Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Ik heb een pittige mail gestuurd met een opeenstapeling aan feiten. Heb gevraagd of ze mij de bevestiging van 'het overleg' kunnen sturen (dat kunnen ze natuurlijk niet, want dat overleg was er nooit en er is nooit iets getekend).
en het personeel achter de telefoon bij de klantendienst .. daar kan ik ook geen goed woord over zeggen. Jenara schreef:TS, zit je in België of Nederland?
Ik heb vorig jaar ook een gezellig spelletje gespeeld met de energieleverancier, 6 maanden lang.
Wij hebben hier in België iets als de ombudsdienst energie, uiteindelijk heb ik gedreigd hen in te schakelen
en plots was alles op 2 weken tijd opgelost. PS, ik heb effectief advies ingewonnen bij de ombuds en ook effectief mijn dossier ingediend, maar tegen dat het behandeld werd, was het ondertussen opgelost, na 6 maanden over en weer gebel en gemail, het dreigement alleen was duidelijk genoeg om ze in actie te krijgen.
Als ik 1 ding heb geleerd uit die ervaring is het dat je vooral NIET beleefd moet blijven tegen de klantendienst van een energiebedrijf, hoe meer je ze de huid vol scheldt, hoe sneller je iemand hogerop aan de lijn krijgt.
Ik ben normaal ook echt van het beleefd en correct blijven, maar het is helaas pas opgelost geraakt als ik ben beginnen roepen en schelden en dreigen aan de telefoon, het zat me tegen dan ook echt al hoog.
In ons specifieke geval ging het erom dat we de verkeerde meternummers hadden gekregen van onze huisbaas, waardoor we na ons eerste half jaar enorm moesten opleggen, terwijl we super zuinig hadden geleefd. Ik vond het al raar, maar ok, geen ervaring mee, dusja, dan maar een afbetalingsplan opgesteld om dat bedrag te gaan betalen. Maand later ontdekken we dat we dus de verkeerde meter hebben, alle partijen hier netjes van op de hoogte gesteld, alles op papier en ondertekend, de energieleveranciers moesten het oplossen. Elke maand bleef ik facturen krijgen voor de verkeerde meter, door den duur ook boetes, ingebrekestellingen, ... Iedere keer weer mailde en belde ik van :"jullie hebben de papieren, maak het in orde. Het lijkt mij niet nodig dat ik betaal voor een meter die niet van mij is" met als antwoord "ja mevrouw, u hebt gelijkt, u hoeft momenteel niets te betalen, ik geef het door" en 2 weken later zat de volgende factuur in mijn bus...
Dan kreeg ik plots ook een dreiging van hen in de bus dat ze mijn gas gingen afsluiten. Toen heb ik dus gebeld en hen de huid volgescholden, ook gedreigd met de ombudsdienst en gezegd dat ze vooral de gas op deze meter moesten afsluiten, want het was toch de mijne niet.
Dusja, ik vind het ook gangstersen het personeel achter de telefoon bij de klantendienst .. daar kan ik ook geen goed woord over zeggen.
turtlelito schreef:Sorry, er gaat best het nodige mis natuurlijk, maar schelden en tieren lijkt me niet echt de oplossing. Bij de klantendienst zitten ook gewoon mensen die, met de instructie die ze hebben meegekregen, proberen je te helpen. Op een fatsoenlijke toon vragen naar naam van de medewerker en zijn/haar leidinggevende moet echt voldoende zijn. Eventueel schriftelijk wat proberen als de emotie hoog oploopt. Een opmerking 'beledigend/bedreigend' in je dossier gaat je echt niet helpen om beter geholpen te worden.
Cayenne schreef:Schelden en tieren vind ik not done. De mensen bij de klantenservice kunnen er ook niets aan doen dat je problemen hebt.
Saskia9 schreef:Schrijf ze maar dat zij met dat bewijs moeten komen. Belachelijk zeg!
Als ik het ooit nodig heb, ga ik filmen zodat ik bewijs heb denk ik

Saskia9 schreef:Schrijf ze maar dat zij met dat bewijs moeten komen. Belachelijk zeg!
Als ik het ooit nodig heb, ga ik filmen zodat ik bewijs heb denk ik
Die had op voorhand voorspeld wat er allemaal zou gebeuren die maandag. Hij had gelijk, tot in detail! Hij had ook een idee wat er met de ketel scheelde, wat er dus 3 maanden geleden bij het onderhoud was gebeurd. Daar bleek hij ook gelijk in te hebben. Vuil spel hoor.
Maar als ik gelijk heb, heb ik gelijk, en dan kan ik na een tijdje ook wel flink boos worden als daar vaag over gedaan wordt. Ik had gewoon recht op onmiddellijke bijstand voor de herstelling van die ketel, daar betaalde ik ook gewoon voor. Dus ja, daar ben ik uiteindelijk, toen vriendelijk zijn niet werkte, wel boos geworden. Op de man die ik aan de lijn had, niet op de technieker die maandag kwam aanwaaien, die kon er ook niks aan doen dat zijn collega zo'n l*l was. Heb het er met hem wel over gehad, en hij gaf me wel gelijk.
ual_95 schreef:Bedankt voor je uitgebreide bericht LWDaisy. Wat een gedoe zeg. Er is echt sprake van een soort energiemaffia.
Ik wil inderdaad juridisch advies inwinnen, maar ik weet niet hoever ik daarmee kom. Testaankoop is volgens mij Belgisch, toch? Ik denk dat ik een mailtje aan het juridisch loket ga wagen. Duurt helaas wel 8 dagen voordat ik een reactie heb en dan is 5 juli voorbij. We hebben echter wel direct een screenshot gemaakt van de app, waarin staat dat het bedrag op 14 augustus geïncasseerd wordt. Ik ga nu alles, maar dan ook echt álles noteren. Ik denk dat ik de telefonische gesprekken zelfs ga opnemen.
Ik vraag me af of het zou helpen als ik het verhaal op social media gooi. Wat denken jullie? Of gooi ik dan juist mijn eigen glazen in?
ual_95 schreef:Ik wil inderdaad juridisch advies inwinnen, maar ik weet niet hoever ik daarmee kom. Testaankoop is volgens mij Belgisch, toch? Ik denk dat ik een mailtje aan het juridisch loket ga wagen. Duurt helaas wel 8 dagen voordat ik een reactie heb en dan is 5 juli voorbij. We hebben echter wel direct een screenshot gemaakt van de app, waarin staat dat het bedrag op 14 augustus geïncasseerd wordt. Ik ga nu alles, maar dan ook echt álles noteren. Ik denk dat ik de telefonische gesprekken zelfs ga opnemen.
Ik vraag me af of het zou helpen als ik het verhaal op social media gooi. Wat denken jullie? Of gooi ik dan juist mijn eigen glazen in?