Fijne panty's gezocht. Hopeloos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Fijne panty's gezocht. Hopeloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:07

Die van de hema vind ik altijd wel lekker warm, maar de tailleband is echt enorm wijd, ze zakken bij mij altijd af. Moet dus bij je passen. Ik heb wel echt een taille, maar als je bv een buikje hebt zijn ze misschien best wel fijn :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:11

Hehe, dat heb ik dan weer niet. Bij mij zitten ze precies zoals ze moeten zitten. Absoluut niet te wijd en sommige gaan zelfs ook al een hele tijd mee. Vanaf 40 denier lijken ze idd onverwoestbaar.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:12

Ik was ook lange tijd op zoek naar dé panty!
Heb diverse modellen en maten gepast.

Inmiddels blijven deze tot nu toe favoriet;
https://www.hema.nl/dames/beenmode/pant ... 01213.html

Alle denier’s heb ik, 20,40 en 60 en van alle drie fan. Blijven heel goed zitten, en ik die ongeveer alles kapot trekt heb hier nog geen ladder/scheuren in gekregen. Blijven mooi na wassen. Heb gewoon mn eigen broekmaat van dit model.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 01:18

Ik neem altijd pantys van de action en dan 3/4 maten te groot :')
Zitten perfect.. meerdere keren gedragen/gewassen worden en heb er eigenlijk nog nooit een ladder in gehad... }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 01:30

Is een jarretelle gordel niet een goed alternatief? Geen afzakken of knellen en je hoeft het rot ding niet uit te doen als je naar het toilet gaat wat weer scheelt met ladders. Draag zelf niet anders :j
Wel een goede nemen dan, niet die prut van hunkemöller.

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 02:21

Hier ook fan van Falke! Verschillende soorten, maten, taille-banden, broekjes en pasvormen.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:30

Flower033 schreef:
Duurdere panty's kopen. Die zitten zoveel fijner dan goedkope. Ik dacht altijd dat dat onzin was. Totdat ik ergens in de uitverkoop een paar panty's van Wolford kocht. Ik draag nooit meer iets anders.

Mee eens. Ze zijn ook nog eens mooier. Ik heb zelf meestal Oroblu.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:37

Wat voor maat hebben jullie dan van oroblu of falke? Je normale maat of drie maten groter? Kan me zomaar voorstellen dat daar ook wel verschil in zit met de 'goedkope' panty's.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:39

Ik heb gewoon mijn maat volgens de maattabel. Dat is maat L. Ik draag broekmaat 38.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:52

Jee, ik ben een jurkjesmens, maar loop deze maanden echt niet met een panty....

In de wintermaanden koop ik ze gewoon bij de Hema, maatje 36/38. Merk weet ik niet zo gauw. Passen prima, zakken bij mij niet af. Ik ben atletisch gebouwd verder. Ik heb altijd een voorraad in huis en trek gewoon een nieuwe aan, als er 'haaltjes' in zitten. Ladders heb ik niet vaak eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 18-07-20 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:54

Ik heb nu ook geen panty's aan, maar straks in de herfst weer wel :D En misschien kan ik nu ergens panty's van 'betere' merken in de uitverkoop vinden, want ik word echt gek van die band bovenaan bij degene die ik nu heb. En die zijn ook gewoon volgens de maattabel -O-

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:58

Ik ben na vanalles te hebben geprobeerd over gegaan op de goedkope panties van de Zeeman. Ik koop de grootste maat (ik heb zelf maat 38) en man wat een verademing! Super comfortabel, zelden ladders en zakken niet af. Alle restaurant managers op mijn werk dragen ze ook, en die hebben meer te voorduren dan de mijne :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:59

Altijd panty's aan, iets met een kantoorbaan en veel jurken. Ik heb alleen Oroblu of Kunert. De donkere gaan lang mee, gerust meerdere seizoenen. De lichtere wat minder lang meestal.

Hold-ups kan ik ook aanraden, ook lang en veel gedragen, maar de laatste tijd toch eigenlijk altijd wel panty's.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:00

Sowieso vind ik dat iets van 40 denier geen panty mag heten, maar de HEMA noemt ze wel zo. :D

Ik heb dus de leggings, zonder voet. Die draag ik probleemloos in de zomer, zeker in een koele kantooromgeving. Gympen eronder zonder sokken, helemaal prima.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:33

Waar is het aan te raden om voor jarretelle/ hold ups te kijken?

Hier haal ik meestal panty's van de markt, 1 maatje groter. Betaalbaar en neem voor lief dat ze niet perfect zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:35

truus1957 schreef:
Oroblu, kosten een paar centen, maar zijn zo fijn.
En neem gerust een maatje groter.

Ik zweer ook bij dit merk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:39

Tja, ik ben een koukleum. Bij weer zoals afgelopen week vind ik blote benen echt veel te koud. Zeker als het ook regent. Natte blote benen, brrr.... 40 denier draag ik het meest in de zomer. In de winter 70 en als het echt koud is die thermoleggings van de Hema. Die vind ik wel fijn passen, hun panty's niet.

