Parkeer boete

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:11

Diddykong schreef:
Waarom is dat stom?

Ik vind het vooral een risico: als er iets mis gaat is de rekening voor jezelf. Dat schijnt dus af en toe mis te gaan waarna er een enorm bedrag wordt afgeschreven. Zelf ben ik erg slecht in het onthouden van dat soort dingen, dus probeer ik waar mogelijk om de gevolgen en risico's beperkt te houden.

Dat kan gewoon veilig, door het ter plekke betalen via ideal, of het vooraf opwaarderen van een saldo dat op is als het op is. Daar zit voor parkmobile geen risico aan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:16

Diddykong schreef:
8nnemiek schreef:
Ik wilde parkmobile installeren..blijkt dat je met automatisch incasso of creditcard moet betalen -O- Wat stom zeg. Ik heb em maar weer verwijderd.

Waarom is dat stom?

Ik wil van tevoren kunnen zien wat ik betaal en vanaf welke rekening. Met een automatisch incasso kunnen ze langzaam de vaste prijs en abonnementskosten opschroeven zonder dat je het door hebt. En zul je zelf in de gaten moeten houden of er niks mis gaat en verkeerd wordt afgeschreven. Ik vertrouw automatisch incasso’s nooit zo :+

Ik houd het dan toch liever bij ouderwetse kaartjes.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:40

En daarom moeten ze vooral geen wapenstok krijgen.. Of ga ik er ten onrechte vanuit dat het een fanatieke Boa was?

manolito10

Re: Parkeer boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:51

Geloof wel dat, zodra de naheffingsaanslag naar de backoffice is gestuurd, het niet teruggehaald kan worden. Kan de handhaver dus niks aan doen. Gewoon bezwaar indienen, dan is je kans groot dat het wordt opgelost!

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:12

[/quote]
Ik wil van tevoren kunnen zien wat ik betaal en vanaf welke rekening. Met een automatisch incasso kunnen ze langzaam de vaste prijs en abonnementskosten opschroeven zonder dat je het door hebt. En zul je zelf in de gaten moeten houden of er niks mis gaat en verkeerd wordt afgeschreven. Ik vertrouw automatisch incasso’s nooit zo :+

Ik houd het dan toch liever bij ouderwetse kaartjes.[/quote]

Maar je hebt helemaal geen abonnementskosten, je betaalt per keer dat je parkeert. Als je voor 2 uur geparkeerd hebt betaal je voor 2 uur, niets meer en niets minder. gebruik je de app een half jaar niet, betaal je ook niets

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:25

8nnemiek schreef:

Ik houd het dan toch liever bij ouderwetse kaartjes.

Ik breek ff in hier.
Er zijn geen abonnementskosten.
Je kunt direct nadat je klaar bent met parkeren en op stop drukt zien hoeveel het je heeft gekost. Ik krijg volgens mij 1x per maand een rekening waar alle kosten (dus de keren dat je die maand geparkeerd hebt) bij elkaar in een overzicht op staan en wanneer het afgeschreven wordt van je rekening.
Het is echt veilig en heel overzichtelijk.

Ook als je bv met iemand mee rijdt die geen Parkmobile heeft, zet je dat kenteken erin. Dat is kosteloos. Dan kun je daarmee ook met Parkmobile betalen.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:48

Ik krijg elke maand keurig de rekening op de mail :D. En ik kijk alles na, misschien dat ik daarom het probleem niet zie hahaha.
Je kunt ook in de app aanvinken dat je elke zoveel uur een reminder krijgt. Of aan het begin vast een stoptijd invullen.
Een vooraf gestort bedrag zou voor mij dan weer niks zijn. Dan is het op, ben ik nog lekker aan het shoppen en heb ik alsnog een bon omdat ie automatisch afgesloten is -O-.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 04:59

FlappieR schreef:
Maar je hebt helemaal geen abonnementskosten, je betaalt per keer dat je parkeert. Als je voor 2 uur geparkeerd hebt betaal je voor 2 uur, niets meer en niets minder. gebruik je de app een half jaar niet, betaal je ook niets

Je betaald alleen 27 ct startkosten per parkeersessie (indien je moet betalen voor het parkeren).
Of je neemt een abonnement voor 2,50 E per maand.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 05:42

Een kenteken erbij zetten kost geloof ik 1 euro.
Als je het niet gebruik dan kost het ook niets en je kan alles terug zien in de app.
Zo ziet dat er dan uit.

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:13

Gezellige parkeerwachter trof je zeg. Voor het bezwaar moet je geloof ik een foto maken van hey bonnetje. Ik zou bij je bezwaar de details van huilende baby niet melden lijkt me ook niet zo ter zake doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:01

FlappieR schreef:

Bij mij gaf die aan dat je kon kiezen tussen een abonnement voor 2,50 per maand of elke keer vaste kosten rond de 30 cent per parkeerbeurt. Ik sta vaak maar voor 10 minuten geparkeerd.. dan zou ik meer kwijt zijn aan de app dan aan de parkeerkosten zelf.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:17

De app stadsparkeren :D super fijn.

