Hoe veel contact met je ex?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:22

Emmaa_ schreef:
Maartje1990 schreef:
absoluut mee oneens, een ex is een ex en niet voor niets, je hebt als het goed is nog tig anderen vrienden waarom zou je dan persé bevriend willen blijven met je ex? Ik vind dat not done en restpectloos naar een nieuwe/toekomstige partner.

Tsja, dat kan je vinden. Ik vind het raar om iemand waarvan je blijkbaar heel veel hebt gehouden helemaal uit je leven te snijden alleen omdat je niet meer goed bij elkaar past als romantische partners. Ik zou het eerder respectloos en not done vinden als mijn partner het contact met al zijn exen verbreekt alleen omdat hij het bed niet meer met ze deelt, en dat ook een behoorlijke red flag vinden.

He? Waarom zou dat een red flag zijn? Volgens mij is bevriend zijn met je ex bijzonder abnormaal

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:24

Emmaa_ schreef:
Tsja, dat kan je vinden. Ik vind het raar om iemand waarvan je blijkbaar heel veel hebt gehouden helemaal uit je leven te snijden alleen omdat je niet meer goed bij elkaar past als romantische partners. Ik zou het eerder respectloos en not done vinden als mijn partner het contact met al zijn exen verbreekt alleen omdat hij het bed niet meer met ze deelt, en dat ook een behoorlijke red flag vinden.

Helemaal mee eens!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:24

Maartje1990 schreef:
absoluut mee oneens, een ex is een ex en niet voor niets, je hebt als het goed is nog tig anderen vrienden waarom zou je dan persé bevriend willen blijven met je ex? Ik vind dat not done en restpectloos naar een nieuwe/toekomstige partner.

Als ik dit had gedaan, had ik geen vrienden meer gehad :') Mijn beste vriendin is getrouwd met mijn ex z’n neef/beste vriend. Mijn vriendengroep is ook zijn vriendengroep.

Ik ben vijf jaar samen geweest met mijn ex, inmiddels alweer zeven uit elkaar. En nog steeds vrienden. Beide stonden en staan we erachter om geen relatie met elkaar te hebben, maar we zijn wel altijd vrienden gebleven. Een nieuwe partner laat ik dit altijd gelijk weten in de date periode en als diegene het daar niet mee eens is, dan is dat voor mij einde daten.
Inmiddels twee jaar samen met mijn vriend, die het prima kan vinden met mijn ex.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:26

Maartje1990 schreef:
Emmaa_ schreef:
Dat ligt echt zo erg aan de situatie. Ik heb alleen noodzakelijk contact met mijn ex maar de manier waarop wij uit elkaar zijn gegaan is ook niet zo leuk. Ik denk dat vriendschappelijk contact met je ex kunnen hebben iets is waar je naar moet streven als de situatie het toelaat, je bent intensief in elkaars leven geweest en je hoeft elkaar er niet per se uit te verbannen.

Ik zou in jouw situatie open kaart spelen: aan hem uitleggen dat de opmerkingen je dwars zitten en dat je moeite hebt hem erin te vertrouwen, want dat is duidelijk het geval als je de noodzaak voelt dit topic te openen. Ik zou vervolgens de bal bij hem leggen, maar niet verwachten dat hij het aanpast. Neem ook genoegen met zijn uitleg, als hij zegt dat het niks is kan je kiezen om hem te vertrouwen of hem niet te vertrouwen, als je hem daar niet in vertrouwt zet dat wel een toon voor de rest van je relatie en kan je je ook afvragen waarom je erin zit.

Wat is er respectloos aan normaal contact met je ex omdat 2 mensen dit willen en blijkbaar gewoon prima vinden.. Vind je dan ieder contact met iemand van het andere geslacht not done? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:26

Maartje1990 schreef:
Emmaa_ schreef:

He? Waarom zou dat een red flag zijn? Volgens mij is bevriend zijn met je ex bijzonder abnormaal

Ik vind het een red flag als mijn partner heel negatief praat over al zijn exen ja. Ik denk niet dat we hierop op een lijn komen want ik vind jouw gedachtegang hierin echt abnormaal. Mensen kunnen ook uit elkaar gaan omdat ze simpelweg niet meer verliefd op elkaar zijn en ik moet er niet aan denken dat een nieuwe partner voor mij zou gaan bepalen met wie ik wel of geen contact zou mogen hebben.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:27

Relaxed nu ben je aan het discrimineren :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:27

Tja, zoals je in de reacties van het topic leest, verschilt het erg per situatie en persoon hoe contact met een ex verloopt en hoe gewild dat is. De relatie die je hebt met je ex is geheel afhankelijk van hoe de romantische relatie was, hoe je elkaar daarvoor al kende en hoe je uit elkaar bent gegaan. Daar is geen goed of fout antwoord in lijkt mij.

