Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:41

Als je naar mijn woonplaats kijkt, zie je dat ik al geëmigreerd ben, naar Canada. Nu ruim 4 jaar geleden. Geen moment spijt van gehad! Het is niet altijd even makkelijk geweest, genoeg uitdagingen gehad, maar het was het allemaal meer dan waard. We zitten heerlijk op ons plekje, gaan hopelijk binnen een paar jaar een acreage aanschaffen zodat ik mijn eigen stal kan opbouwen, en daarmee mijn jeugddroom uit laten komen!
We hebben enorm veel geluk gehad, met de hele visum aanvraag, afhandelen van alles in Nederland, en opbouw hier. Als we het nu zouden proberen, zou het waarschijnlijk niet meer lukken...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:05

Ik ben 2.5 jaar geleden naar Zweden 'geemigreerd', al voelt het meer als een gewone verhuizing. Het leven is hier prachtig, maar het is natuurlijk niet het prachtige plaatje dat mensen hebben als ze denken aan zweden. Het leven als buitenlandse student is duur en het hele land is ontzettend bureaucratisch met allerlei regeltjes en dingetjes en ditjes en datjes. Mijn vriend en ik hopen dat als we een fatsoenlijke baan hebben en naar het platteland kunnen verhuizen, ons zweedse leven écht begint, al sluiten we niet uit dat we misschien ook nog wel ergens anders in Europa komen te wonen. Misschien ergens waar het iets warmer en niet zo donker is in de winter :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:11

Ik zou zo vertrekken naar Noorwegen, alleen gaat mijn kerel (nog) niet mee. :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:14

Het allerliefst de united states, maar ik vind het sociale stelsel en politieke klimaat zo sneu dat ik dat maar niet ga doen.
anders Frankrijk of Duitsland :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:16

Australië of Nieuw-Zeeland. Beide nog nooit geweest maar ik ben er helemaal verliefd op.

Blijft een droom hoor, want we zijn allebei veel te gehecht aan onze families.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:18

Ik ben al geemigreerd en heb 20 jaar geleden een jaar in Melbourne gewoond, maar stiekum kijk ik af en toe waar ik misschien voor 1-2 jaar heen zou willen of zo.
Ik denk dan aan Azie of Afrika maar mijn man kan helaas niet tegen warmte :+

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:20

Noord-Portugal spreekt mij wel aan, mooie natuur, fijn klimaat. Alleen die taal, klinkt mooi, maar heel,lastig om te leren. En om dan ergens te gaan wonen, terwijl je de taal niet spreekt, dat houdt me tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:28

Sizzle schreef:
Ik ben al geemigreerd en heb 20 jaar geleden een jaar in Melbourne gewoond, maar stiekum kijk ik af en toe waar ik misschien voor 1-2 jaar heen zou willen of zo.
Ik denk dan aan Azie of Afrika maar mijn man kan helaas niet tegen warmte :+

Zuid-Afrika langs de kust is niet zo warm :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 20:53

sterregoud schreef:
Noord-Portugal spreekt mij wel aan, mooie natuur, fijn klimaat. Alleen die taal, klinkt mooi, maar heel,lastig om te leren. En om dan ergens te gaan wonen, terwijl je de taal niet spreekt, dat houdt me tegen.

Van wat ik hoor en lees zijn de Portugezen wel heel vriendelijk

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:55

Ik ga emigreren naar Zweden. Noorwegen was ook een optie, maar het wordt Zweden.

Ik heb niets met Nederland en het Nederlandse landschap en er wacht een baan op mij na mijn studie in Zweden.
Laatst bijgewerkt door Chiren op 09-07-20 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:02

Engeland. <3 Iedere keer als ik daar voet aan wal zet, voelt het alsof ik thuiskom. Terwijl ik toch nergens Engelse roots heb.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:03

Kreta :j
A: om te onthaasten
B: mijn man zijn huid knapt er zo verschrikkelijk op
C: de bevolking
D: het eten
E: etc etc etc

Ik zit alleen met een oude eenzame schoonmoeder, en tegen de tijd dat zij overleden is zijn mijn eigen ouders waarschijnlijk hulpbehoevenden...

