Zelf iets verkopen voor de nieuwprijs, is dat gebruikelijk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: Zelf iets verkopen voor de nieuwprijs, is dat gebruikelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:12

Ik zou hem voor de nieuwprijs liever in hapklare brokken thuis laten bezorgen dan dat ik hem in zijn geheel bij een kennis op moet halen :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:14

Mocht ik jouw vriend(in) zijn en die krabpaal verkopen, had ik 10 euro van de verkoopprijs gehaald en hem dus verkocht aan 50 euro ipv 60 euro. Want mijn kat komt er niet aan, ik heb er dus niks aan, het ding staat daardoor ongebruikt in de schuur = toch een beetje in de weg want ik kan het niet gebruiken, dan ben ik al lang blij dat ik er vanaf geraak. Als dat dan aan 10 euro minder is dan wat ik betaald heb, heb ik daar mijn broek niet echt aan gescheurd lijkt mij.
Iedereen blij op die manier - ik ben er vanaf, heb niet al te veel verlies geleden, en jij blij met je nieuwe krabpaal.

Ik heb 2 weken geleden een zwembad gekocht. Populair model blijkbaar, zo'n vierkant van 2.29 x 2.29 x 66cm, met kussentjes en hoofdsteunen. Ik heb 26,nogwat betaald. Door een miscommunicatie met mijn vriend komt er een week later nog een zwembad aan hier, een veel groter :D Mijn "oud" zwembadje afgebroken, en gratis en voor niks aangeboden op facebook aan vriendjes. Inbox stroomde meteen vol. Ik doe niet aan voortrekken of achteruit steken, eerst is eerst. Dezelfde avond nog opgehaald door een vriendin. Dat zwembadje was, nadat ik hem gekocht heb, een paar dagen niet meer verkrijgbaar op bol - nu weer wel, bij wel 3 verkopers: eentje vraagt 50 euro, een ander 70, en de laatste vraagt 80 euro!! En ik geef dat ding dan gratis weg :+ Ik was al lang blij dat het uit mijn weg was, ik heb er geen fortuin voor betaald en het heeft hier een week opgestaan - gratis weggeven was makkelijker dan ermee leuren en er over onderhandelen. Ieder zijn ding natuurlijk, als ik zelf 50 euro betaald had, had ik er waarschijnlijk wel iets voor gevraagd, maar dat vond ik nu niet nodig. Ik wilde het gewoon uit de weg hebben, en zij was er super blij mee.

Zodra je iets meeneemt uit de winkel - of uitpakt indien online besteld, gaat de waarde omlaag imo. Zo ook met een auto - rij die de garage uit, en de waarde is per direct gedaald. Al staat er maar 10 kilometer op de teller. Uitzonderingen van zeldzame dingen daar gelaten.

Maar - een verkoper vraagt wat hij wil. En als koper ga je daarmee akkoord of niet. Vraag en aanbod. Hangt er maar vanaf hoe graag je iets wilt :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:21

AfricanLady schreef:
Nee dat zeg ik niet.
Ik zeg dat je zelf altijd gewoon de winkelwaarde moet aanhouden omdag mensen altijd afdingen.
Als je onder de winkelwaarde zit dingen mensen alsnog af.
Zit je zwaar onder de winkel waarde dingen mensen ook alnsog af.

Vraag je de winkel waarde he je het minste verlies.
Als je perse de winkelwaaarde wil hebben en je product is gewoon goed waarom. Zou je dan het bedrag gaan aanpassen dan kopen mensen het toch gewoon in de winkel. Hun keus.

Mensen zijn gewoon gierig en willen alles zo goedkoop mogelijk hebben zelfs van mensen die ze kennen.

Nee, mensen proberen af te dingen. Het is aan jou of ze dat wel of niet lukt. Als jouw ervaring is dat jij alles voor minder verkoopt dan je wilde, kan je zelf niet goed onderhandelen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:30

Ik zou denken wie niet waagt wie niet wint, wat maakt het nou uit dat ze het voor dezelfde prijs op internet zet? Ze merkt vanzelf of iemand het koopt, koopt niemand het dan gaat ze als ze slim is zakken met de prijs. Ik zou het zelf niet voor hetzelfde bedrag op internet zetten, maar als zij dat graag wilt proberen kan altijd.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:43

Zoveel mensen die spullen van AliExpress door verkopen op fb tegen beste prijs..(dat zie ik steeds meer)
Ieder zijn ding..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:59

Ze kan het altijd proberen, lukt het dan heeft ze geluk, lukt het niet dan staat dat ding over een half jaar nog steeds in de schuur.
Het is aan de koper om daar akkoord mee te gaan. Het is maar net wat die er voor over heeft.

