Ik word echt gek van mijn wasmachine!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:27

Al die lapmiddeltjes werken niet als je filter vies is, water weg laten lopen, filter schoonmaken en de eerste draai zonder wasgoed weer vullen met water, op 90 gr en daar desnoods soda bij doen.
Ik denk dat je schrikt als je ziet wat er in het filter zit !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:29

Wij hebben ook een nieuwe Miele, maar dit nog nooit gehad. Wasmachine word elke was ook maximaal gevuld vorige Miele is volgens mij wel 20 jaar gebruikt, en ook bij die nooit stinkende was.

Kan best zijn dat er iets ergens gewoon super smerig is, al laten schoonmaken door een monteur?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:45

Pompt de machine wel goed leeg na het wassen. Klinkt alsof er water achter blijft. Op welke temperatuur was je? Te laag is ook niet bevoordelijk om kleding goed schoon te krijgen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 16:48

akishino schreef:
Zijn het telkens dezelfde kledingstukken die stinken? Anders die eens een nacht in een emmer met azijn zetten en daarna uitwassen.

Het zijn voornamelijk de 't shirtjes van mijn partner. :')

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:48

Als alle zaken als filter, goed afpompen/afvoer, goed verwarmen gecontroleerd zijn; ik gooi kleding waar in flink in heb lopen zweten de avond tevoren nog wel eens even in een emmertje water met een drupje groene biotex en azijn. Dan gaan zweetbacteriën en daarmee zweetluchtjes er beter uit.

Bij mijn machine zit het filter trouwens niet onderin, maar zit een een klein filter onderin de trommel. Als je dus geen filter onderin kunt vinden, even een blik in de trommel werpen.

Loeky01

Re: Ik word echt gek van mijn wasmachine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:59

Wij hadden hier ook lang last van met onze nieuwe machine. Bij ons werkte het volgende;
- oude kleding toch echt gaan vervangen, ook al is het je favo shirt :')
- volle trommels; op lage temperaturen moet de was tegen elkaar aan wrijven is mij verteld. Mede daardoor wordt het juist schoon.
- scheutje azijn bij de wasverzachter of alleen azijn. Goed voor je kleding, goed voor je apparaat.
- Tussen de wassen door zowel de deur open als het bakje voor je wasmiddel.

Oh en loopt je waspoeder wel goed weg? Ik ben toch terug gegaan naar vloeibaar omdat ik merkte dat poeder niet goed opgepakt werd door de machine.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:00

Toevallig Nike shirtjes? Er lijkt bij Nike wel wat in de stof te zitten. Wij hebben hier een paar Nike dingen en die stinken altijd na het wassen. En dan is er niet mee gesport of nat de wasmand ingegaan

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:01

Oh wat gek TS!

Ik heb dit met een paar vesten van mij. Die komen echt met een vieze muffe hondenlucht uit de machine.
Ik vond ze eerst naar leverworst ruiken. :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 17:26

Nou het word steeds gekker hoor.. Zojuist was de 60 graden was klaar, dit was voornamelijk ondergoed en sokken. Het kwam eruit en het was mwah, het stonk niet maar kwam ook geen frisse waspoeder lucht vanaf.

Dus op jullie advies het filter eruit gehaald en schoon gemaakt, kwam een beetje helder water uit en wat enkele pluisjes maar verder gewoon helemaal schoon en ook daar kwam geen stank lucht vanaf. Daarna het wasmiddel bakje uit de wasmachine gehaald om schoon te maken. Ik maakte hem altijd wel schoon maar ik wist niet dat hij er helemaal uit kon. Daarna het gat waar hij in zit ook even helemaal schoon gemaakt en even geroken maar ook daar was alles fris.

Ik had gehoopt iets heel smerigs tegen te komen maar helaas nu nog steeds geen stap verder.

Nee zijn geen Nike shirtjes, gewoon simpele katoenenshirtjes die hij draagt onder zijn werkkleding.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:06

Het zijn dus voornamelijk de shirtjes die partner draagt onder zijn werkkleding.
Shirtjes die dus het zweet opvangen en daarna in de wasmand geknikkerd worden.

Ik sport 5 dagen per weekintensief, kom zeiknat thuis.
Lange tijd heb ik die kleding in de wasmand gegooid om na bv 2-3 dagen te wassen, ik woon namelink alleen en ben graag zuinig. En dom. :+

Anyway, iedere was ging steeds muffer ruiken. Ook die zonder sportkleding, ook het beddegoed op 90 graden, alles.
Nu gooi ik de sportkleding direct na gebruik in een kort programma, de machine is schoongemaakt en ik heb geen muffe was meer.

Moraal: die shirtjes zit wellicht veel oudzweet bacteriën in en dat kan de boosdoener zijn.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:10

Ik zou beginnen met eens een tijdje de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel te gebruiken ipv een beetje zodat je geen schuim ziet. Als je je wasmiddel onderdoseert wordt je was nooit goed schoon natuurlijk. Daarnaast een flinke schep Vanish Hygiene bij al je was, dat heeft voor mij geholpen tegen geurtjes in sportkleding :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:18

Vervelend probleem om stinkende was te hebben.
Als het alleen de shirts van je man zijn, zou ik die apart gaan wassen.

