Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Mijn "oud" zwembadje afgebroken, en gratis en voor niks aangeboden op facebook aan vriendjes. Inbox stroomde meteen vol. Ik doe niet aan voortrekken of achteruit steken, eerst is eerst. Dezelfde avond nog opgehaald door een vriendin. Dat zwembadje was, nadat ik hem gekocht heb, een paar dagen niet meer verkrijgbaar op bol - nu weer wel, bij wel 3 verkopers: eentje vraagt 50 euro, een ander 70, en de laatste vraagt 80 euro!! En ik geef dat ding dan gratis weg
Ik was al lang blij dat het uit mijn weg was, ik heb er geen fortuin voor betaald en het heeft hier een week opgestaan - gratis weggeven was makkelijker dan ermee leuren en er over onderhandelen. Ieder zijn ding natuurlijk, als ik zelf 50 euro betaald had, had ik er waarschijnlijk wel iets voor gevraagd, maar dat vond ik nu niet nodig. Ik wilde het gewoon uit de weg hebben, en zij was er super blij mee.
AfricanLady schreef:Nee dat zeg ik niet.
Ik zeg dat je zelf altijd gewoon de winkelwaarde moet aanhouden omdag mensen altijd afdingen.
Als je onder de winkelwaarde zit dingen mensen alsnog af.
Zit je zwaar onder de winkel waarde dingen mensen ook alnsog af.
Vraag je de winkel waarde he je het minste verlies.
Als je perse de winkelwaaarde wil hebben en je product is gewoon goed waarom. Zou je dan het bedrag gaan aanpassen dan kopen mensen het toch gewoon in de winkel. Hun keus.
Mensen zijn gewoon gierig en willen alles zo goedkoop mogelijk hebben zelfs van mensen die ze kennen.
Xyris schreef:Wat AfricanLady eigenlijk zegt is 'wat niet weet dat niet deert'. Als ze de verkoopprijs ervoor had willen hebben had ze het anders aan moeten pakken en je niet de koopprijs moeten vertellen maar een hogere prijs en vervolgens (een paar) tientje(s) er onder moeten gaan zitten. Desalniettemin vind ik niet dat je dat moet willen van een vriend/kennis. Al ist maar een tientje minder, het gaat om het idee, het is een gebaar, maar niet iedereen steekt zo in elkaar. Het zou mij ook niet helemaal lekker zitten, ookal zou de prijs geen probleem zijn. Niet eens zo zeer om wat ze vraagt, maar puur omdat er boos/geirriteerd gereageerd wordt of een redelijk standaard aanname.
) service als er iets toch niet goed blijkt te zijn aan het product. Ir111 schreef:Ik zou het dan liever nieuw in de winkel kopen als de prijs 2ehands gelijk aan nieuwprijs is. Koop ik het in de winkel dan krijg ik (hopelijk) service als er iets toch niet goed blijkt te zijn aan het product.