel klaar mee

Natuurlijk mag je van mij iets van dierenleed vinden en zelf vlees eten, maar wees je zelf dan ook bewust van waar jouw stukje vlees vandaan komt en wat er aan vooraf is gegaan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:KimD schreef:
Maar je eigen hond wel een E-collar omdoen en die misbruiken.Iets met een pot en een ketel.
Lekkere belediging!
Dat het één keer goed mis is gegaan met de e collar geef ik je gelijk in.
Maar daar ben ik wél van geschrokken en sindsdien gebruik ik dat ding nauwelijks.
Afgelopen vakantie in België mijn hond geleerd op het piepje van de collar hier te komen. Heb één keer de trilling moeten gebruiken, daarna direct aangelijnd zodat ik de e collar niet nog eens nodig zou hebben.
Lekker met opzet dieren blootstellen aan levensgevaarlijke situaties of hoogstens een keer een klap alsof een paard wat tegen schrikdraad aan loopt....
_Penotti schreef:Cinderella schreef:Leven en laten leven.Ik vind dat mensen zich soms teveel bezig houden met anderen. Prima als je vegan bent, ook prima als je het niet bent. Het zegt imo niets over je liefde voor dieren, want iedereen geeft daar een andere invulling aan.
Mooi gezegd, sluit ik me bij aan
KimD schreef:mvdende schreef:
Lekkere belediging!
Dat het één keer goed mis is gegaan met de e collar geef ik je gelijk in.
Maar daar ben ik wél van geschrokken en sindsdien gebruik ik dat ding nauwelijks.
Afgelopen vakantie in België mijn hond geleerd op het piepje van de collar hier te komen. Heb één keer de trilling moeten gebruiken, daarna direct aangelijnd zodat ik de e collar niet nog eens nodig zou hebben.
Lekker met opzet dieren blootstellen aan levensgevaarlijke situaties of hoogstens een keer een klap alsof een paard wat tegen schrikdraad aan loopt....
Maar wel de waarheid.
Maar even voor alle duidelijkheid, een goed getimede tik met een slipper vind je dus wél dierenmishandeling maar een hond trainen met schokken niet?
Zelfde als de kiloknaller, dat je vlees eet, prima maar waarom dan kiloknallers? Koop dan bewust vlees en eet er minder van. Bijvoorbeeld via de lokale boer of slagerij, of via koopeenkip of koopeenkoe.
Ik denk dat je toch nog eens kritisch naar je eigen post en denkwijze moet kijken.
Citaat:Hetzelfde geldt voor vegetariërs en flexitariers. Íets doen voor dieren en tegen dierenleed terwijl je daarnaast ook vlees en/of zuivel eet is toch beter dan deze zaken eten en je ook nog af keren van dierenleed op ander gebied omdat je anders een ‘hypocriet’ zou zijn volgens de gatekeeper vegans?
Cinderella schreef:De context blijft hetzelfde. Het is net door mensen dat dieren gedood en mishandeld worden. Daar zou je mensen niet op mogen aanspreken?De context lijkt me wel duidelijk en ziet toe op mensen, niet op dieren. Mensen hoeven zich niet altijd met elkaar te bemoeien.
KimD schreef:![]()
[ Video ]
Het werkt beide kanten op. Vegans die insta-vegan zijn kan ik héél slecht hebben. Zeker als ze dan ook nog een beroep hebben op een Alpaca farm en met Alpaca's gaan wandelen en High-Tea'en met 35 graden.Of bijvoorbeeld hun hond ook Vegan voeren etc.
Aan de andere kant, vleeseters die met opzet vlees bestellen en het dan laten liggen om bijvoorbeeld de Vegan aan tafel te stangen vind ik ook te ver gaan.
Fellor schreef:Leven en laten leven vind ik altijd een debiele uitspraak. Waar ligt de grens? Als ienand zij kind wil musbruiken zeg je dat toch ook niet? Voor mij is een dier in zulke bizar afschuwelijke omstandigheden houden en laten sterven in mestputten etc net zo erg, dus mensen dan hun idee gunnen gaat mij echt te ver.
anjali schreef:KimD schreef:![]()
[ Video ]
Het werkt beide kanten op. Vegans die insta-vegan zijn kan ik héél slecht hebben. Zeker als ze dan ook nog een beroep hebben op een Alpaca farm en met Alpaca's gaan wandelen en High-Tea'en met 35 graden.Of bijvoorbeeld hun hond ook Vegan voeren etc.
