Autoverzekering: welke raden jullie aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nico12

Re: Autoverzekering: welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:34

Ik wil ook een andere all-risk. De huidige van Centraal Beheer keert bij schade de dagwaarde uit. Helaas lukt het mij niet om bij vergelijkingssites dit goed te vergelijken.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:50

Hier inshared, nooit problemen mee gehad. Handelen hun zaken netjes en snel af en staan je vriendelijk te woord.

Ik vermoed dat er over iedere verzekering wel slechte verhalen te vinden zijn.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:58

Tango1979 schreef:
Het voordeel van een internetverzekering (A direct/ Hema) is natuurlijk dat ze goedkoop zijn. Via een tussenpersoon zal zeker iets duurder zijn (Ik werk bij een tussenpersoon) maar je krijgt zo veel meer service.

Mijn ervaring is juist tegenovergestelde. Grote nadeel van zo tussen persoon is dat je maar net moet kunnen bereiken en dat er niks via i-net mogelijk is. Terwijl je bij zo digitale verzekering je juist alles direct kun regelen van internet. Dat vind ik pas service in plaats van al dat gebel en gewacht.
Het wordt helemaal leuk wanneer je tussen persoon in de tussen tijd er mee gestopt is en je verzekering heeft overgeheveld naar een andere persoon. Voor mij is dat echt eens en nooit meer. Wat was dat een gedoe zeg.

Ook betaal ik liever 400 euro minder per jaar met een eigen risco van 500,-. Heb je keer pech dan je uiteindelijk 100 euro duurder uit, zo niet dan heb je weer mooi 400 euro bespaard.Over 10 jaar is dat weer 4k.
Tenzij je een brokken piloot bent, dan kan je beter dit niet doen.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 25-06-20 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:00

Berdien schreef:
Na een middag de krochten van het internet doorgespit te hebben vallen zowel InShared als Allianz Direct af. Lees de Google reviews maar een door... :=

Voorkeur gaat nu uit naar de ANWB. Wel een stuk duurder maar ook minder gedoe en betere voorwaarden, lijkt het.

Ik weet niet hoe je rijstijl is, maar met de ANWB Veilig Rijden verzekering, kan je flinke korting krijgen (momenteel eerste jaar ook nog extra korting). Maar dan moet je dus wel altijd netjes aan snelheid houden en dergelijke.

En met ANWB lidmaatschap 5% extra korting altijd. Als je nog geen lid bent, is vaak wel interessant omdat de korting hoger is dan lidmaatschapskosten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 18:03

maaaikkee schreef:
Hier inshared, nooit problemen mee gehad. Handelen hun zaken netjes en snel af en staan je vriendelijk te woord.

Ik vermoed dat er over iedere verzekering wel slechte verhalen te vinden zijn.

Oh, dat zeker. Het is ook makkelijker om je negatieve ervaring het internet op te knallen dan je positieve. Maar waar ik wel van schrok is dat ze tussentijds de premie omhoog gooien, je na schade tot 5 schadevrije jaren kunt verliezen (en dus zo ook in de min kunt komen) en meer van dat soort dingen. Daar zit ik dan weer echt niet op te wachten.. Het waren ook echt heel veel negatieve reviews.

linoleum schreef:
Ik weet niet hoe je rijstijl is, maar met de ANWB Veilig Rijden verzekering, kan je flinke korting krijgen (momenteel eerste jaar ook nog extra korting). Maar dan moet je dus wel altijd netjes aan snelheid houden en dergelijke.

En met ANWB lidmaatschap 5% extra korting altijd. Als je nog geen lid bent, is vaak wel interessant omdat de korting hoger is dan lidmaatschapskosten.

Ik rijd volgens mij best netjes :)) Extra korting is natuurlijk wel lekker, en extra stimulans om keurig te rijden. Ik ben al lid van de ANWB :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:11

Berdien, terugval van schadevrije jaren is landelijk vastgelegd. Bij elke verzekeraar val je na schade 5 schadevrije jaren terug, met een grens bij -5 schadevrije jaren. Heb je meer dan 15 schadevrije jaren, val je altijd naar 10 jaren terug.

