Wie vist er nog meer hier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:32

Palmera

Re: Wie vist er nog meer hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:34

Ik zie geen bitloosdiscussie, hoor. Ik zie iemand een vergelijking maken tussen bitten/zwepen en vissen.

Cowgirl

Re: Wie vist er nog meer hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:05

Wie heeft het hier over bitloos? Ikke niet hoor. Ik vergelijk de ijzer atributen in de paardensport wereld met de ijzer atributen voor de hobby/sportvisserij.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:17

SharonIndezz schreef:
[

Leuk! Hopelijk goede vangsten, brasem is mijn minst favoriet :=

Hier ook vieze slijmjurken

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:13

Palmera schreef:
SharonIndezz schreef:
Ik had verwacht dat deze vraag zou komen...

Het heeft denk ik te maken met wat voor spullen je gebruikt en hoe je vist, als jij een vis goed haakt gaat dat in een snelle beweging, het is een kwestie van een honderdste seconde dat hij gehaakt word, ik denk dat als een vis echt pijn ervaart, dat een vis dan niet voor een tweede keer bijt op het zelfde aasje en dus haak.

Wat ik wel denk, is dat een vis veel ongemak ervaart door het onnodig soebatten (oneindig foto’s maken etc.) , als ik mijn vissen vang, haal ik ze bij groter formaat binnen met een schepnet, daarna onthaak ik ze snel, en zet ik ze met veel respect weer terug.

Kul. Het is niet minder erg door je materiaal.
De vis de schuld geven van bijten in het aasje slaat nergens op. 1) hoe weet jij dat ze voor de tweede keer bijten? 2) dat aasje is gewoon hun voeding dus het is niet raar dat ze daarin bijten.

En anderen die foto's maken wegzetten als nog erger: het begínt met die haak hè, met veel respect terugzetten als het leed al geleden is is i.m.o onzin!

Hier in Spanje noemen ze de marteldood van een stier ook een eervolle dood. :r
Het is imo allemaal één pot nat: "sporten" die in 2020 zo onderhand wel eens verboden moeten zijn, dieren pijn doen voor eigen vermaak is walgelijk.

Dus nee, het is het topic niet voor mijn mening en mijn protest, maar dierenleed zal ik altijd wat van zeggen. :)

Eens, een vis uit het water trekken en weer terugstoppen. Wat ontzettend triest zeg.