Ervaringen met bidet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:44

MissWeenie schreef:
Wasbaar wc papier? Bum gun? Er gaat hier een wereld voor me open :+

Ja voor mij ook _O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:48

Freekieee schreef:
Je hebt er ook een wc waarbij het is ingebouwd. Mijn Indische opa en oma hebben. En ze vinden het heerlijk :D

Zit een afstand bediening bij. En er zit ook een droger in dus je hebt daarvoor niks nodig

Hihi mijn Indische oma had zelfs altijd een "botol tjebok" staan.

Na onze reis naar bali heeft 3 kwart besloten om gelijk een bidet te installeren in de wc! Viel dus bij de meeste zeer goed in de smaak

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:51

_Penotti schreef:
Besparen voor het milieu, kan, maar dan wel extra water verbruiken :?

Hoeveel water is er denk je nodig om wc-papier te produceren? En dan hebben we het nog niet over het aantal bomen dat er voor nodig is, het transport etc. Papier is een gigantisch vervuilende industrie dus hartstikke goed van ts dat ze naar andere opties kijkt.

_Penotti

Re: Ervaringen met bidet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:57

Je kan ook eco wc papier kopen. Die gerbuiken minder water.
Daarnaast geloof ik niet dat het drinkwater is.

Bomen? Het meeste papier is van afval papier.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:49

Ik zou toch kiezen voor een bidet ipv toiletpapier.
Ja wc papier maken kost misschien minder water maar daar komt het maken van de verpakking, het vervoer, de afbraak van de verpakking, verwerking van doorgespoeld wc papier allemaal nog bij.

Het maken van een bidet kost natuurlijk ook wat, ik denk echter dat je dit op de lange termijn er uit haalt vs elke dag toiletpapier gebruiken.

Mijn ervaring met een bidet toilet deksel (geen idee hoe het heet maar dat het bij de bril inzit zeg maar) is positief! Het was wel even wennen de eerste keer maar elke keer als ik nu op bezoek ga vind ik het niet meer vervelend en juist fris!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:53

Palmera schreef:
Mijn ex heeft er een in de badkamer. Na toiletgebruik heb ik hem nooit gebruikt, maar wat een uitvinding voor na het stoeien! :+

Niet meer weer onder de douche moeten springen, gewoon even snel schoonspoelen op het bidet, geen natte benen/voeten, afdrogen en doorgaan met de dag. Snel en hygienisch.

Ik teken voor een badkamer met bidet.

(Flauw 18+ geintje)
Spoiler:
Mijn vriend likt het schoon na het stoeien:= Misschien zou je hem dat ook voor kunnen stellen :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-20 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in spoiler gezet

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:55

Gadver :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:05

_Penotti schreef:
Besparen voor het milieu, kan, maar dan wel extra water verbruiken :?

Is minder belastend onder de streep. Productie van toiletpapier wordt ook water bij gebruikt en chemicaliën.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 11:18

Wauw, wat een reacties al! :D

Het is dus idd vooral besparend voor het milieu bedoeld :) Bedankt aan diegene die dat al opgehelderd hebben :)

Wasbaar wc-papier heb ik ook al van gehoord, maar gaat me net een stap te ver eerlijk gezegd :=

De andere opties die hier genoemd worden (spoel-föhn, bum gun, geberit aquaclean, ... bv) moet ik even opzoeken, weet niet precies wat de verschillen zijn :) Een nieuw toilet waar het in ingebouwd zit (ik denk dat jullie dan zo'n Japans toilet bedoelen?), zit voorlopig niet in ons budget, als we nu het principe op een iets goedkopere manier kunnen testen, is het wel een optie voor de toekomst (lijkt me ook wel leuker met optie voor warm water bv).

In het kamertje waar ons toilet staat, hangt trouwens ook een lage wasbak met een kraantje, ik ging er van uit dat dat voor de poets was (kan je handig een emmer inzetten), mijn vriend denkt dat het ook als bidet bedoeld was :) Maar dat lijkt me wel minder handig dat een sproeiertje van langs onder, zeg maar :P

Voor na de sex had ik zelf nog niet aan gedacht! Maar klinkt wel echt heel handig inderdaad!

Aan degene die heb hebben geïnstalleerd (of laten installeren), wat voor model/merk hebben jullie dan?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:23

Laatst bijgewerkt door Blussem op 18-07-20 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 11:25

Zo ziet ie er net niet uit :) Het is een soort vierkante wasbak met aan de voorkant een houten stukje (ipv de keramiek) en met een hoge kraan. Dit herken ik wel van bij mijn oma! Ging er toen altijd gewoon van uit dat dat voor je voeten was :+

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:30

Dat is een ander model. Zie hier
https://www.badkamercourant.nl/bidet-ko ... nlijk/amp/

Citaat:
Het eerste model betreft een bidet met koud water en zonder rand. Dit is de meest goedkope uitvoering. Je kunt echter ook een beide kopen met verwarmd water en met rand. De meest populaire modellen zijn echter de bidets met een sproeier. Deze geven een zachte straal waardoor het schoonhouden van je lichaam nog gemakkelijker is.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 11:34

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:39

Wij hadden er vroeger eentje en gebruikt hm bijna nooit.

