Wat voor klantenkaart vinden jullie handig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:44

DeMolenhoek schreef:
Vanilia: 10% is sowieso al niet haalbaar voor ons. Zelfs 5% niet. Alles is al laag geprijsd dus 2,5% is iets of wat realistisch.

Dat was precies de reden dat ik het aankaartte; dat je even goed nadenkt over de korting die je geeft :)
In dit geval lijkt me een product geven niet eens een gek idee, dan krijgen ze iets twv €x, maar jouw inkoop ligt natuurlijk lager dus dat scheelt dan weer in het kortings% wat je geeft.

Ik kan me best voorstellen dat je het leuk vindt om trouwe klanten iets extra's te geven dmv een klantenpas, lijkt me op zich niks mis mee :)

Anoniem

Re: Wat voor klantenkaart vinden jullie handig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:45

Bij mijn kapper hebben we een kaart van 15 stempels en bij elke 25 euro krijg je een stempel.
Als je een volle kaart hebt krijg je 5 euro of 7,5 euro korting :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:47

Ik vind het een leuk idee, maar heb zelf eigelijk niet zo veel met een klantenkaart. Fijn extra'tje, maar het zou me totaal niet binden zeg maar.

Mijn fouragehandelaar is ook 1 persoon die zelf een handeltje is begonnen. Zijn zaak draait goed. Ik en mijn paardenvriendinnen gaan vooral bij hem omwille van de prijs, de hulp bij het inladen, het voeradvies en vinden het handig dat hij ook een assortiment andere, gerelateerde dingetjes heeft. Bvb zadelzeep, beetje bloemetjes in het seizoen, een zoutblok, manenshampoo, slakkenkorrels, ... dat vind ik veel belangrijker dan een klantenkaart.

Eens een actie als een gratis voeremmer of schepje ofzo zou ook wel handig zijn

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:49

capopjekop schreef:
Maar als je de bedragen op de kaart schrijft en ze nemen hem mee dan heb je toch geen controle of mensen zelf niet een leuk bedrag erbij schrijven?

Als je al scherp prijst zou ik het spaarsysteem laten voor wat het is en dan eerder kiezen om trouwe klanten af en toe met een kleinigheidje te belonen. Keer zak koekjes erbij bijvoorbeeld of korting op grote bestellingen

Daar zet je dan je bedrijfsstempel overheen.

De boerenbond heeft dat hier vroeger ook gehad.
Werkte wel fijn. Maar dat was nog in de tijd dat met een portemonnee rond liep :)

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:01

_Penotti schreef:
capopjekop schreef:
Maar als je de bedragen op de kaart schrijft en ze nemen hem mee dan heb je toch geen controle of mensen zelf niet een leuk bedrag erbij schrijven?

Als je al scherp prijst zou ik het spaarsysteem laten voor wat het is en dan eerder kiezen om trouwe klanten af en toe met een kleinigheidje te belonen. Keer zak koekjes erbij bijvoorbeeld of korting op grote bestellingen

Daar zet je dan je bedrijfsstempel overheen.

De boerenbond heeft dat hier vroeger ook gehad.
Werkte wel fijn. Maar dat was nog in de tijd dat met een portemonnee rond liep :)

Ik heb mensen gekkere dingen zien na maken :') maar wellicht ben ik te wantrouwig

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:02

Daar heb je misschien gelijk in.
Maar dat is denk ik wel met elke klantenkaart dan zo.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:13

In jouw geval TS zou ik gewoon niet werken met klantenkaarten, maar eerder inzetten op andere acties.

Wat ideetjes:

Vanaf bepaald bedrag, X% korting in de vorm van een aankoopbon.
Bv: als je 1000 euro in 1 keer koopt, krijg je 10 % korting in de vorm van een bon (dus een waardebon van 100 euro voor de volgende aankoop). (dit kan je uiteraard ook doen met kleinere bedragen, bv bij aankoopschijf van 100 euro een bon van 5 euro (of 2.5) voor de volgende aankoop, ...
1+1 actie's
een voerschep bij aankoop vanaf X euro
...

