Je eigen stijl vinden (kledij)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 16:50

manolito10 schreef:
Wat ik veel heb gedaan is, tijdens het series kijken op Netflix, kijken naar welke kleding de acteurs dragen en dan bepalen wat je daar precies leuk aan vindt.
Zo vond ik bijvoorbeeld de kleding in Gossip Girl altijd heel leuk; veel meisje-meisje met jurkjes etc, maar ook mooie spijkerbroeken met blousjes of kabeltruien met overhemden.

Ben altijd jaloers als ik Friends kijk dat Rachel ook echt met elke outfit wegkomt :P maar zittten wel leuke dingen in die mij misschien ook zouden staan! Moet er eens beter op letten :)

pol013 schreef:
Ik ben juist helemaal van de mode af. Heerlijk. Is het nooit in en en nooit uit.
Mijn gardorobe is helemaal op vintage (swing, pencil en heel hoge broeken) gericht omdat ik dat echt heel leuke kleding vind.
+ gewone (spijker)broeken, t shirt en sweatshirts omdat ik nu eenmaal buitenaf woon en dat het allergemakkelijkste is. Maar door daar voor redelijk gemiddelde modellen te kiezen zijn die ook nooit heel erg in of uit.

En zoals iemand anders hier al zei: als je weet welke kleuren (en modellen) je goed staan doe je niet snel meer een miskoop.

Het hoeft voor mij ook helemaal niet in de mode te zijn hoor :) Meer gewoon iets waar ik me zelf goed bij voel en dat ik zelf mooi vind! Kleuren zijn idd een goede, ik denk dat ik mijn kleerkast moet focussen op zwart, grijs, roze en wit als basiskleuren :)

brokjes schreef:
Ik weet het ook nooit qua kleding. Heb nu gewoon goede jeans, zwarte en witte shirts en dat draag ik elke dag _O- ik koop ook geen kleuren meer.
Zo zie ik er elke dag netjes uit, en ik hoef nooit meer na te denken.
Ik heb wat leuke sieraden om af te wisselen en besteed aandacht aan goede schoenen/tassen.

Dat is de strategie van mijn vriend ook :P Die heeft gewoon een resem zwarte en grijze t-shirts, past op alles en moet nooit twijfelen wat hij aan trekt die dag! Daar wil ik dus ook een beetje heen door te minimaliseren en met goede basics te werken, maar vind een beetje creativiteit en expressie er in ook wel nog leuk :)

Maflinger_S schreef:
Ik heb ooit een adviseuse van Color me beautiful in de arm genomen om op dit gebied wat meer wegwijs te raken. Ze raadde kleuren en kleding aan op basis van de seizoenstype en figuur, inclusief make up advies. Daar heb ik veel aan gehad.

Zal ik eens opzoeken! Ook 77onlineshop, voor de mensen die dat genoemd hadden :)

Mand

Re: Je eigen stijl vinden (kledij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:25

Je mag mij ook wel dmen als je advies wilt, wil best wat leuks voor je opstellen :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 19:07

Ik stuur je PB! :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 00:48

Overdag draag ik een klassieke mantelpak, maar in mijn vrije tijd loop ik óf in ruiterkleding, óf in een afgeragde korte broek. Het idee van stijlen zou ik loslaten, en kies gewoon dat wat je mooi vindt.

Ik kan je wel aanraden om eens te kijken wat jouw seizoenstype is, met de daarbij behorende kleuren.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:12

Ach ik herken dit wel. Ik heb vanalles in mijn kast hangen, maar ik heb geen stijl. Puntje bij paaltje draag ik gewoon een spijkerbroek en een t-shirt. :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:54

Kana schreef:
Alle ideeën die je hebt over wat bij een stijl hoort loslaten en alleen aanschaffen wat jij als persoon mooi vind.

Zelf heb ik een kledingkast vol met basics waar ik mij prettig in voel. En een paar unieke stukken voor wanneer ik daar zin in heb.

https://www.youtube.com/watch?v=ljf4l6Nuh8Q
Zelf vind ik dit een fijne hulp bij een opbouw van een kledingkast.
Maar wederom dit zijn richtlijnen waar ik mij fijn bij voel maar dat is zo enorm persoonlijk. De beste tip blijft, koop wat je mooi vind, moeite met combineren? Ga terug naar basics en voeg steeds wat toe.

