Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zertab schreef:Ik ken voorbeelden van collega's die gewoon een half jaar kunnen reizen hoor, dat ligt aan je CAO en vooral aan je werkgever.

Soms moet je iets gewoon doen en er voor gaan. En soms is dat met een omweg. Relaxed schreef:Zertab schreef:Ik ken voorbeelden van collega's die gewoon een half jaar kunnen reizen hoor, dat ligt aan je CAO en vooral aan je werkgever.
Die zullen dit toch echt met onbetaald verlof doen, zoiets staat in geen enkele CAO opgenomen
Ja of je moet er al 20 jaar werken en een oliebol aan vakantiedagen hebben staan (en ook dat staan veel bedrijven niet meer toe)

Relaxed schreef:Precies en onbetaald doet ook niet iedere werkgever, hij moet immers voor dat half jaar wel een andere aannemen en inwerken. Beste kun je dus zoiets between jobs doen of geluk hebben met je werkgever
Relaxed schreef:Zertab schreef:Ik ken voorbeelden van collega's die gewoon een half jaar kunnen reizen hoor, dat ligt aan je CAO en vooral aan je werkgever.
Die zullen dit toch echt met onbetaald verlof doen, zoiets staat in geen enkele CAO opgenomen
Ja of je moet er al 20 jaar werken en een oliebol aan vakantiedagen hebben staan (en ook dat staan veel bedrijven niet meer toe)
fokfanaat schreef:Relaxed schreef:
ik werk bij een semi overheids instelling en wij hebben ons vakantiegeld en 13 maand ingeleverd voor een 25% keuzebudget wat je kan uit laten betalen, maar er ook uren van kan kopen.
als je dan ook nog 40 uur werkt ipv de reguliere 36 per week, kan je maanden per jaar reizen terwijl je elke maand netjes je salaris krijgt
Gianti schreef:Ken dat angst gevoel ook.. ik zit net in de wachttijd voor ik aan coschappen ga beginnen. Had mooie reizen in de planning staan, maar dat gaat niet door.. straks ben ik weer 3 jaar van mijn leven 'kwijt' waar ik alleen maar giga studieschuld zal opbouwen. En daarna, dan wordt het tijd voor carrière en die studieschuld afbetalen. Hoeveel ruimte is er dan nog voor de reizen die ik wil. En moet ik dan eerst weer tijd inversteren in vinden van een vervolg opleidingsplek?
Zo zie ik het dan weer wel. Het is alleen dus stressvol omdat je gewoon geld nodig hebt, en daarvoor dus een baan