Zelf heb ik (bewust) geen contact meer mijn ex (en voorgaande). Maar mijn huidige vriend, waar ik al 3,5 jaar mee samen ben, heb ik leren kennen via zijn ex... Niet zijn meest recente ex, maar een ex van 10 jaar geleden en zij zijn nog steeds heel erg goede vrienden. En ik ook met haar. Ik heb mij daar nooit ongemakkelijk of raar bij gevoeld, terwijl hun vriendschap wel heel diep gaat. Zij zag ook al aankomen dat wij elkaar leuk zouden vinden. :')

Maar als jij je er oncomfortabel bij voelt, of dat nou terecht is (vanwege bepaalde opmerkingen bijvoorbeeld) of niet (puur gevoelsmatig), mag je dat wel uitspreken. Ik vind niet dat je iets mag verbieden, maar het is wel belangrijk dat je je comfortabel voelt bij elkaars keuzes en contacten en daar kan je gewoon over communiceren en aangeven waarom iets niet fijn voelt voor jou.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 30-06-20 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:28

emma: maar waar hebben we het gehad over negatief praten over een ex? :+

Anoniem

Maartje1990 schreef:

Wait what? :?

Maartje1990

Relaxed schreef:
Maartje1990 schreef:

´van het andere geslacht´

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:29

Maartje1990 schreef:
[naam]: maar waar hebben we het gehad over negatief praten over een ex? :+

Niet alleen negatief praten, maar gelijk al het contact verbreken met iemand alleen omdat je geen romantische relatie meer hebt vind ik een red flag ja. Ik vind dat iets zeggen over hoe iemand in relaties staat en dat is in mijn ogen niet positief.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:30

Arnon schreef:
Ah, dat klinkt wel als een fijne vriendschappelijke relatie. Ook wel prettig dat jullie allebei een ander hebben, dat is voor mij gevoelsmatig toch anders. :)

Waarom is dat anders? Je vertrouwt iemand of je vertrouwt hem niet.

Anoniem

Maartje1990 schreef:
Relaxed schreef:

Hoe is dat precies discriminerend?

Maartje1990

Emmaa_ schreef:
Maartje1990 schreef:
emma: maar waar hebben we het gehad over negatief praten over een ex? :+

Niet alleen negatief praten, maar gelijk al het contact verbreken met iemand alleen omdat je geen romantische relatie meer hebt vind ik een red flag ja. Ik vind dat iets zeggen over hoe iemand in relaties staat en dat is in mijn ogen niet positief.

Waarom is dat dan een red flag volgens jou? En dan heb ik het echt nergens over negatief praten over je ex. Puur en alleen er (bewust) voor kiezen met géén van je exen contact te hebben? Ik snap niet dat dat een red flag zou zijn.

Maartje1990

Re: Hoe veel contact met je ex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:31

Er direct van uitgaan dat iemand alleen maar op het andere geslacht valt vind ik discriminerend. Zeker omdat dat in mijn geval niet van toepassing is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:31

Maartje1990 schreef:
Relaxed schreef:

Excuus, ik zie dat die vlieger voor jou idd niet op gaat. Verder vind ik je enorm overtrokken reageren op 'contact hebben met een ex' Zo extreem erin staan vind ik niet gezond en is ook niet aan de orde voor TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:32

Maartje1990 schreef:
Emmaa_ schreef:

Waarom is dat dan een red flag volgens jou? En dan heb ik het echt nergens over negatief praten over je ex. Puur en alleen er (bewust) voor kiezen met géén van je exen contact te hebben? Ik snap niet dat dat een red flag zou zijn.

Dat geef ik toch aan? Ik vind het een onprettig gevoel als iemand gelijk personen van wie ze hebben gehouden verband uit hun leven alleen omdat ze er geen romantische relatie meer mee hebben om wat voor reden dan ook. Je MOET geen contact hebben met je ex maar ik vind het raar om te zeggen dat het abnormaal is.

Leo
Amazone

Ligt enorm aan de situatie. Er is geen goed of fout, mits er niet aan een van beide kanten al dan niet stiekeme gevoelens bij komen kijken. Dus zij voor hem, hij voor haar of beide. Dan is er iets niet in de haak.
Onschuldig contact zonder gevoelens moet gewoon kunnen, vriendschap ook.