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:07

Ik zou ooit nog naar Zwitserland of Noord-Italië willen verhuizen. Een deel van mijn familie woont daar en als kind kwam ik er al vaak. Rondom het meer van Genève als ik mocht kiezen :').

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:14

Mijn grootste droom is om naar Canada te verhuizen ooit, maar ik ben bang dat ik dat toch te ver weg van familie ga vinden. Ik heb het met mijn vriend ook wel eens gehad over Zweden of Oostenrijk, vooral Oostenrijk voelde voor mij als thuiskomen de eerste keer dat ik daar was <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:15

Frankrijk en ik heb het geluk dat mijn kerel met alle plezier mee wil :))

Door onze types job hoeven wij ons nooit zorgen te maken, we kunnen overal terecht.

Zijn voorkeur gaat uit naar de Auvergne en dan vooral department puy-de-dôme, ik verkies eerder Aude/Ariège maar we kunnen ons ook vinden in elkaars keuze. Mijn enige eis is dat de paarden mee kunnen. Hij wil vooral graag een B&B runnen, of nou ja, mij laten runnen en hij meehelpen als hij thuis is van werk :P

Of we het ooit gaan doen... We hebben een best flink budget, ik spreek de taal redelijk, heb familie in de Aude wonen,... Maar ik heb geen flauw idee hoe we eraan zouden moeten beginnen eerlijk gezegd. De B&b dan, qua formaliteiten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:36

Gewoon beginnen met een extra bed en een ontbijt :))

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:25

Ik ben al geëmigreerd, mijn man is Zuid-Afrikaans. We zijn ons wel aan het orienteren op een nieuw land want het wordt hier te gevaarlijk. Eventjes aan Mauritius gedacht, maar veel ZA dokters gaan die kant op, dus het is vrij concurrerend voor mijn man.

Mijn man wil graag naar Australie, maar dat kan ik mijn ouders niet aandoen. Die zijn te oud om zo ver te moeten reizen. Engeland, Ierland en Schotland stonden ook op zijn lijstje, maar dan kan ik net zo goed in NL gaan wonen, het weer moet wel te behappen zijn voor mij :') .
Azie trekt ons allebei niet. Spanje en Italie is iets wat nu al een tijdje in onze gedachten opkomt, dus dat misschien. USA is ook iets waar over gesproken wordt. Zuid-Amerika niet, maar misschien moeten we eerst op vakantie gaan om te kijken of dat was is :)

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:46

Wij gaan over een paar jaar met onze zeilboot op wereldreis dus we gaan dan naar verschillende landen. Daarna willen we niet terug naar Nederland maar ons langdurig in het buitenland vestigen. Liefst Italië of Portugal maar wie weet waar we blijven hangen. Onze boot is ons huis dus we kunnen letterlijk ons huis meenemen, dat scheelt al!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 04:26

Ik ben nu al een jaar in de VS, nog steeds aan het wachten op mijn greencard. Het was meant to be, al mijn passies kan ik hier uitvoeren en ik ben een gelukkig mens.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 07:30

Mo_86 schreef:
Wij gaan over een paar jaar met onze zeilboot op wereldreis dus we gaan dan naar verschillende landen. Daarna willen we niet terug naar Nederland maar ons langdurig in het buitenland vestigen. Liefst Italië of Portugal maar wie weet waar we blijven hangen. Onze boot is ons huis dus we kunnen letterlijk ons huis meenemen, dat scheelt al!

Super gaaf mo, heb je al bepaalde landen waar je naartoe wilt?