Is je manchet wel schoon?
Hier zitten er nogal eens kattenharen in het manchet.
Bakje waar de wasverzachter in gaat maak ik ook af en toe goed schoon.
Haal ik eruit en sop ik goed af van de binnenkant en buitenkant.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:21

Petrichor schreef:
akishino schreef:
Zijn het telkens dezelfde kledingstukken die stinken? Anders die eens een nacht in een emmer met azijn zetten en daarna uitwassen.

Het zijn voornamelijk de 't shirtjes van mijn partner. :')

Dat is hier dus ook zo. Ik dacht ook dat dat aan de wasmachine lag (was eerst ook zo ivm wolluis) maar bij werk- en sportshirtjes bleef het. Die zet ik nu voor het wassen een aantal uren/nacht in azijn of spuit ze ermee in. En daarna pas in de wasmachine.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 19:24

Nou hele wasmachine van de kant gehaald alles schoon gemaakt en uitgespoeld. Niet dat het vies was maar ja je moet toch wat. Nu draai ik een lege 60 graden was met HG wasmachine reiniger en dan hoop ik dat alles weer fris en fruitig is.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:28

Waarschijnlijk als je ander wasmiddel gebruikt voor de sport -en werkkleding, lucht ook verdwijnt.
Probeer het eens met biotex. Werkt op enzymen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:30

Ik vind sowieso dat dat luchtje vaker bij mannen hangt, dat natte hond luchtje.. Ik dacht altijd dat het door veelal donkere kleding kwam.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:39

Ik zou de shirts van je man eerst een nacht in water met azijn zetten. De oplossing tegen vers en oud zweet en andere nare luchtjes.
Met enthousiast sportende pubers in huis, staat er hier altijd een emmer voor de shirts en sokken klaar.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:45

Er is ook van HG spul tegen sportgeurtjes.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:54

Suzanne F. schreef:
Er is ook van HG spul tegen sportgeurtjes.

Heb ik. Werkt inderdaad super goed bij sportkleding. Maar bij katoen trekt het er volgens mij nog wel erger in waardoor dat ook geen blijvend succes is.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:59

En anders toch maar een keer Wasparfum proberen? Dat is bij mij garantie voor een lekker ruikende was!
Ik heb de Diamante en de Dolce.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:12

Wij hadden dit ook. De was van mijn man en mij stonk gigantisch en die van onze dochter niet. Heel bijzonder vond ik dat. Ook alles schoon gemaakt en binnenstebuiten gekeerd.

Bleek dus dat de afvoer gedeeltelijk verstopt was. Dus het lag niet aan de machine, maar puur aan de buizen richting riool.

Wij hebben alles vervangen (zo’n 8 meter) en nu hebben we er geen last meer van gelukkig.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:12

Wat hier de truc lijkt te doen, is lange programma's wassen en meer poeder. Dit heb ik best wel lang vol moeten houden voor het beter werd.
Zodra ik nu een kort programma gebruik, is de geur ook zo weer terug.

Ik dacht ook dat het door teveel poeder kwam en ging steeds minder gebruiken. Monteur langs gehad en zei dat ik meer poeder moest gebruiken. Vond het al zo vreemd dat op het pak voor 17 wasbeurten stond en ik er ruim een half jaar mee deed (2 wassen per week :+ )

Bij mij is:
Lange programma = 2 uur en 3 kwartier op 40 graden
Korte was = 1 uur en 1 kwartier, ook op 40 graden

Ik gebruik poeder van color reus. Als wasverzachter Lenor, de paarse fles, die verdun ik zelf met water voordat ik hem in het bakje doe
Laatst bijgewerkt door Lietje_1991 op 24-07-20 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:14

heb je een hele wasmachine dan met ondergoed en sokken? pfff hoeveel hebben jullie daar wel niet van. Ik denk dat je grootste probleem is dat je een 7kg. wasmachine hebt en er nog geen 500 gram was in doet. En juist bij handdoeken is het het wel zwaarder/veel meer in de trommel.

Ik heb 3 wassoorten:
met alleen een waspod, donker, spijkerbroeken, werkkleding, donkere sokken/ondergoed handdoeken tshirts die was ik op 40 graden 1 hele was machine redelijk vol om de 4/5 dagen.

wasmachine met licht goed en de dekbedhoezen onderlakens slopen met waspod en wasverzachter 30 graden, is ook een redelijk volle machine

en dan 1 met fleece vesten, truien joggingbroeken ook op 30 graden en ook waspod en wasverzachter. Ook een volle machine.

denk dat je machine veels te veel water in neemt omdat er heel veel ruimte is en dat ie dat water dus niet compleet afpompt zodat er altijd oud water in de machine zit met een nw. was beurt.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:19

Probeer eens een scheutje azijn in het wasverzachter vakje, is een goede vervanging voor wasverzachter en helpt tegen geurtjes.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:24

Ik had dat ook bij mijn nieuwe wasmachine, van alles geprobeerd maar ik heb inmiddels de oplossing gevonden. Ik voeg elke keer water toe bij het wasprogramma, mijn wasmachine is zo zuinig afgesteld dat er gewoon te weinig water in komt waardoor het wasmiddel ook niet goed oplost. Dat gaat op den duur blijkbaar stinken. Nu ik water toevoeg, heb ik op elke temperatuur heerlijk fris wasgoed.