Alleen ooit een over ijverig mannetje gehad en die had mijn kenteken niet gescand dus een boete terwijl ik stadsparkeren had lopen, gelijk bezwaar gemaakt en excuses aangeboden gekregen.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:20

Je krijgt die boete binnenkort gewoon op de mat. Als je die hebt eerst betalen en dan bezwaar aantekenen, dat scheelt je verhogingen van je boete omdat je te laat betaald. Als je echt maar een paar minuten er tussen hebt zitten zal je het waarschijnlijk gewoon terug krijgen :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:25

8nnemiek schreef:
FlappieR schreef:

Bij mij gaf die aan dat je kon kiezen tussen een abonnement voor 2,50 per maand of elke keer vaste kosten rond de 30 cent per parkeerbeurt. Ik sta vaak maar voor 10 minuten geparkeerd.. dan zou ik meer kwijt zijn aan de app dan aan de parkeerkosten zelf.

Als je weet dat je zo snel weg bent kun je inderdaad beter zo betalen.
Maar ik weet heel vaak niet hoe lang het duurt.
Zet die app aan en hoef niet meer te denken, mijn kaartje verloopt.
Ik vind het ook zo gemakkelijk. En nooit geen rare rekeningen gehad.

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:50

Hier ook stadsparkeren. 1 keer na een voorstelling in de drukte ging de slagboom niet open en heeft de medewerker hem voor me geopend. Eenmaal thuis zag ik dat daardoor de parkeeractie niet was afgesloten. Even gebeld en ik had binnen 5 minuten mail dat ze hem op ..... tijd hadden stop gezet zoals ik had aangegeven.

Bezwaar maken is in dit soort situaties terecht en ik acht de kans vrij groot dat je het geld dan terug krijgt.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:58

Ik lees overal dat je eerst moet betalen.
Maar toen ik een verkeersboete aan ging vechten kreeg ik juist via dat systeem te horen dat ik nog niet moest betalen, maar moest afwachten wat de uitslag was.
Dus ik zou even kijken voor je iets betaald wat je helemaal niet hoeft te betalen.

En ik zou hem aanvechten. Huilende baby of niet, je moet wel de kans krijgen naar een automaat te lopen om je kaartje te halen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:52

Ik heb in Amsterdam hetzelfde meegemaakt. Ik stond bij de parkeermeter, het was erg druk. Toen ik bij de auto kwam, had ik een bon.
Eerst betaald en daarna mijn geld terug gekregen, ik moest wel mijn kaartje laten zien (foto via de mail).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:19

8nnemiek schreef:
Ik wilde parkmobile installeren..blijkt dat je met automatisch incasso of creditcard moet betalen -O- Wat stom zeg. Ik heb em maar weer verwijderd.

Ik betaal volgens mij via Paypall.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:22

Bezwaar aantekenen, ze moeten 5 minuten wachten, ook na afloop van je kaartje.
Dat ligt hier in mijn stad in ieder geval vast.

(Bron: ik werk voor deze afdeling binnen een gemeente).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:24

laliz schreef:
En daarom moeten ze vooral geen wapenstok krijgen.. Of ga ik er ten onrechte vanuit dat het een fanatieke Boa was?

Waar slaat dit nou op? Die man doet ook maar gewoon zijn werk..

Je weet ook niet hoe lang TS er al stond.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:03

Tiggs schreef:
laliz schreef:

Waar slaat dit nou op? Die man doet ook maar gewoon zijn werk..

Je weet ook niet hoe lang TS er al stond.

Hieraan merk je dat er niet naar eigen interpretatie gehandhaafd wordt maar rechtlijnig, zwart/wit. Het laat toch meteen zien hoe mensen met macht omspringen, daar slaat het op.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:22

laliz schreef:
Hieraan merk je dat er niet naar eigen interpretatie gehandhaafd wordt maar rechtlijnig, zwart/wit. Het laat toch meteen zien hoe mensen met macht omspringen, daar slaat het op.

Wat is dit nou weer voor opmerking :')

Ik zou hem inderdaad gewoon aanvechten, TS. De kans is groot dat hij gewoon kwijtgescholden wordt. Wij hadden een keer een parkeerboete omdat het kaartje van het dashboard was gevallen en die is ook gewoon kwijtgescholden na opsturen van het kaartje.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:26

Volgens mij wordt er een stap met verontwaardiging overgeslagen: een boete uitschrijven als iemand een kaartje haalt (? the fiets)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 14:27

Wat een reacties! Ik ben benieuwd wanneer de boete komt.
De parkeer wachter maakte inderdaad geen fijne indruk.
Werd er verdrietig van dat hij niet eens naar me wilde luisteren.
Daarom ook niet het hele verhaal verteld.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:30

laliz schreef:
Volgens mij wordt er een stap met verontwaardiging overgeslagen: een boete uitschrijven als iemand een kaartje haalt (? the fiets)

Maar hij kon niet weten dat TS toevallig net een kaartje aan het halen was? Voor hetzelfde geld stond de auto er al een halve dag. En het gebeurt tegenwoordig allemaal digitaal, als het eenmaal is verzonden kan het niet ineens teruggehaald worden. De BOA heeft volledig terecht een boete gegeven, gezien de situatie. Het kwijtschelden van de boete zal dan waarschijnlijk ook geen probleem zijn.