Ook mag (en doen ze ook vaak) elke maatschappij per prolongatiedatum de premie verhoging.

Als mensen hierover klagen, dan klagen ze over de wet en regelgeving van de overheid..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 18:32

Ah! Dat is goed om te weten. Ik heb me de afgelopen... zes? jaar niet meer verdiept in een verzekering :)) Daarom dus ook dit topic, want het zijn er zoveel en er is zoveel om rekening mee te houden.. Dacht dat een auto kopen ingewikkeld was, maar dat is echt een makkie vergeleken met een verzekering :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:41

Haha snap ik :') mocht je nog vragen hebben over verzekeringen in algemeen of specifiek van ANWB, ik help je graag!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 19:00

Oh heel fijn! Wat is jouw mening over de prijsvechters (zoals InShared) qua voorwaarden en afwikkeling ten opzichte van bijvoorbeeld de ANWB?

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:00

Al 15 jaar bij Centraal Beheer en aardig wat schades gehad (tegenpartij en 1x mijn vriend mijn auto Total los gereden).
Altijd vriendelijk en behulpzaam, keren ook snel uit, niets anders dan positief.

Ik heb een no claim beschermer erbij genomen en krijg korting via mijn werk.
Laatst bijgewerkt door 00000000 op 25-06-20 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:00

Al jaren tevreden bij Inshared. Best getest ook meen ik???

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 19:15

InShared komt er bij de Consumentenbond (en Indpender, en Geld.nl) inderdaad goed uit, maar qua reviews dan weer helemaal niet.

Lees over de Veilig Rijden van ANWB dat ze daar erg bovenop zitten, en ze je ook rustig bellen als je een keer niet voldoet aan hun standaard. Daar zit ik dan weer minder op te wachten, want ik rijd nogal wat kilometers.

Voorlopig ben ik er nog niet uit :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:18

Berdien schreef:
Oh heel fijn! Wat is jouw mening over de prijsvechters (zoals InShared) qua voorwaarden en afwikkeling ten opzichte van bijvoorbeeld de ANWB?

Durf ik niet te zeggen. Ben wel zelf bij InShared verzekerd, maar gelukkig geen schade gehad en dus nooit met schadeafdeling gehad.

Ik weet wel dat bij ANWB het snel en goed gaat, maar hoeft niet te zeggen dat het ergens anders niet net zo kan zijn.

Qua voorwaarden zit InShared in principe ook goed, alleen altijd een eigen risico, ook bij aangewezen herstellers. Bij ANWB is dan geen eigen risico.

Grootste verschil is vaak manier van contact ook. InShared, en veel andere prijsvechters, kan alleen digitaal contact mee worden opgenomen. Bij ANWB kan je ook bellen, naast dat alles eventueel ook digitaal kan in je eigen portaal, chat of mail.

Heel simpel? Je kan pas echt goed je mening geven over verschillende maatschappijen als je schade hebt. En dan ligt het ook maar net aan je schade of het iets is wat snel geregeld kan worden. Zolang je verzekering loopt en je betaald netjes en is niks aan de hand, is over algemeen elke verzekering helemaal prima.

Edit: ik weet bij ANWB zeker dat je korting obv leaseverklaring kan krijgen als je schades per gebeurtenis onder de 1000 euro incl btw hebben gezeten. Je zei dat je schades hebt gehad, maar mochten dit lage bedragen zijn geweest misschien wel goed om te weten nog.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 19:31

Het scheelt wel serieus geld, zo'n € 30 per maand. Dat weegt in principe op tegen het eigen risico. Digitaal contact opnemen vind ik geen probleem.

Ik heb een leaseverklaring, daarin staat:
- schade bij inleveren, niet verhaalbaar en geen bedrag
- schade band, niet verhaalbaar € 24 ( was een lekke band :+ )

Weet jij ook hoe lang schadevrije jaren houdbaar zijn? Ik heb een overzicht bij Roy Data opgevraagd, daarop staat 1 schadevrij jaar uit 2016. Heb ik daar nu nog wat aan?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:37

Bij ANWB wordt die 1 schadevrije jaar opgeteld bij je jaren schadevrij met de leaseauto.