Ik heb zelf 0,0 contact met mijn ex. Zouden prima door 1 deur kunnen maar zijn zo vreselijk verschillend van elkaar dat die afstand echt onoverbrugbaar is. Zelf ook nooit de behoefte gevoeld om iets van contact te behouden. We zijn 6 jaar bij elkaar geweest en compleet van elkaar afgedreven. Die dingen gebeuren en dat is niet erg. Ik zou hem zelfs geen vage kennis meer noemen. De breuk is inmiddels ook al 8 jaar geleden, en al meer dan 7 jaar geen contact gehad. Prima zo en al die tijd prima geweest.

Anoniem

Maartje1990 schreef:
Er direct van uitgaan dat iemand alleen maar op het andere geslacht valt vind ik discriminerend. Zeker omdat dat in mijn geval niet van toepassing is. :)

Ah, zo. Mee eens, was te kort door de bocht van me :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:34

Waarom is het respectloos naar een nieuwe partner om contact te hebben met je ex?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:40

Kinke schreef:
Waarom is het respectloos naar een nieuwe partner om contact te hebben met je ex?

Vind ik inderdaad ook een hele rare redenatie.....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:43

Een ex is vaak niet voor niets een ex. Hoe het contact daarna blijft hangt vaak af van hoe je uit elkaar bent gegaan denk ik. Mijn laatste ex zie en spreek ik nooit meer, zijn vader kom ik bijna wekelijks tegen en spreek dan ook gewoon met hem. Dat is een lieve man en kan er niets aan doen dat de relatie tussen zijn zoon en mij uit is gegaan.
Mijn man zegt altijd als het uit is dan hoef ik je ook niet mee te zien of te spreken. Dat is voor hem dan een gepasseerd station.
Vriendin van mij is een heel hartelijk en open persoon, heeft nog met al haar exen contact, haar a.s. man heeft daar echt moeite mee, dat komt ook mede omdat hij aardig jaloers is aangelegd. Als je dat als karaktertrek hebt zal het niet mee werken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:49

Omgang met ex zal bij iedereen verschillen.
Hangt ook af van hoe de relaties was, hoe je uit elkaar ben gegaan en of er kinderen in het spel zijn.

Mijn laatste ex van 24 jaar geleden spreek ik nooit.
Ex van mijn man is bevriend met man zijn zus.
En ik vond/vind het erg vervelend dat ze op een feest mij negeert en hem (met onze zoon op schoot) uitbundig begroet.
En doorgeven dat ze hem terug wilde via zijn zus vond ik ongepast.
Met haar appen zou ik boos om worden.
Appen naar collega’s, uitgaan met collega’s, helemaal prima.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:50

Arnon schreef:
ElCamino schreef:
Ik spreek mijn laatste ex nog regelmatig, gaan af en toe ergens eten, hij repareert mijn auto nog steeds en we zijn goede nadat hij het uitmaakte omdat hij gevoelens kreeg voor een ander. Geholpen met geld, mijn huisje verbouwd, witgoed voor me gekocht. We gaan nog steeds goed met elkaar om, al vindt zijn huidige vriendin dat niet leuk. Maar dat bepaalt hij zelf. We zijn nu al 7 jaar uit elkaar maar mijn nieuwe vent vindt het prima.

Mijn eerdere 2 exen heb ik nooit meer contact meer ( gelukkig)
De eerste was mijn eerste vriendje, bleek crimineel, ging vreemd en nog járen last van gehad dat mensen bij wie hij schuld had bij mij kwamen....
Mijn 2e ex was een collega, nadat het uitging vrij rottige periode op werk gehad tot hij wegging daar, gelukkig ook nooit meer wat gehoord.

Ah, dat klinkt wel als een fijne vriendschappelijke relatie. Ook wel prettig dat jullie allebei een ander hebben, dat is voor mij gevoelsmatig toch anders. :)

Ik vind dat echt onzin dat gevoelsmatig anders moet zijn :) Je vertrouwt hem of je vertrouwt hem niet, daar zou het hebben van een relatie van een ander geen invloed op mogen hebben. Ook al doet de ex een poging, dan zou je vriend/vriendin moeten kunnen vertrouwen dat hij/zij die poging afwijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:52

Maartje1990 schreef:

Jammer dat je verder niet meer inhoudelijk op de discussie reageert, ik ben oprecht benieuwd waardoor je er zo in staat..