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:19

Bij de voerhandel waar ik altijd heen ga (v Zandwijk in Meerkerk) hebben ze ook klantenkaarten. Ik heb fysiek ooit iets gekregen wat ik nooit mee heb. Bij het afrekenen voeren ze je naam in en je spaart voor korting. Eens in de zoveel tijd vragen ze of ik 10 euro korting wil verrekenen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 07:49

Ik vind optie 1 een zeer omslachtig en oubollig systeem. Je zult altijd zien dat ik net na 8 aankopen dat kaartje verlies of dat het niet meer leesbaar is. Of dat je dan net die 11e keer eigenlijk niet zoveel nodig hebt. En dat dan voor een paar euro’s korting. Laat maar zitten. Ik heb al jaren geen enkele papieren klantenkaart meer. Kan het niet digitaal vind ik het gewoon de moeite niet.
Ik ben al lang blij als het plaatje klopt: goed aanbod in de buurt dat ik in de buurt niet goedkoper vind. Zou het ook nogal raar vinden dat je niet standaard de rekening mee krijgt. Payconiq is wel leuk systeem uiteraard, kunnen mensen ook cash betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:07

Cash betalen kan uiteraard ook. :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:09

Waarom wil je eigenlijk een klantenkaart geven? Heb je een idee wat je ermee wil bereiken?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:34

Goof schreef:
Ik heb een hekel aan klantenkaarten, want je moet ze allemaal weer ergens bewaren en er continue aan denken dat je hem dan ook nog meeneemt naar de winkel. Ik zie liever een digitaal spaarsysteem op postcode en huisnummer.

Dit was precies wat ik ook wilde schrijven :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:40

Ik heb een gruwelijke hekel aan al die klantkaart spaar acties. Heb veel liever gewoon de scherpst mogelijke prijs. Bij al die systemen denk ik...okay, ik betaal dus mee aan de spaaracties voor anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:56

Ok dan komen er geen klantenkaarten. :) De prijs is al zeer scherp. Het was vooral om trouwe klanten te belonen.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:04

Wij zijn als dierenwinkel ook wel eens bezig geweest met een alternatief. Want de oude eigenaar had een spaarsysteem met stickers/spaarkaarten.
Bij elke bestede euro een sticker en een volle kaart (50 stickers) leverde 1 euro op.

Van de klanten kregen we vooral te horen dat ze niet op nog een klantenkaart zaten te wachten, het zijn er al zoveel.
Ook een stempelkaart wouden ze niet echt, als je die vergeet heb je niks. Of je moet het op de bon zetten en dan later weer komen en ze op de kaart zetten. Dus veel gedoe.

Dus toch weer gekozen voor de spaarkaarten met stickers. Alleen moeten ze nu er 70 sparen maar krijgen dan nu wel 2 euro korting.
Er zijn veel klanten die de kaarten opsparen en zo dan een nieuwe riem of speeltje kopen.

Buiten dit systeem hebben we nog een kaartenbak met klantenkaarten waar wij elke gekochte grote zak honden/kattenvoer opschrijven. Na 10 zakken krijgen ze de 11e gratis.
Deze kaarten houden wij dus bij ons, klant hoeft nergens aan te denken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:28

Bij mijn voerhandelaar doen ze het ook anders. Als je meer dan 5 artikelen hebt krijg je korting. Bij 10 nog iets meer korting. Ze hebben zelf lijsten met prijzen in een boek, waarin dan gelijk die tabellen verwerkt zijn met de prijzen als iemand meer dan 5 of meer dan 10 artikelen hebben.
En dan moet je niet aan giga bedragen denken maar aan bv 10 cent tot 15 cent per zak goedkoper. Even afhankelijk van het artikel.

Poekkie schreef:
Eens een actie als een gratis voeremmer of schepje ofzo zou ook wel handig zijn

Zoiets doet het bij mij ook altijd goed. Beter dan klantenkaarten ed.

Als je nog zon klein bedrijf bent, ken je vaste klanten. En diegene die overal shopt. Die hoef je bij zo klein echt nog niet te binden met een klantenkaart. Daar zou een leuke attentie zoals die voeremmer of schepje denk ik een beter alternatief zijn.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:53

Het zou mij niet aan een bepaalde zaak binden een klantenkaart. Gaat mij meer om de service, kennis etc. In jou geval lees ik dat het je meer werk gaat geven. Ik denk ook dat je in beeld hebt wie je vaste klanten zijn. Kun je voor jezelf niet een schema maken dat je ze eens in de tijd bv die liksteen oid geeft.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:05

Bij een foeragewinkel hier in de buurt kreeg je muntjes, voor elke 10 euro een muntje van 25 cent. Dat vond ik wel leuk, je gooit ze thuis in een la en als je er veel had, wisselde je ze in.