Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Selka schreef:Wat is je vraag precies? De titel en het laatste stukje tekst van de OP gaan over hele andere dingen.
Wanneer ben je financieel binnen? Heel simpel.. op het moment dat je voldoende vermogen hebt om alles te kunnen doen wat je wilt. Voor de 1 zal dat zijn met een jaarinkomen van 50k en de ander is pas tevreden met 5 miljoen op de bank. Met beide is imo niks mis.
Maar om ambitieuze mensen die graag meer hebben dan gemiddeld meteen in een hoekje te duwen vind ik niet nodig.
AfricanLady schreef:Ik zou mij al rijk voelen als ik uit een uitkering kan komen.
Genoeg inkomen kan kweken zodat ik iets op mijn spaarrekening kan zetten die op dit moment 0 bedraagt.
Iets kopen in de supermarkt zonder op elke cent hoeven letten.
Een broek kunnen kopen zonder dan de rest van de maand niks meer kunnen.
Niet bang hoeven zijn dat iets van mijn dieren iets oploopt en naar de dierenarts moeten gaan.
Gewoon een dagje uit kunnen gaan zonder op de portemonnee van vrienden of familie moeten meeliften.
Momenteel moet ik elke cent omdraaien
Ja ik ben gezond maar ben ik happy nee niet bepaald.
Geld is belangrijk voor mij ja.
Je kan het leven er wat makkelijker en zorgeloze mee maken.
Meer en meer geld maakt niet perse gelukkiger, dat is weer t andere uiterste.
Pantykous schreef:Geen geld maakt wel ongelukkig, daar ben ik ook zeker van overtuigdMeer en meer geld maakt niet perse gelukkiger, dat is weer t andere uiterste.
DeMolenhoek schreef:Pantykous schreef:Geen geld maakt wel ongelukkig, daar ben ik ook zeker van overtuigdMeer en meer geld maakt niet perse gelukkiger, dat is weer t andere uiterste.
Het maakt echt heel erg ongelukkig... Hier een situatie waardoor wij door verschillende omstandigheden buiten onze wil om van boven de €5000 naar rond/onder de €3000 zijn gezakt. Maar hypotheek, water, elektra etc zakt niet. Integendeel. Wij zijn nu van alles aan het veranderen om lopende projecten winstvoller te maken en zijn nieuwe projecten aan het opstarten om ook daar wat extra uit te halen. Maar dit heeft ook zijn gevolgen. In de maand augustus en september zit ik elke avond en weekend alleen met ons dochter. Het sloopt mij volledig en dat allemaal om toch maar niet het huis te moeten verkopen... Onze vaste lasten liggen rond de €3500. Dus elke maand moeten wij ergens €500/€600 vandaan toveren en dan hebben wij nog niets leuks gedaan, kleren gekocht etc.
Isabel schreef:Ik denk dat dit gewoon voor iedereen anders is. Het ligt aan je referentiekader en aan wat je gewend bent.
Voor mij is het; geen geldzorgen hebben, een dak boven je hoofd hebben, boodschappen kunnen doen zonder dat je op hoeft te letten dat je de goedkoopste merken pakt, dat je nieuwe kleren kan kopen als dat nodig is en dat je af en toe wat leuks kan doen. Of ik dit in een villa of een rijtjeshuis heb zou mij denk ik niet zoveel uit maken.
maralyn schreef:Isabel schreef:Ik denk dat dit gewoon voor iedereen anders is. Het ligt aan je referentiekader en aan wat je gewend bent.
Voor mij is het; geen geldzorgen hebben, een dak boven je hoofd hebben, boodschappen kunnen doen zonder dat je op hoeft te letten dat je de goedkoopste merken pakt, dat je nieuwe kleren kan kopen als dat nodig is en dat je af en toe wat leuks kan doen. Of ik dit in een villa of een rijtjeshuis heb zou mij denk ik niet zoveel uit maken.
Je thuis voelen is ook een stukje geluk.
Pantykous schreef:Geen geld maakt wel ongelukkig, daar ben ik ook zeker van overtuigdMeer en meer geld maakt niet perse gelukkiger, dat is weer t andere uiterste.
xSCWx schreef:Mando schreef:Het komt op mij over als... kijk eens wat ik heb.
Weet je wanneer je rijk bent... als je gezond ben.
Maar waarom? Wat ts in haar openingspost zet (huis, auto, 2 paarden) is toch best basic denk ik? Niet van: “ik heb een villa van 2 miljoen gekocht en mijn paard was ook een miljoen” ofzo?