In ons vorige huis en nu ook in ons nieuwe huis hebben we handdouches laten installeren naast de wc’s. Een relatief goedkope ingreep en ik kan niet meer zonder :o

(Zoiets maar laat je aannemer even de beste uitzoeken en voel zelf ook even aan de knijper. Er is best veel kwaliteitsverschil)
https://bidetdouche.nl/sts66-rvs-handsp ... uDEALw_wcB

Er komt wel koud water uit, dus das in het begin even doorbijten maar went snel.

Ooo super handig om de wc-pot even mee schoon te spoelen.

Wanneer de badkamers/wc’s verbouwd moeten worden komen er wel Japanse brillen op de wc’s. Echt fantastisch. Maar idd best een stevig prijsje.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:41

Flower033 schreef:
Wasbaar wc-papier?

Dat dacht ik ook al

:+ :+ :+ :+ :+ :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:29

Wij hebben deze, ideaal!
Afbeelding

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:36

Palmera schreef:
Mijn ex heeft er een in de badkamer. Na toiletgebruik heb ik hem nooit gebruikt, maar wat een uitvinding voor na het stoeien! :+

Niet meer weer onder de douche moeten springen, gewoon even snel schoonspoelen op het bidet, geen natte benen/voeten, afdrogen en doorgaan met de dag. Snel en hygienisch.

Dat is ook een van de redenen dat een bidet ooit bedacht is ;) . Ideaal!

Maar ze zijn ook heel handig om snel je voeten te wassen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:46

Blussem schreef:
(Flauw 18+ geintje)
Spoiler:
Mijn vriend likt het schoon na het stoeien:= Misschien zou je hem dat ook voor kunnen stellen :+

Reactie van de dag! Goed afgericht die kerel :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-20 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:57

Blussem schreef:
Palmera schreef:

(Flauw 18+ geintje)
Spoiler:

Wauw.... :') :') :')

Ik gebruik vochtig toiletpapier, geeft ook een schoon gevoel.
Zo'n straal water tegen m'n kont lijkt me niks.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-20 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:06

In de zorg worden die combi-toiletten ook veel gebruikt, misschien kan je daar iets mee? Ik heb in de thuiszorg wel dit soort toiletten meegemaakt, was altijd oppassen dat je niet op een knopje drukte met schoonmaken, haha! Die hadden een sproei en blower-functie, voornamelijk voor mensen die fysiek niet zo soepel meer waren.
Voor de rest lees ik even mee, wij zijn de badkamer aan het verbouwen en wie weet is dit wel wat om ook rekening mee te houden :).

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:21

ShadowFax schreef:
Wij hadden er vroeger eentje en gebruikt hm bijna nooit.

In ons vorige huis en nu ook in ons nieuwe huis hebben we handdouches laten installeren naast de wc’s. Een relatief goedkope ingreep en ik kan niet meer zonder :o

(Zoiets maar laat je aannemer even de beste uitzoeken en voel zelf ook even aan de knijper. Er is best veel kwaliteitsverschil)
https://bidetdouche.nl/sts66-rvs-handsp ... uDEALw_wcB

Er komt wel koud water uit, dus das in het begin even doorbijten maar went snel.

Ooo super handig om de wc-pot even mee schoon te spoelen.

Wanneer de badkamers/wc’s verbouwd moeten worden komen er wel Japanse brillen op de wc’s. Echt fantastisch. Maar idd best een stevig prijsje.

Die dingen hebben ze dus overal vanaf Iran oostwaarts. En dat was dan ook vaak alles wat er te gebruiken viel voor mij in het afgelopen jaar. Even wennen maar eigenlijk voelt het veel hygiënischer. En wat mij betreft veel praktischer dan een ingebouwde sproeier, kun je nog een beetje richten :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:32

Er is toch ook biologisch toiletpapier? Of is dat ecologisch?
Maar geen ervaring met een bidet

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:35

Daar heb je nog steeds veel water voor nodig bij productie
Het moet nog steeds verpakt worden en vervoerd etc

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:45

Oh ja zo'n lage waspot heb ik ook gehad in m'n huis jaren geleden. Ik heb er toen planten in gezet. Stond erg leuk in de badkamer.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:46

In Azië is het niet meer dan normaal. :D Heb ook veel clip-on bidets gezien in Japan, online hoor ik ze er niet over klagen. (Vond het zelf nog te spannend om te proberen. :') )