MissWeenie schreef:Wasbaar wc papier? Bum gun? Er gaat hier een wereld voor me open
Ja voor mij ook
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Freekieee schreef:Je hebt er ook een wc waarbij het is ingebouwd. Mijn Indische opa en oma hebben. En ze vinden het heerlijk![]()
Zit een afstand bediening bij. En er zit ook een droger in dus je hebt daarvoor niks nodig
_Penotti schreef:Besparen voor het milieu, kan, maar dan wel extra water verbruiken
Palmera schreef:Mijn ex heeft er een in de badkamer. Na toiletgebruik heb ik hem nooit gebruikt, maar wat een uitvinding voor na het stoeien!
Niet meer weer onder de douche moeten springen, gewoon even snel schoonspoelen op het bidet, geen natte benen/voeten, afdrogen en doorgaan met de dag. Snel en hygienisch.
Ik teken voor een badkamer met bidet.

Bedankt aan diegene die dat al opgehelderd hebben 

Een nieuw toilet waar het in ingebouwd zit (ik denk dat jullie dan zo'n Japans toilet bedoelen?), zit voorlopig niet in ons budget, als we nu het principe op een iets goedkopere manier kunnen testen, is het wel een optie voor de toekomst (lijkt me ook wel leuker met optie voor warm water bv).
Maar dat lijkt me wel minder handig dat een sproeiertje van langs onder, zeg maar 
Het is een soort vierkante wasbak met aan de voorkant een houten stukje (ipv de keramiek) en met een hoge kraan. Dit herken ik wel van bij mijn oma! Ging er toen altijd gewoon van uit dat dat voor je voeten was
Citaat:Het eerste model betreft een bidet met koud water en zonder rand. Dit is de meest goedkope uitvoering. Je kunt echter ook een beide kopen met verwarmd water en met rand. De meest populaire modellen zijn echter de bidets met een sproeier. Deze geven een zachte straal waardoor het schoonhouden van je lichaam nog gemakkelijker is.
We zouden niet zo'n extra wasbak kopen, maar een sproeiertje die je op de rand van de bril kan zetten 
Palmera schreef:Mijn ex heeft er een in de badkamer. Na toiletgebruik heb ik hem nooit gebruikt, maar wat een uitvinding voor na het stoeien!
Niet meer weer onder de douche moeten springen, gewoon even snel schoonspoelen op het bidet, geen natte benen/voeten, afdrogen en doorgaan met de dag. Snel en hygienisch.
. Ideaal!Blussem schreef:Palmera schreef:Mijn ex heeft er een in de badkamer. Na toiletgebruik heb ik hem nooit gebruikt, maar wat een uitvinding voor na het stoeien!
(Flauw 18+ geintje)Spoiler:
Mijn vriend likt het schoon na het stoeien:= Misschien zou je hem dat ook voor kunnen stellen
. ShadowFax schreef:Wij hadden er vroeger eentje en gebruikt hm bijna nooit.
In ons vorige huis en nu ook in ons nieuwe huis hebben we handdouches laten installeren naast de wc’s. Een relatief goedkope ingreep en ik kan niet meer zonder![]()
(Zoiets maar laat je aannemer even de beste uitzoeken en voel zelf ook even aan de knijper. Er is best veel kwaliteitsverschil)
https://bidetdouche.nl/sts66-rvs-handsp ... uDEALw_wcB
Er komt wel koud water uit, dus das in het begin even doorbijten maar went snel.
Ooo super handig om de wc-pot even mee schoon te spoelen.
Wanneer de badkamers/wc’s verbouwd moeten worden komen er wel Japanse brillen op de wc’s. Echt fantastisch. Maar idd best een stevig prijsje.