Even afgerond 1 schadevrije jaar + 4 jaren schadevrij = 5. Je krijgt dan 5 extra treden vanaf de instaptrede.

Maar hoe maatschappijen hiermee omgaan mogen ze zelf bepalen, dus kan bij andere verzekeraars anders werken.

Zonder leaseverklaring waarop je nog korting kan krijgen, is dat jaar verlopen en heb je helaas niks meer aan. Normaal is dit 3 jaar geldig als ze niet in gebruik zijn.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:58

Ik heb altijd HEMA gehad. Nooit problemen mee gehad. Ook schade gereden, dit is keurig afgehandeld.

Nu zit ik bij carmeleon, is via de dealer. Bij evt schade kan ik direct bij de garage terecht ipv tussenpersoon en ze verlenen me ook pech hulp.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:37

Ik ben verzekerd bij ZLM.
Alles kan online, goedkoop en goede service bij schade :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:56

Ik ben verzekerd, of nou ja, mijn auto :D
bij Allsecur. Krijg elk jaar netjes een mailtje dat m’n premie verlaagd is. In zo’n drie jaar tijd een kleine €10. Heb ze verder nooit nodig gehad

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:10

linoleum schreef:
Berdien schreef:
Na een middag de krochten van het internet doorgespit te hebben vallen zowel InShared als Allianz Direct af. Lees de Google reviews maar een door... :=

Voorkeur gaat nu uit naar de ANWB. Wel een stuk duurder maar ook minder gedoe en betere voorwaarden, lijkt het.

Hier moet ik zo hard om lachen. Sommige mensen denken bij woord speciale kortingen goedkoop uit zijn.
Ik zal je wakker schudden, ook met extra korting van een rustige rijstijl kom je alsnog bij de ANWB als duurste uit. Daarnaast ben je ook meteen je complete privacy kwijt. Ook dit kan sterke nadelige invloed hebben wanneer je bijv volgens de anwb kastje net iets te hard hebt gereden bij een ongeluk.

Hier trouwens zeer goede ervaringen met Inshared. Maar ik ben zelf ook geen brokken piloot. Ook heeft hun rechtsbijstand mij een keer goed geholpen bij een ongeluk daarbij de verzekering van de ander persoon in eerste instantie geen thuis gaf.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:26

Blussem, ik werk voor de ANWB, dus ben precies op de hoogte van onze premies. Zeg nergens dat ANWB goedkoop is ten opzichte van andere partijen, enkel dat het nu goedkoper is dan zonder korting.

Je privacy betreft ongevallen in je voorbeeld ben je niet kwijt, de gegevens zijn enkel voor eigen gebruik van ANWB. Daarnaast moet je je natuurlijk wel fijn voelen bij het idee dat altijd met je ‘meegekeken’ wordt tijdens het rijden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 12:35

Uiteindelijk toch voor InShared gegaan. Combinatie van prijs, voorwaarden en hoe ze uit de tests/vergelijkingen komen.

Uiteindelijk zelfs 3 schadevrije jaren toegekend gekregen! *\o/*

Vanmiddag auto ophalen, en dan maar hopen dat ik ze nooooiiit nodig ga hebben :D

Bedankt allemaal voor het meedenken en jullie ervaringen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:59

Veel plezier met je auto! En super fijn dat je jaren/korting hebt gekregen :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 13:30

Ja echt top! Ik had gehoopt op 1 :))

En dankjewel!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:36

Vind persoonlijk InShared ook heel vervelend mey schadeafhandeling. Slecht te bereiken en wanneer er bericht kwam vaak vaag en onvolledige informatie. Dan moet ik er weer achteraan maar zijn ze vervolgens weer slecht bereikbaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:41

Ik zit bij de anwb, maar weinig verzekeringen verzekeren auto's van 15 jaar en ouder (auto uit 2004) en m'n ex zat ook bij anwb dus was de makkelijkste en snelste keuze. Ben wel van 80 euro in het eerste jaar naar nu 50 euro dscht ik in het 2de jaar (nu 1.5 jaar schadevrij)

Ik hou me er niet zo bezig, maar kan 100% zeker goedkoper hahaha m'n auto is verder meestal niet duur dus maak me er ook niet zo druk om