S8903N schreef:
Is een jarretelle gordel niet een goed alternatief? Geen afzakken of knellen en je hoeft het rot ding niet uit te doen als je naar het toilet gaat wat weer scheelt met ladders. Draag zelf niet anders :j

Nooit overwogen eigenlijk. Tekent zoiets ook niet heel erg af bij strakkere jurkjes? En voel je die clipjes niet enorm zitten?
Wat is een goed merk? :)

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:55

RedPassion schreef:
Tja, ik ben een koukleum. Bij weer zoals afgelopen week vind ik blote benen echt veel te koud. Zeker als het ook regent. Natte blote benen, brrr.... 40 denier draag ik het meest in de zomer. In de winter 70 en als het echt koud is die thermoleggings van de Hema. Die vind ik wel fijn passen, hun panty's niet.

S8903N schreef:

Nooit overwogen eigenlijk. Tekent zoiets ook niet heel erg af bij strakkere jurkjes? En voel je die clipjes niet enorm zitten?
Wat is een goed merk? :)

Dit wilde ik ook suggereren. Ik draag ofwel 60 denier van de hema, super fijn, of jarretels. Zorg dat je een gordeltje vindt met minstens 6 clips. Ik ben persoonlijk fan van Kiss Me Deadly. Fijne kwaliteit, maar een goede lingeriezaak kan je ook helpen. Laat je niet afschepen met de 'stoeisetjes' zeg maar. Of een gordeltje tekent hangt van het model af. Sommige hebben bijv baleinen, die kan je onder een kokerrok wel wat zien, maar je hebt ook hele mooie gladde.

Het is echt ideaal, nooit meer ladders, want je doet ze overdag niet uit. Holdups die zogenaamd geen gordel nodig hebben trouwens ver weg van blijven. Knellen en zakken af.

Owja en je ondergoed gaat er overheen dus he, niet eronder zoals bij pikante foto's ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:15

KPet schreef:
Owja en je ondergoed gaat er overheen dus he, niet eronder zoals bij pikante foto's ;)

Echt? :wow: Dan heb ik er dus een verkeerd idee van, inderdaad door hoe het meestal op foto's staat. Ik ga me er eens in verdiepen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:20

Hele goede KPet, ondergoed gaat er inderdaad overheen.
En nee een gordel kun je ook glad en breder kopen, je hebt ze hoog en laag in de taille, met en zonder sluitingen... gewoon even een middagje googlen dus!
Koop ze inderdaad met minimaal 6 clips en zorg dat deze van metaal zijn, niet van plastic!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:22

RedPassion schreef:

Dit. Blote benen pas ruim boven de 20 graden en bij windstil weer, en al helemaal niet als het regent. Brr.

Als het écht koud is draag ik de thermoleggings van de Action. Die moet ik alleen wel een maat groter hebben, anders zijn ze te kort (!) maar die zijn in de taille dan weer veel te ruim. Het is dat ze na jaren nog steeds goed zijn (juist omdat ik ze bijna niet draag) en dat ik ze daarom nog steeds gebruik. Ooit uit nood gekocht toen ik onderweg was bij vriestemperatuur en het te koud had in mijn normale leggings. Misschien toch maar eens naar de kringloop doen en overgaan op thermoleggings van de HEMA.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:24

Ik heb lange benen dus moet een panty altijd 2 maten groter kopen, waardoor de bovenkant inderdaad voor geen meter zit.

Sinds kort de figuur corrigerende panty van de Hema ontdekt. Niet omdat ik mijn figuur wil corrigeren, maar doordat hij aan de bovenkant strakker / minder elastisch is, zakt hij niet meer af als ik hem eenmaal over mijn billen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:25

https://www.stockingstogo.nl/jarretels

Dit geeft inderdaad een totaal andere indruk dan het 'standaard' beeld! Nooit geweten. :)

Karin schreef:
RedPassion schreef:

Dit. Blote benen pas ruim boven de 20 graden en bij windstil weer, en al helemaal niet als het regent. Brr.

Als het écht koud is draag ik de thermoleggings van de Action. Die moet ik alleen wel een maat groter nemen, anders zijn ze te kort (!) maar die zijn in de taille dan weer veel te ruim. Het is dat ze na jaren nog steeds goed zijn (juist omdat ik ze bijna niet draag) en dat ik ze daarom nog steeds gebruik. Ooit uit nood gekocht toen ik onderweg was bij vriestemperatuur en het te koud had in mijn normale leggings. Misschien toch maar eens naar de kringloop doen en overgaan op thermoleggings van de HEMA.

Thermoleggings van de Action en Welkoop draag ik als het heel koud is. Die van de Action zijn inderdaad kort.
Ik vind het wel mooier als er nog een beetje huid door de panty te zien is, maar ik vind dat al snel tw koud.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:28

Voor het mooie draag ik ze al lang niet meer :)) maar 40 denier vind ik een goed compromis.

Ik heb ooit in januari een dag gefietst op Schier met een Action-thermo over mijn HEMA-40. Het zekere voor het onzekere, want het vroor een graad of vijf. Ik had het gewoon bloedheet en dat kan nooit van de zon zijn geweest. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:30

KPet schreef:
Holdups die zogenaamd geen gordel nodig hebben trouwens ver weg van blijven. Knellen en zakken af.

Die ervaring heb ik dan absoluut niet..