Naar aanleiding van dit filmpje ging ik even naar een aantal online webshops. En je ziet vooral alle dingen die er uit springen als eerst. Ik vind haar tip van zorg dat maar 25 procent van je garderobe zo is echt een goede. Ik heb eigenlijk voornamelijk zulke dingen en daardoor nooit combinaties die ik aan kan. Daar ga ik eens mee aan de slag. Even een paar maanden alleen maar basics verzamelen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:18

Wat al is aangegeven eigenlijk! Winlel in en dingen pakken die je nooit zou pakken, een hurl met ruches, een strakke rok, een blouse met gekke print. Zo ontdek je jezelf.

Ik heb eigenlijk al jaren altijd dezelfde stijl, denk nu zo'n 10 jaar maar wijk nog wel eens iets uit naar stoer :j maar als je eenmaal je stijl hebt kan je alle kanten op!

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:31

Één tip; de meeste 'Hollanders' staat zwart als basiskleur niet echt (echt niet :+ )
Met een sjaaltje, jasje of accessoire in de juiste kleur lukt het meestal weer wel.
Mocht je ooit in de gelegenheid zijn; een goed kleuradvies is heel leerzaam.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:43

senna21 schreef:
Één tip; de meeste 'Hollanders' staat zwart als basiskleur niet echt (echt niet :+ )
Met een sjaaltje, jasje of accessoire in de juiste kleur lukt het meestal weer wel.

Ik denk dat iemand je verkeerd heeft voorgelicht. Zwart is juist een enorm fijne basiskleur die iedereen goed kan hebben. Dat jij iets niet vind staan betekent niet dat het niet staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:47

senna21 schreef:

Één tip: presenteer jouw mening niet als feit.
:+

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 20:25

Ymor schreef:
Naar aanleiding van dit filmpje ging ik even naar een aantal online webshops. En je ziet vooral alle dingen die er uit springen als eerst. Ik vind haar tip van zorg dat maar 25 procent van je garderobe zo is echt een goede. Ik heb eigenlijk voornamelijk zulke dingen en daardoor nooit combinaties die ik aan kan. Daar ga ik eens mee aan de slag. Even een paar maanden alleen maar basics verzamelen.

Ja, dat vond ik ook een goede en ga ik zeker onthouden! Binnenkort mijn kledij eens sorteren op "basis" en "bijzondere" stuks :)

Lau schreef:
Ik denk dat iemand je verkeerd heeft voorgelicht. Zwart is juist een enorm fijne basiskleur die iedereen goed kan hebben. Dat jij iets niet vind staan betekent niet dat het niet staat.

Zwart vind ik inderdaad ook heel fijn. Droeg het vroeger bijna nooit omdat het me te donker was, maar heb de kleur nu echt ontdekt als basiskleur! Ik ga proberen mijn kleerkast zo in te richten dat ik voornamelijk zwart, grijs en beetje wit als basis heb, met lichtroze, lichtblauw, bordeaux, ... als tinten om mee te combineren :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:22

Iolanthe schreef:
Ymor schreef:

Ja, dat vond ik ook een goede en ga ik zeker onthouden! Binnenkort mijn kledij eens sorteren op "basis" en "bijzondere" stuks :)

Lau schreef:

Zwart vind ik inderdaad ook heel fijn. Droeg het vroeger bijna nooit omdat het me te donker was, maar heb de kleur nu echt ontdekt als basiskleur! Ik ga proberen mijn kleerkast zo in te richten dat ik voornamelijk zwart, grijs en beetje wit als basis heb, met lichtroze, lichtblauw, bordeaux, ... als tinten om mee te combineren :)

Ik ging dit doen naar aanleiding van het filmpje. Ik heb dus niks weg gegooid alleen maar nieuwe dingen bij gekocht. Maar toen ik ging kijken kwam ik er dus achter dat ik geen basic truien, shirts en vesten heb. Alles met opdruk. Niet raar dat ik combineren zo lastig vindt.

