Mk1978 schreef:Ik denk, dat als er ineens iets op je pad komt, je vanzelf weet wat je moet doen. Of dat dan een huis is, of een paard. Ik had ook het plan om eerst een huis te kopen en dan een paard. Maar toen kwam ik een paard tegen...en viel mn hele planning in het water! Maar ik heb er nooit 1 moment spijt van gehad en ook geen moment gehad dat ik dacht “had ik maar...”
Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een bijrijdpaard? Dan kan je wel een x-aantal dagen per week die ontspanning pakken en toch nog even sparen. En dan zie je vanzelf wat er voorbij komt
Hier ben ik het mee eens. Soms moet je niet te veel plannen maar gewoon leven.
Het vind zijn weg meestal wel. En ja, vaak loopt het anders dan je had gewild, maar ook dat hoeft niet erg te zijn. Ik heb mijn hele leven pony's en later paarden gehad en droeg vanaf mijn 15de een deel van de kosten. Vanaf mijn 18de kon ik alle kosten betalen. Had wel altijd mijn ouders achter de hand voor grote onverwachte kosten, maar ik heb ze nooit nodig gehad. Ik heb nooit spijt gehad van mijn paarden. En heb naast de paarden ook altijd nog van alles kunnen doen. Sommige dingen waren minder makkelijk of moest ik rekening houden met mijn paarden maar ik heb dat nooit als een probleem gezien.