Nis goed benutten, ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:02

Hilary schreef:
Ik denk dat je ook op zo’n soort optie gaat uitkomen; planken van zo’n 60 cm diep (normale diepte voor een kledingkast) tegen de muur en één of twee opbergmeubels op wielen. Je kunt daar wellicht platen op maat tegenaan (laten) maken, zodat je daarmee de opening van de nis afsluit.

Nog handiger is het om 2 'diepe' deuren voor die kast te maken, zodat je de deuren gewoon open kunt doen en er iets in opbergen.
Dit idee, maar dan iets dieper

Afbeelding

MarjanB

Re: Nis goed benutten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:09

Ik zou er zoiets van maken, Pinterest is erg handig met dit soort dingen.

Afbeelding
Afbeelding

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 09:14

DubbelDun schreef:
Hilary schreef:
Ik denk dat je ook op zo’n soort optie gaat uitkomen; planken van zo’n 60 cm diep (normale diepte voor een kledingkast) tegen de muur en één of twee opbergmeubels op wielen. Je kunt daar wellicht platen op maat tegenaan (laten) maken, zodat je daarmee de opening van de nis afsluit.

Nog handiger is het om 2 'diepe' deuren voor die kast te maken, zodat je de deuren gewoon open kunt doen en er iets in opbergen.
Dit idee, maar dan iets dieper

[ Afbeelding ]

OEH! Deze vind ik heel erg gaaf als oplossing! Zoiets had ik nog niet bedacht, thanks! Dat zou wel kunnen werken inderdaad.

MarjanB schreef:
Ik zou er zoiets van maken, Pinterest is erg handig met dit soort dingen.

[ [url=m/1zhpua.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HNY8lM.png]Afbeelding[/url] ]

Ja, dit idee hebben wij nu zelf ook inderdaad. Maar dan moet hij wel echt flink diep worden en neemt dan veel ruimte in de kamer in, dat vind ik een nadeel. Opzich wel te doen met indeling van de ruimte hoor, ook als het ooit nog een kinderkamer mag worden, maar ik dacht wellicht komen er nog betere opties langs van mensen die creatief kunnen denken.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:24

Wat zit er aan de andere kanten van die muren? Kun je het misschien beter bij een andere kamer betrekken? Ik vind het ook een heel onhandige hoek!

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 09:54

Dieselpaard schreef:
Wat zit er aan de andere kanten van die muren? Kun je het misschien beter bij een andere kamer betrekken? Ik vind het ook een heel onhandige hoek!

Links is rookkanaal, achter is trappengat, rechts is buitenmuur :+ Dus bij andere ruimte trekken kan niet helaas. Juist door dat rookkanaal ontstaat deze stomme nis.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:07

Ai! Das niet handig!
Ik zou dan idd kijken naar iets wat je eruit kunt trekken, zoals die kasten onder de trap. Dan kun je de hele ruimte benutten en is het toch netjes opgeborgen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:19

Is dat rook kanaal een gemetselde schoorsteen? en gebruik je dat ook? Anders zou ik zeggen, haal het rookkanaal weg, stuc de muur en je hebt extra ruimte. Als je het wel gebruikt kun je de gemetselde schoorsteen evt ook laten vervangen door een dubbelwandige pijp. Dat levert je heel veel extra ruimte op maar is wel behoorlijk duur (toen ik dat ca 15 jaar geleden liet doen was ik iets van 2000 euro kwijt voor het volledig opnieuw aanleggen van een rookkanaal, maar scheelde enorm in ruimte en veiligheid).

Anders zou ik voor de oplossing van Marian gaan. Die oplossing van dubbeldun lijkt leuk, maar gaat je veel minder bergruimte opleveren door de schuine kant. Deur kan alleen naar de hoge kant open en dat wordt enorm gepriegel in een hoekje. Ik heb zo'n deur gehad ooit die maar 1 kant op kon draaien vanwege schuin dak, waardoor je altijd in die hoek achter de deur moest.. leek leuk als ie dicht was...maar wat een bron van ergenis als je er iets groters uit moest halen of inzetten.