Kinke schreef:weet je ook waar de kat geregistreerd staat? en heb je het chipnummer?
Zo ja, dan zou ik toch gewoon proberen de gegevens te wijzigen
Deze heb ik jammer genoeg niet
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Het is gewoon jouw kat, en als jij kan aantonen dat jij zorg hebt gedragen voor de kat de afgelopen 6 maanden minstens (dus afschriften waarop bv te zien is dat je voer, kattenbakgrit etc koopt) dan heb je echt geen probleem. Een chip is puur een 'opsporingsmethode' voor als een kat kwijt raakt, het is geen wetsgebonden eigendomsbewijs.
AylaL schreef:Cayenne schreef:Heb je de afgelopen jaren ook alles betaald qua voeding, dierenartsen etc of heeft zij dat gedaan?
Dat heeft zij gezamelijk met mijn vader gedaan.
_Penotti schreef:Emmaa_ schreef:Het is gewoon jouw kat, en als jij kan aantonen dat jij zorg hebt gedragen voor de kat de afgelopen 6 maanden minstens (dus afschriften waarop bv te zien is dat je voer, kattenbakgrit etc koopt) dan heb je echt geen probleem. Een chip is puur een 'opsporingsmethode' voor als een kat kwijt raakt, het is geen wetsgebonden eigendomsbewijs.
En ook dat is niet waar.
Stel je krijgt een pony van je ouders met je verjaardag, je bent 15 dus je ouders betalen hem ook.
Ondertussen ben je 18, krijgt mot met je ouders dus je verhuisd en neemt je paard mee.
Dan kunnen de ouders niet zeggen mijn pony, ik heb de afgelopen jaren betaald.
Nee het was een gift aan de dochter en daarom is de dochter eigenaar.
Beter natuurlijk als dit soort dingen op papier staan, maar je bent niet automatisch eigenaar als je er voor hebt betaald. Hardnekkige fabel.
GDG schreef:AylaL schreef:Dat heeft zij gezamelijk met mijn vader gedaan.
Stel dat ze er echt een zaak van maakt dan sta jij niet sterk en is de kans dat zij in het gelijk gesteld wordt vrij groot. Sterkste bewijzen in deze zijn de chipregistratie en kosten voor verzorging van het dier, verder geen verkoper die kan bevestigen aan wie de kat overgedaan is.
Het is helaas niet anders, als het echt jouw kat is zou ik de kat zeker meenemen en dan hangt het ervan af hoeveel geld ze ervoor over heeft om jou voor de rechtbank te slepen. Meestal loopt het met een sisser af, maar er is nogal wat gedoe lees ik tussen de regels door dus wraak zou een rol kunnen spelen?
_Penotti schreef:Het zijn aanwijzingen, geen bewijzen.
Als ts een moeder, broer, vriendin, buurvrouw heeft die weet dat ze de kat van xxx heeft gekregen, of ze heeft nog wel eens contact met xxx, dan kunnen die zeggen dat het een schenking was. En dan kan die vriendin in de plomp vallen met haar chip en kattenvoer, dat zegt dat niets meer.
AylaL schreef:GDG schreef:Stel dat ze er echt een zaak van maakt dan sta jij niet sterk en is de kans dat zij in het gelijk gesteld wordt vrij groot. Sterkste bewijzen in deze zijn de chipregistratie en kosten voor verzorging van het dier, verder geen verkoper die kan bevestigen aan wie de kat overgedaan is.
Het is helaas niet anders, als het echt jouw kat is zou ik de kat zeker meenemen en dan hangt het ervan af hoeveel geld ze ervoor over heeft om jou voor de rechtbank te slepen. Meestal loopt het met een sisser af, maar er is nogal wat gedoe lees ik tussen de regels door dus wraak zou een rol kunnen spelen?
Ja inderdaad daar ben ik bang voor
MerleSimone schreef:Joh jongens jullie komen wel met hele complot achtige ideeën.
TS wat vervelend dat jullie in deze situatie zitten, ook voor je vader. Zo'n situatie geeft veel stress en kopzorgen, voor jou nu ook zorgen om je kat. Probeer (nog even) niet van het ergste uit te gaan. Waarschijnlijk worden er nu in het heetst van de strijd dingen gezegd die achteraf minder heftig blijken.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar wacht even rustig af tot het allemaal wat gekalmeerd is en duidelijk is waar jullie heen gaan verhuizen. Als blijkt dat ze dan alsnog moeilijk gaat doen om je kat, kan je vader je vast bijstaan en helpen de kat alsnog mee te krijgen.
Lukasje schreef:Kan je niet in zijn boekje spieken en daar het chipnummer vinden? Bij mijn kleeft dat daarin.
Of, de DA bellen en naar zijn chipnummer vragen. Zij noteren dat toch ook.
Of, ken je niemand met een chipreader? Bij jou op stal of zo?
_Penotti schreef:Emmaa_ schreef:Het is gewoon jouw kat, en als jij kan aantonen dat jij zorg hebt gedragen voor de kat de afgelopen 6 maanden minstens (dus afschriften waarop bv te zien is dat je voer, kattenbakgrit etc koopt) dan heb je echt geen probleem. Een chip is puur een 'opsporingsmethode' voor als een kat kwijt raakt, het is geen wetsgebonden eigendomsbewijs.
En ook dat is niet waar.
Stel je krijgt een pony van je ouders met je verjaardag, je bent 15 dus je ouders betalen hem ook.
Ondertussen ben je 18, krijgt mot met je ouders dus je verhuisd en neemt je paard mee.
Dan kunnen de ouders niet zeggen mijn pony, ik heb de afgelopen jaren betaald.
Nee het was een gift aan de dochter en daarom is de dochter eigenaar.
Inderdaad,die fabel blijft maar langskomen.Door het gaan voeren van een kat ,paard,of wat dan ook,wordt hij niet van de voerder.De eigenaar blijft de eigenaar.
Beter natuurlijk als dit soort dingen op papier staan, maar je bent niet automatisch eigenaar als je er voor hebt betaald. Hardnekkige fabel.