Amado7
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:40

Waarom wil je per se een stijl? :D Koop wat je in de winkel ziet hangen en denkt:dit is leuk! En als het je past en het staat je, meenemen :D

Ik heb ook geen 1 stijl. Ik hou van lekker basic, gewoon lekker een trui of shirt. Loop gerust in mn rijbroek overal. Maar ik hou ook weer van jurkjes met sneakers er onder. Alleen naar een bruiloft hou ik er van om hakken aan te doen met lekker deftige plisserok. Ik loop vaak op sneakers , maar in de winter loop ik er vaak weer netjes bij gecombineerd met bijv dr martens of iets in die richting. En soms weer lakschoenen.

Gewoon elke dag een andere stijl dragen :D Iets waar jij je lekker in voelt!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:50

Denk dat de tip van de basics super waardevol is. En je hebt bepaalde kledingstukken die denk ik in bijna iedereen zijn kast wel tot zijn recht komen om mee te combineren en die ik in de kast heb hangen:

- Witte en zwarte topjes
- Een wit, grijs en zwart t-shirt
- Zwarte blazer
- Een flared broek (zwart en jeans)
- Skinny broeken (zwart en jeans)
- Witte en zwarte blouse
- Rok in effen neutrale kleur
- Een gebreide trui
- Lang vest

Als je dit al in je kast heb hangen kan je in principe alles wat je koopt in een combinatie dragen. Sommige kledingstukken vind je misschien minder mooi, die kan je dan achterwege laten. :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 22:14

Amado7 schreef:
Waarom wil je per se een stijl? :D Koop wat je in de winkel ziet hangen en denkt:dit is leuk! En als het je past en het staat je, meenemen :D

Ik heb ook geen 1 stijl. Ik hou van lekker basic, gewoon lekker een trui of shirt. Loop gerust in mn rijbroek overal. Maar ik hou ook weer van jurkjes met sneakers er onder. Alleen naar een bruiloft hou ik er van om hakken aan te doen met lekker deftige plisserok. Ik loop vaak op sneakers , maar in de winter loop ik er vaak weer netjes bij gecombineerd met bijv dr martens of iets in die richting. En soms weer lakschoenen.

Gewoon elke dag een andere stijl dragen :D Iets waar jij je lekker in voelt!

Ik hoef niet per se één stijl, als in dat ik altijd op dezelfde manier gekleed ga of als in dat het aansluit op de mode oid :+ Het is meer dat ik merk dat ik veel kledij na een tijdje maar meh meer vind, of dat ik in dezelfde combinaties blijf vasthangen. Dat, in combinatie met het feit dat ik mijn kleerkast wat wil gaan minimaliseren, zorgt ervoor dat ik het wel handig zou vinden om me wat beter bewust te zijn van wat me staat / ik graag draag, want ik vind het dus altijd zo moeilijk om te shoppen :=

Peuk schreef:
Denk dat de tip van de basics super waardevol is. En je hebt bepaalde kledingstukken die denk ik in bijna iedereen zijn kast wel tot zijn recht komen om mee te combineren en die ik in de kast heb hangen:

- Witte en zwarte topjes
- Een wit, grijs en zwart t-shirt
- Zwarte blazer
- Een flared broek (zwart en jeans)
- Skinny broeken (zwart en jeans)
- Witte en zwarte blouse
- Rok in effen neutrale kleur
- Een gebreide trui
- Lang vest

Als je dit al in je kast heb hangen kan je in principe alles wat je koopt in een combinatie dragen. Sommige kledingstukken vind je misschien minder mooi, die kan je dan achterwege laten. :j

Inderdaad een handig lijstje! Heb een aantal dingen al, maar kan zeker nog wat bij :)

Had een bestelling van Zalando binnen, uiteindelijk maar 3 van de 8 stuks die passen zoals ik voor ogen had :+ Maar ja, dat heb je nu eenmaal met online shoppen :) Door er wat meer op te letten, kom ik wel meer te weten bij welke merken ik kan zoeken met meer kans op succes :D

Een andere tip die ik op YT gezien had, was om kleren te laten "tailoren" en dat lijkt me ook wel een goede. Misschien niet voor alles, maar heb nu bv een broek die eigenlijk te lang is, maar voor de rest wel heel leuk staat, dan hou ik die gewoon en ga hem wat (laten) inkorten :) Ik denk dat dat ook veel kan doen voor je outfit & uitstraling!