Ik heb wel nog landen waar ik naartoe wil reizen voor we gaan emigreren omdat de kans dan groot is dat je minder gaat verdienen of dat een van ons geen werk kan vinden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 07:33

Marije112 schreef:
Ik ben al geëmigreerd, mijn man is Zuid-Afrikaans. We zijn ons wel aan het orienteren op een nieuw land want het wordt hier te gevaarlijk. Eventjes aan Mauritius gedacht, maar veel ZA dokters gaan die kant op, dus het is vrij concurrerend voor mijn man.

Mijn man wil graag naar Australie, maar dat kan ik mijn ouders niet aandoen. Die zijn te oud om zo ver te moeten reizen. Engeland, Ierland en Schotland stonden ook op zijn lijstje, maar dan kan ik net zo goed in NL gaan wonen, het weer moet wel te behappen zijn voor mij :') .
Azie trekt ons allebei niet. Spanje en Italie is iets wat nu al een tijdje in onze gedachten opkomt, dus dat misschien. USA is ook iets waar over gesproken wordt. Zuid-Amerika niet, maar misschien moeten we eerst op vakantie gaan om te kijken of dat was is :)

Merk je echt dat het gevaarlijker word? Staat je man die daar geboren is er ook echt voor open om Afrika achter zich te laten?

Overigens zie ik best wel wat keer USA voorbij komen, maar dat is wel een heel moeilijk land om in te komen tenzij je met iemand trouwt.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:00

Hongarije. Gewoon Europa, AOW vanuit Nederland ontvang je bruto=netto. Huisje met 4500 m2 grond voor zo'n 30.000 euro. Het lijkt of je terug gaat in de tijd, jaren 70. Klimaat is heerlijk, lente begint in maart al, buiten zitten tot november en dan een korte maar hevige winter.
Alleen de taal! We hebben een gratis taalcursus gevonden online en zijn alvast begonnen met losse woordjes leren.
We gaan pas als mijn moeder er niet meer is, kan over een jaar zijn of over 15 jaar (ik hoop uiteraard dat ze 100 wordt!).
Mochten we nog niet met pensioen zijn, dan moet er wel inkomsten zijn vanuit Nederland, iets online of een handeltje ofzo. Daar zitten we nog over te verzinnen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:01

Mijn vriend en ik zitten erover na te denken om met 3 a 4 jaar naar Ierland te gaan emigreren. Waarschijnlijk niet voor altijd, maar zeker wel voor een x aantal jaar. Ierland heeft altijd hoog op mijn lijstje gestaan en mijn vriend werkt in de IT, en zou graag bij 1 van de grote spelers aan de slag willen.

Ik heb overigens zelf 3 jaar in het buitenland gewoond. Waaronder Nieuw Zeeland en Australië. Was een hele mooie ervaring!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 08:06

Wijsje schreef:
Hongarije. Gewoon Europa, AOW vanuit Nederland ontvang je bruto=netto. Huisje met 4500 m2 grond voor zo'n 30.000 euro. Het lijkt of je terug gaat in de tijd, jaren 70. Klimaat is heerlijk, lente begint in maart al, buiten zitten tot november en dan een korte maar hevige winter.
Alleen de taal! We hebben een gratis taalcursus gevonden online en zijn alvast begonnen met losse woordjes leren.
We gaan pas als mijn moeder er niet meer is, kan over een jaar zijn of over 15 jaar (ik hoop uiteraard dat ze 100 wordt!).
Mochten we nog niet met pensioen zijn, dan moet er wel inkomsten zijn vanuit Nederland, iets online of een handeltje ofzo. Daar zitten we nog over te verzinnen.

Ik had wel gelezen dat de winters echt streng kunnen zijn qua temperaturen en sneeuw? Zijn jullie er al vaker geweest? Qua prijzen is het inderdaad fantastisch en ik las ook dat het wel moeilijk is met de taal maar dat de meeste mensen wel heel vriendelijk en behulpzaam zijn.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:08

Ik zou heel graag naar Oostenrijk emigreren. Het land, de mensen, de rust. Altijd als we er zijn voelt het als thuiskomen. Alleen staat mijn man er niet voor 100% achter dus misschien als de kinderen ouder zijn of de deur uit zijn.