Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iedere keer als ik daar voet aan wal zet, voelt het alsof ik thuiskom. Terwijl ik toch nergens Engelse roots heb.
.

.
Mo_86 schreef:Wij gaan over een paar jaar met onze zeilboot op wereldreis dus we gaan dan naar verschillende landen. Daarna willen we niet terug naar Nederland maar ons langdurig in het buitenland vestigen. Liefst Italië of Portugal maar wie weet waar we blijven hangen. Onze boot is ons huis dus we kunnen letterlijk ons huis meenemen, dat scheelt al!
Marije112 schreef:Ik ben al geëmigreerd, mijn man is Zuid-Afrikaans. We zijn ons wel aan het orienteren op een nieuw land want het wordt hier te gevaarlijk. Eventjes aan Mauritius gedacht, maar veel ZA dokters gaan die kant op, dus het is vrij concurrerend voor mijn man.
Mijn man wil graag naar Australie, maar dat kan ik mijn ouders niet aandoen. Die zijn te oud om zo ver te moeten reizen. Engeland, Ierland en Schotland stonden ook op zijn lijstje, maar dan kan ik net zo goed in NL gaan wonen, het weer moet wel te behappen zijn voor mij.
Azie trekt ons allebei niet. Spanje en Italie is iets wat nu al een tijdje in onze gedachten opkomt, dus dat misschien. USA is ook iets waar over gesproken wordt. Zuid-Amerika niet, maar misschien moeten we eerst op vakantie gaan om te kijken of dat was is
Wijsje schreef:Hongarije. Gewoon Europa, AOW vanuit Nederland ontvang je bruto=netto. Huisje met 4500 m2 grond voor zo'n 30.000 euro. Het lijkt of je terug gaat in de tijd, jaren 70. Klimaat is heerlijk, lente begint in maart al, buiten zitten tot november en dan een korte maar hevige winter.
Alleen de taal! We hebben een gratis taalcursus gevonden online en zijn alvast begonnen met losse woordjes leren.
We gaan pas als mijn moeder er niet meer is, kan over een jaar zijn of over 15 jaar (ik hoop uiteraard dat ze 100 wordt!).
Mochten we nog niet met pensioen zijn, dan moet er wel inkomsten zijn vanuit Nederland, iets online of een handeltje ofzo. Daar zitten we nog over te verzinnen.