Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
enzino schreef:Giolli schreef:Toen dacht ik, wat verwacht ik eigenlijk van mijn man?
Ik weet dat veel vrouwen dezelfde gedachtengang zullen hebben: ik ben mijn halve leven ongesteld, raak zwanger en draag 9 maanden ons kind, ik baar ons kind, ik kom daarna in de overgang, ik heb mijn leven lang anticonceptie moeten slikken/nemen, kortom: nu is het jouw beurt, jij legt er een knoop in.
Sorry? Hij moet je compenseren voor het feit dat jij als vrouw ongesteld raakt, kinderen baart en in de overgang komthum? En als hij straks prostaatkanker krijgt, moet jij hem dan compenseren door een hand te laten amputeren ofzo?
Tip voor hem: RUN!!!
Rosebud schreef:enzino schreef:Sorry? Hij moet je compenseren voor het feit dat jij als vrouw ongesteld raakt, kinderen baart en in de overgang komthum? En als hij straks prostaatkanker krijgt, moet jij hem dan compenseren door een hand te laten amputeren ofzo?
Tip voor hem: RUN!!!
Zullen we het gezellig houden

)
HopeMyDay schreef:Ik heb ook geen kinderwens en gezien de eeuwige ellende rondom mijn menstruatie zou ik het liefste zelf een OVE (of nog liever OVH) laten doen. Nadeel van de OVH is dat alles schijnt te verzakken daarna.
Ik zou het dus niet van mijn partner eisen maar er zelf voor gaan. Helaas is het verkrijgen van een sterilisatie (zelfs met medische indicatie) als vrouw gewoon erg lastig. Daarom zal, in de meeste gevallen, de man het moeten laten doen.
Ik zit dus nog in een medisch traject voor een OVE (niet omkeerbaar ook, heerlijk) maar dat is nog een heel lang proces..
Ik snap ook wel dat je op een bepaalde leeftijd/bepaald aantal kinderen 1 van de 2 onvruchtbaar wil hebben. Een ongeluk zit in een klein hoekje en een abortus is ook een erg zwaar traject.
marleen_88 schreef:Ik verwacht een evenwichtige, gelijkwaardige relatie. En die heb ik gelukkig ook. We werken beide fulltime, dus delen de huishoudelijke taken.
Wat betreft anticonceptie, bevallen en sterilisatie; voorlopig slik ik de pil en dat gaat prima. Er is geen kinderwens, maar ik vind condooms echt vreselijk, dus dat is voor nu prima.
Nog een paar weken hebben we ze echt nodig als het goed is
SdaphneS schreef:Je schrijft in je OP dat je als vrouw aan de pil moet. Dat hoeft helemaal niet.
Ik vind het altijd zo jammer dat vrouwen altijd maar die pil zo snel jaren achter elkaar slikken. Zie het bij jonge meiden ook gebeuren. Ongesteld geworden? Oh tijd voor een levenlang aan de pil. Ik vind dat de pil een veel te gemakkelijk maatschappelijk geaccepteerd ding is geworden. Terwijl de gevolgen van zo lang pil gebruik helemaal niet bij iedereen bekend zijn en er vaak te gemakkelijk gedacht wordt over elke dag een lading hormonen innemen.
NatasjavE schreef:Goede vraag. Ik had dezelfde gedachte gang als TS. Alleen mijn man wil absoluut niet. En echt om de meest banale reden. Hij is bang dat het pijn gaat doen.![]()
Tja het is en blijft zijn lijf dus ik kan hem niet dwingen( en was dat uiteraard ook niet van plan.)
Ik heb maar een hormoon spiraal genomen. Had ook nog eens als voordeel dat je wat makkelijker door de overgang gaat en ik ook niet meer ongesteld wordt. Ik ben over 2 weken 49 dus ik zag dat eigenlijk een extra voordeel.
Oh en qua huishouding....ik kook en doe de boodschappen. Verder niet. We hebben een schoonmaker en hij doet de was.
We werken allebei evenveel.
Was de laatste keer dat we er een discussie over hadden. Giolli schreef:Mijn man zei dat hij niet in een gezond lichaam wilde snijden.![]()
![]()
![]()
![]()
Was de laatste keer dat we er een discussie over hadden.
Prima, zeg dat dan.
SdaphneS schreef:Je schrijft in je OP dat je als vrouw aan de pil moet. Dat hoeft helemaal niet.
Ik vind het altijd zo jammer dat vrouwen altijd maar die pil zo snel jaren achter elkaar slikken. Zie het bij jonge meiden ook gebeuren. Ongesteld geworden? Oh tijd voor een levenlang aan de pil. Ik vind dat de pil een veel te gemakkelijk maatschappelijk geaccepteerd ding is geworden. Terwijl de gevolgen van zo lang pil gebruik helemaal niet bij iedereen bekend zijn en er vaak te gemakkelijk gedacht wordt over elke dag een lading hormonen innemen.