Stel iemand wil a la minute een krabpaal dan is dit wellicht een mooie oplossing, want op laten sturen uit China heeft een lange levertijd. Aan de andere kant, iemand die geduld heeft zal denken "voor dat geld bestel ik wel een nieuwe".

Als je hem graag wil hebben zou je kunnen afspreken dat je hem voor X bedrag wil kopen, verkoopt ze hem voor meer heb jij pech, wil ze uiteindelijk zakken heb je een krabpaal voor een mooie prijs.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:04

Hier ga je niets over vinden op google, want je mag zelf de prijs bepalen voor een product. Alleen als je teveel vraagt gaat het niet lukken.

Je kan het nog zien als een garantie. Als zij hem via facebook uit het buitenland kan je al blij zijn dat je uberhaupt iets ontvangen hebt wat functioneel is en voldoet aan de omschrijving. Het risico om opgelicht te worden loop jij niet meer, want de paal is er al.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:16

het hangt er vanaf ik heb ook wel eens iets bijna nieuws gekocht en ja het was eigenlijk te duur maar omdat het zo goed beviel en de kwalitijd echt perfect was had ik het er voor over.
maar he als het te duur is ga dan naar de winkel om nieuw, of googgle op marktplaats wie weet is het zelfde daar wel goedkoper! ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 19:13

Xyris schreef:
Wat AfricanLady eigenlijk zegt is 'wat niet weet dat niet deert'. Als ze de verkoopprijs ervoor had willen hebben had ze het anders aan moeten pakken en je niet de koopprijs moeten vertellen maar een hogere prijs en vervolgens (een paar) tientje(s) er onder moeten gaan zitten. Desalniettemin vind ik niet dat je dat moet willen van een vriend/kennis. Al ist maar een tientje minder, het gaat om het idee, het is een gebaar, maar niet iedereen steekt zo in elkaar. Het zou mij ook niet helemaal lekker zitten, ookal zou de prijs geen probleem zijn. Niet eens zo zeer om wat ze vraagt, maar puur omdat er boos/geirriteerd gereageerd wordt of een redelijk standaard aanname.

Dat dus inderdaad.
Wel als bekende/vriend vermelden dat je iets gekocht hebt wat toch niet gebruikt wordt, staat al een week ongebruikt en zo goed als nieuw op de plank.
Erbij vermelden wat het gekost heeft, en dat het zo jammer is dat het ongebruikt blijft etc.
En dan als een andere vriend het wil kopen, dan wel de volle mep, dus de nieuwprijs vragen.
Natuurlijk is de andere partij evengoed vrij om dan wel/niet te kopen.
Maar het gaat om het idee, ik kreeg zelfs het idee dat ik een soort vrek was door te vragen of het de nieuwprijs wel waard was.

Ik ben blij met de reacties uit dit topic, met de andere ervaringen. :)

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:25

Vragen kun je het altijd en het is net wat de gek ervoor geven wil.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:14

Ik zou het dan liever nieuw in de winkel kopen als de prijs 2ehands gelijk aan nieuwprijs is. Koop ik het in de winkel dan krijg ik (hopelijk :D ) service als er iets toch niet goed blijkt te zijn aan het product.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:17

Ir111 schreef:
Ik zou het dan liever nieuw in de winkel kopen als de prijs 2ehands gelijk aan nieuwprijs is. Koop ik het in de winkel dan krijg ik (hopelijk :D ) service als er iets toch niet goed blijkt te zijn aan het product.

Maar bij deze chineese meuk is het ook garantie tot nergens.
In die zin is nu zien dat alle onderdelen kloppen misschien ook wel geld waard :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:21

_Penotti schreef:
In die zin is nu zien dat alle onderdelen kloppen misschien ook wel geld waard :D

Daar heb jeo ok een punt! :D

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:23

Ik zelf zou hier persoonlijk prima de hoofdprijs voor willen neerleggen. Zoals vermeld is het "product" in nieuwstaat en hooguit 1 dag in gebruik gehad. Hierin zou ik dus geen probleem zien in het betalen voor de nieuwprijs, het is immers nogsteeds nieuw. Hooguit een €10/€15 minder maar lager zou ik zeker niet gaan.