Aan de andere kant, vleeseters die met opzet vlees bestellen en het dan laten liggen om bijvoorbeeld de Vegan aan tafel te stangen vind ik ook te ver gaan.
Wat?Vlees bestellen en het dan laten liggen om de vegan aan tafel te stangen?? Dat zou voor mij dan de laatste keer zijn geweest dat ik met die persoon uit eten zou zijn geweest.
Fellor schreef:Leven en laten leven vind ik altijd een debiele uitspraak. Waar ligt de grens? Als ienand zij kind wil musbruiken zeg je dat toch ook niet? Voor mij is een dier in zulke bizar afschuwelijke omstandigheden houden en laten sterven in mestputten etc net zo erg, dus mensen dan hun idee gunnen gaat mij echt te ver.
Kinke schreef:Fellor schreef:Leven en laten leven vind ik altijd een debiele uitspraak. Waar ligt de grens? Als ienand zij kind wil musbruiken zeg je dat toch ook niet? Voor mij is een dier in zulke bizar afschuwelijke omstandigheden houden en laten sterven in mestputten etc net zo erg, dus mensen dan hun idee gunnen gaat mij echt te ver.
laten sterven in mestputten???
KimD schreef:anjali schreef:
Wat?Vlees bestellen en het dan laten liggen om de vegan aan tafel te stangen?? Dat zou voor mij dan de laatste keer zijn geweest dat ik met die persoon uit eten zou zijn geweest.
Ik heb het helaas al eens meegemaakt ja. Als vleeseter werkt ik daar ook boos van, heb er dus ook iets van gezegd. Vegan of niet.
Fellor schreef:Kinke schreef:
Jup, er verdrinken varkens en andere dieren in mestputten omdat het te duur is om ze eruit te halen (zakken door roostervloeren etc) en kipen die ontsnappen en in de mestkelders terecht komen worden ook niet gered. Nee, dit is geen verzinsel van fanatiekelingen, hier zijn talloze beelden van. En ja, dit soort vlees beland hier net zo goed in producten.
Jup, er verdrinken varkens en andere dieren in mestputten omdat het te duur is om ze eruit te halen (zakken door roostervloeren etc) en kipen die ontsnappen en in de mestkelders terecht komen worden ook niet gered. Nee, dit is geen verzinsel van fanatiekelingen, hier zijn talloze beelden van. En ja, dit soort vlees beland hier net zo goed in producten.
Fellor schreef:Jup, er verdrinken varkens en andere dieren in mestputten omdat het te duur is om ze eruit te halen (zakken door roostervloeren etc) en kipen die ontsnappen en in de mestkelders terecht komen worden ook niet gered. Nee, dit is geen verzinsel van fanatiekelingen, hier zijn talloze beelden van. En ja, dit soort vlees beland hier net zo goed in producten.
nessinator schreef:Omdat in het geval van zuivel, kalfjes moeten worden geboren die 'overbodig' zijn (vooral de stiertjes) waardoor je door zuivelconsumptie toch bijdraagt aan het doden van runderen en dat geldt ook weer als hypocriet.
Om bovenstaande reden heb ik juist besloten wél, beperkt, vlees te blijven eten.
Maar ontopic: ik word ook erg moe van de 'je doet het nooit goed genoeg'-mentaliteit van sommige radicale (veganisten). Zelfs nagenoeg vegan is voor hen niet goed genoeg, en door die instelling krijgen ze alleen maar minder mensen over de streep.
Zelf probeer ik ook Cinderella's methode aan te houden, leef en laat leven, maar ondertussen zo goed mogelijk mijn best te doen om de wereld voor iedereen zo leuk mogelijk te houden, en ik heb het idee dat de meeste mensen zo goed mogelijk hun best doen. Alle kleine beetjes helpen, of je nou helemaal geen dieren 'gebruikt', of 1x per week je (niet-bio) vlees laat staan.
Kinke schreef:Fellor schreef:Jup, er verdrinken varkens en andere dieren in mestputten omdat het te duur is om ze eruit te halen (zakken door roostervloeren etc) en kipen die ontsnappen en in de mestkelders terecht komen worden ook niet gered. Nee, dit is geen verzinsel van fanatiekelingen, hier zijn talloze beelden van. En ja, dit soort vlees beland hier net zo goed in producten.
Wat een onzin. Maar goed, zolang men dit soort onzin gelooft snap ik wel dat men boeren dierenbeulen vindt.