Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:37

Huh?! Sinds wanneer is het mogelijk om vóór 1 oktober op de Nederlandse stranden te rijden, is dit nieuw? Ik dacht dat je met een paard niet in de zomer op de stranden mocht komen?

Edit: of stel ik hier nu een hele rare vraag _O-
Laatst bijgewerkt door JusticeJ op 14-08-20 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:38

Afgelopen weken op en af gereden naar de provincie Antwerpen vanuit Nederland, gezien mijn vriend er woont. Ik heb echt nergens controle gezien of over gehoord. Ze raden aan als je langer dan 48 uur verblijft een formulier in te vullen maar ook dit is niet te controleren.
Ik zou gewoon lekker gaan, het is niet zo dat je je tussen de mensenmassa begeeft toch?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 20:44

JusticeJ schreef:
Huh?! Sinds wanneer is het mogelijk om vóór 1 oktober op de Nederlandse stranden te rijden, is dit nieuw? Ik dacht dat je met een paard niet in de zomer op de stranden mocht komen?

Na 18 u op strand Nieuwvliet wel. Zal wel plaatselijk bepaald zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:58

JusticeJ schreef:

Edit: of stel ik hier nu een hele rare vraag _O-

In Zeeuws-Vlaanderen mag je het hele jaar door op het strand met je paard. Alleen van 1 mei tot 1 september tussen 10 en 18 u niet.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:15

veerledec schreef:
Ik weet het inderdaad niet van het strand, ik begreep dat het in de toeristische plaatsjes niet druk was. Ik geloof Anja uiteraard wel als ze zegt dat het druk was :D.

Van Nederlandse kant wordt niet gecontroleerd of tegen gehouden.

Staat toch echt altijd politie op moto aan de grens bij Breda :) NL politie dan... De dagen dat ik de grens over rijd en ik geen auto of moto zie rijden of staan kan ik op 1 hand tellen...

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:49

[/quote]
Een volgebouwd strand, ja. Echt heel lelijk en niet fijn rijden. Het Zeeuwse strand is echt geweldig mooi.[/quote]

Dit dus. De Belgische kust is gatlelijk, tokkiedruk, godsgruwelijk duur en je mag nergens komen met je paard.[/quote]

Ik ben de laatste om het op te nemen voor de Belgische kust, naar dit is nu toch wel een pietsie overdreven?
Het stuk bij De Haan en Wenduine is bijna volledig duingebied, met een prachtig stuk bos erbij. Het ruiterpad is er trouwens ook helemaal top en voldoende strandopgang voor paarden. Ook het stuk De Panne richting Frankrijk is heel mooi, zeker een aanrader.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:15

mirriezz schreef:
veerledec schreef:
Ik weet het inderdaad niet van het strand, ik begreep dat het in de toeristische plaatsjes niet druk was. Ik geloof Anja uiteraard wel als ze zegt dat het druk was :D.

Van Nederlandse kant wordt niet gecontroleerd of tegen gehouden.

Er staat al weken in Zierikzee een bord met 'pas op, het is druk, houd afstand'. Van Veere weet ik ook dat er maatregelen zijn in de stad zelf en Zoutelande volgens mij ook.
Dus niet druk? Geen idee waar je dat gehoord hebt. Naar mijn idee is het dit jaar eerder drukker in Zeeland dan rustiger.

Dat is allemaal 'aan de overkant' he. Ik begreep uit de krant en van een corona-coach dat het in west Zeeuws Vlaanderen (Sluis en dergelijke) opvallend rustig was. 'Voor deze tijd van het jaar', neem ik dan wel aan.

Laurievc, houden die mensen tegen dan? Ben er net nog gepasseerd, niks gezien, maar ik kom er nu niet meer dagelijks. Overigens gaat ts niet bij Breda de grens over, maar binnendoor vermoedelijk.

artosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:55

Net terug van een weekje vakantie uit nieuwvliet, s avonds was het niet te doen op het strand met de paarden. Dit is het vierde jaar op rij dat we er naar toe gaan , nog nooit zo druk geweest het viel ons erg tegen . Sochtends om 7 uur kon je lekker rijden maar s avonds zwemmen met d epaarden wat we graag doen . Echt niet veel te druk !!!